Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kuuluu sanoa "ei se mitään!" mutta ei halua, mitä voi sanoa?

Vierailija
17.11.2022 |

Esimerkkitapaus. Jonkun kanssa sovittu aika lipsuu ja itse joudut odottelemaan. Toinen saapuu pahoitellen ja itse kiehut odottelusta. Mitä sillon sanotaan, olkoonkin taho kuinka virallinen tahansa?

Pidän aikaani tärkeänä, ja minulla on paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin odotella. Tällaista toisten ajan varastamista kohtaa todella paljon, ja itseäni se ärsyttää suunnattomasti.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ärsytä toisten myöhästyminen, se on inhimillistä. En mä buukkaa omaa elämääni minuutilleen, pikku myöhästely ei haittaa mitään. Kannattaisko sunkin vähän höllätä, jos koko ajan olet tuli perseen alla miettimässä jo seuraavaa hommaa? Jos kyse palaverista tai muusta työjutusta, sit se vaan lyhenee alkupäästä ja loppuu ajallaan. Onpas kauheeta.

Vierailija
22/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ärsytä toisten myöhästyminen, se on inhimillistä. En mä buukkaa omaa elämääni minuutilleen, pikku myöhästely ei haittaa mitään. Kannattaisko sunkin vähän höllätä, jos koko ajan olet tuli perseen alla miettimässä jo seuraavaa hommaa? Jos kyse palaverista tai muusta työjutusta, sit se vaan lyhenee alkupäästä ja loppuu ajallaan. Onpas kauheeta.

Se että sinä voit höllätä, ei tarkoita että kaikki voivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä aapeen virallinen taho oli, joka myöhästyi? 

Lääkäri? Esihenkilö? 

Lapsen opettajan kanssa oli sovittu tapaaminen. Opettaja jutteli mukavia pirkon äidin kanssa samalla kun minä odottelin sovittua tapaamistamme. "Pirkon" äiti siis varasti MINUN sovittua aikaani, eikä opettajalla ollut pokkaa keskeyttää. Ap

😅 Voi luoja. Olet kyllä aika niuho. Miksi et käytä odotusaikaa hyödyksi? Oletkohan sittenkään niin korvaamaton?

Vierailija
24/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Noh, sellaista sattuu." Kaveriksi väkinäinen hymy ja merkitsevä kulmien kohautus.

Ei satu. Ellei ole todella hyvä selitys, en voi vastat noin. Ap

No kyllähän sattuu, vaikka sinä kiukuttelisit kuinka.

Vierailija
25/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki voivat. Ei se ole mitään muuta kuin ajanhallintaa.

Vierailija
26/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelystä sanominen tekee sinusta niuhon ja kireän -(jopa itsekeskeisen), vaikka ajan varastajan pitäisi olla se peiliin katsoja. Ajallaan oleva kunnioittaa toistenkin aikaa, myöhästelijää kiinnostaa vain oma napa.

Vierailija
27/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi ensi kerralla suoriltaan toinen aika

Vierailija
28/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö myöhästelijän ole syytä käyttää ajanhallintaa? Minä olen suunnitellut kalenterini sovittujen tapaamisten ympärille, joskus aikataulu on tiukka, kyllä. Mutta lähtökohtaisesti oletan, että sovitut tapaamiset hoituu silloin kun on sovittu. Ei 15min myöhemmin. Ap

Vierailija
29/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästelystä sanominen tekee sinusta niuhon ja kireän -(jopa itsekeskeisen), vaikka ajan varastajan pitäisi olla se peiliin katsoja. Ajallaan oleva kunnioittaa toistenkin aikaa, myöhästelijää kiinnostaa vain oma napa.

Niillä muillakin on elämä, ei ne sua varten varaa enempää aikaa muusta. Jos ei ehdi, ei ehdi, ihan ymmärrettävää. Toki heillä on epäonnistunut ajan suunnittelu.

Vierailija
30/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri? Esihenkilö? 

Lapsen opettajan kanssa oli sovittu tapaaminen. Opettaja jutteli mukavia pirkon äidin kanssa samalla kun minä odottelin sovittua tapaamistamme. "Pirkon" äiti siis varasti MINUN sovittua aikaani, eikä opettajalla ollut pokkaa keskeyttää. Ap

Tiesiköhän Pirkon äiti edes, että SINULLA on tapaaminen? Tai että moneltako se alkaa?

Vierailija
31/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut ihan suoraan jotain tyyliin että:

"Kuule, minua ärsyttää että olet taas myöhässä, koska se on epäkunnioittavaa minua kohtaan. Voisitko ensi kerralla itse ehdottaa aikaa, johon varmasti ehdit ajoissa?"

Vierailija
32/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö myöhästelijän ole syytä käyttää ajanhallintaa? Minä olen suunnitellut kalenterini sovittujen tapaamisten ympärille, joskus aikataulu on tiukka, kyllä. Mutta lähtökohtaisesti oletan, että sovitut tapaamiset hoituu silloin kun on sovittu. Ei 15min myöhemmin. Ap

Tottakai, heillä on ajanhallinta pettänyt myös. Se nyt vaan on fakta, että jos sun pakka hajoaa, niin on käynyt myös sulla.

Vierailija
33/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri? Esihenkilö? 

Tiesiköhän Pirkon äiti edes, että SINULLA on tapaaminen? Tai että moneltako se alkaa?

Toki, apnhan tietää kaikki ja jos ei hänen aikaansa kunnioita, kuulee kyllä siitä.

Vierailija
34/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se perinteinen "Prkl!" sovi?

Vierailija
35/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kynnysmatto, joka keuhkoaa täällä muttei tositilanteessa osaa sanoa mitään. Mumisee ja orjailee, kunnes käämi palaa ja hän ylireagoi pahasti ja aiheuttaa ongelmia itselleen.

Vierailija
36/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle käy usein noin, kuten sanottua, kannattaa höllentää. Älä sovi vartin opetapaamista 20 min. aikaväliin.

Vierailija
37/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi vittuilla ja nauraa päälle, suomalaiset rakastaa sitä.

Vierailija
38/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ja peukku perään

Vierailija
39/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle käy usein noin, kuten sanottua, kannattaa höllentää. Älä sovi vartin opetapaamista 20 min. aikaväliin.

Minä opetan ihmisille ajanhallintaa ja se ei lakkaa hämmästyttämästä miten se kaikkein kiireisin aina on ihan itse rakentanut ongelmansa. Valitetaan siitä miten kalenteri on koko ajan täynnä ja joka paikkaan tulee kiire ja sit kun kysyy miksi tämä palaveri on tässä, kun se ei selvästi siihen mahdu, ollaan sit huuli pyöreenä. Kaikkein kiireisimmät on oikeasti niitä, jotka ei saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
40/49 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Noh, sellaista sattuu." Kaveriksi väkinäinen hymy ja merkitsevä kulmien kohautus.

Ei satu. Ellei ole todella hyvä selitys, en voi vastat noin. Ap

No kyllä sellaista ihan oikeasti sattuu. Esimerkiksi minulla lähtee tunnin välein bussit, eli jos jotain odottamatonta tapahtuu ja myöhästyn minuutinkin bussista, se tarkoittaa tunnin myöhästymistä sovitusta tapaamisesta.

Toki tuollaisessa tapauksessa ilmoittaisin asiasta sille, joka minun olisi tarkoitus tavata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi