Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velan painajainen menossa - tuo lapsesi töihin

Vierailija
18.11.2022 |

Tähän sellainen yrjöhymiö. En pidä lapsista, ja nyt niitä pörrää täällä muutama ja meteli on sen mukainen. Onneksi on muihin vain työsuhteet, eli en juuri keskustele mistään vapaa-ajan asioista, kaikkein vähiten lapsista, kenenkään kanssa. Joten eivät ole tuoneet niitä muksujaan minun työpisteelle.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään ymmärrä miksi lemmikkejä pitää raahata työpaikalle. Olen allerginen, mutta ilmeisesti mun oireilla ei ole väliä, koska lemmikit on kivoja. No onneksi on etätyöt vaikka onhan tämä vähän eriarvoistavaa.

Oletko ottanut asiaa puheeksi esimiehen kanssa? 

Jep, ehdotettiin että voit olla etätöissä. Olen siis astmaatikko eli asia ihan oikeasti haittaa. Etätyö on kaiketi ihan ok, mutta harmittaa että suunnitellaan sellaista kivaa työpaikalle, joka konkreettisesti estää osaa henkilökuntaa osallistumasta siihen kivaan päivään.

Vierailija
22/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ärsyyntyisin lähinnä siinä tapauksessa, jos tuollaisesta päivästä ei olisi informoitu etukäteen. Pystyn aika hyvin blokkaamaan ärsyttävät äänet ja asiat työpisteen ulkopuolelle, mutta esim. asiakaspalaverin tai virallisemman neuvottelun aikana en kaipaisi ylimääräisiä häiriötekijöitä, koitui ne sitten aikuisista tai lapsista.

Vela olen, mutta ei mua muiden hyvinkäyttäytyvät lapset ärsytä, enemmänkin ovat yhdentekeviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään ymmärrä miksi lemmikkejä pitää raahata työpaikalle. Olen allerginen, mutta ilmeisesti mun oireilla ei ole väliä, koska lemmikit on kivoja. No onneksi on etätyöt vaikka onhan tämä vähän eriarvoistavaa.

Meillä esimies raahasi rakin töihin, kun osti uuden koiranpennun. Tehdään keskittymistä vaativaa asiantuntijatyötä ja pomon huoneessa räksytti koira. Jep.

Itsehän vielä pelkään koiria, mutta ei kai meillä työntekijöillä niin väliä. Kohteliasta olisi ollut ilmoittaa etukäteen, niin oisin jäänyt kotiin.

Vierailija
24/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin poitsulle vielä sellasen pillin mukaan leluksi :D

Vierailija
25/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä esimies raahasi rakin töihin, kun osti uuden koiranpennun. Tehdään keskittymistä vaativaa asiantuntijatyötä ja pomon huoneessa räksytti koira. Jep.

Itsehän vielä pelkään koiria, mutta ei kai meillä työntekijöillä niin väliä. Kohteliasta olisi ollut ilmoittaa etukäteen, niin oisin jäänyt kotiin.

Pelkäsit sen koiranpennun syövän sut?

Vierailija
26/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä koko päivää ja olen siis perheellinen. Olen joutunut tekemään töitä lasten ohessa monesti, enkä todellakaan raahaa niitä päiväksi töihin tylsistymään jotta opettaja saa vapaata päiväksi. Sain vielä vihjailevan viestin koulustakin, mutta sinne lapseni lähti tyytyväisenä kouluun. Lapsikin siis tyytyväinen ettei tarvitse äidin mukaan lähteä töihin.

Vierailija
27/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut asiaa puheeksi esimiehen kanssa? 

Jep, ehdotettiin että voit olla etätöissä. Olen siis astmaatikko eli asia ihan oikeasti haittaa. Etätyö on kaiketi ihan ok, mutta harmittaa että suunnitellaan sellaista kivaa työpaikalle, joka konkreettisesti estää osaa henkilökuntaa osallistumasta siihen kivaan päivään.

Meillä oli muutamalla tapana tuoda koiransa töihin, kun  "toimistokoira on söpö ja tuo lämminhenkisyyttä karuun virkamiesarkeen". Ei tuo enää. Kiellettiin, koska työyhteisössä on allergisia ja se on ihan oikein.

Meillä on myös tänään kollegojen lapsia työpaikalla. Piristää ihan mukavasti työpäivää.

Vierailija
28/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua nähdä Vela vauvapalstalla, mutta ksikin mokomin. Minä pidän lapsista ja itselläni on kaksi, onneksi turhan vanhoja tulemaan äidin työpaikalle.

Lemmikki töissä- päivä on tyhmä juttu. Isolla työpaikalla - joku on varmasti allerginen ja joutuu työskentelemään histamiinipöllyssä, tai pelkää esim koiria. Pidän itse eläimistä kovasti, mietin vaan muiden kannalta.

Vierailija
29/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n provoilu kyllä hyvin tiivistää tätä etenkin pk-seudulla vallitsevaa millenniaalien minäminä-asennetta.

Lapsia ei saisi tuoda mihinkään, missä ns. aikuiset yrittävät nauttia olostaan, esim. ravintolaan tai taidenäyttelyyn, tai nykyään yhä useammin edes vaikka häihin. Jos nyt on ihan pakko tulla, niin pitäisi käyttäytyä kuin aikuinen.

Ilmeisesti sitten 18 täyttäessään lapsen pitäisi jotenkin mystisesti tajuta, miten yhteiskunta toimii ja miten sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään, sillä optimitilanteessa tietyn porukan mielestä sitä ei saa harjoitella yhtään missään.

Tiesitkö ap, että sinä olet ollut lapsi myös? Ja että aika moni lapsi ei myöskään pidä hälinästä, tönimisestä ja melusta, ja mieluummin keskittyisi rauhassa tekemään jotain omia juttujaan? Näille lapsille on hyvin arvokasta nähdä, että aikuisuudessa odottaa maailma, jossa se on mahdollista ihan joka päivä. Paitsi sinä yhtenä surkeana yrjöpäivänä, jolloin työkaverit tuovat ällölapsensa sitä maailmaa katsomaan.

En asu pk-seudulla. Sinne kerääntyy vaan itsekkäät muka-hienot ihmiset.

Ap

Vierailija
30/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n provoilu kyllä hyvin tiivistää tätä etenkin pk-seudulla vallitsevaa millenniaalien minäminä-asennetta.

Lapsia ei saisi tuoda mihinkään, missä ns. aikuiset yrittävät nauttia olostaan, esim. ravintolaan tai taidenäyttelyyn, tai nykyään yhä useammin edes vaikka häihin. Jos nyt on ihan pakko tulla, niin pitäisi käyttäytyä kuin aikuinen.

Ilmeisesti sitten 18 täyttäessään lapsen pitäisi jotenkin mystisesti tajuta, miten yhteiskunta toimii ja miten sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään, sillä optimitilanteessa tietyn porukan mielestä sitä ei saa harjoitella yhtään missään.

Tiesitkö ap, että sinä olet ollut lapsi myös? Ja että aika moni lapsi ei myöskään pidä hälinästä, tönimisestä ja melusta, ja mieluummin keskittyisi rauhassa tekemään jotain omia juttujaan? Näille lapsille on hyvin arvokasta nähdä, että aikuisuudessa odottaa maailma, jossa se on mahdollista ihan joka päivä. Paitsi sinä yhtenä surkeana yrjöpäivänä, jolloin työkaverit tuovat ällölapsensa sitä maailmaa katsomaan.

Muuten ihan hyviä pointteja, mutta miksi tarve piikitellä pk-seutulaisia? Tai milleniaaleja? Itse pk-seutulaisena koen, että eniten tällaisia ap-ihmisiä ovat keski-ikäiset ihmiset. En ole koskaan kokenut, että pk-seudulla olisi mitenkään enemmän minäminä-ihmisiä, toisin kuin esim Turussa, jossa asuin 5 vuotta.

Vierailija
31/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein siellä työpaikalla siis pörrää lapsia? Kai terve(?) aikuinen kestää yhden työpäivän silloin tällöin, vaikka siellä olisi muutama lapsikin.

Siinä vaiheessa, kun lapsi tuodaan työhuoneeseen, jossa työskentelee muitakin kuin vanhempi itse ja lapselle laitetaan kuulokkeet päähän ja jonka jälkeen hän laulaa hevisaurusta täyttä kurkkua äidin ihaillessa vieressä.... on huumori koetuksella ihan terveilläkin vanhemmilla. Sain oman oven kiinni ja pystyi jatkamaan töitä.

Ei kai lapsi töissä päivän tarkoitus ole lopettaa koko firman työntekoa?

Vierailija
32/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään noista päivistä vaikka olenkin vela.

Vierailija
33/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeesti joku ärsyyntyy pienistä ihmisistä? Välillähän niistä lähtee ihan sutjakkaita heittoja ja niiden kanssa voi vaikka leikkiä ja hassutella kahvitauolla. Ihmeellinen asenne. Musta on niin mahtavaa kun saan kertoa jollekin pikku ipanalle mitä teen työkseni ja voimme yhdessä suunnitella ja piirtää vaikka vähän 3D-mallinnosta mun koneella. Olisi kiva jos saan omalla esimerkillä innostettua työkaverin lapsen haaveet edes yhdeksi päiväksi tälle alalle, mitä olen opiskellut.

Terveisin: vapaaehtoisesti lapseton, introvertti. Tosin ei mun elämää kaada jos 8 tuntia päivässä olen lasten kanssa. Aikuiset kurttukurpitsat on yleensä pahempi ja he syövät energiaa enemmän.

Hei arvaa mitä? Voi olla pitämättä lapsista olematta silti mikään kurttukurpitsa. Ei tarvi tykätä lasten seurasta tai jonkin asian selittämisestä heille, se on täysin ok nykyään. Ihminen voi silti olla täysin normaali, mukava, tunne-elämältään tasapainoinen (toisin kuin toisessa viestissä jo vihjailtiin että lapsia inhoavalla velalla on ongelmia itsensä kanssa, hohhoijjakkaa).

T. Vela joka ei mieluiten halua olla lasten kanssa missään tekemisissä eikä "innostaa heitä alalle", toki ei lapsista ärsyynnykään.

Vierailija
34/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on etätyö.

t. Aikuisen lapsen äiti

Vierailija
35/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että milleniaalien minä-minä-asenne. No, minä nelikymppinen milleniaali olen varmaan jo ansainnut olla rauhassa? Juu lapsien pitää opetella elämää mutta ei se ole minun vastuullani.

Tuo "sinäkin olet ollut lapsi" on typerin syy painostaa kaikkia pitämään lapsista. Kyllä, olin lapsi ja vihasin sitä jo silloin. Paras päätös elämässäni on ollut lopettaa tämä kärsimyksen kehä omalta kohdaltani ja olla tuottamatta tänne uutta olentoa joka vuoroltaan joutuisi kärsimään.

Ps. Lapsiesi on hyvä oppia myös se että kaikki eivät pidä heistä, "ällölapsista".

Vierailija
36/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeesti joku ärsyyntyy pienistä ihmisistä? Välillähän niistä lähtee ihan sutjakkaita heittoja ja niiden kanssa voi vaikka leikkiä ja hassutella kahvitauolla. Ihmeellinen asenne. Musta on niin mahtavaa kun saan kertoa jollekin pikku ipanalle mitä teen työkseni ja voimme yhdessä suunnitella ja piirtää vaikka vähän 3D-mallinnosta mun koneella. Olisi kiva jos saan omalla esimerkillä innostettua työkaverin lapsen haaveet edes yhdeksi päiväksi tälle alalle, mitä olen opiskellut.

Terveisin: vapaaehtoisesti lapseton, introvertti. Tosin ei mun elämää kaada jos 8 tuntia päivässä olen lasten kanssa. Aikuiset kurttukurpitsat on yleensä pahempi ja he syövät energiaa enemmän.

Ja kaikki mammashenkilöt toosat märkinä onnesta huokaillen yläpeukuttavat...

Vierailija
37/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tällaisen päivän tarkoitus on? Itse menen töihin tekemään työt ja järjestän lapsille hoidon siksi aikaa. Onko nyt sitten ok jättää työt tekemättä koska lapsi pitäisi ottaa mukaan?

Vierailija
38/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi menemään töihin tuollaisena päivänä. Tekisin etänä ja jos se ei onnistu, olisin vain pois. En saa palkanlisää siitä että pyörin jossain lasten puuhakerhossa vastentahtoisesti.

Vierailija
39/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasapainoiset velat kestää myös lapset. Sellaset, joilla on jokin henkinen lukko sen lapsettomuuden takana ei osaa suhtautua lapsiin luontevasti ja tajua, että lapset ovat ihmisiä. Sanon tämän ihmisenä, jonka lähipiirissä on useita veloja, joista osa ei oikein tunnu olevan sinut oman identiteettinsä kanssa ja purkavat sen sitten vihaamalla lapsia. Nämä velat ovat lisäksi niitä, joille ne lapset on jostain syystä pakkomielle: todella usein pitää keskusteluun tuoda se, että lapset on kamalia ja onneksi heillä ei niitä ole, vaikka kukaan ei olisi keskustelussa maininnut lapsia.

Se, ettei halua jonkun muun lapsia työpaikalle riehumaan, ei tarkoita, että "vihaa lapsia".

Vierailija
40/90 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Herkkähipiäisiä ollaan.

Toki ymmärrän, että moni vela ei haluaisi edes nähdä lapsia julkisella paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi