Periterapeutti oli sitten tätä mieltä:
ettei toiselle tarvitse kertoa jos on lämmin suhde johonkin ihmiseen avioliiton ulkopuolelle. Juu ei ehkä TARVITSE kertoa, mutta jos se tulee ilmi niin VOI olla ettei moni vaimo siitä tykkää..
Mitäs olette mieltä terapeutin ajatuksesta?
Kommentit (87)
Mun miehellä on hyviä naispuolisia ystäviä, joista mä tiedän. Eli mies kyllä kertoo missä on ja kenen kanssa, tai soittaa töistä ja ilmoittaa käyvänsä (nais)kaverillaan ennen kotiintuloa. Ja ne naispuoliset(kin) ystävät käyvät välillä myös meillä, mä juon kahvit heidän seurassa välillä ja sen jälkeen annan heidän turista omiaan. Eli samalla tavalla kuin kohtelen miespuolisiakin ystäviä, kohtelen näitä naispuolisia, mies samoin.
jos minä olen täysin avoin omista ystävistäni ja olen tutustuttanut kaikkiin ystäviini mieheni (ERITYISESTI niihin miesystäviin) niin kai minä voin toivoa että toinenkin on yhtä avoin. Vaatia en voi mitään, toivoa voin. Jos ei ajatusmaailma kohtaa niin sitten voi vaihtaa.
ap
Mitään ei ole vielä tapahtunut, ja etukäteen surtu on kahteen kertaan surtu. Te tarvitsette aivan selkeästi kyllä lisää terapiaa miehesi kanssa, ja se voi olla vaikka ihan sitä, että teette kahdestanne jotain kivaa, avaatte pullon viiniä ja puhutte. Syyttelemällä, epäluottamuksella ja mustasukkaisuudella et saavuta yhtään mitään.
mutta odottaisin kyllä, että hän esittelisi heidät minulle (niinkuin on esitellyt miespuolisetkin ystävänsä). Jos ystävyyssuhde täytyy salata tai mies ei suostuisi siihen, että tapaan hänen ystäviään, olisi mielestäni asiassa jotain epäilyttävää. Rehellisessä ja platonisessa ystävyyssuhteessa taas ei ole mitään ongelmaa sille, että ystävä eivät tapaisi ja tutustuisi myös ystävänsä aviopuolisoon - miksi ei? Eikä se tarkoita, että vaimo omisi ystävän itselleen - minusta tällaiset asiat vain jaetaan avioliitossa, tunnetaan myös toisen ystävät (vaikka ei heistä tarvitse välttämättä edes pitää, mutta silti kunnioittaa ystävyyssuhdetta).
Vierailija:
Itse olen aivan eri mieltä! Minusta liitossa kaiken pitää olla lähtökohtaisesti avointa ja suoraa. ja provsta tämä on kaukana!ap
Toki ystäviä saa ja pitää olla, mutta parisuhde on ykkönen, ja ystävistä pitää pystyä kertomaan. Salailu syö suhdetta. Jos mies salailee, näkisin pari syytä; joko heidän suhteessaan on jotakin enemmän kuin ystävyyssuhteessa, tai jos mies häpeää sinua, niin ei se parisuhteessa voi niin olla.
Ja mikä tuo juttu oli, että olet iso? Tuskin se ylipaino ainakaan? Ihme terapeutilta kuulostaa, onko sillä millainen koulutus?
kaikki häntä ärsyttävät ihmiset ovat jokin yhtenäinen, tasakoosteinen massa. Että kun sinua ärsyttää mielipide x ja y tällä palstalla, niin on selvää, että näitten mielipiteiden esittäjiejn täytyy olla samoja ihmisiä. Muutenhan maailma olisi ihan turvattoman kaoottinen - vaikka hyvin tuntemasi naapuri tai sisko saattaakin edustaa mielipidettä x...
Vierailija:
Ja aivan turha tulla huutelemaan mistään luottamuspulasta ym. kun täällä kuitenkin kehutte toisissa ketjuissa, kuinka varatut miehet kuolaa peräänne (kirjaimellisesti).
kävi matkoillaan aina venäjällä tai tallinnassa. Ja vaimo luotti ja luotti siihen, että mies vain ryyppää. Totuus oli todellakin toinen. Luottamus on huijausta. Itsensä huijausta.
avioliitossa on kaikki päätökset yhteisiä. Ja ensimmäisellä sijalla on jumala ja sitten puoliso. Jotkut kaverit tulevat ihan häntäpäässä. Tämä on minusta ihan oikea järjestys. Teidän terapeuttinne oli joku huuhaa-tyyppi. Tee kantelu jonnekin epäasiallisesta hoidosta.
Ei sellainen suhde pidemmän päälle toimi, jossa molemmat tietää kaikki toisen asiat. Henkilökohtainen jännite ja romantiikka säilyy suhteessa paremmin, kuin toisella on omakin elämä ja omia juttuja joista toinen ei tiedä. :) " Some of the most succesful marriages are based on a lie" - Doctor House
että ap ihan tiedostamattaan on " iso" ja hallitseva ja siis vie ison tilan miehensä elämässä, mikä tietenkin on ok ja hyvä asia, mutta sen kääntöpuoli on se, että tästä " isoudesta" tulee helpolla asenne. On vaikea hyväksyä, että joka paikkaan ei parisuhteessa ja toisen elämässä riitä, ylety - eikä ole lupakaan.
Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että jos käytte terapiassa, niin siellä on tarkotus keskustella, ymmärtää ja tulla ymmärretyksi. Jos ette tajua jotain, mitä terapeutti sanoo, niin kysykää! Asiat pitää saada selvitetyksi kaikkien kannalta.
Vierailija:
avioliitossa on kaikki päätökset yhteisiä. Ja ensimmäisellä sijalla on jumala ja sitten puoliso. Jotkut kaverit tulevat ihan häntäpäässä. Tämä on minusta ihan oikea järjestys. Teidän terapeuttinne oli joku huuhaa-tyyppi. Tee kantelu jonnekin epäasiallisesta hoidosta.
Jos tuntuu, ettet uskalla nostaa kissaa pöydälle tällä tavalla, niin sittenhän sinä itse olet se, joka salailee ja peittelee asioita.
Kyllä terapeutin pitää valita sanansa niin että ne maalikko ymmärtää, en minä maksaa 100e siitä että joutuu joka kommenttia kysymään uudelleen.
-ap
En vaan tiedä kenen kanssa niitä kävisin.. Aion näyttää joo tämänkin ketjun mutta tuskin antaa panoarvoa, terapeutti kun oli varmaan hänestä ihan oikeassa.
-ap
muutaman vuoden takaa. Miehellä oli naispuolinen työkaveri, joka alkoi soitella miehelle " työasioissa" useita kertoja päivässä iltaisin ja viikonloppuisin. Lopulta aloin ihmetellä puheluita ja niiden pituutta miehelle. Lopulta mies myönsi, että työkaveri oli ehkä pikkuisen ihastunut mieheeni. Tätä ennen satui muitakin " outoja" juttuja. Mä tein heti selväksi, että tämä " ystävyyssuhde" ei jatku tai mä lähden. Mies valitsi minut, mutta työkaveri ei uskonut tätä, ennen kuin mieheni minun kuulteni puhelimessa sanoi hänelle, että työasiat hoidetaan tästä lähtien työpaikalla. Ainakin minun silmäni avautuivat huomaamaan, että salaystävissä ei ole mitään viatonta, vaan ennemmin tai myöhemmin joku kärsii.
siellä Pieksämäen avioliittoleirillä sanotaan tosiaankin niin, että kaikkien päätösten tulee olla yhteisiä. Ne ovat todella mahtavia leirejä. Sieltä saa parisuhteeseen uutta intoa ja potkua. NMKY järjestää ja ne ovat todella suosittuja. Kaksi haittapuolta niissä on: ovat hevon kuusessa jossain Pieksämäellä ja sitten niistä joutuu maksamaan etelänmatkan hinnan.
Mutta periaate on hyvä: päätökset ovat yhteisiä.
Mitä jos kertakaikkiaan keskittyisit vain itseesi, ja antaisit miehen touhuta mitä touhuaa vaikka kuukauden verran. MIKÄÄN ei ole niin tehokas miehenpysäyttäjä kuin kilpailija tontilla! Oikeasti, alapa keksimään yhtäkkiä hirveästi menoa mielellään jonkun miespuolisen kaverin kanssa, tai lähde yhtenä iltana tällättynä vaikka vain kirjastoon (mitä miehesi ei tiedä tietenkään) ja kun hän kysyy mihin menet, sanot vain että " kunhan elän omaa elämääni, eihän kaikkea tarvitse kertoa." Ja hymyilet salaperäisesti, ja muista pysyä poissa vähintään 3-4 tuntia! Toista pari kertaa, ja voin taata että miehesi kiinnostuu parisuhteenne tilasta!
Tasa-arvoisessa parisuhteessa kummallakaan ei ole omistussuhdetta pariinsa. Ystäviä pitää olla. Hyvässä ystävyyssuhteessa voi olla mukana seksiä, jos vain hallitsee sen. Useimmat eivät tätä hallitse , vaan haluavat alkaa omistamaan. Parisuhteessa annetaan parille yleensä suosituimmuusasema, mutta sitä ei saa vaatia toiselta vaatimalla.
Perinteinen suomalainen parisuhde näyttää olevan omistaja-orja -suhde, jossa molemmat ovat omistajia ja orjia toistensa suhteen.
Itse olen aivan eri mieltä! Minusta liitossa kaiken pitää olla lähtökohtaisesti avointa ja suoraa. ja provsta tämä on kaukana!
ap