Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä neuvoni kaikille yh-vanhemmille

Vierailija
19.11.2022 |

Olen itsekin yh. Lopetin palkkatyöt ja aloitin opiskelemaan akateemista tutkintoa. Koska opintotukikuukaudet ovat loppu, saan toimeentulotukea. Yh-ihmisenä saan tukea miltei saman verran kuin palkkaa työstäni.

Opiskelen, minulla on enemmän aikaa lapsilleni ja tulevaisuudessa saan todennäköisesti paremman työn ja palkan. Olen toiveikas.

Suosittelen!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevää

Vierailija
2/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran saamasi raha nyt on per kuukausi ?

Omistus- vai vuokrakoti ?

Ja noin laitettuna näyttää tosi töksähtäneeltä tämä, arvostan todella tuollaista ratkaisua, sen haluan vielä tuoda esille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusinflaatio. On selvää, että korkeakoulututkinnolla ei ole sellaista arvoa kuin ennen. Tämä on oikea ongelma, mutta myös luonnollinen kehitys.

Luonnollinen kehitys tarkoittaa, että kun ihmiset kouluttautuvat yhä enemmän, tutkintojen arvo alenee. Kun monilla on samanarvoinen tutkinto, kilpailu on kovaa. Illuusio hyvin työllistyvistä akateemisista on häviämässä ja akateeminen työttömyys

on jo todellinen ongelma.

Vierailija
4/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran saamasi raha nyt on per kuukausi ?

Omistus- vai vuokrakoti ?

Ja noin laitettuna näyttää tosi töksähtäneeltä tämä, arvostan todella tuollaista ratkaisua, sen haluan vielä tuoda esille 

Minulla on kaksi lasta siis. n. 2200 euroa/kk

Vierailija
5/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutusinflaatio. On selvää, että korkeakoulututkinnolla ei ole sellaista arvoa kuin ennen. Tämä on oikea ongelma, mutta myös luonnollinen kehitys.

Luonnollinen kehitys tarkoittaa, että kun ihmiset kouluttautuvat yhä enemmän, tutkintojen arvo alenee. Kun monilla on samanarvoinen tutkinto, kilpailu on kovaa. Illuusio hyvin työllistyvistä akateemisista on häviämässä ja akateeminen työttömyys

Riippuu ihan koulutuksesta. Alallani on pulaa tekijöistä.

Ap

Vierailija
6/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajat työllistyvät. Eivät akateemiset.

Vierailija
7/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin elit nuoruuden? Onko sinulla omaa elämää vai ripustaudutko siihen joka tuli emättimestäsi?

Vierailija
8/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeinjaksa uskoa, että yh-äitien opiskelu aiheuttaisi koulutuksen arvon laskua

Vierailija
9/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvaisen takertujan jälkeläinen kirjoitti:

Milloin elit nuoruuden? Onko sinulla omaa elämää vai ripustaudutko siihen joka tuli emättimestäsi?

🤡

Vierailija
10/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen siitä, että voisin yh:nä jatkaa opintojani eteenpäin. Tuo kuulostaa lohdulliselta, jos siihen taloudellisesti voisi olla varaa.

Vierailija
11/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten olet brändännyt itsesi ja mikä on sinun kilpailu etusi muihin nähden? Ei ns työvoimapula aloillakaan vaan kävellä huippuvirkoihin.

Vierailija
12/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun se akateeminen tutkinto on tehty jo kauan ennen yh:ksi tuloa eikä sillä saa mitään töitä huippuarvosanoista huolimatta? Tuskin useita pitkiä tutkintoja kustannetaan ja mulle on ainakin sanottu, että max kahden vuoden tutkintoja voi työttömänä tehdä. Niitä olen sitten tehnytkin jo useamman, ja taas yhdet aloitin. En ole toiveikas työllistymisen suhteen, ikäni takia ja kun näihin opintoihin kuuluviin ilmaistöihinkin on työ ja tuska päästä.

Vierailija
13/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten olet brändännyt itsesi ja mikä on sinun kilpailu etusi muihin nähden? Ei ns työvoimapula aloillakaan vaan kävellä huippuvirkoihin.

Lol, enpä jaksa alkaa kertomaan sitä sinulle. Minun ei tarvitse uskotella mitään. Jos et usko, ei haittaa

Vierailija
14/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa toimeentulotukea ei saa olla mitään omaisuutta. Miten sellainen on väkisin synnyttänyt lisää väkeä valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja tässäkin aloituksessa miettii vain omaa etuaan?

Vierailija
15/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa toimeentulotukea ei saa olla mitään omaisuutta. Miten sellainen on väkisin synnyttänyt lisää väkeä valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan, ja tässäkin aloituksessa miettii vain omaa etuaan?

Samat kuin edelliselle: minun ei tarvitse uskotella mitään. Tee päätelmäsi jos se sinua ilahduttaa.

Vierailija
16/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan fiksua noinkin.Itse opiskelin jo ennen yh:ksi tuloa...

Vierailija
17/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös olla pakottamatta viattomia mukaan uusperhekuvioon.

Vierailija
18/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikille yh-vanhemmille tuosta ei tietenkään ole mitään apua. Jos on hyvätuloinen, ja ongelma on ne hetket, joissa vaan tarvittaisiin kaksi vanhempaa.

Vierailija
19/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös olla pakottamatta viattomia mukaan uusperhekuvioon.

Ei tarvitse pakottaa 😉 Muutamme yhteen sitten kun menen töihin. Nyt ei taloudellisesti ole kannattavaa

Vierailija
20/27 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi en tiennyt tuota kun 2lastani olivat pieniä .Raijasin ne aamu kello:7 päiväkotiin ja kirellä töistä takaisin , päiväkotiin enenkuin se sulkeutui kello 17.Olin aina 16.45. Raadoin naisena urakka työssä.Aika jolloin yhteiskunta ei tukenut kotona olioita tai edes lasiperheitä, Äityslomat oli 3kk ,pakko mennä töihin.Päiväkodeissa oli Vauvalan puoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi