Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Talvi yllätti helsinkiläiset

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nyt on aika vaihtaa renkaat.

Vierailija
42/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihmisiä, jotka viitsii kehuskella sillä, että tekee itse tuollaisen ikävän ja likaisen homman kuin renkaanvaihto, kun ei se maksa kuin parikymppiä teettää se ammattilaisella.  Ja liian aikaisin ei kannata nastoja vaihtaa, siitä tulee ilmaan partikkeleita, kun ne repivät asvalttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pöyristynyt kirjoitti:

Ainahan se talvi yllättää. Joka helvetin marraskuu ja silti Suomen kansa on ihan huuli pyöreenä, että mitäh?

Höpö, höpö, kyllä me täällä Pohjois-Pohjanmaalla osataan ennakoida ja seurataan myös säätietoja. Ei olla niin kuin hesalaistollot, jotka huuli pyöreänä ihmettelee ja jonottaa nyt renkaita.

Vierailija
44/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihmisiä, jotka viitsii kehuskella sillä, että tekee itse tuollaisen ikävän ja likaisen homman kuin renkaanvaihto, kun ei se maksa kuin parikymppiä teettää se ammattilaisella.  Ja liian aikaisin ei kannata nastoja vaihtaa, siitä tulee ilmaan partikkeleita, kun ne repivät asvalttia.

Juu, tokihan se on mukavaa muutama tunti istua autossa ja jonottaa renkaanvaihtoa. No typerykset istuu, muut ennakoi. Noloa sakkia kaikenkaikkiaan olette.

Vierailija
45/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tokihan se on mukavaa muutama tunti istua autossa ja jonottaa renkaanvaihtoa. No typerykset istuu, muut ennakoi. Noloa sakkia kaikenkaikkiaan olette.

Olen ilioinen puolestasi, että saat kerrankin kokea ylemmyydentunnetta.

Vierailija
46/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä yleistää. Olen helsinkiläinen ja vaihdatin juuri tänä aamuna renkaat. Olen siis autoilija, joka yllätti talven.

Olitko siellä Matin renkaan jonossa kärkisijoilla?

En, kilpailutin renkaanvaihdon modernisti digitaalisen palvelun kautta ja sovin ajan siellä. En tiedä, onnistuisiko helposti maaseudulla.

Maalla osataan vaihtaa renkaat itse.

Samaa ihmettelin. Renkaiden vaihtoa jonotettiin siis 4 tuntia, kun itse vaihtamalla homma olisi onnistunut alle tunnissa, vaikka käsipelin.

T. Renkaansa jo pari viikkoa sitten itse vaihtanut helsinkiläinen

Jäin kahden lapsen yksinhuoltajaksi kun olin 36 v, itse vaihdoin autoni renkaat aina, mutta minulla onkin aivot ja tekevät kädet, toisin kuin hesalaistolloilla. 😂

Vierailija
47/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä ylenmyydentunnetta koemme kaiken aikaa, hesalaisten pöljyys on kokoaikaista, ei pelkästään talvella esiintyvää.

Vierailija
48/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, teille nauretaan kaiken aikaa, aihetta riittää.

Vierailija
49/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesalaiset ovat surkeita kuskeja. Naiset on paniikissa ja hysteerisia ja miehet neitejä. M27

Vierailija
50/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen vuosi sama juttu kirjoitti:

Onko sinne pääkaupunkiseudulle ihan oikeasti pakkautunut se kaikkein heikompi aines?

Kyllä on ja juuri siksi täällä on eniten rahaa, jolla myös sinun KELA-viinasi sekä perintöhökkelisi lämmitys maksetaan.

Asumistukieuroista 80% menee pääkaupunkiseudulle, tähän on tultava muutos! Samalla muistutan, että muun maan ei tarvitse maksaa teidän vesijohtoverkostonne uusimista, täällä perintömökeissä on jouduttu sukupolvien ajan itse kustantamaan niin kaivot kuin vesijohdotkin.

Samoin voisi miettiä miten paljon ne valtionhallinnon rahat vaikuttavat Helsingin talouteen. Väitän että melko paljon.

Hesalaiset saisivat kustantaa itse oopperansa, teatterinsa, museossa jne. Miksi meidän muiden pitää kustantaa ne köyhille hesalaisille, emme me niissä käy, jos haluamme teatteriin, menemme oikeaan kaupunkiin, mogadishu on niin törkyinen paikka nykyään, ettei sinne viitsi tulla.

Vierailija
51/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonota, kerran haluat. Itse kun vaihtaa siinä ei kauaa nokka tuhise ja aattele, hanskat on keksitty, kädet voi myös pestä. Niin ja ne voi vaihtaa heti kun sää muuttuu, ei tarvitse varailla aikaa.

Vierailija
52/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raflaava teksti lehdeltä. Ei talvi mitenkään yllättänyt täällä. Ja luntakin ihan vain vähän. Ulkoiltiin koirien kanssa ja ihan normielämää se oli, ei  mitään yllättävää. Ei aina kannata näiden lehtien koohotukseen vastata koohotuksella. 

Vierailija
53/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä ylenmyydentunnetta koemme kaiken aikaa, hesalaisten pöljyys on kokoaikaista, ei pelkästään talvella esiintyvää.

Olenkin aina epäillyt, että tuollainen päteminen on tärkeää maalaisille.

Vierailija
54/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yllättynyt otsikosta, sama valmis juttu parilla päivityksellä, en ollut yhtään yllättynyt että talvella tulee lunta ja lehdissä lukee tuo sama uutinen joka vuosi, onhan tuo lumikatasfori ihan kauhea pihalla jo miltei sentti lunta.

Ratikkaliikenne kaaoksessa, onhan se ollut sitä jo vuosia kun kuljettajia on vajaa miehitys, lippujen hintoja pitää nostaa Helsinkiläisille ja laskea kaukaa matkustaville sitten ihmetellään miksi matkustajat kaikkoavat. Koskaan ei voi luottaa tuleeko vuoro vai ei.

Vierailija
55/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinne pääkaupunkiseudulle ihan oikeasti pakkautunut se kaikkein heikompi aines?

Kyllä on ja juuri siksi täällä on eniten rahaa, jolla myös sinun KELA-viinasi sekä perintöhökkelisi lämmitys maksetaan.

Asumistukieuroista 80% menee pääkaupunkiseudulle, tähän on tultava muutos! Samalla muistutan, että muun maan ei tarvitse maksaa teidän vesijohtoverkostonne uusimista, täällä perintömökeissä on jouduttu sukupolvien ajan itse kustantamaan niin kaivot kuin vesijohdotkin.

Samoin voisi miettiä miten paljon ne valtionhallinnon rahat vaikuttavat Helsingin talouteen. Väitän että melko paljon.

Hesalaiset saisivat kustantaa itse oopperansa, teatterinsa, museossa jne. Miksi meidän muiden pitää kustantaa ne köyhille hesalaisille, emme me niissä käy, jos haluamme teatteriin, menemme oikeaan kaupunkiin, mogadishu on niin törkyinen paikka nykyään, ettei sinne viitsi tulla.

Taidat olla vajakkilasta?

Vierailija
56/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päässyt yllättämään, jos seuraa säätiedotuksia. Moni ei sitä näköjään tee. 

Vierailija
57/61 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä vajakkila niitä joilla on varaa aina mollata muita.

Vierailija
58/61 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, se aines joka ei selvinnyt siellä kehä 3:n siellä puolen.

Pysyisitten kokonaan poissa, pilaatte koko kaupungin.

Vierailija
59/61 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä työ, iik.

Ja likaistakin vielä, onko neitiydelläsi mitään rajaa.

Vierailija
60/61 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen pöyristynyt kirjoitti:

Ainahan se talvi yllättää. Joka helvetin marraskuu ja silti Suomen kansa on ihan huuli pyöreenä, että mitäh?

Höpö, höpö, kyllä me täällä Pohjois-Pohjanmaalla osataan ennakoida ja seurataan myös säätietoja. Ei olla niin kuin hesalaistollot, jotka huuli pyöreänä ihmettelee ja jonottaa nyt renkaita.

Onks sulla kaikki hyvin? Ahdistaako se maalla asuminen noin paljon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän