Naisystäväni ei hyväksy naispuolista kaveriani
Olen reilu kolmekymppinen mies ja hiljalleen ystävystynyt naispuolisen työkaverini kanssa. Seurustellaan kumpikin omilla tahoillamme ja ollaan kumpikin tehty selväksi, että molemmilla on vain kaverillisia tunteita.
Kotona sitten tuli tämä asia sitten puheeksi ja kerroin, että kävin lounastauolla tämän työkaverini kanssa. Tästäkös sitten syntyi riita. Naisystäväni ei hyväksy sitä, että minulla on naispuolisia kavereita. Ei, vaikka kuinka kerroin, että hänkin on varattu, eikä kummallakaan ole mitään romanttista pelissä. Kerroin myös naisystävälleni, että hän on aina ykkönen minulle. Eikä minulla ole oikeen muitakaan ystäviä.
Mitä mieltä te olette tästä? Saako miehellä olla naispuolisia kavereita?
Kommentit (48)
Miehellä saa olla naispuolisia kavereita. Naisen ei kuitenkaan ole mikään pakko olla suhteessa tällaisen miehen kanssa.
Minulle miehen naispuoliset kaverit olisivat syy skipata kyseinen mies.
Älkää viitsikö. Olen nähnyt kuinka "mukamas kaverinaiset" kampeaa toisten suhteita rikki. Miehet on yllättävän helppoja lähtemään mukaan. Onhan näitä julkkishenkilöitäkin, jotka suurin piirtein ovat ihastuneet toiseen viedessä toista alttarille. Kyllä se nyt vaan on ap niin, että naisesi luotto on horjunut ja sinun on tehtävä ratkaisusi. Älä ainakaan valehtele tai yritä sepitellä, se ei auta.
Pikkurouvasi vaikuttaa olevan oikea diktaattori, joka haluaa rajoittaa elämääsi.
Ostaako sinulle vielä vaatteesikin ja yksinvaltaisesti päättää kotinne hankinnoista sinun rahoillasi?
Kehottaisin juoksemaan, kun vielä voit.
Nro 43 tässä vielä tarkentaa: tyypillisesti tuo kuvio aiheuttaa skismaa, jolloin oikeasta tyttöystävästä tulee mustasukkainen (koska ei halua menettää sinua) ja suhteenne mahdollisesti alkaa kärytä riitojen myötä. Sitten alat pikkuhiljaa tarvita etäisyyttä tyttöystävääsi, ehkä tarvitset kuuntelijaa. Sillä hetkellä se sinun kaverinaisesi tuntuu houkuttelevammalle seuralle ja hän tietysti empaattisena kuuntelee ja yrittää piristää sinua. Tässä kohtaa on vaara; tunteet voivat alkaa kehittyä toiseen suuntaan. Ja jos toisella puolella on myös vaikeaa, mikäs sen lämmittävämpää kuin "kaksi kaltoinkohdeltua yhdessä". Se mitä ihmiset eivät ymmärrä, on mustasukkaisen ihmisen pelko menettää toinen. Joo, on sairasta ja vähemmän sairasta mustasukkaisuutta. Ratkaisevaa tässä on ap:n toiminta. Hänen tyttöystävä tarvitsee tuntea, että hän on kuitenkin se nro 1. Jos ap ei tässä onnistu ja alkaa sen sijaan syyttämään kontrolloimisesta jne, peli on menetetty. Siksi, ap, sinun on tehtävä ratkaisusi.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä saa olla naispuolisia kavereita. Naisen ei kuitenkaan ole mikään pakko olla suhteessa tällaisen miehen kanssa.
Minulle miehen naispuoliset kaverit olisivat syy skipata kyseinen mies.
Naisetn kaksinaismoraali kukoistaa ja voi hyvin. Saa olla mutta ei saa.
Miehellä saa olla naisia kavereina ja naisilla saa olla miehiä kavereina. Jos ihminen ei voi sallia puolisolleen toista sukupuolta olevia kavereita, kannattaa katsoa peiliin. Pahimmillaan ollaan mustasukkaisia puolison samaa sukupuolta olevasta kaverista ja syytetään lesboksi/homoksi. Ihmistä ei voi omistaa ja kavereita voi olla sukupuolesta ja suuntautumisesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle miehen naispuoliset kaverit olisivat syy skipata kyseinen mies.Naisetn kaksinaismoraali kukoistaa ja voi hyvin. Saa olla mutta ei saa.
Se, etteivät kaikki naiset halua miestä jolla on naiskavereita, ei tarkoita, ettei miehellä saisi olla niitä. En minä ole kukaan päättämään kenen kanssa muut kaveeraavat, mutta omat valintani minulla on oikeus tehdä.
Sinulla on oikeus valita kaverisi ja toimintatapasi itse. Kumppanillasi taas on oikeus valita haluaako hän olla enää suhteessa kanssasi edelliset seikat huomioon ottaen.
Mielestäni kenenkään kaverin kanssa ei ole tarpeen puhua tunteiden olemattomuudesta toista kohtaan tai vastaavista teemoista. Jos tällainen tarve on ollut niin kyse ei ole kaveruudesta (toisen tai molempien mielestä, nyt tai kohta). Kukaan järkevä puoliso ei kyllä tuossa vaiheessa jää katselemaan tilanteen kehittymistä.