Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex kiukuttelee

Vierailija
17.11.2022 |

Tilanne on sellainen, et miehen ex kiukuttelee miehelle milloin mistäkin mut suurimpana ilmeisesti isän roolista. Mies ei kuulemma ole teininsä kanssa riitävästi. Miten voisi olla kun teini painelee omissa menoissaan eikä halua viettää isän kanssa aikaa kylki kyljessä.. Mahdollisuuksia tähän on annettu. Se on teinin ja isän välinen asia.. ei enää exän! Ja se exä nyt tuppautuu moralisoimaan isän roolia, isän tapaa olla vanhempi ja jopa minuakin.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ne exät saattaa oikeasti tietää todellisen tilanteen historioineen paremmin kun nyksät. Nyksät joilla on se isän kertoma kaunisteltu totuus.

Oman eron jälkeen olen jatkossa todella varpaillani viikonloppuisien suhteen.

Ja aivan varmasti minua äitinä ja exänä mollataan sille nykyiselle kertomalla kaikkea soopaa. Unohtaen se miehen osuus.

Ihmettelen naisia jotka niin sinisilmäisesti uskovat kaiken mitä miehet entisestä elämästä kertovat. Tai no, ehkä en ihmettele. Uskoinhan minäkin nuorena ja hölmönä nykyisen exäni puheita entisestään. Nykyisen tietämykseni valossa ajattelen niistäkin kertomuksista aivan toisin.

Teini voi oikeasti ikivöidä isäänsä ja kaivata tämän seuraa. On siinä iässä ettei sitä välttämättä myönnä. Yhteys lapseen on aina aikuisen vastuulla. Ja sinä saatat oikeasti olla se syy miksi teini ei halua viettää aikaa isänsä kanssa. Ja se nuoren äiti näkee tämän tilanteen lapsen kannalta. Näkee ehkä hänen isänkaipuun. Joutuu vastaanottamaan nuoren tunteenpurkaukset asian tiimoilta.

Että kiukutteleeko ex sittenkään? Vai voisiko asia olla ihan todellinen?

Tämä. Nyxät ovat ihan käsittämättömän sinisilmäisiä kun mies kertoo kuinka kauhea hänen eksänsä on. Taitaa olla helpompaa niin, kunnes usein totuus lyö jonain päivänä omille silmille.

Ei. Ei mies ole haukkunut exäänsä. Ei kyllä ymmärrä silti hänen tapaansa moralisoida teinistä. Mies nimenomaan olisi teinin kanssa. Useita ehdotuksia.. ollut hakemassa teiniä esim. äidin luota,  mutta teini saattaa sanoa, ettei nyt jaksa lähteä. Niin väkisinkö se sieltä kannetaan kainalossa??

Siis teini ei vietä säännöllisesti öitä isänsä luona, vaan isä on erossa jättänyt myös lapsensa? Jäätävän itsekäs isä. Pilaisiko lapsi yhteisen lemmenpesän?

Vierailija
22/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ne exät saattaa oikeasti tietää todellisen tilanteen historioineen paremmin kun nyksät. Nyksät joilla on se isän kertoma kaunisteltu totuus.

Ja aivan varmasti minua äitinä ja exänä mollataan sille nykyiselle kertomalla kaikkea soopaa. Unohtaen se miehen osuus.

Ihmettelen naisia jotka niin sinisilmäisesti uskovat kaiken mitä miehet entisestä elämästä kertovat. Tai no, ehkä en ihmettele. Uskoinhan minäkin nuorena ja hölmönä nykyisen exäni puheita entisestään. Nykyisen tietämykseni valossa ajattelen niistäkin kertomuksista aivan toisin.

Teini voi oikeasti ikivöidä isäänsä ja kaivata tämän seuraa. On siinä iässä ettei sitä välttämättä myönnä. Yhteys lapseen on aina aikuisen vastuulla. Ja sinä saatat oikeasti olla se syy miksi teini ei halua viettää aikaa isänsä kanssa. Ja se nuoren äiti näkee tämän tilanteen lapsen kannalta. Näkee ehkä hänen isänkaipuun. Joutuu vastaanottamaan nuoren tunteenpurkaukset asian tiimoilta.

Mutta miten pakotat teinin olemaan isän kanssa? Jos isää on ikävä niin eikö hänen kanssaan silloin olla kun asiaa ehdotetaan useita kertoja ja eri tekemisten kautta? Kyse ei ole minusta. Enkä minä estä enkä ole millään tavalla kommentoinut negatiiviseen sävyyn isää, äitiä, yhtään ketään. Ei se mies ole tyhmä, eikä ole exänsäkään.. ehkä on vain katkera erosta ja muutoksesta. En tiedä. Mutta syy ei ole miehen. Hän olisi teinile läsnä jos teini haluaa.. vaan kun ei juuri halua. Ja exälle tuntuu olevan ongelma, että miehellä on uusi ja jostain pitää päästä sanomaan, provoilemaan ja määräilemään..

ap

Ihanko oikeasti kuvittelet teinien tykkäävän olla ydinperheissä vanhempiensa seurassa ja kotona. Eivät tykkää, mutta vastuullinen vanhempi luo teinille rajat, riittävään lepoon ja uneen, ruokaa, opiskeluun jne.

Ei vanhemmat, ei edes isä voi ulkoistaa lasta, vaikka olisi teini, vastuu lapsesta on vähintäin 18v tai niin kauan kuin opiskelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tämä ex on tyytymätön elämäänsä ja kiukuttelee siksi ap:n miehelle ja ap:lle.

Minulla olisi kaikki syyt olla vihainen exälle käytöksestä ja välunpitämättömyydestä lapsia kohtaan, mutta olen päättänyt etten halua olla missään tekemisissä tuon luuserimiehen kanssa. Oma elämäni on hyvää ja pystyn yksin huoltamaan lapseni ja minulla on hyvä elämä lasten kanssa.

Ex olkoon uuden perheensä isukkina ihan rauhassa.

Vierailija
24/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti tämä ex on tyytymätön elämäänsä ja kiukuttelee siksi ap:n miehelle ja ap:lle.

Minulla olisi kaikki syyt olla vihainen exälle käytöksestä ja välunpitämättömyydestä lapsia kohtaan, mutta olen päättänyt etten halua olla missään tekemisissä tuon luuserimiehen kanssa. Oma elämäni on hyvää ja pystyn yksin huoltamaan lapseni ja minulla on hyvä elämä lasten kanssa.

Jospa se ex-vaimo tosissaan ajattelee lapsensa etua ja isäsuhdetta eikä katkerana sulje isää pois lapsensa elämästä, kuten sinä?

Vierailija
25/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v. saa itse päättää tapaako vanhempaansa vaiko ei.

Vierailija
26/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se ex-vaimo tosissaan ajattelee lapsensa etua ja isäsuhdetta eikä katkerana sulje isää pois lapsensa elämästä, kuten sinä?

En ole sulkenut isää pois lasten elämästä. Isä on tehnyt sen ihan itse. Sen vuoksi inhoni on noussut enkä halua olla tekemisissä.

Voi olla ihan varma, että ex kiukkuaa ilman syytä, jos vetää uudet puolisotkin näihin kiukkuihin mukaan.

Vierailija
27/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sulkenut isää pois lasten elämästä. Isä on tehnyt sen ihan itse. Sen vuoksi inhoni on noussut enkä halua olla tekemisissä.

Voi olla ihan varma, että ex kiukkuaa ilman syytä, jos vetää uudet puolisotkin näihin kiukkuihin mukaan.

Höpöhöpö. Kyllä saa tuomita nyxänkin, jos tilaa ei lapselle exän ja exän nyxän kodista edes joka toinen viikonloppu löydy, että edes jonkinlainen isäsuhde säilyisi.

Vierailija
28/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut mieheni kassa yhdessä 8 vuotta, exänsä oli 6 vuotta, joten tiedän kyllä tilanteen meillä kotona ja mieheni satavarmasti peremmin kuin exä. Erona meillä ja aplla on vain se että mieheni ei vastaa soittoihin vaan kaikki asiat he hoitvata sähköpostin välityksellä, ja kiireellisemmissä asioissa tekstiviestillä. Lapsetkin toki jo niin isoja että osaavat itse. Mikään muu keino ei toiminut toivottavalla tavalla, vaan haistattelua ja huutoa tuli mitä viattomimmin alkaneessa puhelussa lopulta.

Lasten äiti oikein huudatti lapset aina ennen kuin tulivat meille, ja kun menivät kotiikn niin itketti uudestaan. Yritti varmaan saafa tuolla tavoin lapset vihaamaan isäänsä mutta kävikin toisin päin.

-eri

Vierailija
29/71 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kyllä saa tuomita nyxänkin, jos tilaa ei lapselle exän ja exän nyxän kodista edes joka toinen viikonloppu löydy, että edes jonkinlainen isäsuhde säilyisi.

Kyllä se on aina vanhemman vastuulla. Ei vanhemman uuden puolison.

Vierailija
30/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät on yleensä katkeria.

Vierailija
31/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä AP mun exän nyxä? 😂

Te asutte 1,5 km päässä ja olette uusioperhe kuplassanne. Se teini tajuaa kyllä sen, ettei hänelle ole siellä oikein tilaa. Hän oireilee edelleen psyykkisesti todella vahvasti sitä, että hänen isänsä lähti yhtäkkiä hänen elämästään elämään sinun ja sinun lasten kanssa. Voitte uskotella itsellenne mitä tahansa, mutta niin se meni.

Arki sen teinin kanssa on yhtä selviytymistaistelua eikä hänelle riitä mielenkiinnoksi se, että korkeintaan kerran viikossa ehdotetaan että tuutko piipahtamaan täällä katsomassa miten kivasti iskällä ja uudella perheellä menee. Ei riitä edes se, että kerran kolmessa kuukaudessa ehdotetaan että tuutko kasaamaan sohvaa.

Se teinin vanhemmuus on vääntämistä heräämisestä ja koulunkäynnistä, nukkumisesta, koulunkäynnistä, pilvenpoltosta, kaupungilta hakemista, kuuntelemista ja kartalla oloa kavereista ja tilanteista. Se on satunnaisia korvaamattomia hetkiä yhdessä joita pääsee kokemaan silloin kun on siinä läsnä.

Minun teini tarvitsee isänsä, ei mitään leikkikaveria. Sinun nyxäsi on siitä iloisessa tilanteessa, että näitä mahdollisuuksia ja ehdotuksia olen tosiaan epätoivoon saakka yrittänyt hänelle antaa, mutta käsittämätön vihanne minua kohtaan ilmeisesti estää sen, että isä olisi lapsen kotona 30 minuuttia jonain aamuna herättämässä kouluun kun minä olen töissä. Tai osallistuisi mihinkään palavereihin. Näin esimerkkinä.

Joten ap, realiteetit käteen ja katsokaa peiliin. Ihan varmasti se teini tarvitsee isäänsä, mutta ei ainoastaan teidän ehdoilla.

Vierailija
32/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne exät on, katkeria kun toinen menee elämässä eteenpäin ja yrittää tehdä toisen elämästä mahdollisimman vaikeata. Käyttämällä vaikka lasta hyväksi.

Parasta ex-ässä on se, että on ex. Eli exän mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
33/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä exien nyksistä ja nyksien exsistä ja niihin liittyvistä ihmissuhde perhekiemuroista saisi tuhat ja yksi tarinaa. Draaman kaari on sitä samaa ja tuttua, exä sitä ja tätä, sitten ei sitä eikä tuota jne 😅

Vierailija
34/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LAinaatko kohdan jossa ap kirjoittaa ettei tilaa löydy?

Vierailija
35/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne exät on, katkeria kun toinen menee elämässä eteenpäin ja yrittää tehdä toisen elämästä mahdollisimman vaikeata. Käyttämällä vaikka lasta hyväksi.

Parasta ex-ässä on se, että on ex. Eli exän mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.

Kun elämässä mennään eteenpäin ei voi vaan jättää kaikkea entistä vastuutaan toisen kannettavaksi. Ja keräämään niitä vaurioita. Kyllä se ajan myötä kieltämättä ajan myöden hieman vaikeuttaa toisen onnesta nauttimista, kun samalla vielä kuulee takavasemmalta huutelua siitä miten katkera olet.

Vierailija
36/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit eivät ole mitään pikkuaikuisia. Aivoissa on samankaltainen myllerrys päällä kuin 2-3 v. uhmaikäisellä. Oikeasti teinit kaipaavat vielä vanhempiaan.

Onko isä kiinnostunut siitä mitä teinille kuuluu ja mistä teini itse on kiinnostunut ja innostunut? Kannattaa olla kuulolla, kun teinillä on asiaa ja keskusteluyhteys on avattu. Se aika ei välttämättä ole aikuiselle paras mahdollinen, mutta ei kannatta sano että ei ehdi nyt.

Vierailija
37/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä AP mun exän nyxä? 😂

Te asutte 1,5 km päässä ja olette uusioperhe kuplassanne. Se teini tajuaa kyllä sen, ettei hänelle ole siellä oikein tilaa. Hän oireilee edelleen psyykkisesti todella vahvasti sitä, että hänen isänsä lähti yhtäkkiä hänen elämästään elämään sinun ja sinun lasten kanssa. Voitte uskotella itsellenne mitä tahansa, mutta niin se meni.

Arki sen teinin kanssa on yhtä selviytymistaistelua eikä hänelle riitä mielenkiinnoksi se, että korkeintaan kerran viikossa ehdotetaan että tuutko piipahtamaan täällä katsomassa miten kivasti iskällä ja uudella perheellä menee. Ei riitä edes se, että kerran kolmessa kuukaudessa ehdotetaan että tuutko kasaamaan sohvaa.

Se teinin vanhemmuus on vääntämistä heräämisestä ja koulunkäynnistä, nukkumisesta, koulunkäynnistä, pilvenpoltosta, kaupungilta hakemista, kuuntelemista ja kartalla oloa kavereista ja tilanteista. Se on satunnaisia korvaamattomia hetkiä yhdessä joita pääsee kokemaan silloin kun on siinä läsnä.

Minun teini tarvitsee isänsä, ei mitään leikkikaveria. Sinun nyxäsi on siitä iloisessa tilanteessa, että näitä mahdollisuuksia ja ehdotuksia olen tosiaan epätoivoon saakka yrittänyt hänelle antaa, mutta käsittämätön vihanne minua kohtaan ilmeisesti estää sen, että isä olisi lapsen kotona 30 minuuttia jonain aamuna herättämässä kouluun kun minä olen töissä. Tai osallistuisi mihinkään palavereihin. Näin esimerkkinä.

Joten ap, realiteetit käteen ja katsokaa peiliin. Ihan varmasti se teini tarvitsee isäänsä, mutta ei ainoastaan teidän ehdoilla.

Ettäkö exän pitäisi tulla sinun kotiisi olemaan tenini kanssa aamulla 30 min? Ei mikään ihme että sinut on poistettu elämästä :D Kyllä se teinin ongelma näyttäisi tulevan sinun katkeruutesi takia. Mene terapiaan vaikka, mutta käsittele nyt ero jontekin, tuo katkeruutesi vaikuttaa jo lapseesi, etkö huomaa? Lapsen pitäisi olla sinulle tärkeintä, miksi näin ei ole?

Ei meillä ainakaan teinin vanhemmuus ole huumeita ja heräämisestä vääntämistä, tuo ei ole normaalia!! Kello soi aamulla ja teini menee kouluun, ei siihen tarvita mitään isän läsnäoloa aamuisin.

Vierailija
38/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei kuulu sinulle mitenkään, ap.

Teini tarvitsee vanhempiaan.

Vierailija
39/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun elämässä mennään eteenpäin ei voi vaan jättää kaikkea entistä vastuutaan toisen kannettavaksi. Ja keräämään niitä vaurioita. Kyllä se ajan myötä kieltämättä ajan myöden hieman vaikeuttaa toisen onnesta nauttimista, kun samalla vielä kuulee takavasemmalta huutelua siitä miten katkera olet.

Mene eteenpäoin elämässäsi, ja lopeta eksässä roikkuminen. Kiitos.

Vierailija
40/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei kuulu sinulle mitenkään, ap.

Teini tarvitsee vanhempiaan.

Tässä exää tarvitsee äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi