Mitä jouluherkkuja olette jo nauttineet?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitettyjä perunia. Yleensä syön niitä vain jouluna.
Perunoita.
Pottuja ne on!
Silmänruokaa.
Piparkakku-rooibos teetä tekee melkein joka päivä mieli juoda
Pieni kinkku paistettu, torttuja teen läpi vuoden.
Söin ukon joulutortusta sen marmeladin. Eipä tuo pahakseen pannut.
Joulukonvehteja syötiin ja nyt niihin tuli himo 😱
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino, metabolinen oireyhtymä ja tyypin 2 diabetes ovat lisääntyneet Suomessa hälyttävästi.
Voi kuule, ei se ole tärkeää mitä syö joulun ja uudenvuoden välillä. Vaan se, mitä syö uudenvuoden ja joulun välillä.
Joulutorttuja olen ostanut ja syönyt.
Vierailija kirjoitti:
juntit vetää kinkkua ja paskoja laatikoita, herätkää nyt idiootit läskeinenne!
Mitä sinä vedät?
En vielä mitään, mutta olen jo suunnitellut että aloitan tänä vuonna leipomalla ja syömällä taatelikakun marraskuun loppupuolella ehkä. En viitsi hirveän ajoissa joulujuttuja aloittaa etten sitten kyllästy jo ennen joulua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Oon tehnyt jo lanttulaatikkoa ja muutenkin käyttänyt nyt enemmän lanttua kun on sen aika. Tehdään lasten kanssa viikonloppuaamuisin vähän hidastekosempaa puuroa ja ollaan nyt vaihdettu riisi-ja mannapuurojen pääliset kanelisokeriin 😍
lisäksi glögikausi startattu, ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Lanttu ja porkkanalaatikkoa sekä sillisalaattia. Ei ollut kinkkua niin ihan fileepihvien seurana.
Laitatko kohta juhannuskokonkin palamaan hyvissä ajoin?
Lanttulaatikkoa saa onneksi ympäri vuoden Cittareista. On mun lempiruokaa. Nyt Prismasta sain eilen 700 gr Kymppi lanttulaatikon. On pakasteosastolla.
En mitään. Tai no glögiä kyllä mutta muuten haluan odottaa jouluruokien kanssa ihan aattoon asti, maistuu sitten vielä paremmalta ja tuo enemmän joulutunnelmaa kun harvoin "saa". Joulutorttuja, piparkakkuja ja Christstollenia teen ja syön kyllä jo aiemmin mut en ihan vielä.
Syön jouluherkkuja vain jouluaaton ja uudenvuodenaaton välillä ja silloinkin pienen määrän päivässä. Joulusuklaiden näkeminen kaupassa ällöttää.
Pakko tässä yhteiskunnassa, jossa herkkuja mainostetaan ja kaupataan joka suunnasta, on keksiä sääntö, jolla säilyttää terveytensä.
Glögikausi avattu! Jouluherkut pikkuhiljaa yleistyy meillä, tortut just maistuu parhaalta ennen joulua. Pyhinä painotus on jouluruoissa, ei silloin leivonnaisia jaksa syödä. Suklaata toki sopivasti. Joulusta kyllä saa ja pitää nauttia etukäteen jo, sehän on selviö.
Maksalaatikko!