Nalkuttava vaimo? Vai saamaton mies?
Raivasin alkuvuodesta lapsen huoneesta tarpeetonta tavaraa kiertoon, käyttökelpoiset siistit vein Konttiin. Mies ei halunnut yhtä kalliimpaa leikkisettiä lahjoitukseen, vaan että se myydään, ja lapsi saa rahat. Kerroin et minulla ei nyt riitä nallekarkit nettikirppistelyyn joten jospa hän sitten myisi, ja näin sovittiin. Pari, kolme kuukautta setti seisoi olkkarin pöydällä, jonka jälkeen pyysin että myisi sen kun ei jaksaisi katsella sitä esillä päivittäin pölyä keräämässä. Mies siirsi setin makkarin lattialle. Taas meni useampi kuukausi, kunnes jonkun siivouskerran yhteydessä sanoin että voisiko siitä jo hankkiutua eroon, mies vastasi että joo joo. Siellä se on makkarin lattialla edelleen, ja tänään sanoin että en haluaisi nalkuttaa tai valittaa tai mikromanageroida mutta nyt kuitenkin haluaisin sen leikkisetin sieltä pois. Mies suutahti ja sanoi laittavansa sen roskiin niin että lapsikin kuuli, missä kohtaa lapsi (joka oli kauan sitten kyllä suostunut myyntiin) hätääntyi ja alkoi itkeä. Tässä kohtaa minäkin suutuin ja sanoin että ei todellakaan laita hyväkuntoista arvokasta tavaraa roskiin, vaan vie sinne lahjoituskirpparille jos ei halua myydä. Ja itkevän lapsen sain lohduttaa minä.
Nyt mies tuolla passiivisaggressiivisin elkein kuvaa ja paketoi leluja myyntiin ja minä olen pahis ja tyranni 🤷 Mutta ilmeisesti nyt on jo toivoa saada se lelusetti ulos talosta. Ehkä.
Kommentit (22)
Miksi nalkutat? Lapsikin kärsii
Tuo on lapsesi lapsuus
Todella, todella laiska mies.
Eikö sellainen saamattomuus näy muissakin asioissa, saako hän aikaan mitään muutakaan?
Ah niin tuttua. Minä olen se nalkuttava akka. Olen sanonut että lopetan heti nalkutuksen kun hän oma-aloitteisesti tarttuuu ihan mihin tahansa tehtävään. Mutta ei. Olen niin helvetin kyllästynyt tähän, että kauaa en enää pyytele. Ihan kuin olisi kolme teiniä talossa ja yksi vanhempi.
Mielestäni vastasit itse kysymykseesi. Seurakunta vaaleissa äänestävät ne, jotka kokevat vanhat kristilliset arvot tärkeiksi. Toisin sanoen vanhoilliseksi katsomasi. "Tosin ajattelijat" kuten sinä itse, eivät edes kuulu kirkkoon tai eivät koe tärkeäksi äänestää, jos eivät osallistu kirkon toimintaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nalkutat? Lapsikin kärsii
Tuo on lapsesi lapsuus
Aloituksesta on kyllä luettavissa miksi nalkutan. Ja en tee sitä lasten kuullen, nytkin otin asian puheeksi puheäänellä vastapäisessä nurkassa taloa kuin missä lapset oli puuhailemassa, mutta mies päätti karata keskustelusta aulaan kailottamaan roskiin heittämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko mies ihan terve, vai masentunut tai muuten sairas? Hänen toimintakykynsä ei vaikuta olevan normaalilla tasolla.
Laittaisin vaatteen roskiin ja varaisin miehelle lääkärin, yleislääkärin ja psykologin.
Toimintakyky on normaali kun pitää käydä töissä tai hankkia kotiin miehelle tarpeellisia tai häntä kiinnostavia tavaroita. Mutta kaikki lasten hankinnat ja tällainen tavarasta eroon hankkiutuminen (meillä on mm. kolme settiä autonrenkaita jotka sopivat autoon joka myytiin 5v sitten) tuntuu olevan mahdotonta. Kaikkien ei tartte olla hyvä kaikessa, mut sit jos aletaan puuttua siihen miten minä niitä lasten käytöstä poistuneita saan hävittää, niin sit pitää laittaa siihen myös vähän efforttia.
Ap.
Meiltä löytyy molemmat. Mutta näinkin se sujuu. Onneksi elo on muuten harmonista.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä löytyy molemmat. Mutta näinkin se sujuu. Onneksi elo on muuten harmonista.
Käsi kädessä ne usein kulkee. Niin että jos nalkuttava vaimo rassaa niin voihan mies miettiä voisiko asialle tehdä jotain.
Uskon että tämä ilmiö ulottuu siihen asti, että avioeroa hakee useammin nainen - mieskin ehkä on tyytymätön elämään nalkuttava vaimon sätittävänä, mutta ei vain saa aikaiseksi tehdä asialle mitään, joten homma etenee vasta kun nainen tarttuu toimeen.
Ihan vasta oli Iltalehden sivuilla juttu jossa vaimonsa ampunut mies paljasti uhrin viimeiset sanat: "Tätäkään et osaa #@&%ø löysämuna". Mitkä lie tilanteen taustat, mutta hei, tällä kertaa mies lopulta sai aikaiseksi mitä aikoi!
Ehkä se halusi oikeasti säilyttää sen, ei vaan viitsinyt pirttihirmun kanssa tapella.
Itseäni harmittaa ettei leluja lapsuudesta ole enää, kun ne on pitänyt antaa jakoon kaikki.
No, jos se kokovalkoinen täydellisyytesi kaatuu johonkin tavaraan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi kädessä ne usein kulkee. Niin että jos nalkuttava vaimo rassaa niin voihan mies miettiä voisiko asialle tehdä jotain.
Uskon että tämä ilmiö ulottuu siihen asti, että avioeroa hakee useammin nainen - mieskin ehkä on tyytymätön elämään nalkuttava vaimon sätittävänä, mutta ei vain saa aikaiseksi tehdä asialle mitään, joten homma etenee vasta kun nainen tarttuu toimeen.
Ihan vasta oli Iltalehden sivuilla juttu jossa vaimonsa ampunut mies paljasti uhrin viimeiset sanat: "Tätäkään et osaa #@&%ø löysämuna". Mitkä lie tilanteen taustat, mutta hei, tällä kertaa mies lopulta sai aikaiseksi mitä aikoi!
Miehet ovat mestareita maalaillessaan juuri tuota miesuhri ja häpäisevä, nalkuttava vaimo -kuviota. Eiköhän tuokin murhaaja keksinyt nuo viimeiset sanat, kun tiesi miten paljon tuolla konstilla saa myötätuntoa. Tietääkseni kaikki naisentappajat vetoavat tuohon samaan.
Mulla on ollu sama tilanne. Oli tarkoitus myydä kaikenlaista ylimääräistä tavaraa mutta en jaksa, en kertakaikkiaan saa itteeni liikkeelle. Jonkunlainen burnotti on kai kyseessä. Jaksan vain tätä arkea pyörittää, sitten haluan rentoutua.muuta en jaksa. Tee sinä kun tuntuu virtaa olevan.
Teillä menee hyvin kun on tuollaisia turhakkeita
Olet negatiivinen ihminen
Mies ei sitä tätä.. voi veee
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se halusi oikeasti säilyttää sen, ei vaan viitsinyt pirttihirmun kanssa tapella.
Itseäni harmittaa ettei leluja lapsuudesta ole enää, kun ne on pitänyt antaa jakoon kaikki.
Tuollainen pelkuri olisi kumppani suoraan helvetistä.
Tiedän että kyseessä on jokin tunnelukko joka pitäisi hoitaa terapiassa, mutta näen punaista kun joku aikuinen ei kykene ikinä sanomaan vastaan missään.
Vierailija kirjoitti:
En usko että tästä on kyse, sekin keskustelu käytiin silloin 9-10 kk sitten että pitäisikö tämä se säilyttää. Ja kyllä hän silloin osasi sanoa joistain tavaroista sanoa että ei ainakaan vielä kiertoon, tästä oli sitä mieltä että myyntiin. Meillä on vaatehuoneessa mm. neljä säilyttämisen arvoista autorataa/taloa joita ei ole käytetty tänä vuonna lainkaan. Valkoista meillä on lähinnä listoissa ja joissain petivaatteissa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollu sama tilanne. Oli tarkoitus myydä kaikenlaista ylimääräistä tavaraa mutta en jaksa, en kertakaikkiaan saa itteeni liikkeelle. Jonkunlainen burnotti on kai kyseessä. Jaksan vain tätä arkea pyörittää, sitten haluan rentoutua.muuta en jaksa. Tee sinä kun tuntuu virtaa olevan.
Romusta eroon hankkiutuminen on arjen pyörittämistä. Ja miksi pitää itse ehdottaa lisätyön keksimistä jos ei jaksa? Ap nimenomaan sanoi että ei jaksa myyntirumbaa eli hänellä ei ole virtaa. Mies halusi siihen lähteä. Tietenkin hänen pitäisi se hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis niinhän minä ehdotin, että minä vien Konttiin, mutta tämä ei miehelle kelvannut, ei antanut viedä, koska halusi myydä. Vai siis minunko olisi pitänyt myydä sen kympin tai kahden takia vaikka erikseen sanoin etten jaksa?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies olisi sen voinut ääneen sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romusta eroon hankkiutuminen on arjen pyörittämistä. Ja miksi pitää itse ehdottaa lisätyön keksimistä jos ei jaksa? Ap nimenomaan sanoi että ei jaksa myyntirumbaa eli hänellä ei ole virtaa. Mies halusi siihen lähteä. Tietenkin hänen pitäisi se hoitaa.
Sinulla on joku pakkomielle toisten tavaroihin. Toisen romu on toisen aarre. Lapsikin itkee kun äiti varstaa häneltä. Tuo on rikos viedä lapsrlle tärkeät lelut. Jätä ne rauhaan.
Onko mies ihan terve, vai masentunut tai muuten sairas? Hänen toimintakykynsä ei vaikuta olevan normaalilla tasolla.
Laittaisin vaatteen roskiin ja varaisin miehelle lääkärin, yleislääkärin ja psykologin.