Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estää vierailut synnytyssairaalassa?

Vierailija
07.11.2006 |

Onko joku kieltänyt vierailut synnytyssairaalassa? Miten se tapahtui? Miksi teitte niin? Mitä lähimmäiset sanoivat siihen?

Minä en haluaisi ketään synnytyssairaalaan. Olen jo suunnitellut, että vauvan syntymästä ilmoitetaan vasta viikkoa myöhemmin ja ne jotka asiasta tietää (äitini koirahoidon vuoksi) kiellän suoraan tulemasta.

Ärsyttää jo nyt se hössöttäminen ja touhuaminen. En ole koskaan pitänyt touhottamisesta ja arvaan jo nyt olevani hyvin väsynyt ja ärtynyt sairaala-aikana.

En myöskään halua ketään kotiini. Kuuluuko tapoihin että vastasyntyneen kotiin saa tulla ilmoittamatta??? Tai siten, että tuo ne tarjottavat tullessaan? Siinä tapauksessa menee kk ennen kuin kerron vauvan syntymästä.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu normaaleihin käytöstapoihin ottaa vieraat vastaan, kun vauva on syntynyt. Eri asia on sitten, jos olet vaikkapa jotenkin erikoisesti sairas tai sinun vauvasi on. Muuten: ota toki vieraat vastaan. Muuten on sitten turha valittaa, jos eivät myöhemminkään ole kiinnostuneita vauvastasi. Totta kai loukkaantuvat oudosta käytöksestäsi, jos mitään syytä sulla ei ole.

Vierailija
42/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensimmäiset 2 viikkoa kotona rauhoitimme itsellemme, ei vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei varmasti laita sitä pahakseen ja noin jopa jossain oppaassa kehotettiin tekemään, jos rauhaa kaipaa. Vieraat ehtii kyllä myöhemminkin vauvan nähdä. Siis söpöjähän ne vauvat ovat mutta vauvoja vain silti, kai niitä nyt kaikki on nähneet ennenkin.

Vierailija
44/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei siellä kukaan tiedä, kuka kukin on ja kenen luo menossa...

Vierailija
45/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisit ymmärtää väärin. Nyt puhutaan muutamista ensimmäisistä viikoista synnytyksen jälkeen, ei kuukausista tai vuosista :)

Parin ensimmäisen viikon rauhoittaminen perheelle ei ole epäkohteliasta. Ja jos joku siitä loukkaantuu ja etääntyy niin ehkä ihan hyvä, että niin itsekäs ihminen ei siinä lähipiirissä pyörikään :)

Vierailija
46/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä suloisuudessa on vaan jotain niin vastustamatonta. Ei ole sama, jos joskus viikkojen päästä kutsutaan. Kyllä vauvaa pitää päästä katsomaan heti. Minullakin kävi kavereita synnytyssairaalassa vaikken niin olisi jaksanutkaan, mutta otin vastaan ja ymmärsin hyvin, että halusivat tulla.

Vierailija
47/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi todella tökeröä vaatia selitystä, jos pariskunta ei halua vieraita synnytyksen jälkeen. Se ei kuulu muille, jos imetyksen aloittaminen vaatii aikaa tai äiti on kipeä.

Tärkeintä on vauvan tulo siihen perheeseen(tutustuminen ja totuttelu), ei muille sukulaisille ja ystäville esitteleminen.

Vierailija
48/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta vasta synnyttäneelle ja hänen perheelleen. Minusta on todella törkeää, jos joku ystävä tai sukulainen määrittelee sen milloin vauvaa on päästävä katsomaan. Se, ettei vauvaa pääse katsomaan alle parin viikon ikäisenä, ei taatusti vähennä ystävän tai sukulaisen mahdollisuutta tutustua lapseen myöhemmin.

Minulle on tulossa lapsi, ja olen miettinyt samaa. En missään nimessä halua sairaalaan vieraita, vain puolisoni. Kotona haluamme olla rauhassa keskenämme koko sen ajan minkä puolisoni on vapaalla töistä. Vasta sen jälkeen saa ystävät ja isovanhemmat tulla katsomaan, ja sekin tietysti riippuu voinnistamme, että miten pian. Isovanhemmille voi aivan hyvin laittaa esimerkiksi valokuvan vauvasta ennen kuin tulevat käymään, jos on niin hinku nähdä se ennen kuin peheelle sopii.

Vierailija
49/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää.

Miksi heidän pitäisi ottaa vieraita vastaan, vaikka ovat terveitä? Aina voi silti tarvita rauhaa vaikkapa sen imetyksen aloitukseen. Synnytyskin on voinut kestää hyvin kauan ja paikat kipeinä.

Vierailija
50/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Osastolla voit sanoa/jättää muistilapun kansliaan, että ET VASTAANOTA KETÄÄN VIERAITA (paitsi isän;)) eli käännyttävät tarvittaessa vaikka osaston ovelta.

Vierailija
51/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä ehtii olla oman perheen kesken vierailuajan ulkopuolellakin.

Vierailija
52/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäni tuntui aivan samalta kuin ap:sta, ja olinkin ilmoittanut, etten halua vieraita sairaalaan ainakaan ekana päivänä. Vaan niinpä vain anoppi paukkasi paikan päälle hajuvesineen ja hössötyksineen, ja olen siitä edelleenkin hänelle vihainen! Olin väsynyt ja kipeä sektioni jälkeen, ja olisin halunnut kaikessa rauhassa (=mieheni kanssa) lepäillä ja ihastella omaa pikku ihmettäni - en kuunnella kovaäänistä pölötystä ja kommentteja tyyliin " nyt pitää riisua pikkuinen niin voidaan ihastella pikkuvarpaita" !

Pidä siis vain ap pääsi, ja kerro selkein sanoin, että te kerrotte sitten kun sopii tulla kylään. Ja jos mielesi muuttuu, on sekin asia helppo kommunikoida!

Onnea synnytkseen!

Vierailija
53/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselee varmaan miten voi estää vauvan yöitkut. Ihme hermoheikko. Kyllä sen ymmärtää ettei kaikenmaailman kavereita heti jaksa nähdä, mutta kyllä isovanhemmilla pitäisi olla jonkinlainen oikeus tavata lapsenlapsi.

Vierailija
54/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla outo, kun ajattelen vauvan olevan tärkeä myös sukulaisille (mummot, papat, siskot, veljet).

Siksi en ymmärrä ollenkaan enhaluatavataketään-asennetta.

Edelleen mielestäni helpoimmalla pääsee, kun sallii vierailuaikana (1 h) tuttujen tulla sairaalaan. Kurjaa katsoa vierestä, kun muilla käy vieraita. Ei tarvitse sitten kestitä kotona kaikkia erikseen.

15

Vierailija
55/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta synnytyksen lähestyessä johonkin toiseen kaupunkiin, esim Rovaniemelle tai Utsjoelle. Eivät viitsi tulla sinne katsomaan ja eivät ainakaan pääse paikanpäälle aivan heti. Vielä varmempi on, jos muutat ulkomaille. Australiaan ei takuulla tule kukaan. Saat siellä ihastella ihmettäsi aivan rauhassa.

Vierailija
56/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan jo sanoin, että olen koko ikäni sietänyt ilman vastaansanomista sukulaisten touhottamiset. Nyt sanon sille pisteen.

Enkä näköjään ole ainoa, joka haluaa rauhaa perheelleen synnytyssairaalassa.

Työskentelen reklamaatioiden parissa, joten tiedän etten ole hermoheikko :)

ap

Vierailija
57/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on kolmas tulossa ja aion tehdä saman kuin ap. en halua yllätysvieraita sairaalaan (näin kävi viimeksi), enkä halua että anoppi kyselee puhelimessa mittoja kun itse vielä odottelen jälkeisiä pullahtavaksi ulos. on tosi yleistä näköjään että äidin pitäisi kestää mitä vaan ja antaa kaikkien muiden tehdä mielensä mukaan. musta oli karseeta maata siellä sairaalasängyssä virttyneessä ja maitoisessa yöpuvussa, tukka kampaamatta kun porukkaa lappaa sisään. ne vieraat siinä itsekkäitä on jos alkavat jotain vaatia. ja kaikki ei tykkää siitä että vieraat tuo pullat tullessaan. minä haluan itse kestitä vieraat ja siinä tapauksessa vieraat tulevat vasta sitten kotiin kun jaksan niin tehdä. ei siinä toipumisessa mene eses viikkoa jos kaikki menee hyvin. mutta parin päivän huoli kotona perheen kesken ei liene liikaa vaadittu. aion sanoa suoraan mikä on toive vierailujen suhteen. hössäämistä on ollut ihan riittävästi kahden ekan kanssa, nyt olen raskauden puolivälissä eikä me (minä ja mies) olla vielä haluttu kertoa kenellekään tulokkaasta.

Vierailija
58/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan saada sanotuksi heille.

Ethän siitä muuten pääse, jos ovat tulossa vauvaa ja sinua katsomaan.

Vaikeamman tien valitset, mutta tee kuten parhaaksi näet.

15

Vierailija
59/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani sairaalassa minua on aina huvittanut muiden vieraat tyyliin: onneksi minulla ei käy vieraita. Minun puolestani toisilla ihmisillä saa käydä niin paljon vieraita kun mahdollista, he eivät minua haittaa. Mutta minä haluan olla aivan rauhassa sairaalassa. Jos joskus saan vauvan, niin varmaan sama juttu sen kanssa.

pidä ap pintasi, ei ole kiva stressata tyhmien sukulaisten änkeämisen vuoksi.

Vierailija
60/86 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsi on tärkeä myös esimerkiksi isovanhemmilleen. Ehkä tuo on vain joku raskaushormonien aiheuttama oikku, mutta kyllä nyt haastat riitaa ja ihan turhasta asiasta. Mitä se nyt muka haittaa, jos siellä saattaa tunnin ajan joka päivä käydä joku tuttu. Käyhän huoneessasi hoitajiakin yms, joten rauhassa et saa olla.

Muuta tosiaan vähäksi aikaa ulkomaille, niin pääset läheisistäsi eroon. Tällöin eivät suuttuisi. Yritä nyt jaksaa niitä hössöttäjiä. Hyvää he tarkoittavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan