Poliisi ei kehota sivullisia puuttumaan suoraan uhkaavaan tilanteeseen
Poliisi ei kuitenkaan kehota sivullisia puuttumaan suoraan uhkaavaan tilanteeseen, vaikka olisi aivan lähelläkin. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ccb7408-0663-47c7-add3-1b6d606476e6
Kommentit (53)
Sähkötukea saa, jos kotitalous tienaa 27000 vuodessa tai vähemmän. Omavastuu 400, sähkönsiirtoa ei huomioida
Vierailija kirjoitti:
Sähkötukea saa, jos kotitalous tienaa 27000 vuodessa tai vähemmän. Omavastuu 400, sähkönsiirtoa ei huomioida
Kun ihmisillä vähenevät rahat niin se lisää hyvää oloa, eiks je?
En keksi asille yhtäkään syytä minäkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella loppuu sähkösopimus ja viime vuoden 500 sähkölasku on 3000 kuukaudessa, verovähennystä saa 600 kuukaudessa.
Eikös tuo 2400 sähkölasku kuukaudessa lisää hyvää oloa?
Ansiosidonnaista kuulemma leikataan taas. Rahan väheneminen lisää lasten ja nuorten hyvää oloa.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään puutu. Ei kannata myöskään nähdä eikä kuulla mitään
Eihän siellä Alppipuistossakaan kukaan nähnyt tai kuullut mitään ja paikalla oli toista sataa nuorta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella loppuu sähkösopimus ja viime vuoden 500 sähkölasku on 3000 kuukaudessa, verovähennystä saa 600 kuukaudessa.
Eikös tuo 2400 sähkölasku kuukaudessa lisää hyvää oloa?
Ansiosidonnaista kuulemma leikataan taas. Rahan väheneminen lisää lasten ja nuorten hyvää oloa.
Talvella näemme kuinka työssäkäyvät saavat työmotivaatiota lisää.
Ja irtisanomisia tulee palvelualalla, kun ihmiset maksavat sähköä.
Yhtiölaina ei ole muuten lasku toimeentulotuessa ja uudiskohteissa nousee yhtiölainan korko alkaa lainan lyhennys ja tonttivuokra sidottu indeksiin eli kulut nousee 1000 eurpoa kuukaudessa mikä lisää hyvinvointia, varsinkin jos irtisanotaan töistä.
Korot on 3 % ensi keväänä eli 200 000 lainassa 200 nousee kulut ja korkovähennys poistuu eli veroprosenttia täytyy nostaa ja siihen sähkö 2400 eli 2600 + veroprosentin nosto ja ruoan hinnan nosto. Irtisanomiset ja ansiosidonnaisen leikkaus. 2400 brutto tuloilla on ansiosidonnainen 1100 netto 2 lapsikorotuksella.
Hyvinvointi lisääntyy.
Jos 1 tai kaksi teinipoikaa on ryöstämässä tai pahoinpitelemässä jonkun, saatan mennäkin väliin. Jos on kymmenen joukko, niin aika iso tod.näk. että tulee itsekin puukotetuksi, eli soitan hätänumeroon ja huudan samalla poliisia, ehkä
Ja leipäjonoissa ruoka on vähenemässä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei omatunto salli olla puuttumatta, jos näen väkivaltaa tai edes sen uhkaa. Varsinkin, kun tiedän miten kauan poliisilla saattaa tulla paikalle. Joutuessani itse tapon yrityksen kohteeksi, poliisilla kesti tunti tulla. Tämän ajan sivullinen (joka toki itsekin olin...) piti tekijää mahallaan maassa istuen tämän päällä. Poliisilaitokselle oli 3km.
Olen alle 60-kiloinen nainen, joten eihän minulla fyysistä voimaa paljoa ole. Auktoriteetin pitää kummuta jostain muualta. Vakaudesta ja päättäväisyydestä. Siskoni on saman kokoinen ja ollessamme vielä alaikäisiä, hän taltutti ja ajoi tiehensä poikaystävänsä kaverin kimppuun käyneen ryöstäjän.
Pitää uskoa itseensä niin saattaa olla että ne ryöstäjätkin uskoo.
Siellä Helsingissä voi varmasti olla vähän villimpi meno. Pennut luulee helpommin, että voivat tehdä asioita ilman seuraamuksia.
Täällä maalla on muutaman kerran tullut eteen, että oon nähny, kun teinit on häiriköineet, kiusannut jotakuta, huudelleet tai olleet rikkomassa jotain. Oon mennyt vaan puheille, katsonu tiukasti silmiin ja kysyny: "Ketä teidän vanhemmat on?" joka kerta ovat olleet silminnähen kuset housussa ja jopa alkaneet itkeä. En luulisi olevani mitenkään pelottavan näköinen, ei ole tatuiointeja naamassa eikä muutakaan erikoista, tavallinen topakka täti-ihminen.
Jos joutuisin todistamaan kaupungissa käydessäni tällaista ryöstöä, toimisin ehkä seuraavalla tavalla: Näppäilisin 112 ja laittaisin kännykän povitaskuun. Menisin kysymään esim. "Mikä täällä on meininki?" tai "Onko täällä joku hätänä?". Vastaukseksi tulisi todennäköisesti tyyliin; "Vittuako se huo ra sulle kuuluu?" johon vastaisin vaan; "Aattelin vaan, kun näin vartijan/kytät tuossa kulman takana, että oisko teillä niille asiaa? Käynkö ilmottaan?". Tämän jälkeen, kun ei kerran mitään hämminkiä ole, kysyisin pokkana tupakkaa, vaikken poltakaan. Sitten alkaisin puhumaan uhrille normaalisti niinkuin ryöstäjät ei ois paikallakaan. Taskupuhelu on tässä vaiheessa jo todennäköisesti tavoittanut hätäkeskuksen, joten jos jotain alkaa tapahtua, pian apu lienee paikalla. Sopivasti hullunkiiltoa silmiin, ja ei saa minkäänlaista pelkoa/hätäännystä olla omalta puoleltaan, niin pelästyy pahemmatkin kakarat. Jos kantaa taskussaan kahta kännykkää, kuten minä, niin voi ottaa sen toisen ja olla soittavinaan kaverille ja puhua jotain semi rikollisen kuulosta. Näyttelijänlahjoilla mennään...
Huomaa ettet tosiaan ole Helsingistä. Mä en lähtis tietyltä porukalta kyselee mitään. Ymmärrätkö, että näillä on veitset usein mukana. Saattaa olla, että saat vastauksen sillä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät poliisitkaan puutu kun niitä ei ole eikä ole muitakaan resursseja. Näin Suomessa 2022.
Eivät halua rassen leimaa otsaan ja joutua vankilaan jos sattuu tekemään työn liian hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei omatunto salli olla puuttumatta, jos näen väkivaltaa tai edes sen uhkaa. Varsinkin, kun tiedän miten kauan poliisilla saattaa tulla paikalle. Joutuessani itse tapon yrityksen kohteeksi, poliisilla kesti tunti tulla. Tämän ajan sivullinen (joka toki itsekin olin...) piti tekijää mahallaan maassa istuen tämän päällä. Poliisilaitokselle oli 3km.
Olen alle 60-kiloinen nainen, joten eihän minulla fyysistä voimaa paljoa ole. Auktoriteetin pitää kummuta jostain muualta. Vakaudesta ja päättäväisyydestä. Siskoni on saman kokoinen ja ollessamme vielä alaikäisiä, hän taltutti ja ajoi tiehensä poikaystävänsä kaverin kimppuun käyneen ryöstäjän.
Pitää uskoa itseensä niin saattaa olla että ne ryöstäjätkin uskoo.
Siellä Helsingissä voi varmasti olla vähän villimpi meno. Pennut luulee helpommin, että voivat tehdä asioita ilman seuraamuksia.
Täällä maalla on muutaman kerran tullut eteen, että oon nähny, kun teinit on häiriköineet, kiusannut jotakuta, huudelleet tai olleet rikkomassa jotain. Oon mennyt vaan puheille, katsonu tiukasti silmiin ja kysyny: "Ketä teidän vanhemmat on?" joka kerta ovat olleet silminnähen kuset housussa ja jopa alkaneet itkeä. En luulisi olevani mitenkään pelottavan näköinen, ei ole tatuiointeja naamassa eikä muutakaan erikoista, tavallinen topakka täti-ihminen.
Jos joutuisin todistamaan kaupungissa käydessäni tällaista ryöstöä, toimisin ehkä seuraavalla tavalla: Näppäilisin 112 ja laittaisin kännykän povitaskuun. Menisin kysymään esim. "Mikä täällä on meininki?" tai "Onko täällä joku hätänä?". Vastaukseksi tulisi todennäköisesti tyyliin; "Vittuako se huo ra sulle kuuluu?" johon vastaisin vaan; "Aattelin vaan, kun näin vartijan/kytät tuossa kulman takana, että oisko teillä niille asiaa? Käynkö ilmottaan?". Tämän jälkeen, kun ei kerran mitään hämminkiä ole, kysyisin pokkana tupakkaa, vaikken poltakaan. Sitten alkaisin puhumaan uhrille normaalisti niinkuin ryöstäjät ei ois paikallakaan. Taskupuhelu on tässä vaiheessa jo todennäköisesti tavoittanut hätäkeskuksen, joten jos jotain alkaa tapahtua, pian apu lienee paikalla. Sopivasti hullunkiiltoa silmiin, ja ei saa minkäänlaista pelkoa/hätäännystä olla omalta puoleltaan, niin pelästyy pahemmatkin kakarat. Jos kantaa taskussaan kahta kännykkää, kuten minä, niin voi ottaa sen toisen ja olla soittavinaan kaverille ja puhua jotain semi rikollisen kuulosta. Näyttelijänlahjoilla mennään...
Huomaa ettet tosiaan ole Helsingistä. Mä en lähtis tietyltä porukalta kyselee mitään. Ymmärrätkö, että näillä on veitset usein mukana. Saattaa olla, että saat vastauksen sillä.
Jep, Helsingissä saat kääntöpotkun päähäsi kahdessa sekunnissa, mahdollisesti takaapäin, ja aivovamman loppuelämäksi jos noin toimit...
16: En oo kyllä tosiaan käyny siellä kehän sisäpuolella nyt kuuteen vuoteen. Silloin kun kävin, tapaamani nuoret ihmiset oli fiksuja ja ystävällisiä. Ne ruskeat nuoret myös.
Kyllä nyt jos haluatte siellä elää noin ja ette saa niitä penskojanne kuriin, niin sitten pitää tehä semmonen ratkasu, että Uudenmaan rajat kiinni ja pysytte siellä gettossanne, ettekä tuu tänne Suomen puolelle hulluilemaan!
Eihän kukaan suostu itse tekemään mitään kun kaikki on aina muiden hommaa vaikka itse jotain vaatiikin
Sinä päivänä, kun joku hyppää puskista minun kimppuuni, rukoilen, että lähellä on joku kunnollinen mies, joka ei poliisin kehotuksista välitä.
Kuvatkaa edes kännykällä niin on tuntomerkit ryöstäjistä!
Vierailija kirjoitti:
Ja siis, 16 jatkaa...
Teidän pitää siellä kaupungeissa heittää romukoppaan se ei-kuulu-minulle-asenne. Kylä kasvattaa lapset, oli se sitten vaikka Oulunkylä... Pitää puuttua edellä kuvaamallani tavalla tuntemattomienkin lasten kaikkeen epäasialliseen käytökseen. Sillätavalla ne oppii ajoissa käyttäytymään ja etteivät voi tehdä mitä vaan. Ennen kuin niistä kasvaa jotain katujengiläisiä!
Se aikuinen puuttuu, joka näkee.
En puutu yhtään mihinkään, koska mulla on omakin perhe. Edellisen viestin perusteella sulla sen sijaan ei ole juuri mitään menetettävää, tahi ketään, joka sinut menettäisi.
Helevetin 16: Ja suosittelen että rajojen sulkemisen ajaksi Uudellamaalla muutetaan lait niin, ettei alaikäisyys tai edes alle 15 vuoden ikä vaikuta rikoksesta määrättävään rangaistukseen, jotta tilanne saadaan jonakin päivänä rauhoittumaan niin, että voitte matkustaa sieltä vaikka sukulaisia tapaamaan muualle Suomeen, koska tiedän, että monella on sukulaisia muualla Suomessa.
Ja sitten ihmetellään lasten ja nuorten pahaa oloa.