Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex kiukuttelee

Vierailija
17.11.2022 |

Tilanne on sellainen, et miehen ex kiukuttelee miehelle milloin mistäkin mut suurimpana ilmeisesti isän roolista. Mies ei kuulemma ole teininsä kanssa riitävästi. Miten voisi olla kun teini painelee omissa menoissaan eikä halua viettää isän kanssa aikaa kylki kyljessä.. Mahdollisuuksia tähän on annettu. Se on teinin ja isän välinen asia.. ei enää exän! Ja se exä nyt tuppautuu moralisoimaan isän roolia, isän tapaa olla vanhempi ja jopa minuakin.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiahan ei kuulu sinulle mitenkään, ap.

Teini tarvitsee vanhempiaan.

Tässä exää tarvitsee äiti.

Se lapsen äiti todennäköisesti tarvitsee vapaailtansa, joita lapsen isällä on ilmeisesti rajattomasti, kun ei ilmeisesti koskaan ota lasta luokseen, jos lasta nyt ei satu huvittamaan. Siis lapsen isä on ulkoistanut vanhemmuuden täysin exänsä hoidettavaksi. Kyllä muakin ärsyttäisi. Todennäköisesti lapsentekohetkellä tuo isäkin on ollut innokas osallistumaan, mutta sitten yhtäkkiä ei olekaan.

Ja ihme vässykkä, jos heti pesee kätensä hommasta, jos oma lapsensa teininä sanoo, että ei huvita. Voin sanoa, että joka ikinen teini ydinperheessäkin sanoo, ettei huvita olla tekemisissä vanhempien kanssa, mutta ne vanhemmat silti päättävät, että yhteistä aikaa vietetään.

Se exä tuskin alunperin hankki sitä lasta yksin, vaan piti olla kaksi vanhempaa. Mutta nyt onkin tilanteessa, ettei lapsen äiti voi esim. koskaan mennä aikuisten lomalle tms., mutta lapsen isä voi mennä vaikka joka päivä. Reilu peli. Ja turha syyllistää äitiä, joka on varmasti uhrannut omat harrastuksensa, vapaa-aikansa, mahdollisuutensa parisuhteeseen jne. laittamalla lapsen edelle ja nyt toivoo, että exänsä voisi edes yhtenä viikonloppuna ottaa vähän vastuuta ja olla vanhempi lapselleen.  Mutta isukilla on kivempaa kahdestaan uuden naisensa kanssa. Sellainen sankari. Prkl.

Lapsen isä ei ole mikään hoitotäti, eikä lapsen oikeus tavata isäänsä tarkoita äidin oikeutta omaan aikaan, vaikka äidit niin usein luulevatkin. Jokainen on vapaa hommaamaan sille lapselle vaikka mll:sta lapsenhoitajan jos pitää päästä yöksi pois kotoa.

Olen se joka epäilee Ap:n olevan exän nyxä ja en kaipaa lapsesta mitään vapaa-aikaa. Se on teini. Mistään reissuista en edes haaveile tämän kaiken keskellä.

Ihan lapsen vuoksi toivon, että isä osallistuisi ja olisi läsnä. Lapsi voi isänsä menettämisestä todella huonosti ja hänen elämä on menossa alamäkeen vaikka teen mitä. Ja ei en puhu exästä pahaa, rohkaisen olemaan isään yhteydessä ja tuen kaikin tavoin positiivista mielikuvaa. Mikä toisaalta sitten taas ylläpitää tietty sitä ikävää kun odotukset ei taas kohtaa sen kanssa mitä saa, mutta minkäs teet. Siksi se ap:n exäkin varmaan kiukuttelee. Teinien kanssa tapaamisoikeudet ylipäätään ovat jo vähän hankalampi juttu ellei siihen ole tottunut, niin en tosiaan kaipaa mitään lapsenhoitajaa.

Vierailija
62/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lapsen äiti todennäköisesti tarvitsee vapaailtansa, joita lapsen isällä on ilmeisesti rajattomasti, kun ei ilmeisesti koskaan ota lasta luokseen, jos lasta nyt ei satu huvittamaan. Siis lapsen isä on ulkoistanut vanhemmuuden täysin exänsä hoidettavaksi. Kyllä muakin ärsyttäisi. Todennäköisesti lapsentekohetkellä tuo isäkin on ollut innokas osallistumaan, mutta sitten yhtäkkiä ei olekaan.

Ja ihme vässykkä, jos heti pesee kätensä hommasta, jos oma lapsensa teininä sanoo, että ei huvita. Voin sanoa, että joka ikinen teini ydinperheessäkin sanoo, ettei huvita olla tekemisissä vanhempien kanssa, mutta ne vanhemmat silti päättävät, että yhteistä aikaa vietetään.

Se exä tuskin alunperin hankki sitä lasta yksin, vaan piti olla kaksi vanhempaa. Mutta nyt onkin tilanteessa, ettei lapsen äiti voi esim. koskaan mennä aikuisten lomalle tms., mutta lapsen isä voi mennä vaikka joka päivä. Reilu peli. Ja turha syyllistää äitiä, joka on varmasti uhrannut omat harrastuksensa, vapaa-aikansa, mahdollisuutensa parisuhteeseen jne. laittamalla lapsen edelle ja nyt toivoo, että exänsä voisi edes yhtenä viikonloppuna ottaa vähän vastuuta ja olla vanhempi lapselleen.  Mutta isukilla on kivempaa kahdestaan uuden naisensa kanssa. Sellainen sankari. Prkl.

Lapsen isä ei ole mikään hoitotäti, eikä lapsen oikeus tavata isäänsä tarkoita äidin oikeutta omaan aikaan, vaikka äidit niin usein luulevatkin. Jokainen on vapaa hommaamaan sille lapselle vaikka mll:sta lapsenhoitajan jos pitää päästä yöksi pois kotoa.

Miksi tuo koskee vain äitiä? Miksei isää? Jos lapsi on tehty yhteisymmärryksessä, miksei vastuu ole 50-50? Ja kyllä ydinperheestäkin äiti saa vapaata ilman, että tarvii maksaa lastenhoitajalle, koska nimen omaan se isä ei ole mikään lastenhoitaja, vaan on 50% vastuussa lapsesta, eli äitiä tarvitaan vain puolet ajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse vaan teini. Ja asia ei kuulu ap:lle yhtään mitenkään.

Kyllä tarvitsee, ja äidin katkeruuden takia teinilläkin on paha olla. Kunnon narskuvanhempi.

Minulla on kaksi teiniä ihan tässä ydinperheessä. Voin kuule kertoa, että teini todellakin kaipaa vanhempaansa ja tarvitsee vanhempiaan. Enemmän kuin pieni lapsi.

Tuossa kuitenkin sitä exää kaipaa äiti.

Viittaat minuun joka epäili ap:n olevan exän nyxä? Miten minä sitä exääni kaipaisin jos hän olisi täällä minun poissaollessani lapsensa kanssa? Tai missään muuallakaan. Minä en kaipaa exäni seuraa. Meidän lapsi kaipaa. Jos minä saisin valita niin teini tietysti toimisi ihan itse.

Minä en kaipaa exääni, kaipaan sitä että hän kantaisi vastuutaan jotta minä pystyisin hengittämään,lapsi voisi paremmin ja voisin elää sitä omaa elämääni.

Lapsi isjoitukseen jos et jaksa hänen kanssaan. Ei lapsia pidä tehdä jos niiden kanssa ei pysty hengittämään, herran tähden sentään! Se on sinun lapsesi, sinun pitää tehdä hänen parhaakseen!

Ei ole normaalia vaatia, että vanhemman täytyisi 24/7 olla lapsensa käytettävissä. MLL ohjeistaa myös, että vanhemman oma aika on jaksamisen kannalta erittäin tärkeää. Yleensä se järjestyy, kun lapsella on kaksi vastuuta kantavaa vanhempaa. Ap:n kuviossa isä luistaa vastuusta. En ymmärrä, miksi siitä syytetään lapsen äitiä?

Vierailija
64/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota se katkeruus juuri on. Kihistään kiukusta ja heitetään oma lapsi siinä pesuveden mukana. Ei mitään väliä kunhan äidin loukattu ego saa tyydytyksen. Hyh. Lapset pitää tehdä itse varten, ei kenellekään toiselle, ja sitten hampaat irvessä hoitaa sitä TOISEN lasta jonka kuitenkin itse on synnyttänyt. 

Se, että haluaisi jonkun viikonlopun omaa aikaa, ei todellakaan ole sitä, että hampaat irvessä hoitaisi lastaan. Tuo äitihän todennäköisesti on koko lapsen elämän huolehtinut kaikesta lapseen liittyvästä ja laittanut lapsensa kaiken edelle, kun lapsen isä on keskittynyt naisseikkailuihinsa ja omaan vapaa-aikaansa mm. uuden naisensa kanssa jne. Ihan käsittämätöntä, että vielä valitetaan äidistä, joka vaatii, että isä edes jonkun hikisen viikonlopun viitsisi viettää aikaa lapsensakin kanssa. 

Isä tuossa on ihan kamala, ja selvästi hylännyt lapsensa ainakin henkisesti kokonaan, jos antaa lapsen huidella missä sattuu, eikä edes vaadi lasta tulemaan luokseen.

Ei siinä äidin egosta ole kyse, vaan ihan jaksamisesta. Ei missään yhteiskunnassa pidetä normaalina sitä, että joku ihminen yksin huolehtii lapset, vaan useimmiten on kaksi vanhempaa, ja monissa yhteisöissä tukea tulee myös isovanhemmilta ym. lähipiiriltä. Ap:n tapauksessa diili oli, että on kaksi vanhempaa, mutta ei näytä olevan, kun isä luistaa vastuusta.

Vierailija
65/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on omakohtaista kokemusta siitä, että mä lähivanhempana olin exän lapsenvahti. Tottakai mulla oli omaa aikaa, kun exä oli mugeroiden kaa. Mutta koskaan en halunnut olla riippuvainen exästä, joten käytin lapsenhoitopalveluita. Tiedän, että etällä on tapaamisOIKEUS, ei velvollisuus. Mutta ainakin mun tapauksessa exä ei tajunnut, että ne lapset halus olla sen kaa. Lapset näki etää sillon, kun sille sopi, ei niin, että exä olis kyennyt ajattelemaan asiaa lasten kannalta ja laittanut ne ykkössijalle. Exän omat kuviot oli nro uuno. Ja kun toi uuden suhteensa näytille, luulin, että pitäs mugerot luonaan yön yli, niin kattia kanssa! Mun piti hakee lapsukaiset klo sillon ja sillon, et pääsee diskoileen!

Eri

Vierailija
66/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa näistä uusperheistä. En ole ikinä ymmärtänyt enkä tule ymmärtämään.

Vierailija
67/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex voi sanoa asiasta asiallisesti ja tapaamisista voi keskustella vanhemmat ja lapsi yhdessä, sillä lasta asia koskee ja lapsen on hyvä sanoa toiveensa molemmille yhtaikaa. Jos ex kiukuttelee niin se on vain pahan olon purkua.

Vierailija
68/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex voi sanoa asiasta asiallisesti ja tapaamisista voi keskustella vanhemmat ja lapsi yhdessä, sillä lasta asia koskee ja lapsen on hyvä sanoa toiveensa molemmille yhtaikaa. Jos ex kiukuttelee niin se on vain pahan olon purkua.

Joo, muutaman vuoden asiallisten keskusteluyritysten jälkeen ja kun hätä alkaa olemaan lapsensa elämän alamäestä isona, niin kyllä siinä tulee paha olokin..

Vierailija
69/71 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mielipiteesi mihelesi.Yhtän sinua ei auta tänne levitellä jonkun ex- naisen asioita ja miehesi kyvyttömyttä olla teininsä kanssa.Miehesi on lapa tossu,jos ei saa rajoja teinille. .

Vierailija
70/71 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootein avaus vähään aikaan.

Vierailija
71/71 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihme vässykkä, jos heti pesee kätensä hommasta, jos oma lapsensa teininä sanoo, että ei huvita. Voin sanoa, että joka ikinen teini ydinperheessäkin sanoo, ettei huvita olla tekemisissä vanhempien kanssa, mutta ne vanhemmat silti päättävät, että yhteistä aikaa vietetää

Teinin äiti. Vapaailtaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan