Miten pienten lasten yksinhuoltajat ulkoiluttavat koiransa?
Hei,
kiinnostaisi tietää, miten onnistuu ulkoiluttaa koira, kun on pieniä lapsia, joita ei voi jättää yksin? Esimerkiksi aamulla kuudelta aamulenkille, pakkaatteko lapsen mukaan rattaisiin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kolme kertaa päivässä vauva vaunuihin ja ulos. Jos käy vieraita niin jätän vauvan vieraiden hoitoon siksi aikaa. Vauva on nyt 2kk ja synnäriltä kotiutumisesta on menty näin
Vaunuissa olevan vauvan kanssa onkin varmaan vielä helppoa. Mutta entä sitten kun on etanan vauhtia omilla jaloillaan etenevä taapero?
Aika usein näkyy olevan etanaetenemistä myös aikuisilla, ainakin päälle näkyen tervejalkaisilla, taluttelijoilla.
No sepä se.
Jäin aikoinaan kaksin vauvaikäisen lapseni kanssa.
Homma toimi vielä hyvin silloin, kun lapsi oli niin pieni, että olin kotona hänen kanssaan. Kun palasin töihin ja lapsi meni päiväkotiin, täytyi miettiä rytmiä ja sitä, että lapsi saa tarpeeksi unta. Iltalenkkiä ei voinut enää tehdä klo 22 illalla.
Veimme koirat ulos yhdessä aamulla, pieni aamulenkki noin 20 minuuttia. Päiväkodin jälkeen ensin hätäinen viiden minuutin pissatus yhdessä lapsen kanssa, jonka jälkeen söimme (ruuan tein yleensä aina edellisenä iltana lapsen mentyä nukkumaan) ja lähdimme kunnon lenkille/metsään/koirapuistoon koirien kanssa. Myöhään illalla kun lapsi oli nukkumassa, käytin koirat pikaisella pissatuksella talon takana olevalla metsäpläntillä. Itkuhälytin roikkui kaulassa, ja sisällä olisin ollut alle minuutissa, jos lapsi olisi herännyt.
Muutaman kerran viikossa lapsi oli isänsä kanssa illan, silloin tein koirien kanssa pitempiä lenkkejä /juoksulenkkejä, samoin viikonloppuisin.
Kyllä mä silloin mietin, että olisiko koirilla parempi jossain toisessa perheessä, mutta onneksi en luopunut. Tapasin sitten nykyisen mieheni ja hän halusi alusta asti olla apuna sekä lapsen, että koirien kanssa.
En ole yh enkä koiran omistaja, mutta jos olisin yh en ottaisi koiraa silloin kun lapset on ihan pieniä just tuon takia, että tulisi lisäongelmia aamupissatusten ja kaikkialla karvojen takia. Jos kuitenkin haluaisin koiran niin siinä tapauksessa hankkisin rivitalon ja kävisin aamupissatukset tekemässä kotipiha-alueella nopeasti niin, että ei tarvitsisi lapsia pukea ulos ja taas riisua ja taas pian pukea uudelleen etenkään talvisaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilutan siinä samalla kuin lapsetkin.
Eli lapsesi ulkoilevat jo kuudelta aamulla ensimmäisen kerran?
Miksi sinne kuudelta pitää lähteä? T: meidän koira nukkuu vieläkin, itse oon tässä pari tuntia keikkunut jo heteillä
No vaikka töiden takia?
No harva vauvan äiti menee töihin, yleensä ne on vanhempainvapaalla.
Otsikossa puhuttiin pienistä lapsista, ei vauvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilutan siinä samalla kuin lapsetkin.
Eli lapsesi ulkoilevat jo kuudelta aamulla ensimmäisen kerran?
Miksi sinne kuudelta pitää lähteä? T: meidän koira nukkuu vieläkin, itse oon tässä pari tuntia keikkunut jo heteillä
No vaikka töiden takia?
Ja ehkäpä tuollaisessa tilanteessa pitää sitten ihan oikeasti arvioida, onko se koiran omistaminen järkevää. Kenenkään kannalta.
Onhan se yhtä pukemista ja pesemistä (lapsi, koirat) koko ajan. Minulla tosin on piha, joka auttaa merkittävästi, kun ei joka pissan takia tarvitse viedä koko jengiä ulos.
.... kirjoitti:
Juurikin näin. Aikoinaan,kun lapset oli pieniä,tuplarattaisiin lapset ja koira hihnaan. Veihän se pukemisrumpa aikaa,varsinkin kun jos oli vain lyhyempi pissatuslenkki. Mutta itse en koskaan kokenut tuota raskaaksi. Koira tuo niin paljon iloa elämään🥰
Aika stressaavaa pikkulapsille joiden kuuluisi olla vapaasti yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kolme kertaa päivässä vauva vaunuihin ja ulos. Jos käy vieraita niin jätän vauvan vieraiden hoitoon siksi aikaa. Vauva on nyt 2kk ja synnäriltä kotiutumisesta on menty näin
Siis sulla on 2kk vauva ja oot yhäri? Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Tästä sivusta sanon, että sinulla, kysyjä, on mennyt huonosti elämä, kun aivoja et syntymässä saanut. Kyllä huorukkamutsisi olisi sinut pitänyt abortoida, turhan ääliön synnytti maanpäälle.
😅😅 Alkaakos lämmöt nousta?
Vierailija kirjoitti:
Heräävätkö kaikki koiranomistajat siis ennen kuutta aamulla, jotta voivat lenkittää koiraansa?
No minulla se riippui ihan siitä että pitikö lähteä aamulla kouluun/töihin vai ei. Jos piti, niin pitihän se koira myös käyttää sitä ennen ulkona. Jos ei, niin aamulenkki saattoi olla vaikka klo 11, jos iltalenkkikin oli ollut vapaapäivänä myöhempään. Oma koirani ei onneksi ollut sellainen että joka päivä pitäisi päästä samaan aikaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Heräävätkö kaikki koiranomistajat siis ennen kuutta aamulla, jotta voivat lenkittää koiraansa?
Mä herään jo neljältä. Kuudelta olen jo töissä.
Minä vien lapsen hoitoon klo 7 ja sen jälkeen tulen kotiin ja vien koiran lenkille. Teen kotoa käsin töitä joten tämä helppoa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vauva oli rintarepussa mukana, sitten vaunuissa.
Pienellä lenkillä käytiin aina samalla just ennen päiväkotiin lähtöä. Rankkaa oli ja joskus aamulla oli satanut puoli metriä lunta.
Koirat oli mulle tärkeitä enkä olisi voinut kuvitellakaan niistä luopuvani
Nyt ovat kaikki koululaisia
Mihin kouluun koirasi menivät?
Kersa vaunuihin tai rattaisiin ja piski hihnaan ja menoksi. Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Ihan samablla tavalla kuin muutkin.
Yleensä siten että koiran kaulassa on panta, johon remmi kiinnitetään ja sitten pidetään itse remmin toisesta päästä kiinni kun ollaan ulkona ja kävellään koiran kanssa.
Kun ollaan tarpeeksi pitkään ulkoiltu tullaan sisällä.
Lisää typeriä kysymyksiä ?
Toivottavasti ei lisää tälläisia typeria vastauksia.
Ap täällä moi, kiitos teille, joilla oli asiasta oikeasti omakohtaista kokemusta! Tiedän kyllä, miten koiraa ulkoilutetaan, mutta nimenomaan se, että aamulla ennen päiväkotiin & töihin lähtöä koiran pitäisi kuitenkin päästä jo lenkille ja samoin illalla kenties vielä lasten jo nukkuessa.
Niinpä käytin esimerkkinä klo 6, koska sitä se minulle tarkoittaisi. En tiedä, kuinka reilua olisi herättää taapero ennen kuutta jotta päästäisiin lenkille koiran kanssa kuudelta.
Koululaisten kanssa onkin sitten jo eri asia, koska voivat olla itsekseen kotona.
Heti aamusta takapihalle ja sen viereiseen metsikköön tarpeille. Lasten aamu-ulkoiluun koira mukaan. Iltapäiväulkoiluun koira mukaan. Illalla vielä siihen pihalle tai metsikköön. Asutaan rivitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Helpompihan se lapsi oli mukaan ottaa kuin jättää humalaiselle isälleen kotiin.
Hyi olkoon noita aikoja mitä tälläkin miehellä oli tarjota perheelleen.
Hyvin on silloin kuitenkin nuokin tarjolla olevat kelvanneet kun on lapsi laitettu alulleen.
Sähkötukea saa, jos tienaa 27000 tai alle, jos on yksinhuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Sähkötukea saa, jos tienaa 27000 tai alle, jos on yksinhuoltaja.
Äkkiä sähköautoa hankkimaan. Ei yhteiskunta tue polttonesteitten ostamista.