Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa ostettua 80 €:n untuvahöyhentakki: roskiin on heitettävä ensimmäisen pesun jälkeen jälkeen

Vierailija
18.11.2022 |

Siinä oli *****na P-merkki, jota en tajunnut pesukoneeseen sen laitettuani. Koko takin sisällys meni sellaiseksi litistetyiksi paloiksi, suurin osa takkia tuntuu kuin olisi pelkät kangaskuoret.

Ihan kusetusta nämä halvat takit, joissa on tuo P-merkintä. Kolme viikkoa ehdin käyttää ja nyt roskiin. Kyllä se olisi vaan Helly Hansen pitänyt hakea vaikka kukkaron nyörejä saa avata luvattoman paljon. Kalliiksi tuli säästää.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo!

Edellinen talvirotsini maksoi kirppisellä 20 senttiä, on vielä varatakkina. Ostin uuden, kirpikseltä tietty, kalliskin - 10 euroa: on lämmin, merkkituote, hyvin tehty, laadukas ja kestää pesun. EI, eivät todellakaan ole mitään eläinrääkkäysmateriaalia (eikä  hupussa kenenkään häntää!).

Vierailija
82/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Untuvatakki kuuluu kuivata kuivausrummussa. Turhaa yrittää saada kuntoon ns normaalisti ripustamalla kuivaten.

Minulla on useampi untuvatakki ja oikein hyvin ovat pesun jälkeen ja rumpukuivauksen jälkeen olleet käytettävissä. Eikä takkia pidä pestä suotta jos on sen vasta hankkinut. Kestää normaalisti pitää vuodenkin ennenkuin on likaantunut. Välillä hyvä tuulettaa kunnolla.

Kyllä minulla on vuosia vanhoja takkeja, joita en ole koskaan pessyt. Ei ainakaan näkyvää likaa ole, eivätkä haise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kirppikseltä ostettu ruotsalainen untuvatakki 30 v sitten. Mikä parasta, sen päällinen on 100 % puuvilla popliinia, samoin vuori. Maksoi 40 mk.

Pesen sen hienopesussa 30 asteta, linkous ja n 20 min kuivurissa. Ennen ei ollut kuivaajaa, niin pöyhin sitä vähä väliä ja kuivatin ulkona.

Kohta tas otan käyttöön.

84/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun untsikoista aina jossain vaiheessa tunkee ne untuvat saumoista ulos. Ei enää untsikkaa ikinä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
85/87 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu pesee ulkotakin...

Liian harva siitä hajumaailmasta päätellen, joka ruuhkabussissa vallitsee.

Lenkkitakkia pesen välillä jopa useamman kerran kuussa, jos tulee oikein hiki. Arkitakin pesen noin parin kuukauden välein.

Vierailija
86/87 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voisi johtua untuvatakin epämiellyttävä haju? Pesin juuri käsin sen nestemäisellä pesuaineella puristellen, huuhtelin pari kertaa mutta nyt lähes kuivuttuaan hajua tuntuu edelleen, vaikka annoin kuivua ulkoilmassakin useita tunteja. Pesuohje tosin suosittelee vain kemiallista pesua, mutta en aio maksaa sellaisesta, jos takki ei kestä vesipesua, se lentää roskiin.

PBO merkkinen, käytettynä ostettu. Haju ei ehkä ollut ainakaan näin selkeä takin saavuttua minulle, se on hiljalleen voimistunut säilytyksessä. Puhtaan valkoisilta näyttää ainakin höyhenet mitkä tursuaa kankaan / saumojen läpi.

Vierailija
87/87 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä voisi johtua untuvatakin epämiellyttävä haju? Pesin juuri käsin sen nestemäisellä pesuaineella puristellen, huuhtelin pari kertaa mutta nyt lähes kuivuttuaan hajua tuntuu edelleen, vaikka annoin kuivua ulkoilmassakin useita tunteja. Pesuohje tosin suosittelee vain kemiallista pesua, mutta en aio maksaa sellaisesta, jos takki ei kestä vesipesua, se lentää roskiin.

PBO merkkinen, käytettynä ostettu. Haju ei ehkä ollut ainakaan näin selkeä takin saavuttua minulle, se on hiljalleen voimistunut säilytyksessä. Puhtaan valkoisilta näyttää ainakin höyhenet mitkä tursuaa kankaan / saumojen läpi.

Tein suihkepulloon 50/50 seoksen vettä ja etikkaa ja sumuttelin sitä takille niin että kostui tästä liuoksesta. Tällä lähti ainakin valtaosa hajuista kuivuttuaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi