Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kummit eivät muista lasta

Vierailija
07.11.2006 |

tuossa toisessa ketjussa puhutaan siitä, kun kummit antaa lahjoja ja kummilapsen perheeltä ei saa edes kiitosta, ja tuli siitä mieleeni meidän tilanne.

Eli pojallamme on kolme kummia ja kukaan heistä ei oikeastaan paljon kummilapsestaan välitä. Tulevat kyllä syntymäpäiville kun kutsutaan ja tuovat jouluna lahjan (ja aina kiitämme lahjoista), mutta eivät ole muuten kiinnostuneita pojasta ja hänen kuulumisistaan. Lähetän usein valokuvia ja kutsun käymään, mutta koskaan ei heidän sovi tulla ja kuvistakaan ei kiitetä.

Tuntuu vähän tyhmältä yrittää puoliväkisin saada kummeja kiinnostumaan, mutta kun haluaisin heidän olevan osa pojan elämää. Ovat kuitenkin kaikki kolme kunnollisia ja mukavia ihmisiä, mutta tuo ei kummeus ei tunnu kiinnostavan muuta kuin lahjan muodossa jouluna ja synttärinä. Olisi hienompaa jos antaisivat pojalle aikaansa kuin tavaraa.

Miksi ihmiset ylipäänsä suostuvat kummeiksi, jos ei voisi vähempää kiinnostaa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse asiassa kukaan ei muista edes jouluna. Musta toi kummijuttu on muutenkin IHAN turhaa, vaikka kyllä mä nyt edes kortin lähettäisin kummilapselleni. Itse en kummiksi halua, mulla on omissa lapsissa riittävästi muistamista.

Vierailija
2/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäessäsi kummiksi. Mikä velvollisuus heillä on SINUN lapsiasi huomioida. Kaikilla on omat murheensa ja kiireensä. Omat vanhemmat on tärkeimmät lapsille. Älä ole niin vaativa. Lapsi tuskin suree tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kysyvät lapselleen kummit. Kyllä tuossa vaiheessa kummiehdokkaiden pitää osata ilmaista jos ei ole aikomustakaan olla lapsen kanssa yhteyksissä eli siinä tapauksessa kieltäytyä kummiudesta.

Vierailija
4/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin selittää, mitä odottaa kummilta. Aika moni kai kieltäytyisi, kun kuulisi ap:n vaatimukset. Lapsella on vanhempansa.

Vierailija
5/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikilla on omat murheensa jne mutta ei se kyllä vie paljoa aikaa huomioida kummilastaan.

Meilläkin osa kummeista ei juurikaan kummilastaan huomioi. Eihän sitä nyt aina tarvis olla lapsesta kiinnostunut mutta edes joskus vois kysellä kuulumisia jne. Olen sanonut että niitä lahjoja tärkeämpää ja mieluisampaa olis vaikka yhteiset leikkihetket joskus. Mutku ei niin ei sitten.

Vierailija
6/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me kyllä nimenomaan kysyimme, että kiinnostaako heitä tulla kummiksi. Mikään pakko ei ollut suostua, ja he ovat meidät niin kauan tunteneet, että varmasti tiesivät, ettemme suutu jos kieltäytyvät.

Jokainen ajattelee tietty eri tavalla, mutta itselläni on ollut todella huonot kummit ja se oli ikävää jo siinäkin mielessä, että kolmella sisaruksellani oli kaikilla hyvät. Se oli aika ikävää, kun kaikilla muilla oli läheiset suhteet kummeihinsa, kutsuttiin yökylään tms.

AP

Vierailija
7/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes koitti päivä ja he saivat oman laspen.. sittenloppu kummitytönmuistamiset ei tule enään edes synttärikorttia :(

Vierailija
8/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valituksia kummeista. Vaatimukset on niin kovia. Voisitte itse muistaa näitä yksinäisiä ihmisiä ap. Heillä voi lapsettomuus olla kova pala, josta et tiedä. sinä vaan mietit omaa perhettäsi, avaa silmäsi todellisuudelle. Kaiken takana voi olla jotain mistä et tiedä.

Vierailija
9/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kummit heitä. Olisi kannattanut keskustella toiveistanne enne kummiksi ryhtymistä jos halusitte jotain enemmän.

Vierailija
10/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni aikuinen nimittäin saattaa ajatella, että kummina olo ei ole sen kummempi tehtävä, mutta synttärinä ja jouluna muistaa kummilastaan. Minulla itsellä oli tällaiset kummit, enkä osannut muuta vaatiakaan. Samoin ajattelen nyt oman lapseni kummeista eli olen ilman muuta iloinen, jos haluavat viettää aikaa lapseni kanssa, mutta se on vaan extraplussaa, ei missään nimessä kummin velvoite.

Vierailija
11/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole kummilta lainkaan liikaa vaadittu, että soittaa vaikka kerran vuodessa ja kysyy mitä lapselle kuuluu. Se ei vie kuin viisi minuuttia heidän aikaansa. Vaikka kärsisivätkin lapsettomuudesta, mitä eivät tee.

AP

Vierailija
12/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni ei ole kummilta lainkaan liikaa vaadittu, että soittaa vaikka kerran vuodessa ja kysyy mitä lapselle kuuluu. Se ei vie kuin viisi minuuttia heidän aikaansa. Vaikka kärsisivätkin lapsettomuudesta, mitä eivät tee.

AP

Vierailija
13/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäni me olemme aktiivisia heidän suhteensa, kutsumme kylään tms. Joten ei se ole meidän soittamisesta kiinni.

AP

Vierailija
14/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole, niin he eivät välttämättä vaan OSAA olla kiinnostuneita lapsista. Harva lapseton ihminen on kauhean kiinnostunut vielä lapsista. Asia muuttuu, kun saa itse lapsia. Toisaalta jos heillä on itsellään pieniä lapsia, ne vievät suurimman osan ajasta kuitenkin.

Vierailija
15/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on kummiksi suostunut, niin kai sitä voi joskus uhrata sille lapselle ajatuksen ja kiinnostua sen elämästä.

Vierailija
16/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistoavat nyrpeän asenteesi. Ei huvita olla silloin tekemisissä. Muuta ensin asennettasi, et voi muita muuttaa..

Minua ainakin ärsyttäisi tuollainen puoliväkisin tuputtelu.

Vierailija
17/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tyrkytä puoliväkisin kuvia lapsesta tai pyydä kylään. Tehdään sitten näin.

AP

Vierailija
18/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni ollaan oltu aivan surkeita kummeja parille sukulaislapselle. En ole ikinä edes pitänyt lapsista kovin paljon, saati että olisin uskaltanut tai osannut ottaa hoitoon vaikkapa taaperon. Hui kauhistus, mieluimmin vaikka härkätaisteluareenalle. Sitten kun saatiin oma lapsi, tajuttiin miten urpoja ollaan oltu, mutta nyt on jotenkin liian myöhäistä. Tuntuu teennäiseltä lässyttää eskari- ja kouluikäisille muksuille. Nyt osaisin olla kummilasten kanssa, jos he olisivat oman taaperon ikäisiä, mutta tuon ikäisistä en edelleenkään suoriudu. Toinen heistä on niin ujokin, ettei saa sanaa suustaan jos yritän hänen kanssaan keskustella.

Eli neuvona sanoisin, älkää ottako lapsettomia kummeiksi ja odottako ihmeitä, jollei sitten lapsettomat ole harvinaisen lapsirakkaita.

Vierailija
19/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla säilytät edes jonkinlaisen itsekunnioituksen tuputtelun jälkeen.

Vierailija
20/28 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyviä kummeja, varsinkin, kun ei ole niitä omia ja voi keskittyä kummilapsiin. Jokaisen omasta asenteesta se on kiinni, että kuinka paljon arvostaa sitä, että on kummiksi pyydetty. Itelle on tullut kummilapsia ennen ja jälkeen omien lapsien, ja mielestäni olen aina ollu hyvä kummi ja kiinnostunut. Kummityttökin aloitti syksyllä seurakunnan kerhon ja kyllä tykkäsi, kun asian muistin ja kyselin jälkikäteen miten meni eka kerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä