Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kaupassa oikeasti voi enää maksaa kortilla ilman pin-koodia?

Vierailija
17.11.2022 |

Käväisin kaupassa ja lähimaksun yhteydessä pääte kysyi pin-koodia ja parin kokeilun jälkeen oli pakko möyntää että oikea numero ei tule nyt mieleen. Pyysin mahdolisuutta maksaa henkilöllisyyden todistamalla, mutta se ei kassahenkilön mukaan ole enää mahdolista. Puhuiko laiskuuttaan paskaa, vai onko todella näin? Maksoin toisella kortilla, jonka tunnusluvun muistin.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-8659247

Pitäisi käydä, mutta kassat ei oikein nykyään osaa hommiaan.

Tai eivät halua ottaa mitään riskiä. 

Pienempi riski tuo on.

Vierailija
102/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisin väliajoin koneet kysyy pin-koodia.

Kyllä lähimaksu toimii, mutta silloin tällöin pitää syöttää pin-koodia, kun koneet sitä pyytää.

Mulla pyytää jatkuvasti. Yksi myyjä sanoi, että kun tietty ostosmäärä ylittyy, niin sitten alkaa pyytää. Mulla on ilmisesti ne ostosmäärät koko ajan tapissa. Viikon loman jälkeen ei kysynyt, kun käytin siellä toista korttia, mutta nyt taas kysyy. Siinä on joku ostosmääräraja päivälle, jolloin alkaa kysyä pin-koodia, jos nyt oikein ymmärsin. 

Yksi myyjä sanoi??😅

Yli 50 e ostoksista kysyy aina pin koodia. Mikä siinä nyt sitä ymmärrystä haittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä oikeaa rahaa, joka tekee arkipäivän budjetoinnista konkreettista. Ruokakaupassa 50 euron seteli menee hyvin nopeasti aivan tavallisiin hankintoihin etenkin jos tekee ostoksia keskitysti pari kertaa viikossa.

Itse seuraan nettipankista tilini tilannetta päivittäin ja tiedän mihin rahani menevät tai miten paljon minulla on rahaa käytettävissä, kun näen tulevatkin laskut tilitapahtumissa.

Vierailija
104/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysyy aina pin-koodia vaikka pienistä ostoksista kyse. 

Jos sun kortissa ei ole lähimaksuominaisuutta. Joissakin vanhoissa ei ehkä ole tai ei ole aktivoitu sitä.

Vierailija
105/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähimaksu toimii, mutta silloin tällöin pitää syöttää pin-koodia, kun koneet sitä pyytää.

Mulla pyytää jatkuvasti. Yksi myyjä sanoi, että kun tietty ostosmäärä ylittyy, niin sitten alkaa pyytää. Mulla on ilmisesti ne ostosmäärät koko ajan tapissa. Viikon loman jälkeen ei kysynyt, kun käytin siellä toista korttia, mutta nyt taas kysyy. Siinä on joku ostosmääräraja päivälle, jolloin alkaa kysyä pin-koodia, jos nyt oikein ymmärsin. 

Yksi myyjä sanoi??😅

Yli 50 e ostoksista kysyy aina pin koodia. Mikä siinä nyt sitä ymmärrystä haittaa?

Mulla kysyy myös alle 50 euron ostoksista, jos niitä ostoksia on paljon perätysten. 

Vierailija
106/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikea on muistaa PIN-koodia? Miten nostat käteistä rahaa automaatista?

Mihin sitä käteistä tarvitsee?

Jos haluat viranomaisten / pankkien tietävän jokaisen tilitapahtumasi niin ihan rauhassa ole ilman käteistä.

t. Käteisen käyttäjä

Vierailija
107/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun kortissa ei ole lähimaksuominaisuutta. Joissakin vanhoissa ei ehkä ole tai ei ole aktivoitu sitä.

Kyllä siinä on, kun kerran tai kaksi on mennyt ilman koodia myös, mutta nyt aina pyytää koodia myös alle 50 euron ostoksista. Tosin minua tuo ei haittaa yhtään ja parempi noin itse asiassa, jos kortti menee hukkaan. 

Vierailija
108/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta voitaan päätellä ettei ap ole käyttänyt korttia kovinkaan kauan, kun pitää asiaa ihmetellä. olisi kannattanut lukea kortin mukana tulevat paperit, niin ei olisi tarvinnut ihmetellä.

Vierailija
109/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meidän Cittsarissa ohituksen, eikä se vaikuttanut epänormaalilta.

Itse en muista toisen korttini numeroa, koska käytän sitä harvoin. Enkä muista milloin viimeksi olen automaatilla käynyt. Käteistä saa kassoiltakin.

Ja lähimmäksi on aina pinkooditon. Ja sit kun on pin koodi, maksua ei kutsuta lähimaksuksi. Tuolle yhdelle selvennykseksi.

Vierailija
110/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi myyjä sanoi??😅

Mulla kysyy myös alle 50 euron ostoksista, jos niitä ostoksia on paljon perätysten. 

Tottakai kysyy, kun mulle on kerrottu, että n 5-6ostoskerran jälkeen kysyy tai sitten jos korttia ei ole aikoihin käytetty.

Ihan pankista saa tämän tiedon.

T ed,

Vierailija
111/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on, kun kerran tai kaksi on mennyt ilman koodia myös, mutta nyt aina pyytää koodia myös alle 50 euron ostoksista. Tosin minua tuo ei haittaa yhtään ja parempi noin itse asiassa, jos kortti menee hukkaan. 

Ja koodi pysyy mielessä. Itselläni koodia kysytään todella harvoin vaikka on Nordean kortti. Se kysytään lähinnä silloin kun poikkean rutiineista. Ei todellakaan parin oston välein. Korkeintaan 10 oston välein . Jos silloinkaan. En montaa kertaa kk laita koodia.

Vierailija
112/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi myyjä sanoi??😅

Tottakai kysyy, kun mulle on kerrottu, että n 5-6ostoskerran jälkeen kysyy tai sitten jos korttia ei ole aikoihin käytetty.

Ihan pankista saa tämän tiedon.

T ed,

Mulla kysyy jatkuvasti ja liittyy tuohon, että teen ostoksia niin paljon. Joku turvallisuuskysymys, kun käytän korttia useita kertoja päivässä vaikka pienet ostokset kyseessä. 

Vierailija
113/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat viranomaisten / pankkien tietävän jokaisen tilitapahtumasi niin ihan rauhassa ole ilman käteistä.

t. Käteisen käyttäjä

Eipä noita viime vuosien kirjauksia selaamalla kukaan olisi mitään kinnostavaa löytänyt. Toki jos on vainoharhainen, niin ymmärrän että välttelee kortinkäyttöä. Itse en käytä käteistä ikinä.

Vierailija
114/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä oikeaa rahaa, joka tekee arkipäivän budjetoinnista konkreettista. Ruokakaupassa 50 euron seteli menee hyvin nopeasti aivan tavallisiin hankintoihin etenkin jos tekee ostoksia keskitysti pari kertaa viikossa.

Seletli on kuin leikkirahaa. Raha on paljon helpompi ymärtää numerona tilillä.

Sit onkin kivaa kaupassa kun tulee joku häiriö (joita on yllättävän usein) ja korttimaksu ei onnistukaan. Pääsääntöisesti mä maksan aina kortilla, mutta käteistä löytyy aina muutama satanen.

Vai että yllättävän usein tulee häiriöitä korttimaksussa. Minulle ei viimeisen 25 vuoden aikana ole käynyt kotimaassa kertaakaan niin, että korttimaksu ei olisi onnistunut, eikä ulkomaillakaan enää moneen vuoteen.

Vierailija
115/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Käteisen käyttäjä

tukihuijarihuumekauppias

Rehellisesti rahansa ansaitsevilla ei ole tarve peitellä rahan käyttöään.

Vierailija
116/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Käteisen käyttäjä

Sitten pitäisi vielä tietää, miksi pankkia kiinnostaisi, viranomaisista puhumattakaan...

Vierailija
117/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seletli on kuin leikkirahaa. Raha on paljon helpompi ymärtää numerona tilillä.

Sit onkin kivaa kaupassa kun tulee joku häiriö (joita on yllättävän usein) ja korttimaksu ei onnistukaan. Pääsääntöisesti mä maksan aina kortilla, mutta käteistä löytyy aina muutama satanen.

Vai että yllättävän usein tulee häiriöitä korttimaksussa. Minulle ei viimeisen 25 vuoden aikana ole käynyt kotimaassa kertaakaan niin, että korttimaksu ei olisi onnistunut, eikä ulkomaillakaan enää moneen vuoteen.

Yhden käden sormissa on laskettavissa kaikki häiriötilanteet, mitä on tullut 36 vuodedn aikana.

Vierailija
118/118 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kone vaatii pin-koodia, niin ei kassa voi sitä vaatimusta mitenkään ohittaa, vaikka sulla olis sekä passi että henkkarit henkilöllisyytes todistamiseen.

Sun vaan täytyy käydä se pin-koodi jostain hakemassa.

Oliko pankkikortti, jos oli, niin olisit käynyt pankkiautomaatilla, ai, niin mutta kun sinnekin tarvitaan tunnusluvut. 

Mikset pidä sitä pin-koodia jossain mukana, ei toki kortin kanssa samassa lompakossa, mutta jossain toisessa paikassa, josta sen saat muistin kadottua kaivettua esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme