Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Face ja insta täynnä eiliseltä tuttujen "tyttöjen iltoja" ja mä tunnen

Vierailija
20.11.2022 |

HELPOTUSTA ettei mulla oo ollut ohjelmassa yksiäkään. Siis ihan vilpittömästi. Ja jopa yllätyin, etten tunne minkäänlaista fomoa.

Olen toki onnellinen että tutut ovat nauttineet (tai kuvissa ainakin näyttää siltä), kiva jos/kun tykkäävät.

Mutta thank god mä oon saanut istua rauhassa kotona koko viikonlopun perheen kanssa. Siivosin, virittelin jouluvalot ikkunaan, katselin leffaa, tein käsitöitä.

Illanvietoissa on tullut aikoinaan oltua, ja onhan niissä välillä ollut hauskaakin, mutta ärsyttää ja väsyttää ajatus siitä että illanvietoissa täytyy olla (sellainen sanomaton koodi) kauhean iloinen ja hauskaa seuraa ja nauraa paljon, vaikkei oikeasti olisi yhtään sillä tuulella. Sellaista vähän teennäistä touhua siis.
Täytyy kuunnella muiden juttuja, vaikkei kiinnostais, yrittää myös itse pysyä sopivasti keskustelussa mukana, valvoa myöhään, juomiin menee rahaa... Ja aamulla väsyttää ja päätä särkee.

Olen todellakin tullut mukavuudenhaluiseksi ja ulkopuolisten silmin tyldäksi, mutta olen tästä niiiin iloinen ja helpottunut :D

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on kummaa valitusta. Minusta on välillä kiva käydä ulkona ja välillä viettää vkl perheen kanssa. En koe kavereitani rasitteeksi, vaan tärkeäksi osaksi elämääni. Ei haittaa somepostaukset ja katson niitä mielelläni. Jos joku haluaa aloittaa illan aikaisemmin, sen kuin ehdottaa.

Jestas sentään. 😂 Kuinka saat käännettyä tuon ap:n aloituksen valitukseksi?

Vaikkapa näistä maininnoista:

ärsyttää ja väsyttää ajatus siitä että illanvietoissa täytyy olla (sellainen sanomaton koodi) kauhean iloinen ja hauskaa seuraa ja nauraa paljon, vaikkei oikeasti olisi yhtään sillä tuulella. Sellaista vähän teennäistä touhua siis.

Täytyy kuunnella muiden juttuja, vaikkei kiinnostais, yrittää myös itse pysyä sopivasti keskustelussa mukana, valvoa myöhään, juomiin menee rahaa... Ja aamulla väsyttää ja päätä särkee.

Mutta jos tuo on aloittajan kokemus? En ainakaan itse ottanut sitä minään valituksena, vaan toteamuksena, että tuollaisesta hän ei tykkää. En tykkäisi minäkään.

Ihmeellisen herkkäihoinen pitää olla, jos tuon kokee iskuna itseensä = valituksena.

Jos tuo kerrottaisiin aloittajan kokemuksena, ei valituksena (=muiden arvosteluna), se kuulostaisi tältä:

En pidä siitä, että illanvietossa on iloinen tunnelma, kun en itse jaksa olla iloinen. Tunnen itseni teeskentelijäksi, kun yritän olla iloinen ja nauraa. En halua kuunnella muiden juttuja, olen kiinnostunut vain omista asioistani. En halua osallistua keskusteluun. En jaksa valvoa myöhään, en halua käyttää rahaa juomiin. En pidä siitä, että aamulla väsyttää ja päätä särkee.

Miten niin aloitus oli muiden arvostelua?????

Minuista sellainen ajanvietto, jossa ollaan iloisia vaikkei huvittaisi, on todella pyllystä. Miksi sellaiset ihmiset osallistuvat, eivätkä jää kotiin? Kysyn siis aivan vilpittömästi. Miksi?

Sekö tässä nyt niin puraisikin, joku on huomannut, ettei teillä ole edes aidosti hauskaa?

Mistä sinä tiedät, onko niillä muilla hauskaa? On jotenkin kauhean omanapaista ja lapsellista kuvitella, että omat tunteet on kaikkien tunteet.

en minä niin väittänytkään, vaan KYSYIN, että johtuuko suuttumus aloittajan kuvaukseen, mistä ei pidä illanvietoissa siitä, että suuttujat tunniostivat ilmiön, mutta eivät osaa suhtautua siihen? Ole sinut ilmiön kanssa ja sen, että itsekin pitää venyä ja kuunnella keskusteluja, jotka eivät kiinnosta tai olla iloinen, olit sitä tai et? Kysyn. en oleta.

En ole tunnistanut ilmiötä. Meidän illanvietossa on oikein hauskaa ja menen niihin mielelläni.

Veditkö herneet nenään ap:n aloituksesta? Jos et, et ole henkilö, jolta kysyn.

Ilmeisesti vedin herneet nenään, minä kirjoitin tuon kommentin siitä, miltä näyttää sama kirjoitus minä-muodossa versus muiden arvostelu.

Ei siinä arvosteltu muita. Jos sulla on aidosti hauskaa, en tajua, miksi kirjoitus osui johonkin arvostelluksitulemishermoon?

Koska siinä väitettiin muiden ilon olevan teennäistä. Oikeasti me emme tiedä, oliko kukaan muu teennäinen aloittajan lisäksi.

Niin varmaa tässä on, että ap on teennäinen ihminen eikä välttämättä ne muut. Parempi niille muille, ettei ap ole mukana. 

Minä taas en ajattele, että ap on teennäinen ihminen, hänhän sanoi, että inhoaa jos pitää teeskennellä iloista.

No ihan itse sanoo, että on teennäistä touhua, joten on itse teeskennellyt. Mistä hän tietää onko muut aidosti iloisia. 

Se, että teeskentelee, ei tarkoita, että olisi teennäinen ihminen. Jos huomaa kesken illanvieton, ettei viihdy tai ettei itsellä ole hauskaa, ei ole oikein mitään syytä alkaa sitä näyttämäänkään.

Vierailija
122/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks siitä pitää julkisesti tulla tänne helpottamaan oloansa? Ihan sama vaikka laittaisit kuvan siitä vielä someen. Miks pitää tulla voimaantumaan tänne moisesta?

Eiköhän tänne tämäkin voimaantuminen mahdu? Ehkäpä ap:stä on kiva kuulla, jos jotkut muutkin tuntee samoin? Kerrankin joku positiivsessä tunteessa tehty avaus, eikä aina vain valitusta.

Jos itse tuntisin samoin, en siitä tulisi tänne hehkuttamaan "helpotustani", Mun mielestä epäilyttävää. Epäilen fomoa vahvasti.

Samaa mieltä. Pieni katkeruus jyrää kuitenkin takaraivossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on kovin outo maailma. Kokoonnutaan ystävien tai "ystävien" kanssa ja otetaan siitä kuvia, joita sitten julkaistaan milloin millekin somealustalle. Miksi?

Vierailija
124/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on kummaa valitusta. Minusta on välillä kiva käydä ulkona ja välillä viettää vkl perheen kanssa. En koe kavereitani rasitteeksi, vaan tärkeäksi osaksi elämääni. Ei haittaa somepostaukset ja katson niitä mielelläni. Jos joku haluaa aloittaa illan aikaisemmin, sen kuin ehdottaa.

ärsyttää ja väsyttää ajatus siitä että illanvietoissa täytyy olla (sellainen sanomaton koodi) kauhean iloinen ja hauskaa seuraa ja nauraa paljon, vaikkei oikeasti olisi yhtään sillä tuulella. Sellaista vähän teennäistä touhua siis.

Mutta jos tuo on aloittajan kokemus? En ainakaan itse ottanut sitä minään valituksena, vaan toteamuksena, että tuollaisesta hän ei tykkää. En tykkäisi minäkään.

Ihmeellisen herkkäihoinen pitää olla, jos tuon kokee iskuna itseensä = valituksena.

Jos tuo kerrottaisiin aloittajan kokemuksena, ei valituksena (=muiden arvosteluna), se kuulostaisi tältä:

En pidä siitä, että illanvietossa on iloinen tunnelma, kun en itse jaksa olla iloinen. Tunnen itseni teeskentelijäksi, kun yritän olla iloinen ja nauraa. En halua kuunnella muiden juttuja, olen kiinnostunut vain omista asioistani. En halua osallistua keskusteluun. En jaksa valvoa myöhään, en halua käyttää rahaa juomiin. En pidä siitä, että aamulla väsyttää ja päätä särkee.

Minuista sellainen ajanvietto, jossa ollaan iloisia vaikkei huvittaisi, on todella pyllystä. Miksi sellaiset ihmiset osallistuvat, eivätkä jää kotiin? Kysyn siis aivan vilpittömästi. Miksi?

Sekö tässä nyt niin puraisikin, joku on huomannut, ettei teillä ole edes aidosti hauskaa?

Mistä sinä tiedät, onko niillä muilla hauskaa? On jotenkin kauhean omanapaista ja lapsellista kuvitella, että omat tunteet on kaikkien tunteet.

en minä niin väittänytkään, vaan KYSYIN, että johtuuko suuttumus aloittajan kuvaukseen, mistä ei pidä illanvietoissa siitä, että suuttujat tunniostivat ilmiön, mutta eivät osaa suhtautua siihen? Ole sinut ilmiön kanssa ja sen, että itsekin pitää venyä ja kuunnella keskusteluja, jotka eivät kiinnosta tai olla iloinen, olit sitä tai et? Kysyn. en oleta.

Kyllähän varmaankin jokaisessa illanvietossa käydään keskusteluja, jotka eivät jokaista läsnäolijaa ole niin sydäntä lähellä. Ja tarjotaan ruokaa ja juomaa, joka ei ole kaikkien lempparia. Normaalit sosiaaliset taidot omaava aikuinen pärjää silti oikein hyvin ja osaa nauttia illasta, vaikka kaikki ei olekaan vain hänen mieltymyksiään varten suunniteltu.

Pienemmässä porukassa, kuten ydinperheessä, saa toki yleensä paremmin tahtonsa läpi. Lapsia on helppo manipuloida ja jyräävä ja joustamaton ihminen on usein puolisokseen valinnut jonkun, jota voi ohjailla ja kun tähän itsensä totuttaa, voi tasa-arvoisempi kanssakäyminen tuntua haastavalta. Moni mielellään sitten jättäytyy niistä haastavammista tilanteista pois ja pitäytyy alueella, jota voi itse tiukasti hallita. Se on tietysti oma valinta, mutta pitkällä tähtäimellä siitä tietysti sitten maksaa esim. yksinäisyytenä ja niiden jo valmiiksi heikkojen sosiaalisten taitojen heikkenemisenä.

Joo näen, että yritätä kovasti rivienvälisheimata (osaahan kaikki tuon sanan?) ihmistä, joka ei aloittajan mainitsemista syistä halua osallistua tyttöjen iltaan. Ei mieleesi ole tullut, että kaikki kaveripiirit eivät istu ihmiselle aina samanhenkisinä? Joihin voi silti saada kutsun ja johon on esim. aikaisemmassa elämänvaiheessa enemmän kuulunut yhteistä? Ihme esittelyä jostain henkisesti rajoittuneesta määräilijästä, tsiisus, give me a break.

Tietenkin voi olla, että juuri tuon seurueen kanssa aiheen aloittaja ei enää viihdy, se on normaalia, ihmiset saattavat kasvaa erilleen. Vastakohdaksi ei kuitenkaan nostettu toista tasa-arvoista seuruetta, jossa aloittaja viihtyisi, vaan se, että on kotona ja saa tehdä juuri mitä haluaa omilla ehdoillaan.

No ei ehkä nostettu, jos sellaista ei ole? Joten miten voisi iloita, kun saa olla siellä?

Vierailija
125/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tunnistanut ilmiötä. Meidän illanvietossa on oikein hauskaa ja menen niihin mielelläni.

Ilmeisesti vedin herneet nenään, minä kirjoitin tuon kommentin siitä, miltä näyttää sama kirjoitus minä-muodossa versus muiden arvostelu.

Ei siinä arvosteltu muita. Jos sulla on aidosti hauskaa, en tajua, miksi kirjoitus osui johonkin arvostelluksitulemishermoon?

Koska siinä väitettiin muiden ilon olevan teennäistä. Oikeasti me emme tiedä, oliko kukaan muu teennäinen aloittajan lisäksi.

Niin varmaa tässä on, että ap on teennäinen ihminen eikä välttämättä ne muut. Parempi niille muille, ettei ap ole mukana. 

Minä taas en ajattele, että ap on teennäinen ihminen, hänhän sanoi, että inhoaa jos pitää teeskennellä iloista.

No ihan itse sanoo, että on teennäistä touhua, joten on itse teeskennellyt. Mistä hän tietää onko muut aidosti iloisia. 

Se, että teeskentelee, ei tarkoita, että olisi teennäinen ihminen. Jos huomaa kesken illanvieton, ettei viihdy tai ettei itsellä ole hauskaa, ei ole oikein mitään syytä alkaa sitä näyttämäänkään.

No sitten ei ole myöskään syytä aloittaa tällaisia aiheita. Ap taitaa olla yksi suuri teennäinen illanviettäjä. 

Vierailija
126/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa negatiiviset fibat ap:n viestistä. Mulla ainakin on aidosti ollut mukavaa tuollaisissa illoissa ja nyt ajattelen, että siellä onkin ollut ap:n kaltaisia teeskentelijöitä mukana. 

Jos mulla on jossain ollut mukavaa, mua ei haittaa tasan pätkääkään, jos joku on kokenut asian toisin.

Vierailija
127/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei ole myöskään syytä aloittaa tällaisia aiheita. Ap taitaa olla yksi suuri teennäinen illanviettäjä. 

No onhan. On iloinen, että käytti aikansa jotenkin muuten.

Vierailija
128/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipa negatiiviset fibat ap:n viestistä. Mulla ainakin on aidosti ollut mukavaa tuollaisissa illoissa ja nyt ajattelen, että siellä onkin ollut ap:n kaltaisia teeskentelijöitä mukana. 

Jos mulla on jossain ollut mukavaa, mua ei haittaa tasan pätkääkään, jos joku on kokenut asian toisin.

No kyllä minua vähän häiritsisi, jos toinen on esittämällä esittänyt mukavaa. 

Vierailija
129/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavuuden halu on ihan ok. Joskus kannattaa kuitenkin mennä rientoihin mukaan. Muistakaa, että perhe ei ole ikuinen. Hyvät ystävät voivat olla.

Nyt oli outo kommentti. Töiden ja opiskeluiden perässä muuttaneena. Perhe on se, joka on pysynyt. Ystävät ovat jääneet satojen kilometrien päähän.

Aiotko tulevaisuudessa muuttaa lastesi opiskeluiden ja töiden mukaan, vai miten ajattelit sen perheen pysyvän lähellä? Oletko itse lähellä vanhempiasi muutettuani töiden ja opiskeluiden perässä ja heidän tärkein kontakti ja seura? Kuinka paljon vietät vanhempiesi ja puolisosi vanhempien luona aikaa vai onko heillä tarvetta ystäville tai muillekin kontakteille?

Perheeseen toki kuuluu myös puoliso. Olemme edelleen töissä, mutta eläkkeelle siirryttäessä todennäköisesti muutamme. Nykyisellä paikkakunnalla asumme ainoastaan töiden takia.

Lapsi on muuttanut opiskeluiden perässä noin 100 km päähän.

Isovanhemmista on enää elossa isoäidit asuvat omilla paikkakunnillaan satojen kilometrien päässä.

Kenen kanssa ne isoäidit seurustelevat? Eivät ilmeisesti puolisoidensa, jotka kuolleet ja te asutte satojen kilometrien päässä. Toivottavasti he ovat ylläpitäneet myös ystävyys- ja naapurussuhteita.

Perheeseen tosiaan kuuluu myös puoliso, ellei tule eroa ennen toisen kuolemaa. Kahdestaankin saattaa kuitenkin olla vähän ikävää vailla muita kontakteja.

Lapsiperhevaihe, varsinkin pikkulapsiaika, on intensiivinen ja kuluttava, mutta lyhyt. Ystävyyssuhteiden ylläpito, vaikka sitten välillä puoliastenrahtoisestikin ja väsyksissä yli tämän lyhyen hetken on kannattava sijoitus tulevaa sosiaaliseen elämään. Ystävyyssuhteiden luominen muuttuu vanhemmiten aina vain vaikeammaksi, vanhojen ylläpito, vaikka se sitten kiireimmässä vaiheessa olisi se yksi illanvietto ja lupaus 'kyllä me taas joskus...' vuodessa, on paljon helpompaa.

Vierailija
130/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On outoa, että jos teillä on olliut tosi mukavaa, teitä loukkaa se, jos joku on kokenut illan täysin toisin. Mitä ihmettä?

Vierailija
131/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, se on jomo, mitä koet eli joy of missing out.

Hyvin normaalia keski-iän lähestyessä. Ne bileet on jo nähty. Niissä ei tapahdu mitään uutta. Niissä on ne samat naamat, joilla on ne samat jutut.

Vierailija
132/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdestaanko te siellä naisten illanvietossa olittekin?

Vierailija
133/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin normaalia keski-iän lähestyessä. Ne bileet on jo nähty. Niissä ei tapahdu mitään uutta. Niissä on ne samat naamat, joilla on ne samat jutut.

No ihan parasta tavata hyviä kavereita eli niitä samoja naamoja. Ei minua ainakaan kiinnosta tavata enää uusia ihmisiä. Kivat illat kavereiden kanssa on ihan parasta. 

Vierailija
134/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mua ei. yleensä noissa illanvietoissa on isompi porukka ja on vaikea kuvitella, että olisin ollut koko illan juuri hänen kanssaan ja kokenut hauskimmat hetket hänen kanssaan. Ja siis jos saisin tietääö, ettei hänellä ollutkaan hauskaan, niin LKOUKKAANTUISINKO MINÄ-MINÄSTI, jos hän olisi silti koittanut olla näyttämättä sitä?????????????????? En todellakaan! Vaan olisin surullinen ja harmissani kaverin puolesta, että ei ollut ollutkaan kivaa. tietenkin jos syy on se, että seura vain on väärää, eikä henkilö ole esim. masentunut, niin so what? (eli suomeksi:  mitä sitten?)

Minun vastuullani on hankkia oikeaa seuraa itselleni.

Vierailija
135/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin eilen illalla juuri yhdessä, itseasiassa. Henkilö kysyi noin 2 viikkoa sitten, järjestettäisiinkö hänen luonaan tyttöjen ilta ja se kuulosti hauskalta. Ohjelmassa olisi vähän lautapelejä ja käväisy ehkä yksillä. Ajattelin, että olisi kiva olla vaan hänen luonaan ja jutella, mutta sitten ilmenikin, että ilta aloitettaisiin noin 18 maissa. Minusta kauhean myöshään! Itselleni sopisi 15-20. Mietin myös, että en varmaan osallistu, jos aikataulu on jatkossakin sama. Nyt ilta kesti yhteen yöllä. En koskaan valvo niin myöhään. 

Perusjuttua vanhaksi tulemisessä :D Kävin kaverin kanssa illanvietossa(eli nykyään päivänvietossa :D ) Ennen olisi saavuttu paikalle n. klo 18-19, ja istuttu iltaa sinne puolen yön jälkeen, mutta nytpä tapasimme jo klo 14, ja lähdettiin kasin aikaan koteihimme :D Myös kotona illan vietto on muuttunut niin, että kun ennen lauantaisauna oli klo 19, niin nykyään se on jo klo 16 :D Pääseepähän ajoissa nukkumaan!

Minusta tuossa ei ole mitään " :D ":sta. :) Minä tykkään tavata ihmisiä myös yli 5-kymppisenä, en tajua ollenkaan, miksi se pitäisi tehdä 20-vuotiaan kaavoin.

Ilmeisesti kutsuja ei itse päässyt irti nuoruudemman aikojen kaavasta. Oli hiljattain eronnut ja asuu nyt sinkkukämpässä. Ehkä se siivitti ajattelemaan, että ajat ovat samat, kuin ammoin, vaikkei siis ulos lähdetykään. Muuten oli hauskaa, mutta ajankohta syletti. Mutta opinpahan, että he tosiaan jatkoivat iltaa noin kauan. en olisi vain uskonut. Ihmettelin vainm vähän, kun aloittelimme klo 18 maissa, mutta ajattelin sitten, että myös lyhyestä virsi kaunis, mutta ei :D.

Joo, voi kyynel, ja nyyh :(

Vierailija
136/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on noin neljä yleensä ja tuntuisi kyllä pahalta, jos nyt tajuaisin, että joku on esittänyt siellä jotain muuta kuin onkaan. 

Vierailija
137/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin eilen illalla juuri yhdessä, itseasiassa. Henkilö kysyi noin 2 viikkoa sitten, järjestettäisiinkö hänen luonaan tyttöjen ilta ja se kuulosti hauskalta. Ohjelmassa olisi vähän lautapelejä ja käväisy ehkä yksillä. Ajattelin, että olisi kiva olla vaan hänen luonaan ja jutella, mutta sitten ilmenikin, että ilta aloitettaisiin noin 18 maissa. Minusta kauhean myöshään! Itselleni sopisi 15-20. Mietin myös, että en varmaan osallistu, jos aikataulu on jatkossakin sama. Nyt ilta kesti yhteen yöllä. En koskaan valvo niin myöhään. 

Perusjuttua vanhaksi tulemisessä :D Kävin kaverin kanssa illanvietossa(eli nykyään päivänvietossa :D ) Ennen olisi saavuttu paikalle n. klo 18-19, ja istuttu iltaa sinne puolen yön jälkeen, mutta nytpä tapasimme jo klo 14, ja lähdettiin kasin aikaan koteihimme :D Myös kotona illan vietto on muuttunut niin, että kun ennen lauantaisauna oli klo 19, niin nykyään se on jo klo 16 :D Pääseepähän ajoissa nukkumaan!

Minusta tuossa ei ole mitään " :D ":sta. :) Minä tykkään tavata ihmisiä myös yli 5-kymppisenä, en tajua ollenkaan, miksi se pitäisi tehdä 20-vuotiaan kaavoin.

Ilmeisesti kutsuja ei itse päässyt irti nuoruudemman aikojen kaavasta. Oli hiljattain eronnut ja asuu nyt sinkkukämpässä. Ehkä se siivitti ajattelemaan, että ajat ovat samat, kuin ammoin, vaikkei siis ulos lähdetykään. Muuten oli hauskaa, mutta ajankohta syletti. Mutta opinpahan, että he tosiaan jatkoivat iltaa noin kauan. en olisi vain uskonut. Ihmettelin vainm vähän, kun aloittelimme klo 18 maissa, mutta ajattelin sitten, että myös lyhyestä virsi kaunis, mutta ei :D.

Joo, voi kyynel, ja nyyh :(

Epäilen, että kaikilla olisi ollut vielä hauskempaa, jos yhteistä aikaa olisi vietetty vähän pirteämpina klo 15-20, eikä 18-01.

Vierailija
138/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukavuuden halu on ihan ok. Joskus kannattaa kuitenkin mennä rientoihin mukaan. Muistakaa, että perhe ei ole ikuinen. Hyvät ystävät voivat olla.

Nyt oli outo kommentti. Töiden ja opiskeluiden perässä muuttaneena. Perhe on se, joka on pysynyt. Ystävät ovat jääneet satojen kilometrien päähän.

Aiotko tulevaisuudessa muuttaa lastesi opiskeluiden ja töiden mukaan, vai miten ajattelit sen perheen pysyvän lähellä? Oletko itse lähellä vanhempiasi muutettuani töiden ja opiskeluiden perässä ja heidän tärkein kontakti ja seura? Kuinka paljon vietät vanhempiesi ja puolisosi vanhempien luona aikaa vai onko heillä tarvetta ystäville tai muillekin kontakteille?

Perheeseen toki kuuluu myös puoliso. Olemme edelleen töissä, mutta eläkkeelle siirryttäessä todennäköisesti muutamme. Nykyisellä paikkakunnalla asumme ainoastaan töiden takia.

Lapsi on muuttanut opiskeluiden perässä noin 100 km päähän.

Isovanhemmista on enää elossa isoäidit asuvat omilla paikkakunnillaan satojen kilometrien päässä.

Kenen kanssa ne isoäidit seurustelevat? Eivät ilmeisesti puolisoidensa, jotka kuolleet ja te asutte satojen kilometrien päässä. Toivottavasti he ovat ylläpitäneet myös ystävyys- ja naapurussuhteita.

Perheeseen tosiaan kuuluu myös puoliso, ellei tule eroa ennen toisen kuolemaa. Kahdestaankin saattaa kuitenkin olla vähän ikävää vailla muita kontakteja.

Lapsiperhevaihe, varsinkin pikkulapsiaika, on intensiivinen ja kuluttava, mutta lyhyt. Ystävyyssuhteiden ylläpito, vaikka sitten välillä puoliastenrahtoisestikin ja väsyksissä yli tämän lyhyen hetken on kannattava sijoitus tulevaa sosiaaliseen elämään. Ystävyyssuhteiden luominen muuttuu vanhemmiten aina vain vaikeammaksi, vanhojen ylläpito, vaikka se sitten kiireimmässä vaiheessa olisi se yksi illanvietto ja lupaus 'kyllä me taas joskus...' vuodessa, on paljon helpompaa.

Äitini terveydentila on sellainen, ettei todennäköisesti kykene ylläpitämään minkäänlaisia ystävyyssuhteita enää yllä. Miehen äiti kuulostaa saaneen ystäviä hoivakodissa, toisaalta siellä on myös ihmisiä joiden kanssa hän ei tule ollenkaan toimeen.

Vierailija
139/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan parasta tavata hyviä kavereita eli niitä samoja naamoja. Ei minua ainakaan kiinnosta tavata enää uusia ihmisiä. Kivat illat kavereiden kanssa on ihan parasta. 

Nyt ei ollutkaan puhe sinusta

Vierailija
140/158 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on noin neljä yleensä ja tuntuisi kyllä pahalta, jos nyt tajuaisin, että joku on esittänyt siellä jotain muuta kuin onkaan. 

Älä ole noijn self-centered. Toisella voi olla masennusta tms. Tai jos ei vain enää koe kuuluvansa porukkaan, miten se sinua loukkaa? Ihmiset muuttuvat. Anna heidän olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä