Naisystäväni ei hyväksy naispuolista kaveriani
Olen reilu kolmekymppinen mies ja hiljalleen ystävystynyt naispuolisen työkaverini kanssa. Seurustellaan kumpikin omilla tahoillamme ja ollaan kumpikin tehty selväksi, että molemmilla on vain kaverillisia tunteita.
Kotona sitten tuli tämä asia sitten puheeksi ja kerroin, että kävin lounastauolla tämän työkaverini kanssa. Tästäkös sitten syntyi riita. Naisystäväni ei hyväksy sitä, että minulla on naispuolisia kavereita. Ei, vaikka kuinka kerroin, että hänkin on varattu, eikä kummallakaan ole mitään romanttista pelissä. Kerroin myös naisystävälleni, että hän on aina ykkönen minulle. Eikä minulla ole oikeen muitakaan ystäviä.
Mitä mieltä te olette tästä? Saako miehellä olla naispuolisia kavereita?
Kommentit (48)
Tuo on kaksipiippuinen juttu. Jos jatkat kaveruutta, siitä voi seurata parisuhdeongelmia, mutta jos lopetat sen vastoin tahtoasi, siitäkin voi seurata parisuhdeongelmia.
Kysy itseltäsi, tuntisitko itsesi homoksi, jos sinulla olisi jotain miestä kohtaan samanlaisia tunteita kuin sitä kaverinaista kohtaan. Niin kauan kuin vastaus on kielteinen, syytä huoleen ei ole.
Jos on tarve selvittää/kysyä ja tarkentaa, että onko sinulla tai toisella puolella romanttisia tunteita toista kohtaan ja vakuuttaa toisillenne, että ihan ystäviä olette, niin hälytyskellojen pitää soida ja kovaa, niin sinulla kuin kumppanillasi. Kumpi on sinulle oikeasti tärkeämpi: kumppanisi vai uusi naisystävä (työkaveri). Itse lähtisin suhteesta, jos mieheni kävisi lounaalla naispuolisen työkaverin kanssa ja kertoisi iloisesti, että ovat puhuneet ettei ole mitään romanttisia tunteita toista kohtaan.
Mulla on tiimikaverina nainen, jonka kanssa suunnitellaan yhdessä työtä milloin missäkin vapaana olevassa "komerossa". Jaamme työasioita syvällisesti tunnetasolla, koska se kuuluu alaamme ja edistää myös työhyvinvointia.
Koskaan ei olla kuitenkaan vakuuteltu toisiamme "vain kaverillisista tunteista tms.", eihän sellainen kuulu työntekoon liittyvään yhteistyöhön.
En voi olla varma aloittajan suhteen laadusta naistyökaveriinsa, mutta tuollainen vakuuttelu herättää epäluuloja. Neuvoisin keskittymään työhön liittyvistä asioista keskusteluun, ettei lipsahda seurustelun puolelle.
M
No se riippuu vähän siitä, kuinka naisiinmenevä mies on kyseessä. Eivät kaikki miehetkään ole sellaisia, jotka herkästi ihastuvat esim. naispuolisiin ystäviin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarve selvittää/kysyä ja tarkentaa, että onko sinulla tai toisella puolella romanttisia tunteita toista kohtaan ja vakuuttaa toisillenne, että ihan ystäviä olette, niin hälytyskellojen pitää soida ja kovaa, niin sinulla kuin kumppanillasi. Kumpi on sinulle oikeasti tärkeämpi: kumppanisi vai uusi naisystävä (työkaveri). Itse lähtisin suhteesta, jos mieheni kävisi lounaalla naispuolisen työkaverin kanssa ja kertoisi iloisesti, että ovat puhuneet ettei ole mitään romanttisia tunteita toista kohtaan.
No ihmisillä nyt on erilaisia tapoja ajatella tunteita ja puhua niistä. Jotkut analysoivat tunteitaan enemmän ja jaarittelevat siitä, onko romanttisia tunteita vai ei.
Syytä ollakin varuillaan.
Yleensä tuollainen johtaa niihin romanttisiin tunteisiin vaikka nyt sellaisia ei vielä ole.
Tulee varmasti jommallekummalle. Usko mua.
Naisesi taitaa olla asiassa viisaampi kuin sinä.
Miehet ei tajua näitä juttuja samalla tavalla ja leikkivät aina tyhmiä siinä mielessä että "sekin on varattu, mitään ei ole".
Vielä...
Asiat kehittyy, tunneside kasvaa, lähestytte. Ja kohta olette sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Asiat kehittyy, tunneside kasvaa, lähestytte. Ja kohta olette sängyssä.
Ja naisesi tietää tämän, ei se tyhmä oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmisillä nyt on erilaisia tapoja ajatella tunteita ja puhua niistä. Jotkut analysoivat tunteitaan enemmän ja jaarittelevat siitä, onko romanttisia tunteita vai ei.
Tuollaiset jaarittelut eivät kuulu työkaverien välisiin kanssakäymisiin. Menisin keskustelemaan esimiehen kanssa, jos mulle tulisi tilanne, että miespuolinen työkaveri (tai nainen sen puoleen) avaisi keskustelun tunteistaan mua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on jonkun kanssa, hänen tunnetarpeensa menevät prioriteettilistassa kaikkien muiden yläpuolelle. Kyse on siitä, kumpi on ap:lle se numero yksi. Jos se on oma naisystävä, ei ole epäilystäkään miten tuossa pitää toimia.
Sittenhän myös sen naisystävän pitäisi asettaa ap:n tunnetarpeet kaikkien muiden yläpuolelle, eikä kieltää häntä olemasta kaveri työkaverinsa kanssa.
Miten se kaveruus muuten käytännössä kielletään? Eikö kaveri ole aina kaveri, vaikka hänen kanssaan ei olisi edes missään tekemisissä?
Vierailija kirjoitti:
Jos on jonkun kanssa, hänen tunnetarpeensa menevät prioriteettilistassa kaikkien muiden yläpuolelle. Kyse on siitä, kumpi on ap:lle se numero yksi. Jos se on oma naisystävä, ei ole epäilystäkään miten tuossa pitää toimia.
Tietysti naisystävä on tärkein, mutta se ei tarkoita, etteivät muutkin ihmiset voisi olla tärkeitä. Jos naisystävä ei pidä äidistäsi ja on mustasukkainen hänelle, panetko äidin kanssa välit poikki.
Vierailija kirjoitti:
Syytä ollakin varuillaan.
Yleensä tuollainen johtaa niihin romanttisiin tunteisiin vaikka nyt sellaisia ei vielä ole.Tulee varmasti jommallekummalle. Usko mua.
Miksi sitten on olemassa sinkkuja, jos romanttisen suhteen saaminen on niin helppoa, että tarvitsee vain kaveerata jonkun vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa?
Ei haittaisi jos miehellä olisi muutenkin kavereita ja ennestään myös naisia kavereina ja tietää sen kautta miten hyvin pitää kiinni parisuhderajoista ja arvostaa omaa suhdetta. Sen kyllä siitä huomaa, miten ylipäänsä suhtautuu ystäviin... mutta jotekin tuo, että ei muutenkaa ole ystäviä ja sitten se uusi yksi ystävä onkin nainen jonka kanssa on täytynyt erikseen sopia, että ei ole muuta kuin kaverillisia tunteita..miten ja miksi tuo on edes nostettu esiin vai oliki vain valkoinen valhe tyttöystävälle? kuulostaa oudolle ja oliIn itsekin tyttöystävänä tuossa kohin varuillani. Helposti lipsahtaa ihastukseksi jos ei ole muitakaan ystäviä...ja pitäisin jotekin outona miksi ei ole jonkun miehen tai porukan kanssa sielä töissä kaverustunur vaan vain jonkun toisen naisen. No tämä hankala tilanne kun on niin vähän kontekstia tarjolla. Tarvis myös kuulla millaisia kokemuksia tyttöystävälläsi on esim. edellisistä suhteista (ehkä sielä taustalla jokin trauma työpaikkaromansseista/pettämisestä kaverin kanssa tms).
Lähtökohtaisesti kumminkin pitäisin oman parisuhteen hyvänä ja työkavereidenkaa etäisemmät ja ammatilliset välit.
Naiset on mustiksia vaikka se kaveri olisi lesbo.
Tuo on kyllä jännä, että miehet sitkeästi pitää kiinni naispuolisista "kavereitaan". Samaan aikaan ei kuitenkaan tykätä jos naisella on mieskavereita koska "kaikkihan ne odottaa vaan että saa pllua".
Ei tulisi ikinä mieleenkään analysoida työkaverimiehen kanssa, onko romanttisia tunteita. Ei kertakaikkiaan ole normaalia. Se on merkki siitä, että kiitä tunteita taitaa jo olla. Ap on ihastunut, muttei halua myöntää sitä itselleen, mutta se paistaa hänestä kilometrin päähän.
Aina pitää elämän tärkein ihminen olla oma itse.