Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa ostettua 80 €:n untuvahöyhentakki: roskiin on heitettävä ensimmäisen pesun jälkeen jälkeen

Vierailija
18.11.2022 |

Siinä oli *****na P-merkki, jota en tajunnut pesukoneeseen sen laitettuani. Koko takin sisällys meni sellaiseksi litistetyiksi paloiksi, suurin osa takkia tuntuu kuin olisi pelkät kangaskuoret.

Ihan kusetusta nämä halvat takit, joissa on tuo P-merkintä. Kolme viikkoa ehdin käyttää ja nyt roskiin. Kyllä se olisi vaan Helly Hansen pitänyt hakea vaikka kukkaron nyörejä saa avata luvattoman paljon. Kalliiksi tuli säästää.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Untuvatakki on parasta kuivata kuivauskoneessa.

Muutama tennispallo kuivausrumpuun takin lisäksi, niin ne pöyhivät takin untuvat uudelleen tasaiseksi.

Mä oon kerran koittanut tuota tennispallokikkaa ja hirveä kuminkäryinen takki tuli kuivurista ulos. :(

Vierailija
22/87 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varmaan 5 untuvatakkia, halpoja ja aika kalliita, ja kaikki ovat tulleet hyvän näköisiksi pesun jälkeen. Nyt meillä on kuivausrumpu, mutta sitä ennen ihan tasolla kuivasin takit ja välillä rumpsuttelin takkia eri kulmista. Untuvatakit, liivit, tossut, peitot ja makuupussit ovat ihan parhaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän pesen talvitakin käsin juurikin siksi että ei mene paskaksi.

Vierailija
24/87 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi pitämään untuvatakkia. Ajattelisin koko ajan niiden lintuparkojen kärsimystä. Samasta syystä en osta mitään missä on angoraa.

Tämä. Nypitään eläviltä eläimiltä untuvat ja angorakarvat. Eläintenkidutusta.

Vierailija
25/87 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän 80€ saa kunnon untuvatakkia. Heitä suosiolla pois. Kunnon untuva/ höyhentakki maksaa 1000€ ja siitä ylöspäin. Halvalla saa pskaa.

Tonnin takissa kyllä maksaa turhaan ylimääräistä. Esimerkiksi Joutsenen laatu on rautaista, untuvat sertifioituja ja ompelutyö tapahtuu Euroopassa, eikä hintaa ole kuin 500-600 euroa.

Ei saa joutsenen pershöyheniä se on Suomen kansallislintu ja rauhoitettu

Vierailija
26/87 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi pitämään untuvatakkia. Ajattelisin koko ajan niiden lintuparkojen kärsimystä. Samasta syystä en osta mitään missä on angoraa.

Entä sitten se puuvilla? Liian erilaista elämää että uhraisit ajatustakaan sen kohtalolle

Vierailija
27/87 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Untuvatakki on parasta kuivata kuivauskoneessa.

Muutama tennispallo kuivausrumpuun takin lisäksi, niin ne pöyhivät takin untuvat uudelleen tasaiseksi.

Mä oon kerran koittanut tuota tennispallokikkaa ja hirveä kuminkäryinen takki tuli kuivurista ulos. :(

Varmaan liian kuumalla ohjelmalla kuivasit. Monissa rummuissa on matala lämpö ohjelma sekä untuvalle oma kuivausohjelma. Toki siinä kestää vähän pidempään, mutta eipähän mene takki pilalle.

Vierailija
28/87 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nypitään eläviltä eläimiltä untuvat ja angorakarvat. Eläintenkidutusta.

Aika monissa vastuullisesti tuotetuissa untuvatakeissa sun muissa lukee tänä päivänä, ettei niiden valmistuksessa ole käytetty eläviltä linnuilta nypittyjä höyheniä.

Vierailija
29/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivana kuivaajaan 20+20 min (lämmin/kylmä ohjelma) tai pöyhii käsin. Aina se menee möykyksi pesussa

Vierailija
30/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmaan 5 untuvatakkia, halpoja ja aika kalliita, ja kaikki ovat tulleet hyvän näköisiksi pesun jälkeen. Nyt meillä on kuivausrumpu, mutta sitä ennen ihan tasolla kuivasin takit ja välillä rumpsuttelin takkia eri kulmista. Untuvatakit, liivit, tossut, peitot ja makuupussit ovat ihan parhaita.

Viisi untuvatakkia? Tässä voisi minun mielestäni vähän miettiä maailmaa, luonnonvaroja ja eläinten kärsimystä.

En ole itsekään synnitön, mutta minulle riittää yksi takki, yksi peitto ja yksi tyyny, jotka pyrin hankkimaan sertifioidusta untuvasta. Kevytuntyvatakkia olen harkinnut, mutta tässä painaa juuri tämä näkökulma, että kyseessä on eläinmateriaali, ja hyvälläkin merkeillä on paljastunut julmuuksia.

Vierailija
31/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pesis himassa mitään untuvatakkia, vaikka hyvä pyykinpesussa olenkin. Pesula hoitaa.

Vierailija
32/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi sama, vaikka oli vanua täytteenä. Rahat sain takasin.

Vierailija
33/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pesis himassa mitään untuvatakkia, vaikka hyvä pyykinpesussa olenkin. Pesula hoitaa.

Minä olen pessyt monta kertaa. Hyvä tulee, kun käyttää kuivausrumpua. Ja todellakin ihan huippulaadun Joutsen-takit maksaa alle tonnin.

Vierailija
34/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi vuorelle kiipeäminen saa uuden takin jo päivässä niin hikiseksi, että se tekisi mieli pestä. Näin siis ainakin noissa välikerros-takeissa.

Vierailija
35/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pessyt monta kertaa. Hyvä tulee, kun käyttää kuivausrumpua. Ja todellakin ihan huippulaadun Joutsen-takit maksaa alle tonnin.

Eikohan mutta tossa kohtaa ulkoistan

Vierailija
36/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulle kukaan kertonut, että sitä pitää pöyhiä kuivumisen aikana? Ne untuvakasat nypitään käsin sen verran irralleen, että kuivuvat.

Ethän laittanut huuhteluainetta?

Vierailija
37/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä teit siinä takissa, kun kolmen viikon käytön jälkeen piti pestä?

Jouduin siirtelemään raskaita tavaroita ulkoa sisään ja hikoilun sen verran, että takki alkoi haista. Ajattelin tehdä lyhyen pesun. Olin yllättynyt, kun linkousta ei oltu kielletty, joten linkosin. Ensiksi ajattelin, että se oli virheeni. Kunnes huomasin tuon P-merkin eli olisi pesulassa pitänyt pestä. Takin merkki on McKinley.

Ei ole aikaisemmat talvitakit näin käyttäytyneet. Eli huoletta on voinut pestä. Noh, katsotaan nyt, kun kuivuu.

Olen kyllä pessyt McKinleyt, mutta sitä pöyhimistä pitää kyllä ahkerasti harrastaa. Ihan hyvät niistä on tullut, mutta työlästä on!

Vierailija
38/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee niin likaisia hommia että takkikin pitää pestä muutaman viikon välein, niin kannattaa kyllä valita joku ihan toinen materiaali. Naurettavaa myös itse pestä vastoin ohjeita, ja sitten valittaa huonosta laadusta.

Vierailija
39/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 25 vuotta vanha untuvatakki. Siinäkin pesuohjeet kehoittavat pesettämään pesulassa ja pesetinkin. Takin ikääntyessä pesin kotona ja pöyhin kilmpiksi menneet untuvat takin kuivuessa.. Se vaatii vähän malttia muutaman minuutin, joten jos tuntuu sekin aika pitkältä ymmärrän kyllä senkin. 

Vierailija
40/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulle kukaan kertonut, että sitä pitää pöyhiä kuivumisen aikana? Ne untuvakasat nypitään käsin sen verran irralleen, että kuivuvat.

Ethän laittanut huuhteluainetta?

Laitoin huuhteluainetta. Miksi?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan