Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joukupostia ikäihmiselle keräyslaatikko kirjastossa, ei yhtään korttia :(

Vierailija
17.11.2022 |

Kurkkasin laatikkoon ja se oli täysin tyhjä :( itse aion viedä huomenna sinne ainakin pari :) aktivoidutaan kaikki!! 💗

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan aina joulukukan sellaisesta kukkakaupasta, jossa välitetään kukkalähetyksiä vanhuksille. On niin vaikeaa valita sieltä sitä henkilöä. Viimeksi kävin ihan juuri ennen joulua ja lipukkeita oli vielä kymmenkunta. Kuulemma niitä yleensä joitain jää yli eli kaikki ei saa kukkatervehdystä. Tuli hirveän surullinen olo, että odottaako joku yksinäinen muori tai vaari joulukukkaa turhaan.

Mistä löytää listan tällaisista kukkakaupoista? Heti ostaisin!

https://www.kotonaasuen.fi/ole-joulupukkina-seniorille#kukkaliikkeet

Ole hyvä, tuolta pitäisi löytyä :)

Vierailija
42/64 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna vein HKi/Itiksen kirjastoon, se laatikko oli ääriään myöten täynnä

en muista missä vaiheessa marras- tai joulukuuta se oli

ostin nätin 2-osaisen kortin ja kirjoitin korttiin vielä kivan, perinteisen jouluvärssyn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan aina joulukukan sellaisesta kukkakaupasta, jossa välitetään kukkalähetyksiä vanhuksille. On niin vaikeaa valita sieltä sitä henkilöä. Viimeksi kävin ihan juuri ennen joulua ja lipukkeita oli vielä kymmenkunta. Kuulemma niitä yleensä joitain jää yli eli kaikki ei saa kukkatervehdystä. Tuli hirveän surullinen olo, että odottaako joku yksinäinen muori tai vaari joulukukkaa turhaan.

Mistä löytää listan tällaisista kukkakaupoista? Heti ostaisin!

https://www.kotonaasuen.fi/ole-joulupukkina-seniorille#kukkaliikkeet

Ole hyvä, tuolta pitäisi löytyä :)

Kiitos paljon linkistä! T. eri

Vierailija
44/64 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin just, etten ole käynyt kirjastossa 33 vuoteen. 

Vierailija
45/64 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun joulukortista haaveillen kiikkustuolissani täällä senioritalon hiljaisessa hämäryydessä. Elämäni valaistuisi pienestä jouluisesta muistamisesta. Anonyymi postikortti pelastaisi ankean jouluni. Lapsi ei muista, ei vastaa puhelimeen. Hänellä omat menonsa. Lähetä sinä minulle kortti.

Suomi, ruotsi, saksa tai englanti käyvät ja myös binääriluvut. Auttava norjan kielen taito myös

- mummo keinutuolista

Vierailija
46/64 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella joulukortin ilahduttavan, kun itse ilahduin väärään osoitteeseen tulleesta kortista. Laitoin sen sinitarralla seinälle ja ihailin koko joulun. Kuvittelin että se oli minulle vartavasten lähetetty.

Vierailija
47/64 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en ymmärrä tätä, tuon kukkajutun kyllä ymmärrän.

Allekirjoitus "Niina" ja Siskot ja Simot. Häh?

Ja näitä random kortteja jaetaan vanhuksille?

Et ole tainnut käydä hoivakodissa?

Siellä voi istua monia yli 90-vuotiaita yksinäisiä vanhuksia. Moni ei oikein muista omaisiaan, eikä tunnista lapsiaan, vaikka nämä kävisivät useinkin tervehtimässä. Monella ei edes ole ketään, joka kävisi.

Silti on ihana saada kaunis joulukortti postiljoonilta! Voi kokea, että joku minusta välittää kun muistaa kortilla. 

Ei näitä tervehdyksiä vuodesta toiseen jaettaisi, jos ne eivät saajia ilahduttaisi.

Vierailija
48/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surkea kaikessa askartelussa enkä osaa keksiä mitään runoja korttiin. Tämä keskustelu sai minut kuitenkin hankkimaan askartelukartonkia (korttipohjia) ja tarroja. Tuli oikein into tehdä kortteja, kun tietää, että vastaanottajat ilahtuu niistä. Enkä halunnut valmiita kortteja vaan nyt otan mallia jostain nätistä itsetehdystä kortista. Aloitan viidellä, katsotaan jos innostuisin tekemään lisääkin. Pieni vaiva minulle, iso ilo jollekin.

Vierailija
49/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tuota juttua. Luulisi ettei se paljon lämmitä, jos saa joltakin ventovieraalta kortin.

Nimenomaan, ei ihminen pöljäksi muutu vaikka ikää tuleekin. Kuka ilahtuu ventovieraiden korteista?

Vierailija
50/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on Parkinsonin runtelema isä hoivakodissa. Kun ei enää kuule puhelimessa, keksin lähettää postikortteja ja edes yrittää pitää yhteyttä. Ja kyllä, postimerkin hinta on nykyisin suolainen, mutta se kannattaa maksaa.

Vierailija
51/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari korttia viety, edelleen oli laatikot tyhjänä 😱

Vierailija
52/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne sun kortit sitten pölli?

Vierailija
53/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tuota juttua. Luulisi ettei se paljon lämmitä, jos saa joltakin ventovieraalta kortin.

Nimenomaan, ei ihminen pöljäksi muutu vaikka ikää tuleekin. Kuka ilahtuu ventovieraiden korteista?

No tämä, vähän sama kuin Seiska muistaa onnitella mua synttäreistä 🙄

Vierailija
54/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää haastaa tuttavia ja perhettä askartelemaan tai hankkimaan kortteja, täyttäkää laatikko. Ehkä teidän seudulla ei ole hyvin tiedossa tuo kampanja. Vinkkinä että pelastusarmeijan kirppareilta, kierrätyskeskuksista ym. voi löytää joulukortteja edullisesti.

Vierailija
55/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä sain ilmaisen  suklaalevyn kun oli synttärit. Tuntuipa kivalta. Tosin lapsi löysi levyn ja söi sen ennen minua.

Vierailija
56/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittajalle ja vastaajille, että sain tietoa näistä kampanjoista (kortit ja kukat)! Olen ennen osallistunut vain veteraanikorttien lähettämiseen. :)

Vierailija
57/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nimenomaan lämmittää, nämä menevät ihmisille joille ei kukaan muu lähetä korttia.

Kirjoitin viime vuonna 100 korttia. Urakka on jo alkanut. Kyllä ne laatikot pikkuhiljaa täyttyvät. 💌

Siis ostat 100 joulukorttia tuntemattomille? Johan sillä rahalla veisi lähimpään houvakotiin useamman kuivakakun, kukan ja suklaarasian.

Kaikki yksinäiset vanhukset ei asu hoivakodeissa. Siellä heille järjestetään kyllä joukutunnelmaa. Moni vanhus asuu yksin omassa kodissaan.

Vierailija
58/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodit ja koululuokat voisivat askarrella näitä myöskin.

Vierailija
59/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupostia ikäihmisille -kampanjassa kerätään joulukortteja kotihoidon ja asumispalvelujen ikääntyneille asiakkaille.

Maanlaajuinen kampanja, viekää kortit 5.12. mennessä keräyspisteeseen :)

https://www.siskotjasimot.fi/joulupostia/

Omakohtaista kokemusta näistä korteista joita vanhuksille viedään kotihoidon toimesta jo monen vuoden ajalta. Ajatus on kaunis ja mieltä lämmittävä mutta osa vanhuksista jo niin huonokuntoisia ja dementoituneita että menevät ihan sekaisin näistä korteista ja jouluntoivotuksista. Jankkaavat että kun minun suvussa ei ole ketään Riittaa ja Seppoa, ja hermostuvat kun eivät ymmärrä tätä että täysin vieraatkin ihmiset haluavat ilahduttaa yksinäistä vanhusta. Näistä Riitoista ja Sepoista puhutaankin sitten koko joulukuu ja kymmeniä kertoja päivässä.

Vierailija
60/64 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlistä sain ilmaisen  suklaalevyn kun oli synttärit. Tuntuipa kivalta. Tosin lapsi löysi levyn ja söi sen ennen minua.

Oispa Seiska ees sen suklaalevyn lähettänyt, mut ei, ku uutta tilausta tarjosivat 😔