Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velan painajainen menossa - tuo lapsesi töihin

Vierailija
18.11.2022 |

Tähän sellainen yrjöhymiö. En pidä lapsista, ja nyt niitä pörrää täällä muutama ja meteli on sen mukainen. Onneksi on muihin vain työsuhteet, eli en juuri keskustele mistään vapaa-ajan asioista, kaikkein vähiten lapsista, kenenkään kanssa. Joten eivät ole tuoneet niitä muksujaan minun työpisteelle.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä näemme sen, miten kyllä se on ihan totta että lapsettomat vaan on herkkiä ja itsekkäitä kukkasia, jotka heittää itkupitkuraivarit jos joutuu vähän jtn ei-mieluisaa tekemään. Luojan kiitos mulla on lapsia, selvästi ne kasvattavat myös vanhempiaan. Ap, koira kestää, siitä se resilienssi kasvaa. Elämä on paljon miellyttävämpää kun ei ole niin herkkä ja rautatanko perseessä.

Riippuu toi varmaan työtehtävistä ja siitä, miten hyvin asiat on järjestelty. Jos toteutus on se, että vanhemmat yrittävät tehdä duunia ja lapset pyörivät tylsistyneinä työpisteeltä toiseen, niin voihan se olla vähän kaoottista?

Vierailija
62/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä näemme sen, miten kyllä se on ihan totta että lapsettomat vaan on herkkiä ja itsekkäitä kukkasia, jotka heittää itkupitkuraivarit jos joutuu vähän jtn ei-mieluisaa tekemään. Luojan kiitos mulla on lapsia, selvästi ne kasvattavat myös vanhempiaan. Ap, koira kestää, siitä se resilienssi kasvaa. Elämä on paljon miellyttävämpää kun ei ole niin herkkä ja rautatanko perseessä.

No eipä tämä työkään minulle mitään super-ihanaa elämän tarkoitusta ole, joten kyllä sitä resilienssiä jonkin verran löytyy. Enkä oo mitään itkupotkuja heittänyt, mitä nyt vähän sanallisesti kommentoinut täällä turhapalstalla.

-Ap

P.S. Toivon sinulle sitä resilienssiä toisenlaisten mielipiteiden sietämiseen, vaikka ei ne mielipiteet aina niin mieluisia olekaan. Kaikki eivät ole lapsista sitä mieltä, että ovatpa aina ja ikuisesti ihania kultarakasmussukoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lapsettomien jutuissa aina huvittaa. Vedetään hirveät pultit siitä kun joku kutsuu itsekkääksi, sitten toivotaan suu vaahdossa miten heitä ei saa sanoa itsekkäiksi, he vain eivät halua jotain typeriä lapsia häiritsemään heidän savenvalantaharrastusta ja 5xviikossa tapahtuvia drinksutteluja. Ja joka päivä tarvitsee myös yksinoloaikaa vähintään 7 tuntia, muuten siis menee toimintakyky!

Eihän näiden tietty pidäkään hankkia lasta, ei sillä. Ne defenssit vaan on hauskoja.

Vierailija
64/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tämä työkään minulle mitään super-ihanaa elämän tarkoitusta ole, joten kyllä sitä resilienssiä jonkin verran löytyy. Enkä oo mitään itkupotkuja heittänyt, mitä nyt vähän sanallisesti kommentoinut täällä turhapalstalla.

-Ap

P.S. Toivon sinulle sitä resilienssiä toisenlaisten mielipiteiden sietämiseen, vaikka ei ne mielipiteet aina niin mieluisia olekaan. Kaikki eivät ole lapsista sitä mieltä, että ovatpa aina ja ikuisesti ihania kultarakasmussukoita.

Jep. Kyllä ne ovat niitä vanhempia, jotka herkästi nokkaan ottavat, kun joku ei rakastakaan juuri heidän ipanoitaan. Lapseton, joka ei halua työn häiriintyvän, on se itsekäs - eikä suinkaan se vanhempi, jonka on tuotava se tenava sinne muita häiritsemään?

Vierailija
65/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lapsettomien jutuissa aina huvittaa. Vedetään hirveät pultit siitä kun joku kutsuu itsekkääksi, sitten toivotaan suu vaahdossa miten heitä ei saa sanoa itsekkäiksi, he vain eivät halua jotain typeriä lapsia häiritsemään heidän savenvalantaharrastusta ja 5xviikossa tapahtuvia drinksutteluja. Ja joka päivä tarvitsee myös yksinoloaikaa vähintään 7 tuntia, muuten siis menee toimintakyky!

Eihän näiden tietty pidäkään hankkia lasta, ei sillä. Ne defenssit vaan on hauskoja.

Te lapselliset taas olette siitä hauskoja että luulette "no ei sun pitäiskään lapsia saada" olevan pahakin loukkaus :D. Joka kerta sama virsi. Nyt olet sen sanonut, joten voitkin mennä taas pyyhkimään muksujesi neniä.

Vierailija
66/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ei tässä ole mielipiteen sietämisestä kysymys. Jos joku ei tykkää tuo lapsi työpaikalle-päivästä, selvä. Ei sitä kukaan kaikesta tykkää. Se sen sijaan huvittaa että joku kokee sen noin hankalana, ja se huvittaa siksi, ett se sopii kuin nenä päähän siihen stereotyyppiseen itsekeskeisen minäminälapsettoman stereotypiaan, mitä lapsettomat ovat hyvin hanakasti kieltämässä. Ei kannata tästäkin nyt loukkaantua, menee sulla vielä ihan pilalle päivä. Ja kyllä, joku lasten älämölön sietäminen työpaikalla kerran vuodessa on yhtä säälittävä valituksenaihe kuin jotkut kassajonon pituuden kiroajat. Tällaisten ihmisten soisi oikeasti vain kehittyvän ja kasvavan ihmisinä, jotta elämä helpottuisi heillekin.

Vierailija
67/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan flunssia ja vatsatauteja leviää lasten mukana työpaikoille...?

Vierailija
68/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta muistele, kyllähän sitä itsekin oli huomattavasti itsekkäämpi ennen lapsia. Lapset kasvattaa vanhempansa paremmiksi ihmisiksi, niin se ihmiselämän kehityskaari vaan kulkee.

Vierailija
69/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan syvältä. Työskentelen tutkimuslaitoksessa, ja siinähän sitä periytetään omaa etuoikeutettua asemaa omille jälkeläisille. Mieluummin saisi olla 'ota työttömänä lapsi töihin' -päivä, ja heille sitten mielenkiintoisia elämyksiä ja työpaikan esittelyä.

Miksi ei kaikille? Miksi työssäkäyvien lasten ei tarvitsisi nähdä työelämää? Useimmiten lapset eivät noin vain siirry samoihin töihin kuin omat vanhempansa.

Vierailija
70/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ei tässä ole mielipiteen sietämisestä kysymys. Jos joku ei tykkää tuo lapsi työpaikalle-päivästä, selvä. Ei sitä kukaan kaikesta tykkää. Se sen sijaan huvittaa että joku kokee sen noin hankalana, ja se huvittaa siksi, ett se sopii kuin nenä päähän siihen stereotyyppiseen itsekeskeisen minäminälapsettoman stereotypiaan, mitä lapsettomat ovat hyvin hanakasti kieltämässä. Ei kannata tästäkin nyt loukkaantua, menee sulla vielä ihan pilalle päivä. Ja kyllä, joku lasten älämölön sietäminen työpaikalla kerran vuodessa on yhtä säälittävä valituksenaihe kuin jotkut kassajonon pituuden kiroajat. Tällaisten ihmisten soisi oikeasti vain kehittyvän ja kasvavan ihmisinä, jotta elämä helpottuisi heillekin.

Ja sinähän et ole koskaan valittanut mistään? Tässäkin valitat siitä kuinka lapsettomat eivät tykänneetkään lapsista töitä häiritsemässä. Jos työpaikallasi olisi "tuo pelle töihin" -päivä ja työpisteelläsi pyörisi pelle torvea töräyttelemässä ja kolikoita korvastasi vetämässä samalla kun sinulle on deadline klo 16, olisit vaan että no tätä täytyy kerran vuodessa kestää päivän ajan?

Vierailija
71/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omalle työpaikalle ei saa tulla lapsia, eikä kyllä ketään muutakaan ulkopuolista. Tämmöset päivät ois aivan sietämättömiä ja vaarallisia.

Vierailija
72/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta muistele, kyllähän sitä itsekin oli huomattavasti itsekkäämpi ennen lapsia. Lapset kasvattaa vanhempansa paremmiksi ihmisiksi, niin se ihmiselämän kehityskaari vaan kulkee.

Joo koska vanhemmathan ne epäitsekkäitä ja kypsiä vasta onkin! Kylläpä te olette vitsituulella tänään :D.

Vierailija
73/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät varmasti tuo lapsiaan tuollaisen hapannaaman työpisteelle.

Olen itsekin vapaaehtoisesti lapseton ja ärsyttää, että otsikossa on annettu ymmärtää että lapset töissä olisi jotenkin yleisesti ottaen veloille painajainen. Minulle ihan yksi ja sama.

Kannattaa muistaa, että otsikossa mainittu "vela" tarkoittaa kärttyisää lastenvihaaja-av-mammaa. Se ei tarkoita normaalia vapaaehtoisesti lapsetonta. Näissä on vissi ero. 'Vela' on aina pakkomielteinen ja asiaansa kaikille kuuluttava ihmisraunio. 

Vierailija
74/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tässäkin ketjussa nämä "paremmat ihmiset" haukkuu lapsettomia ihmisiä hyvinkin lapsellisin sanankääntein. Ei erityisen kypsää touhua.

Vierailija
75/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeesti joku ärsyyntyy pienistä ihmisistä? Välillähän niistä lähtee ihan sutjakkaita heittoja ja niiden kanssa voi vaikka leikkiä ja hassutella kahvitauolla. Ihmeellinen asenne. Musta on niin mahtavaa kun saan kertoa jollekin pikku ipanalle mitä teen työkseni ja voimme yhdessä suunnitella ja piirtää vaikka vähän 3D-mallinnosta mun koneella. Olisi kiva jos saan omalla esimerkillä innostettua työkaverin lapsen haaveet edes yhdeksi päiväksi tälle alalle, mitä olen opiskellut.

Terveisin: vapaaehtoisesti lapseton, introvertti. Tosin ei mun elämää kaada jos 8 tuntia päivässä olen lasten kanssa. Aikuiset kurttukurpitsat on yleensä pahempi ja he syövät energiaa enemmän.

Kuulostaa suoraan sanottuna ihan kauhealta. Ne lasten "heitot" on aina vaan myötähäpeää herättäviä typeryyksiä. Lasten "hassuttelu" ja leikkiminen ovat meluisaa ja ärsyttävää. En missään nimessä halua jotain Noro-räkä-kihomato-kersaa viereen häiritsemään kun teen töitä. Eikä todellakaan tarvitse koskea tavaroihini likaisilla käsillä (lapset on todella epähygieenisiä!).

En usko että kirjoittaja on vela, on niin mammapropagandaa viesti täynnä.

Vierailija
76/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellainen ihminen, joka inhoaa jotakin muuta ihmisryhmää ihan vaan sen takia mitä ne on (oli ne sitten lapsia, turkulaisia, aasialaisia tai insinöörejä), on tunne-elämältään epätasapainossa.

Entä jos inhoan niitä käytöksen takia?

Vierailija
77/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyminen ei tee ketään paremmaksi eikä edes vähemmän itsekkääksi, ennemmin päinvastoin. Kaikkia etuoikeuksia ollaan koko ajan vaatimassa ja Mun Lapset pitäisi olla ykkösiä koko maailmalle. Kaikkein itsekkäimpiä ihmisiä ovat vanhemmat, aina vaatimassa muilta jotakin, tai häiritsemässä muita, eikä toisia ihmisiä haluta ottaa ollenkaan huomioon.

Vierailija
78/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään ymmärrä miksi lemmikkejä pitää raahata työpaikalle. Olen allerginen, mutta ilmeisesti mun oireilla ei ole väliä, koska lemmikit on kivoja. No onneksi on etätyöt vaikka onhan tämä vähän eriarvoistavaa.

Meillä esimies raahasi rakin töihin, kun osti uuden koiranpennun. Tehdään keskittymistä vaativaa asiantuntijatyötä ja pomon huoneessa räksytti koira. Jep.

Itsehän vielä pelkään koiria, mutta ei kai meillä työntekijöillä niin väliä. Kohteliasta olisi ollut ilmoittaa etukäteen, niin oisin jäänyt kotiin.

Pelkäsit sen koiranpennun syövän sut?

Jaa-a. Siinä se käytävällä näykki kaikkien koipia..

Vierailija
79/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeesti joku ärsyyntyy pienistä ihmisistä? Välillähän niistä lähtee ihan sutjakkaita heittoja ja niiden kanssa voi vaikka leikkiä ja hassutella kahvitauolla. Ihmeellinen asenne. Musta on niin mahtavaa kun saan kertoa jollekin pikku ipanalle mitä teen työkseni ja voimme yhdessä suunnitella ja piirtää vaikka vähän 3D-mallinnosta mun koneella. Olisi kiva jos saan omalla esimerkillä innostettua työkaverin lapsen haaveet edes yhdeksi päiväksi tälle alalle, mitä olen opiskellut.

Terveisin: vapaaehtoisesti lapseton, introvertti. Tosin ei mun elämää kaada jos 8 tuntia päivässä olen lasten kanssa. Aikuiset kurttukurpitsat on yleensä pahempi ja he syövät energiaa enemmän.

Kuulostaa suoraan sanottuna ihan kauhealta. Ne lasten "heitot" on aina vaan myötähäpeää herättäviä typeryyksiä. Lasten "hassuttelu" ja leikkiminen ovat meluisaa ja ärsyttävää. En missään nimessä halua jotain Noro-räkä-kihomato-kersaa viereen häiritsemään kun teen töitä. Eikä todellakaan tarvitse koskea tavaroihini likaisilla käsillä (lapset on todella epähygieenisiä!).

En usko että kirjoittaja on vela, on niin mammapropagandaa viesti täynnä.

Hei kuule, älä itse kaivele nenääsi, nuole sormiasi tai muuten lääpi naamaasi ja pese kätesi ennen ruokailua, niin vältyt kyllä noilta kaikilta pelkäämiltäsi pöpöiltä! Ei ne suhun itsestään pompi.

Vierailija
80/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ymmärrän kaikki näkökannat. 

Ja joo; Otti päähän itsellänikin täällä työpaikalla huutavat ja riehuvat tarhaikäiset. 

Itsellä nämä vuodet takana.

Sen sijaan; Olen vaihtanut työpaikkaa vuoden alusta. Lapset kouluiässä. Nykyinen työpaikkani on iso kampus, työ mielenkiintoinen ja minusta oli hienoa saada lapset täällä käymään kahdeksi tunniksi iltapäivästä, kun pääsivät koulusta. Etenkin oli mahtava nähdä miten oma teini-ikäinenkin ihmetteli aidosti (mutta huutamatta) innoissaan asioita. 

Meillä on aivan mahtavia simulaatiotiloja; Sairaaloita, potilaita, real-borneja, aistihuone, oppimisympäristöjä jne. 

Tämä on vain kerran vuodessa. Ja kyllä; Etenkin lasten ollessa pieni oli työ henkireikä, johon oli IHANA päästä kotielämää karkuun. Oli aivan oma maailmansa. Pysyi kivasti tasapainossa elämä. 

Toivottavasti kohta ei tule "Tuo oma seniili sukulaisesi töihin"-päivä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän