Mikä tää Porvoo juttu on ?
Kun näissä ketjuissa puhutaan usein jotain Porvoosta, ilmeisesti jokin vitsi. Liittyykö johonkin vanhaan ketjuun?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun piti aikoinaan kirjoittaa provosta. Tulikin porvoo...
Onko linkkiä tähän ketjuun?
Ap
Ei oo linkkiä. Siitä on vuosikausia aikaa.
Onko ketju poistettu, vai?
Ap
Etsi itse... ei muistissa ketjun nimeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nimenomaan viitataan provoiluun.
P.s. Kysyin itse aikoinaan monta vuotta sitten samaa. ;)
Minun ei sentään tarvinnut kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No täällä on varmaan miljoona ketjua. Ne kaikkiko pitäisi mun käydä läpi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No täällä on varmaan miljoona ketjua. Ne kaikkiko pitäisi mun käydä läpi?
Ap
Kyllä
Antakaa joku ap:lle se linkki, mä en tiä mikä se ketju on.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku lähettää sen linkin?
Ap
No en kuule voi.
Ja ärsyttää koko porvoo-juttu.
Kulunut ja väsynyt.
Sillä mollataan Porvoota, vaikka ei olisi tarkoituskaan. Ja tiedoksi, niin Porvoo on ollut suosituin kunta tänä vuonna muuttovoiton suhteen. Joten kateutta ilmoilla?
T. porvoolainen
Vierailija kirjoitti:
Kulunut ja väsynyt.Sillä mollataan Porvoota, vaikka ei olisi tarkoituskaan. Ja tiedoksi, niin Porvoo on ollut suosituin kunta tänä vuonna muuttovoiton suhteen. Joten kateutta ilmoilla?
T. porvoolainen
Helpottiko?
En minäkään tiedä ketjun nimeä, en voi antaa linkkiä. Miljoona ketjua, siitä vaan etsimään...
Vierailija kirjoitti:
Kulunut ja väsynyt.Sillä mollataan Porvoota, vaikka ei olisi tarkoituskaan. Ja tiedoksi, niin Porvoo on ollut suosituin kunta tänä vuonna muuttovoiton suhteen. Joten kateutta ilmoilla?
T. porvoolainen
LOL
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiedä ketjun nimeä, en voi antaa linkkiä. Miljoona ketjua, siitä vaan etsimään...
En ehdi tai jaksa!
Ap
Jos minua kiinnostaa, etsin sen
Jos sinua kiinnostaa..
Vierailija kirjoitti:
Jos minua kiinnostaa, etsin sen
Jos sinua kiinnostaa..
... etsit sen.
Ap
Porvoo joutui luopumaan kaupunkioikeuksista pariinkin otteeseen, kun Ruotsi halusi 1500-luvulla eri syistä siirtää asutusta Santahaminaan ja nykyisen Helsingin seudulle. Ruotsin suurvalta-aikana Porvoolla oli jonkin aikaa jopa tapulioikeudet, mutta jatkuvat sodat muun muassa Venäjän kanssa hankaloittivat elämää ja toivat välillä pakolaisaaltojakin. Käsityö ja manufaktuuri kehittyivät merenkulun ohella 1700-luvulla. Kaupunki paloi vuonna 1760. Venäjän vallattua Suomen keisari Aleksanteri I järjesti Porvoon valtiopäivät, mistä voi katsoa Suomen valtion saaneen alkunsa. Rautatie tuli kaupunkiin 1870-luvulla, ja Suomen itsenäistyttyä on suomenkielisen väestön osuus noussut kaupungissa huomattavasti.
-Wikipedia
Joten porvoolaisia juuria monella pääkaupunkiseudulla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. porvoolainen
LOL
Kiusaaja löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Porvoo joutui luopumaan kaupunkioikeuksista pariinkin otteeseen, kun Ruotsi halusi 1500-luvulla eri syistä siirtää asutusta Santahaminaan ja nykyisen Helsingin seudulle. Ruotsin suurvalta-aikana Porvoolla oli jonkin aikaa jopa tapulioikeudet, mutta jatkuvat sodat muun muassa Venäjän kanssa hankaloittivat elämää ja toivat välillä pakolaisaaltojakin. Käsityö ja manufaktuuri kehittyivät merenkulun ohella 1700-luvulla. Kaupunki paloi vuonna 1760. Venäjän vallattua Suomen keisari Aleksanteri I järjesti Porvoon valtiopäivät, mistä voi katsoa Suomen valtion saaneen alkunsa. Rautatie tuli kaupunkiin 1870-luvulla, ja Suomen itsenäistyttyä on suomenkielisen väestön osuus noussut kaupungissa huomattavasti.
-Wikipedia
Joten porvoolaisia juuria monella pääkaupunkiseudulla...
Aijjaa.
Ap
Voiko joku lähettää sen linkin?
Ap