Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheet pitäs oikeasti

Vierailija
23.08.2008 |

kieltää lailla!!! Tätä mieltä mä oon ollut jo kauan!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmillankin oli uusperhe, mummoni nai leskimiehen jolla oli jo 3 lasta. Ihan hyvä äitipuoli se varmaan oli, hoiti myös tytärpuolensa lapset, kun tytärpuoli kuoli. Aina on näitä lapsi pidetty samanperheen lapsina, ei edelleen erotella.

Vierailija
2/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kokemusta ei taida olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheitä on ollut niin kauan kuin ihmisiä ja lailla voisi olla aika vaikea rajoittaa ihmisten yhdessäoloa. Se taitaa kuulua näihin saavutettuihin vapauksiin.

Vierailija
4/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tykkää uuden siippansa lapsista ja lapsethan siinä aina on sijaiskärsijöitä, ei ketkään muut! Mutta kun aikuisten pitää ja täytyy saada sitä ja tätä - lapset kestäkööt ja kärsiköön siinä sivussa

Vierailija
5/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän täysin ok, kunhan vaan pidetään perhe kasassa.

Harva tykkää uuden siippansa lapsista ja lapsethan siinä aina on sijaiskärsijöitä, ei ketkään muut! Mutta kun aikuisten pitää ja täytyy saada sitä ja tätä - lapset kestäkööt ja kärsiköön siinä sivussa

Vierailija
6/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisella ihmisellä on oikeus onneen. Jos 1. suhde on virhe, jonka havaitsee vasta lasten jälkeen. Jos puoliso kuolee. Pitäisikö vain tyytyä yksinoloon. Ja tarkoitan nyt yksinoloa tunnetasolla. Ei lapset korvaa kumppania.

Itselläni on 4 lasta, saman miehen kanssa ja olemme edelleen erittäin onnellisia yhdessä, mutta olen seurannut myös ystävieni uus perhe arkea ja erittäin onnellisilta ja tasapainoisilta nuo tuntuvat.

Vierailija
7/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko minä pitää uusperheeni kun lapseni ei ole koskaan nähnyt isäänsä ja "uusi mieheni" on ollut lapselleni isä vauva-ajoista lähtien? Rakkautta ja ymmärrystä riittää, toisin taitaa olla siellä päässä?!

Uusperheet on aina sitä ja tätä, kukaan ei koskaan muista, että myös ydinperheissä lapsia kohdellaan huonosti. On alkoholismia, väkivaltaa, insestiä, henkistä väkivaltaa - kaikkea tätä tapahtuu _myös_ ydinperheissä!

Vierailija
8/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko minä pitää uusperheeni kun lapseni ei ole koskaan nähnyt isäänsä ja "uusi mieheni" on ollut lapselleni isä vauva-ajoista lähtien? Rakkautta ja ymmärrystä riittää, toisin taitaa olla siellä päässä?!

Vierailija
9/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne äitipuolet itkee ja inisee elämänsä kurjuutta netit pullollaan,vaikka itse ovat valintansa tehneet

Vierailija
10/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin mustavalkoisesti. On myös sellaisia uusperheitä joissa lapsia rakastetaan tasa-arvoisesti. Mutta totta on että, on myös niitä uusperheitä joissa isä/äitipuoli ikävästi kohtelee lapsia jotka eivät ole omia.

Vierailija
11/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostakaa enemmän niihin ydinperheisiinne - älkääkä heti rynnätkö uuteen suhteeseen, ei se ainakaan paremmaks muutu!

Vierailija
12/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin muuttui : )

Vierailija
13/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen siitä tosi onnellinen. Olen saanut sen kautta neljät isovanhemmat ja paljon sisaruksia. Meitä kaikkia lapsia on kohdeltu samanveroisesti.

Minulla on kaksi läheistä ystävää, joista toista oma isä on käyttänyt vuosien ajan hyväksi ja toinen joutui tekemään kaikki kotityöt ja sai aina vain haukut, kun veli oli se ihana lapsi. Ja nämä ydinperheessä.

Että silleen.

Vierailija
14/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka lesket panostavat ydinperheeseensä kuolleen puolisonsa kanssa? Tai kuinka puoliso voi parantaa alkoholistimiehensä tai -vaimonsa ja saada yksin panostamalla suhteesta lapsille terveen kasvuympäristön.

Vierailija
15/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaan tänne palstalle lähetetyistä viesteistä, miten moni täällä on itkenyt ja marissut miehistään/ ex-miehistään, joiden kanssa on lapsia.. JA viesteistä, joissa äitipuoli on marissut lapsipuolistaan. Kumpiakohan on enemmän? Ja itsepähän ovat valintansa tehneet., KUMMATKIN. Myös ne ydinperheeläiset.

Sit ne äitipuolet itkee ja inisee elämänsä kurjuutta netit pullollaan,vaikka itse ovat valintansa tehneet

Vierailija
16/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on vastoinkäymisiä, ikäviä ihmisiä ja ongelmallisia perhesuhteita. Tärkeintä on, että on ihmisiä, jotka välittää aidosti. Edes yksi sellainen ihminen.

Eikä ne käytöshäiriöt nykyään johdu uusperheistä vaan siitä, että niitä ipanoita ei kasvateta ja niistä ei välitetä. Ei opeteta sietämään pettymyksiä ja laiteta rajoja. Kautta aikojen on ollut sekalaisia perhemuotoja, mutta vasta nyt niistä on tehty vastuullinen sille, ettei vanhemmat viitsi tai jaksa kasvattaa. Jotkut lapset on vaikeampia kuin toiset ja kaikista pitää ihmisiä silti tehdä. Nykyään haetaan joku neurologinen häiriö, jonka taakse voidaan piiloutua, kun yritetään luistaa kasvattamasta haasteellista lasta.

Vierailija
17/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisella ihmisellä on oikeus onneen. .

Vierailija
18/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten uusperheen lapsia oikein pompotellaan ja syrjitään? Meillä on uusperhe, ja en millään keksi, miten tämä eroaisi ydinperheen toiminnasta.

Vierailija
19/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole voinut kasvaa niin pumpulissa ettet olisi koskaan kuullut esimerkkejä perheistä joissa niin tehdään.

Vierailija
20/29 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että on kaksi vanhempaa, mutta kukaan ei huolehdi eikä välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä