IL: Talvi yllätti helsinkiläiset
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/062eba0f-715c-4dbd-bb65-62b850a9294e
Ensi vuonna sitten viisaampana
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen vuosi sama juttu kirjoitti:
Onko sinne pääkaupunkiseudulle ihan oikeasti pakkautunut se kaikkein heikompi aines?
Kyllä on ja juuri siksi täällä on eniten rahaa, jolla myös sinun KELA-viinasi sekä perintöhökkelisi lämmitys maksetaan.
Asumistukieuroista 80% menee pääkaupunkiseudulle, tähän on tultava muutos! Samalla muistutan, että muun maan ei tarvitse maksaa teidän vesijohtoverkostonne uusimista, täällä perintömökeissä on jouduttu sukupolvien ajan itse kustantamaan niin kaivot kuin vesijohdotkin.
Samoin voisi miettiä miten paljon ne valtionhallinnon rahat vaikuttavat Helsingin talouteen. Väitän että melko paljon.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccb7408-0663-47c7-add3-1b6d606476e6
Rikollisuus yllätti helsinkiläiset myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinne pääkaupunkiseudulle ihan oikeasti pakkautunut se kaikkein heikompi aines?
Kyllä on ja juuri siksi täällä on eniten rahaa, jolla myös sinun KELA-viinasi sekä perintöhökkelisi lämmitys maksetaan.
Eihän seillä ole muuta kuin firmojen pääkonttorit, itse firmat sijaitsevat ympäri Suomea tuottamassa sitä rahaa pääkaupunkiseudulle.
Jostain syystä se raha tosiaan TULEE TÄNNE Varmaan johtuu heikkolahjaisuudesta!
Niin. Firmat maksavat veronsa siihen kuntaan, missä pääkonttori sijaitsee. Vaikka joidenkin Keskon, UPM:n ja StoraEnson tuotanto on ympäri Suomea, yhtiön maksamat verot valuvat Helsinkiin. Eihän pääkaupunkiseudulla tuoteta mitään- pelkkiä palveluita ja monikulttuurillisia elämyksiä.
Talvi yllätti, Niinistö jyrähti, some räjähti.
Iltapulu ei liioittele koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä yleistää. Olen helsinkiläinen ja vaihdatin juuri tänä aamuna renkaat. Olen siis autoilija, joka yllätti talven.
Olitko siellä Matin renkaan jonossa kärkisijoilla?
En, kilpailutin renkaanvaihdon modernisti digitaalisen palvelun kautta ja sovin ajan siellä. En tiedä, onnistuisiko helposti maaseudulla.
Maalla osataan vaihtaa renkaat itse.
Samaa ihmettelin. Renkaiden vaihtoa jonotettiin siis 4 tuntia, kun itse vaihtamalla homma olisi onnistunut alle tunnissa, vaikka käsipelin.
T. Renkaansa jo pari viikkoa sitten itse vaihtanut helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistukieuroista 80% menee pääkaupunkiseudulle, tähän on tultava muutos! Samalla muistutan, että muun maan ei tarvitse maksaa teidän vesijohtoverkostonne uusimista, täällä perintömökeissä on jouduttu sukupolvien ajan itse kustantamaan niin kaivot kuin vesijohdotkin.
Jostain syystä ette ole asiaan saaneet muutosta? Johtunee hesalaisten heikkolahjaisuudesta tämäkin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän seillä ole muuta kuin firmojen pääkonttorit, itse firmat sijaitsevat ympäri Suomea tuottamassa sitä rahaa pääkaupunkiseudulle.
Jostain syystä se raha tosiaan TULEE TÄNNE Varmaan johtuu heikkolahjaisuudesta!
Niin. Firmat maksavat veronsa siihen kuntaan, missä pääkonttori sijaitsee. Vaikka joidenkin Keskon, UPM:n ja StoraEnson tuotanto on ympäri Suomea, yhtiön maksamat verot valuvat Helsinkiin. Eihän pääkaupunkiseudulla tuoteta mitään- pelkkiä palveluita ja monikulttuurillisia elämyksiä.
Jostain syystä ne pääkonttorit sijaitsevat täällä Helsingissä! Johtunee hesalaisten heikkolahjaisuudesta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä yleistää. Olen helsinkiläinen ja vaihdatin juuri tänä aamuna renkaat. Olen siis autoilija, joka yllätti talven.
En, kilpailutin renkaanvaihdon modernisti digitaalisen palvelun kautta ja sovin ajan siellä. En tiedä, onnistuisiko helposti maaseudulla.
Osataan me itse täälläkin kaupungissa. Ei oo ikinä jonotettu.
Ei kai se mitenkään yllättänyt, renkaat vaihdetaan kun on sen aika. Viime viikolla oltiin reilusti plussan puolella joten ihmekös tuo. Täällä on ehkä enemmän renkaiden vaihtajiakin.
Niin se "yllätti" minutkin, koska kohtahan se kamala paskalumi saapuu kunnolla tänne kaakkoonkin.
Tänään vasta sain tilattua itselleni talveksi uudet kengät, koska vihaan talvea ja talvivaatteiden hankkimista.
Kaipa ne ensi viikolla saapuvat.
En kyllä viittis kahta tuntia jonotella renkaan vaihtoon. Nopeammin vaihdettiin pojan kanssa talvirenkaat perheen neljään autoon pesuineen ja varastointeineen. Tienattiin samalla helpot 300€ riihikuivaa.
Ei pääse vielä alkamaan joka vuotinen kaikki ulkoilureitit laduksi perseily etenkin vapaantyylin hiihtäjien kanssa tullut kahnausta ne ei ymmärrä talvi-aikana tapahtuvaa lenkkeilyä ja kuvittelee, että kaikki muu liikunta on vain heidän kiusaksi. Sellaisia pyöräilijä tyylisiä hahmoja. Sitten tietysti faceryhmissä vttuillaan kaikille jotka eivä tee niiden mielenmukaisella tavalla. Jotain vikaa täytyy olla myös mikkos kääräisen päässäkin kun ei tajua sitä, ettei joka reittiä haluta hiihtoreitiksi. Viime talvi oli vielä sellainen ettei noilla autoteiden vierillä pystynyt kovinkaan pitkää matkaa kulkemaan kun oli auraamatonta niin paljon ja sitten oli sellaisia huonosti aurattua jossa jätetty pieni lumikerros tien pinnalle jonka alalla jäätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin. Renkaiden vaihtoa jonotettiin siis 4 tuntia, kun itse vaihtamalla homma olisi onnistunut alle tunnissa, vaikka käsipelin.
T. Renkaansa jo pari viikkoa sitten itse vaihtanut helsinkiläinen
Eihän siinä olisikaan jonottanut neljää tuntia, ellei olisi ollut talvirenkaat panttivankina siellä rengashotellissa... Kyseiseen liikkeeseen ei voi varata ennakkoon aikaa renkaanvaihtoon eli sinne on mentävä jonottamaan ja aukioloajat on suppeat, joten jonoja syntyy. Itse otin nyt renkaat mukaani ja vien ne säilöön sellaiseen paikkaan, johon voi varata vaihtoon ajan. Kun siitä helppoudesta kuitenkin maksaa, niin ei se tuolla ihan toteudu.
Eikä ole suositeltavaa ajella viikkokausia turhaan nastoilla, niin pakkasten alkaessa syntyy väistämättä ruuhkaa. Järkevää olisi kuitenkin tarjota asiakkaille mahdollisuus varata aika, jolloin siellä ei tarvitsisi istua tunteja. Keväällä olin jonossa tunnin, tänään melkein 4,5 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei täällä kämppään kuulu omaa latoa, jossa säilyttää 2 auton renkaat.
T. Nastarenkaat 2 viikkoa sitten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinät on ladossa, renkaat lämpimässä 4 auton tallissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakaan ei ole latoa. Silti osaan vaihtaa renkaat.
Vierailija kirjoitti:
No yleensä renkaat vaihdetaan silloin kun pakkaset tulee. Ei kuukautta ennen. Kyllä täällä oli jo koko viime viikon rengaspajar tukossa. Se kun on vähän eri volyymi millä noita vaihdettavia renkaita on jossain isossa etelän kaupungissa, kuin jossain perähikiällä missä asiakkaita käy 2 päivässä sesonkina. Ja maalla voi vaihtaa omassa pihassa, kaupungissa niitä ei usein edes saa vaihtaa missään kerrostalon pihalla eli pakko käyttää palveluita.
Pakkaset tuli vasta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä taas osataan tehdä muita asioita, joista saa sen verran hyvää palkkaa, että kannattaa mieluummn tehdä niitä hommia ja maksaa muille renkaanvaihdosta.