Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet lapselliset! Mihin asti menitte tapaamissopimuksen mukaan?

Vierailija
20.11.2022 |

Mulla on nyt 15- ja 17-vuotiaat lapset, jotka on luonani kolmena päivänä joka toinen viikko. Kun lapset on jo näin isoja, ei tunnu tarkoituksenmukaiselta tavata heitä näin sidotusti. Voisin nähdä heitä muulloinkin, toisaalta joskus on omia työmenoja juuri lapsiviikonloppuina. Haluaisin myös itse sopia suoraan lasteni kanssa, miten nähdään. Exä ei jousta vaan haluaa pitää kiinni sopimuksesta. Milloin te olette luopuneet lastenvalvojalla tehdystä sopimuksesta vai vedättekö sillä siihen asti, kun lapset asuvat kotona?

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelle kun siirryttiin, alkoi lapset mennä isälle silloin kun heille ja isälle sopi. Lapsilla alkoi olla omia menoja ja sekä isällä että minulla oli silloin uudet parisuhteet, jotka myös piti ottaa huomioon.

Vierailija
2/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on alusta asti sumplittu kummankin aikataulun ja myös lasten toiveiden mukaan. Tapaamissopimus tehtiin lähinnä siksi, että eri virasoja varten se "piti" tehdä. Ihan omalla tavalla ollaan asiat kuitenkin hoidettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kuullut että 17-vuotias menisi tapaamissopimuksen mukaan. Oma elämähän sen ikäisellä jo on. Tai edes 15-vuotias.

Vierailija
4/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ton ikäiset jo itse päättää.

Vierailija
5/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aillä ei ole mitään väliä mitä exäsi on mieltä. Sovit suoraan lasten kanssa tapaamisenne.

Vierailija
6/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun lapset itse halusivatsopimuksen muuttaa. Lapset olivat viikkoviikko, ja halusivat purkaa sen teininä. Isä ei siihen suostunut, että olisivat asuneet minun luonani, niin molemmat lapset katkaisivat vlit isäänsä 15-vuotiaina. Pari vuotta myöhemmin, kun isä oli rauhoittunut, suostuivat jälleen tapaaman häntä.

Vierailija
7/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen vanhempi on järjestänyt elämänsä sopimuksen mukaisesti, sitä pitää toki noudattaa. Ilmeisesti et ole hänen etkä lasten kanssa keskustellut tästä kunnolla? Näet lapsiasi alle viikon kuussa, kuusi päivää, ja alat sitäkin vaatia tapahtuvaksi kun sinulle sopii. Itselläni on 16v lapsen isäviikonlopuille ihan muut suunnitelmat pitkälle eteenpäin, ja minulle ei olisi ok että lapsi onkin luonani sovittuaan isänsä kanssa jotain muuta koska isälle sopii olla joustava. Jos lapsi käy isällään sovittua useammin, se on minulle ok.

Vierailija
8/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aillä ei ole mitään väliä mitä exäsi on mieltä. Sovit suoraan lasten kanssa tapaamisenne.

Eksä voi tehdä samoin, eli lapset voi sitten etsiä jonkun muun paikan kun on sinun vuorosi heitä pitää, ei eksän tehtävä ole paikata sinun vuorojasi. Täytä velvollisuutesi paskakasa.

Vierailija
9/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syy siihen että eksä on noin tarkka asiasta? Yleinen harhaluulo on että lapsi saisi teininä päättää tapaamisista. Jos vanhemmat sopivat jotain yhdessä, lapsi ei voi sitä jyrätä.

Vierailija
10/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksä voi tehdä samoin, eli lapset voi sitten etsiä jonkun muun paikan kun on sinun vuorosi heitä pitää, ei eksän tehtävä ole paikata sinun vuorojasi. Täytä velvollisuutesi paskakasa.

No niin voikin, sehän se on tarkoituskin. Ei ton ikäisiä enää pidetä sillon kun on sovittu, heidän kanssaan ollaan ja eletään. Eiköhän ap ole velvollisuutensa täyttänyt. Oletko vähän yksinkertainen?

Vierailija
11/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää muotoa lapsiset; yksilapsinen, monilapsinen jne.

Lapsellinen ha lapsekas tarkoittavat sitten muuta.

Vierailija
12/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, ei eksä ole velvollinen pitämään lapsia sinun aikanasi.

Vierailija
13/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorot ja vuorot. Ei lapset ole mitään *mulla on oikeus*-heittopusseja. Ton ikäiset sopii menonsa ja tulonsa ihan itse.

Vierailija
14/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on syy siihen että eksä on noin tarkka asiasta? Yleinen harhaluulo on että lapsi saisi teininä päättää tapaamisista. Jos vanhemmat sopivat jotain yhdessä, lapsi ei voi sitä jyrätä.

Olet väärässä.

Mikään oikeuslaitos ei pakota teiniä jonnekin, minne tämä ei itse halua.

Tämä tuomarilta kuultu.

Vierailija
15/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on saanut päättää 12 ikävuodesta asti mitä haluaa tehdä. Tapaako vai ei ja miten. Nyt on 16v ja olisi hölmöä alkaa määräillä sen ikäistä ihmistä missä viettää aikaansa. Aika paljon tapaamisia on jäänyt pois ja lomilla lapsi jää mieluiten kotiin, mutta ne liittyy ihan hänen omaan laiskuuteensa. Tapaamissopimus on aikoinaan tehty lapsen suojaksi lastensuojelua ja niiden vieraannuttamisyrityksiä vastaan ja korona-aikana koronatoimenpiteitä vastaan jotta lapsen oikeus vanhempaansa tulee suojeltua. 

Vierailija
16/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin voikin, sehän se on tarkoituskin. Ei ton ikäisiä enää pidetä sillon kun on sovittu, heidän kanssaan ollaan ja eletään. Eiköhän ap ole velvollisuutensa täyttänyt. Oletko vähän yksinkertainen?

No sovi sitten niin, että eksän koti pysyy lapsivapaana sovitut ajat. Jokainen tarvitsee omanaan ha sinä olet raukkamainen paska kun pidät lapsiasi noin vähän aikaa. Moni nuori terapiassa kertoo, että heidät isä laittoi elämästään heti kun pystyi, ja ne vihaavat isäänsä sen takia. Ihan aiheesta vihaavat.

Vierailija
17/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vuoroja? Miksi pitäisi etsiä joku muu paikka? Onko apn exä riippuvainen lapsistaan vai onko hänen mahdollista elää vain kun he ovat poissa? En yhtään tajua miksi lapset on sulle joku taistelu.

Vierailija
18/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Mikään oikeuslaitos ei pakota teiniä jonnekin, minne tämä ei itse halua.

Tämä tuomarilta kuultu.

Mutta lähi ei ole velvollinen pitämään jos on sovittu, että lapsi on etällä. Minä olin poissa aina kun lapset olivat isällään, muutoin ukkopaska olisi laittanut ne heti lauantai aamuna kotiin.

Vierailija
19/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sovi sitten niin, että eksän koti pysyy lapsivapaana sovitut ajat. Jokainen tarvitsee omanaan ha sinä olet raukkamainen paska kun pidät lapsiasi noin vähän aikaa. Moni nuori terapiassa kertoo, että heidät isä laittoi elämästään heti kun pystyi, ja ne vihaavat isäänsä sen takia. Ihan aiheesta vihaavat.

😅 Mulla on kolme teini-ikäistä lasta ihan ydinperheessä. Apkin on pitänyt lapsia just kuten sovittu, suotta sä häntä syyllistät mistään. Missä kohtaa ap sanoi heittävänsä heidät elämästään? Onko sulla joku trauma vai mitähän ihmettä taas.

Vierailija
20/155 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan 12 vuotias itse päättää tapaako vai eikö. Häntä ei voi pakottaa mihinkään tapaamisin, ei vanhemmat, ei sossu ei mikään viranomainen jos lapsi ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä