Mistä ne leipäjonossa tietää, kuka oikeasti tarvitsee ruokaa ja kuka vain kitsastelee?
Olen pitkään jo pohtinut kun eihän siellä tulotietoja kysytä
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs heppu kehui voittaneen kenossa 10000 niin vain sinne jonoon meni. Kyllä mä kattelin ihmeissäni.
Rahapeliriippuvainen? Rahat menevät pelaamiseen, eivät riitä ruokaan ja muuhun välttämättömään.
Ei ollut, asiallinen vanhempi mies. Minä olin peliriippuvainen enkä kymppitonnin jälkeen jonossa seisoisi. Mieti nyt vähän.
Vanhempi ja asiallinen ei estä olemasta peliriippuvainen. Se ei näy ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä on kuka käy ?
Kukaan ei tiedä miten toisella oikeasti menee.Ei sieltä mitään erikoista saa, että kannattaisi tuomita tai olla kateellinen
No onhan sillä väliä, jos kaikille tarvitseville ei riitä (tarpeeksi).
Joku voi jonottaa vanhuksen tai muuten huonokuntoisen puolesta.
Eiköhän ne kitsastelijat ole vähemmistönä. Täytyy olla melko kitsas, että jaksaa seistä räntäsateessa kahdensadan metrin jonossa kerjäämässä leipää.
Vierailija kirjoitti:
Kerran eräs heppu kehui voittaneen kenossa 10000 niin vain sinne jonoon meni. Kyllä mä kattelin ihmeissäni.
Minä tiedän erään vanhuksen, joka voitti noin miljoonan ja jatkoi jonossa käymistä. Käy yhä. Ei ollut ennenkään köyhä vaan kävi töissä hyvällä palkalla ja asui omakotitalossa pk-seudulla.
Jyväskylässä vaadittiin sossun päätös toimeentulotuesta, mutta ei liene yleinen käytäntö.