Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pienten lasten yksinhuoltajat ulkoiluttavat koiransa?

Vierailija
18.11.2022 |

Hei,
kiinnostaisi tietää, miten onnistuu ulkoiluttaa koira, kun on pieniä lapsia, joita ei voi jättää yksin? Esimerkiksi aamulla kuudelta aamulenkille, pakkaatteko lapsen mukaan rattaisiin?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihan tykkää ulkoilu,on  aina mukana. Kun oppii kävelemään jää rattat kotia.Meillä olaankin terveitä uloilun ansiosta.Koira pitä huolen ulkoilaan joka sällä.Uni vaikeuksiakan ei ole ulkoilun ansiosta.

Kirjoitusvaikeuksia sen sijaan tuntuu olevan...

Vierailija
42/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kolme kertaa päivässä vauva vaunuihin ja ulos. Jos käy vieraita niin jätän vauvan vieraiden hoitoon siksi aikaa. Vauva on nyt 2kk ja synnäriltä kotiutumisesta on menty näin

Siis sulla on 2kk vauva ja oot yhäri? Miten meni noin niinku omasta mielestä?

Helevetti, mikä törppö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pieni ulkoilutus takapihalla ennen lasten heräämistä, iltapäivällä/ illalla pitkä ulkoilu + lenkki koiran ja lapsien kanssa, illalla lasten mentyä nukkumaan lyhyt pissatuslenkki.

Koira oli helppo totuttaa siihen, että aamulla tehdään vain tarpeet, halusi jatkaa unia sen jälkeen. Iltapäivän / illan lenkki+ ulkoilutus oli useamman tunnin mittainen, usein metsässä tms. Viikonlopouisin enemmän ulkoilua ja säännöllisesti sovittuja koiratreffejä, joissa koira sai riehua kunnolla (lapset hoidossa sen aikaa).

Ja se tärkein: iltapissityslenkkiin oli tarkka systeemi, lapset tiesivät, että jos illalla herää ja äiti + koira poissa, niin tullaan ihan kohta takaisin. Lisäksi olin sopinut läheisteni kanssa, että joka ilta laitan viestin, kun lähden ja toisen viestin, kun kotona. Jos kotona-viestiä ei olisi tullut, olisi joku läheinen soittanut ja varmistanut, että kaikki ok. Tämä systeemi oli siksi, että jos jotain olisi iltapissatuslenkillä tapahtunut, niin lapset olisivat kuitenkin turvassa. Ja siis tuo lenkki oli talon takana olevaan metsään ja kesti 5-10min, olohuoneen ikkunat näin koko ajan.

Vierailija
44/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mukaan rattaisiin ja ei kuudelta vaan esim 7.00 tai myöhemmin. 

Vierailija
45/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yksinhuoltaja, mutta tälläkin hetkellä olen yksin lasten kanssa kun mies on reissussa. Asumme onneksi maalla omakotitalossa, joten aamulla päästän koirat vain ovesta ulos aamupissalle. Kun taapero menee päiväunille vaunuihin lähdemme koko sakki kävelylle, 5v on tottunut kävelemään/pyöräilemään joten homma sujuu hyvin.

Iltapäivällä ulkoilemme taas omalla pihalla koko porukalla ja heitellään siinä samalla koirille palloa tmv.

Illalla kun lapset ovat nukkumassa otan itkuhälyttimen mukaan ja käytän koirat vielä iltaruokinnan jälkeen tuossa metsänlaidassa ulkona.

Tämä toimii tosi hyvin mutta esikoisen vauva-aikana asuimme kerrostalossa. Se oli oikeasti tosi raivostuttavaa kun silloin se vauva piti tosiaan pakata aina mukaan vaunuihin, ja se oli oikeastaan isoin syy, miksi muutimme maalle.

Vierailija
46/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jää varmaan osalla pinnasänkyyn nukumaan pissatuksen ajaksi, samoin kuten viedään roskapussi.  Kestää 2min. Aamupalan jälkeen sitten pidempi lenkki lapsen ja koiran kanssa jos kotiäiti. Jos töihin lähtö niin koiran lenkitys sitten kun lapsi päiväkodissa tai päiväkodin täti ottaa lapsen overaosta koiralenkin aikana. Hankalaa on joka tapauksessa. 

Vierailija
47/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... kirjoitti:

Juurikin näin. Aikoinaan,kun lapset oli pieniä,tuplarattaisiin lapset ja koira hihnaan. Veihän se pukemisrumpa aikaa,varsinkin kun jos oli vain lyhyempi pissatuslenkki. Mutta itse en koskaan kokenut tuota raskaaksi. Koira tuo niin paljon iloa elämään🥰

Voi KETTU kuinka hankalaa. Kyllä lähtis koira tuossa tilanteessa.

Vierailija
48/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kolme kertaa päivässä vauva vaunuihin ja ulos. Jos käy vieraita niin jätän vauvan vieraiden hoitoon siksi aikaa. Vauva on nyt 2kk ja synnäriltä kotiutumisesta on menty näin

En ole se kenelle vastaat. Mutta mullakin on täällä 3kk ikäinen vauva ja olen yksinhuoltaja. On mulla myös 3v ja 5v lapset. Eikä miestä ole ollutkaan näiden lasten aikana. Lapset olen tehnyt yksin klinikan kautta. Omasta mielestä näin tän pitikin mennä, yksin hankin lapset tietoisesti. Virallisesti olen yksinhuoltaja.  

Vierailija
49/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu halusi lapset eikä miehen. Kaksi lasta kahdelle eri miehelle. 

Halusi myös elarit.

Joo ja niillähän sitä rikastuu.

Tiesitkö, että lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa vanhemmalle noin 130 000 euroa (18v)

Tämän päivän hinnoilla vieläkin enemmän :(

Vierailija
50/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aidattu piha. Aamupissat ja iltapissat hoituu siellä. Muuten lapset on mukana.

Arkisin vien heidät kouluun ja päiväkotiin ja käytän sitten koiran lenkillä.

Illalla lapset on mukana lenkillä.

Vierailija
51/51 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu halusi lapset eikä miehen. Kaksi lasta kahdelle eri miehelle. 

Halusi myös elarit.

Joo ja niillähän sitä rikastuu.

Tiesitkö, että lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa vanhemmalle noin 130 000 euroa (18v)

Tämän päivän hinnoilla vieläkin enemmän :(

Lastensuojeluko on se elin joka valvoo, että lapsia varten tehdään kaikki vaaditut hankinnat? Ettei kukaan vanhempi lintsaa ja käytä lapsiinsa vain esimerkiksi 120.000 tai 70.000 euroa? Otetaanko lapsi huostaanjos budjetissa ei ole pysytty?