Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tupakoivia äitejä katsotaan niin pahasti?

Vierailija
07.11.2006 |

Mua ärsyttää kun olen jossain vuoden ikäisen tyttöni kanssa ja tupakoin niin ihmiset katsoo niin murhaavasti?

Mitä pahaa siinä on jos äiti tupakoi?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa saatte taivastella, ei kiinnosta yhtään:0)

Vierailija
2/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis miten sä ees kysyt tuollasta. ei mustakaan se oo muitten asia mulkoilla, mutta kyllähän tuon nyt tietää miksi niin on tehty. ja nyt kun tässä " keskustellaan" niin tuon julki oman mielipiteeni: tupakointi on tyhmää, enkä tajua miten joku haluaa leikkiä omalla tai lasten terveydellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun ne on nuoria ja tyhmiä. Sitten kun järki kasvaa ja tajuaa mitä tuli tehtyä, ei pääsekään enää irti. Luojan kiitos olin itse sen verran nynnerö, ettei tullut aloitettua, en nimitääin ikinä pääsisi tupakasta eroon. Ja kyllä muuten asiasta viidenteen jotekin säälittää BB:n tytöt, kun ne siellä kylmässä istuu keskellä vaatetta ja vetää röökiä posket lommollaan. Se on niiiiiiiiiiin nolon näköistä touhua.

Vierailija
4/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan edes huomannut että joku katsoisi pahalla. Ei mua vois vähempää kiinnostaa jonkun tuntemattoman mielipide mun tupakoinnista.

Vierailija
5/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kumpikaan ei polttanut????

Vierailija
6/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä sekä äiti, että isä tupakoivat, ja vielä tänäkin päivänä jäykistyn inhosta jo pelkästä sytkärin tai tulitikun äänestä.

Meillä ei edes poltettu sisällä, mutta kun joku ei itse polta, niin se haju on sanoinkuvaamaton siinä polttajassa vielä pitkään polttamisen jälkeenkin. Oma äiti haisee yököttävälle!

Lisäksi se tupakan haju leviää väkisin kaikkien ympärilläolijoiden nenään ja haisee pahalta, myös parvekkeelta tms. Tätähän ei tupakoitsija itse ymmärrä kun ei itse sitä kykene haistamaan.

Ja kyllä, poltin itsekin kun esikoinen oli pieni ja minua inhotti ottaa häntä syliin kun olin tupakalla käynyt. Lisäksi en halunnut hänen muistavan äidin tuoksua niin pahana kuin minä muistan! Nyt olenkin jo sitten lopettanut, enkä toiste ala.

Minä katson oikeastaan kaíkkia tupakoitsijoita pahasti, koska he eivät oikein tajua, mikä hajuhaitta siitä savuttelusta muille on. Itse jopa polttaessanikin koitin välttää, etten toisten nenään käryä, mutta kärysin tietenkin, kun se savu nyt vaan haisee niin kauhealle, ja menee joka paikkaan:(

Oikeestaan tykkään tulitikun hajusta. Ja en voi sanoa että äitini olisi haissut pahalle. Toki tupakka haisi hetken verran, mutta kyllä mä muistan äitini silti hyvän tuoksuisena. Vieläkin tietyt tuoksut tuovat äidin mieleen.

Itse en polta. Jokaisen oma valinta.

Vierailija
7/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani niin hyvä ihminen, että mulla ois vara katsoa yhtään ketään ihmistä nenänvartta pitkin. Jokaisella on omat paheet. Ei oo hyvin ihmisellä pullat uunissa, jos katsoo asiakseen tuomita toisia äitejä.

Mulle äiditkin on ensisijaisesti ihmisiä eikä mitään enkeleitä ilman paheita.

Vierailija
8/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mä en sitä huomaa kuitenkaan. Mun synti saattaa olla tupakointi, mutta teillä muilla se on ehkä joku muu, ehkäpä vaikka joka iltainen tissuttelu? Tai ehkä teillä on jotain mielenterveysongelmia? tai vaikkapa väkivaltaa parisuhteessa?

Niin ja tunnen yhden naisen joka ei polta, mutta on ihan mieletän kiroilemaan. Ei mitenkään kauniin kuuloista, eikä varmasti lasten korville tee hyvää..mutta meitä on moneen junaa.

Vierailija
9/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka vanhemmat/vanhempi poltti ulkona, oli lapsista pystytty mittaamaan korkeat lukemat tupakan myrkkyjä verrattuna lapsiin joiden vanhemmat eivät polttaneet. Niitä pienhiukkasia tarttuu niin paljon hiuksiin ja vaatteisiin, että kulkeutuvat sitä kautta lapsiin esim. tavallisissa hoitotilanteissa tai vaikka halatessa. Ei siis riitä, että polttaa ulkona, pitäisi käydä suihkussa ja vaihtaa kaikki vaatteet ennenkuin tulee lapsen lähelle, jos haluaa lapsensa tupakan myrkyiltä säästää.

Vierailija
10/48 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa sentään.

Vierailija
11/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen mielenterveysongelmia voi myös itse itselleen hankkia.

Vierailija
12/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet tupakan polttanut? Kädet haisee pitkään kuten myös hengitys. Kun otat lapsen syliin niin lapsesi joutuu tätä hajua haistelee. Yök.

Vierailija
13/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun olet tupakan polttanut? Kädet haisee pitkään kuten myös hengitys. Kun otat lapsen syliin niin lapsesi joutuu tätä hajua haistelee. Yök.

Kyllä on kamalaa. Lapsi varmaan vihaa äitiään tämän takia. Ei muuta kuin lapsi huostaan jne.

Vierailija
14/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti lapsiaan tieten tahtoen saastuttavaa äitiä katsotaan ikävästi.

Vai hurraatko ilosta kun näet huumehörhön tai alkkiksenkin heiluvan jossain lapsen kanssa.?

Jokaisella lapsella olisi oltava oikeus terveeseen elämän alkuun.

Vierailija
15/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile yhtään, ettetkö olisi hyvä äiti, mutta jotenkin vain äitiys ja tupakointi ovat ristiriidassa. Tämä on siis kohdallani pelkästään ulkonäköseikka.

Niin, ja poltan joskus itsekin.

Vierailija
16/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin puhtaasti lasten takia. En halunnut, että lasten täytyy kestää sitä hajua. Kävin käsien pesulla, kurlasin ja vaikka mitä, mutta haju tunkee läpi. Sain tarpeeksi ja lopetin. Samalla muuten loppu viikonlopputissuttelu loppui. (pari saunalonkeroa, lasi viiniä...). Monesti tupakka ja alkoholi kulkee käsi kädessä. Nyt olen aloittanut treenaamisenkin tauon jälkeen. Kun poltin niin tuntui turhalta kohottaa kuntoa.

En siitä huolimatta katso ketään pahalla. Jokainen tehköön omat päätöksensä. Se on varma, että tupakoivaa työntekijää en yritykseeni palkkaa! Se häiritsee työntekoa. Hermostuttaa, kun pitää päästä tupakalle eikä ennätä. Ajatukset harhailee tupakassa. Työntekijä haisee tupakalle...

Vierailija
17/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Puhaltelen savut sitte lapsen korvaan ja katon kun se tulee toisesta korvasta ulos, hehheh...Tiukkapipot

Eletään 2000-lukua ja nykyään, kyllä kaikkien pitäisi tietää tupakoinnin terveysriskit. Mutta kyllähän näitä riittää, jotka viis veisaa lastensa terveydestä.. pääasiahan teille on ne omat halunne ja himonne. Ja sitten ne on teidän mielestä tiukkapipoja, jotka ottaa nuo terveysriskit tosissaan.. pidätte viimeiseen asti kiinni omista mielipiteistänne ylpeinä, koska teillä ei ole selkärankaa lopettaa. Todella typerää ja naurettavaa

Vierailija
18/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vanhempien ja jälkikasvun tupakoinnin välillä. Mun lähisukulaisissa on vaan yksi mies joka polttaa, ja yllätys yllätys, hänen äitinsä polttaa. Kenenkään muitten perheissä ei polteta, ja myös jälkikasvu on savutonta. Lisäksi tupakoivan sukulaismieheni kaikki sisarukset polttaa!

Vierailija
19/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin ajattelematonta altistaa lapsi passiiviselle tupakoinnille.

Vierailija
20/48 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, jotka altistuvat tupakansavulle kotiympäristössä, sairastavat savulle altistumattomia useammin kroonisia hengitystiesairauksia, kuten keuhkoputkentulehduksia, keuhkokuumetta ja korvantulehduksia.

Vanhempien tupakointi

Lapset saattavat olla aikuisia herkempiä tupakansavun haittavaikutuksille, koska heidän keuhkonsa ovat vasta kehittymässä. Jo raskauden aikana tapahtuneella altistumisella saattaa olla merkitystä keuhkojen myöhemmälle kehitykselle.

Ympäristön tupakansavu lisää lasten alttiutta sairastua hengitystieinfektioihin, kuten keuhkoputkentulehdukseen ja keuhkokuumeeseen. Vanhempien tupakoinnin ja infektioriskin välillä on todettu selvä annos-vasteriippuvuussuhde.

Oireina ovat yskä, limannousu ja hengityksen vinkuminen. Vanhempien tupakointi lisää sekä lapsen riskiä sairastua astmaan että astmaa sairastavan lapsen taudin vaikeusastetta. Astmaa jo sairastavilla lapsilla ympäristön tupakansavu lisää astmakohtausten ja päivystyksessä käyntien määrää, astmalääkkeiden suurempaa kulutusta, vaikeusasteeltaan vakavampia astmakohtauksia ja heikentää keuhkofunktiotasoa. Ympäristön tupakansavu lisää myös astmaatikkojen hengitysteiden reaktiivisuutta mitattuna histamiinialtistuksessa, kylmäaltistuksessa tai PEF-vuorokausiseurannassa.

Myös terveillä lapsilla on todettu merkitsevästi lisääntynyt hengitysteiden hyperreaktiivisuus, vaikka näillä lapsilla ei ole ollut vielä diagnosoitua astmaa.

Vanhempien tupakoinnilla ja äidin tupakansavulle altistumisella on todettu olevan yhteys myös kätkytkuolemiin.

Yhdysvalloissa tehdyn tutkimuksen mukaan 5 - 14 prosenttia tupakoimattomien keuhkosyövistä voitaisiin ehkäistä huolehtimalla siitä, että he eivät altistu ympäristön tupakansavulle.

Tässä teille vähän faktaa, joka on lainattu Tupakkaverkon sivulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi