Onko se, että on joskus asunut Helsingissä tai Tampereella joku ylpeilyn aihe?
Mun tutun mielestä ainakin on. Aina kun tulee puhe, mistä on kotoisin ja missä asunut, niin aina tohkeissaan muistaa mainita, että "kyllä mä pari kesää Helsingissäkin asuin" ja "eipä unohdeta Tamperettakaan, sielläkin tuli asuttua".
Mulle ne on samanarvoisia kaupunkeja kuin muutkin, joten pyörittelen aina silmiäni hänen hehkuttaessaan kyseistä asiaa.
Oikeesti mun mielestä olis sata kertaa hienompaa, jos olis asunu vaikka jossain Nuorgamissa pohjoisen perukoilla.
Kommentit (26)
Asuin Tampereella, Pispalassa, vuoden.
Ei tosiaan mikään ylpeilyn aihe. Häpeän vieläkin.
Samaa tasoa kuin 'Voi olla että vielä käydään ulkomaillakin'...
Vierailija kirjoitti:
Mutta minäpä se olenkin asunut Lapualla!
Otan osaa. Onneksi ilmeisesti pääsit pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että hän ylpeilee? Jospa vaan kertoo missä on asunut. Kerron mäkin asuvani Helsingissä kun siitä kysytään, ei ole tullut mieleenkään että joku voisi tulkita sen ylpeilyksi tai kehuskeluksi.
Kyllä sen näkee, miten tohkeissaan on kun kyseisistä kaupungeista puhuu. Aina mainitsee nämä kaupungit, vaikka suurimman osan elämästään on asunut pienemmässä kaupungissa ja käynyt vaan "pyörähtämässä" tuolla isommissa kaupungeissa.
Pointti mulla oli siis, että on Suomessa muitakin kaupunkeja, missä asumisesta voi olla yhtä ylpeä kuin Helsingissä tai Tampereella asumisesta, kuten vaikka nuo pohjoisen kaupungit, tai vaikka Seinäjoki, tai Rauma, tai Kotka tai ihan mikä tahansa muu kaupunki Suomessa. Ap
Eli oikeasti te juttelette koko ajan siitä, missä te asutte ja sitten ihmettelet, että kaveri on aina asunut samoissa pakoissa? Voihan se olla, että on ollut hänelle tärkeä kokemus.
Onko joku sanout, etti Rauamalla tai Kotkassa asumisesta voi olla ylpeä? Vai mistä tämä tarve sinulla on avautua tästä?
Olen puolitahallani halunnut profiloitua "pienempien kylien ja kaupunkien asujaksi" ja tälläkin hetkellä asun pienemmässä kaupungissa tai oikeastaan sen laitamilla. Ainoastaan silloin harvoin, kun toinen keskustelun osapuoli ottaa "oih teitä maalaistolloja kun ette mitään ymmärrä" -asenteen (tiedätte varmaankin, mitä tarkoitan), niin olen maininnut asuneeni Helsingissä opiskeluaikani. Ja sen jälkeen myöhemmin Losissa ja Köpiksessä.
Onneksi noita "siis vain näis Suomen cityissä on jotain elämää" urpoja ei ole ihan hirveän montaa osunut vastaan.
Varmaan Bulgariassa käydään tätä samaa keskustelua. Että onko se jos on joskus asunut Sofiassa tai Plovdivissa, joku ylpeilyn aihe. Tai Liettuan Vilnassa ja Kaunasissa.