Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velan painajainen menossa - tuo lapsesi töihin

Vierailija
18.11.2022 |

Tähän sellainen yrjöhymiö. En pidä lapsista, ja nyt niitä pörrää täällä muutama ja meteli on sen mukainen. Onneksi on muihin vain työsuhteet, eli en juuri keskustele mistään vapaa-ajan asioista, kaikkein vähiten lapsista, kenenkään kanssa. Joten eivät ole tuoneet niitä muksujaan minun työpisteelle.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että vanhemmat sitten ITSE vastaavat lapsistaan eivätkä jätä niitä muiden niskoille pyörimään. Itse teen ainakin omat työni ja keskityn asiakkaaseen. En kiinnitä kakaroihin muutenkaan mitään huomiota, joten he ovat minulle näkymättömiä myös työpaikalla.

Vierailija
42/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-autonkuljettaja Ahmed toi useamman lapsensa töihin, istuvat kiltisti penkeillä, joskin vievät muilta matkustajilta tilaa. Myös pohjoispohjanmaalainen harras mies Sauli vei kymmenen siittämäänsä työpaikalleen insinöörismiesteen viihdykkeeksi. Yh-äippä Tarja toi erityislapsensa (2 kpl) lähi-markettiin piristämään asiakkaita. "Älkää Mico ja Nicu pöllikö mitään, se on mun palkasta sitten pois!!!", hän väliin ojentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapainoiset velat kestää myös lapset. Sellaset, joilla on jokin henkinen lukko sen lapsettomuuden takana ei osaa suhtautua lapsiin luontevasti ja tajua, että lapset ovat ihmisiä. Sanon tämän ihmisenä, jonka lähipiirissä on useita veloja, joista osa ei oikein tunnu olevan sinut oman identiteettinsä kanssa ja purkavat sen sitten vihaamalla lapsia. Nämä velat ovat lisäksi niitä, joille ne lapset on jostain syystä pakkomielle: todella usein pitää keskusteluun tuoda se, että lapset on kamalia ja onneksi heillä ei niitä ole, vaikka kukaan ei olisi keskustelussa maininnut lapsia.

Se, ettei halua jonkun muun lapsia työpaikalle riehumaan, ei tarkoita, että "vihaa lapsia".

Ei, ei - kyllä se ettei halua oman työpäivän häiriintyvän lapsista tarkoittaa sitä että sinulla on henkinen lukkoa. Ei esim sitä että sinulla on deadline tulossa tai tärkeitä puheluja.

Vierailija
44/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että varsinkin pienten lasten vanhempia häiritsee enemmän, monelle työ on kuitenkin jonkinlainen henkireikä arjessa nimenomaan siksi kun se on sitä lapsivapaata omaa aikaa.

Niin. Minä en ainakaan vie uhmaikäistä taaperoani töihin. Eihän siitä mitään tulisi. Rauhallisen kouluikäisen voisi korkeintaan ottaa mukaan.

Vierailija
45/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi menemään töihin tuollaisena päivänä. Tekisin etänä ja jos se ei onnistu, olisin vain pois. En saa palkanlisää siitä että pyörin jossain lasten puuhakerhossa vastentahtoisesti.

Sama. Työsopimusta tehdessäni en lupautunut paimentamaan ihmistaimia enkä pitämään seuraa heille. Hoitakoot siis vanhemmat itse tai siitä palkan saavat ihmiset nämä hommat.

Vierailija
46/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lapsista ja mulla on omia lapsia mutta en missään nimessä halua kenenkään lapsia työpaikalleni. Mitä järkeä?

Vierailija
47/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua nähdä Vela vauvapalstalla, mutta ksikin mokomin.

Onko AIHE VAPAA tuttu konsepti?

Vierailija
48/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linja-autonkuljettaja Ahmed toi useamman lapsensa töihin, istuvat kiltisti penkeillä, joskin vievät muilta matkustajilta tilaa. Myös pohjoispohjanmaalainen harras mies Sauli vei kymmenen siittämäänsä työpaikalleen insinöörismiesteen viihdykkeeksi. Yh-äippä Tarja toi erityislapsensa (2 kpl) lähi-markettiin piristämään asiakkaita. "Älkää Mico ja Nicu pöllikö mitään, se on mun palkasta sitten pois!!!", hän väliin ojentaa.

Vanhainkodissa Veeti-Viljami leikkii tekohampailla ja kamppaa mummoja käytävällä, kun Terhi-Tuulikki yrittää vaihtaa asukkaalle kuivaa vaippaa

Vierailija
49/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä vuodessa, aika vähäinen on stressinsietokyky jos tuota ei kykene sietämään. Jäin kokousruuhkan vuoksi etätöihin, muuten olisin töissä keskustelemassa uusien "määräaikaisten työntekijöiden" kanssa. Aika hassu juttu, arvelisin monien kommentoijien pitävän itseään erittäin suvaitsevaisina, ja tarkoittavat tällä erilaisuuden hyväksymistä se ksu aa lisen suuntautuneisuuden, i hon vä rin, kans alli suuden tms. suhteen. Mutta eivät kykene hyväksymään alaikäisten ihmis ry h mää vaan käyttävät sitä kohtaan kieltä, mitä noihin toisiin ryh miin kohdistettuna voitaisiin määritellä vi ha pu heeksi...

Vierailija
50/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n provoilu kyllä hyvin tiivistää tätä etenkin pk-seudulla vallitsevaa millenniaalien minäminä-asennetta.

Lapsia ei saisi tuoda mihinkään, missä ns. aikuiset yrittävät nauttia olostaan, esim. ravintolaan tai taidenäyttelyyn, tai nykyään yhä useammin edes vaikka häihin. Jos nyt on ihan pakko tulla, niin pitäisi käyttäytyä kuin aikuinen.

Ilmeisesti sitten 18 täyttäessään lapsen pitäisi jotenkin mystisesti tajuta, miten yhteiskunta toimii ja miten sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään, sillä optimitilanteessa tietyn porukan mielestä sitä ei saa harjoitella yhtään missään.

Tiesitkö ap, että sinä olet ollut lapsi myös? Ja että aika moni lapsi ei myöskään pidä hälinästä, tönimisestä ja melusta, ja mieluummin keskittyisi rauhassa tekemään jotain omia juttujaan? Näille lapsille on hyvin arvokasta nähdä, että aikuisuudessa odottaa maailma, jossa se on mahdollista ihan joka päivä. Paitsi sinä yhtenä surkeana yrjöpäivänä, jolloin työkaverit tuovat ällölapsensa sitä maailmaa katsomaan.

Vai että milleniaalien minä-minä-asenne. No, minä nelikymppinen milleniaali olen varmaan jo ansainnut olla rauhassa? Juu lapsien pitää opetella elämää mutta ei se ole minun vastuullani.

Tuo "sinäkin olet ollut lapsi" on typerin syy painostaa kaikkia pitämään lapsista. Kyllä, olin lapsi ja vihasin sitä jo silloin. Paras päätös elämässäni on ollut lopettaa tämä kärsimyksen kehä omalta kohdaltani ja olla tuottamatta tänne uutta olentoa joka vuoroltaan joutuisi kärsimään.

Ps. Lapsiesi on hyvä oppia myös se että kaikki eivät pidä heistä, "ällölapsista".

Minäkään en erityisemmin pidä lapsista. Pidin lapsia jo lapsena jotenkin ällöttävinä, epähygieenisinä. Ja näin aikuisena kun mietin omaa hygieniaani lapsena... Hyi yök yrjö. Olen yrittänyt päästä tästä tunnelukosta tai mistälie eroon ja olen ollut parikin kertaa työssä jossa piti olla paljon lasten seurassa mutta ei kiitos. En tule toimeen lasten kanssa. Tiedostan kyllä että tämä johtuu myös lapsuudentraumoista, olin ainoa lapsi jota kohdeltiin lapsesta asti samoin kuin aikuista, aina vanhempien riitatuomarina. Minulla ei muistakaan syistä varsinaisesti ollut lapsuutta.

51/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän velan työpaikalle kaikki tuo lapsensa joka päivä, ja lähtevät itse pois 😅

Vierailija
52/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään lapsista ja mulla on omia lapsia mutta en missään nimessä halua kenenkään lapsia työpaikalleni. Mitä järkeä?

Miten tuollainen edes käytännössä onnistuu? Viljo istuu 8h paikallaan hiljaa kun äiti vääntää raportteja ja vastailee työsähköposteihin? Välillä Viljo pääsee käytävään istumaan kymmeneksi minuutiksi, kun äiti soittaa asiakkaalle.

Vierailija
53/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tulossa tällainen. Aion tehdä etätöitä sen päivän! 

Vierailija
54/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollainen edes käytännössä onnistuu? Viljo istuu 8h paikallaan hiljaa kun äiti vääntää raportteja ja vastailee työsähköposteihin? Välillä Viljo pääsee käytävään istumaan kymmeneksi minuutiksi, kun äiti soittaa asiakkaalle.

Meillä tuollainen oli ihan talo-tasolla ja siellä oli ihan ohjelmaa lapsille järkättynä talon puolesta, eli mahdollistettiin se, että vanhemmilla olisi mahdollisuus myös saada pakollisia hommia hoidettua. Lapsille oli jotain leikkejä/kilpailuja jotka liittyivät toimialaan ja sitten kerrottiin eri tehtävistä kuulijalle sovitetulla tavalla ja annettiin lasten tutustua firman tuotoksiin siltä osin kuin ne olivat kuulijakuntaa kiinnostavia. Minusta ihan hyvä järjestely, lapselle tuli käsitys siitä, mitä äiti tekee (noin suurinpiirtein) ja oli kuulemma kivaa.

Ja tosiaan tuo tilaisuus oli suureksi osaksi yleisissä tiloissa, eli kovin moni ei toivottavasti häiriintynyt lapsista.

Vierailija
55/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellainen ihminen, joka inhoaa jotakin muuta ihmisryhmää ihan vaan sen takia mitä ne on (oli ne sitten lapsia, turkulaisia, aasialaisia tai insinöörejä), on tunne-elämältään epätasapainossa.

Vierailija
56/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on tulossa tällainen. Aion tehdä etätöitä sen päivän! 

Miksi muka tulossa? Tänään on tuo kansallinen Tuo lapsesi töihin-päivä Lasten oikeuksien päivän kunniaksi. Miksi ihmeessä joku työpaikka järjestäisi näitä muuten?

Vierailija
57/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lapsi ulvoo täällä täysillä just nyt. Leikkii kai varashälytintä tai jotain vastaavaa.

-Ap

Ja kaikille kriitikoille: kyllä mä tämän päivän hyvin olen kestänyt, teki vaan mieli valittaa. Ehkä toin sisäisen lapseni tänään töihin, heko heko.

Vierailija
58/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan syvältä. Työskentelen tutkimuslaitoksessa, ja siinähän sitä periytetään omaa etuoikeutettua asemaa omille jälkeläisille. Mieluummin saisi olla 'ota työttömänä lapsi töihin' -päivä, ja heille sitten mielenkiintoisia elämyksiä ja työpaikan esittelyä.

Vierailija
59/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä näemme sen, miten kyllä se on ihan totta että lapsettomat vaan on herkkiä ja itsekkäitä kukkasia, jotka heittää itkupitkuraivarit jos joutuu vähän jtn ei-mieluisaa tekemään. Luojan kiitos mulla on lapsia, selvästi ne kasvattavat myös vanhempiaan. Ap, koira kestää, siitä se resilienssi kasvaa. Elämä on paljon miellyttävämpää kun ei ole niin herkkä ja rautatanko perseessä.

Vierailija
60/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellainen ihminen, joka inhoaa jotakin muuta ihmisryhmää ihan vaan sen takia mitä ne on (oli ne sitten lapsia, turkulaisia, aasialaisia tai insinöörejä), on tunne-elämältään epätasapainossa.

Varsinkin jos se ryhmä on lapset. Terve aikuinen homo sapiens ei vihaa lapsia. Ehkä se oman lapsen saaminen kehittää tältäkin osin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme