Asuntolainat hakemisesta: mitkä kaikki tulot määritellään vakituisiksi tukoiksi?
Kuukausipalkkainen nyt ainakin. Mutta entä lapsen isän maksama elatusapu? Tai vakkarityön ohessa tehty yrittäjätulo? Tai lapsen vammaistuki?
Kommentit (12)
Yrittäjätulo on ailahtelevaista, elatusapu loppuu jossain ikävaiheessa. Laskisin vain tuon kk palkan ja ehkä yritystulosta keskiarvon, jos tuloa on ollut säännöllisesti joka kuukausi. Mutta en ole pankintäti.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjätulo on ailahtelevaista, elatusapu loppuu jossain ikävaiheessa. Laskisin vain tuon kk palkan ja ehkä yritystulosta keskiarvon, jos tuloa on ollut säännöllisesti joka kuukausi. Mutta en ole pankintäti.
Osuuspankin laskurissa oli mainittu ainakin elatusapu että se kyllä tulee
Miks joku alapeukuttaa neutraaleja kysymyksiä
Voin olla väärässä, mutta jos valtiolta tulevan tulon perässä on liite -tuki, kuulu se sille, joka sitä tarvitsee. Voin siis olla väärässä.
Elatusmaksut lasketaan vaikka niitä ei saisikaan. Meillä on viikko-viikko enkä saa elatusmaksuja, silti ne laskettiin tuloiksi (olen lähihuoltaja).
Tietääkö joku vaihtelevista yritystuloista? Lasketaanko keskiarvo?
Elatusmaksu ja lapsilisä huomioidaan kyllä. Yrittäjätuloa ei yleensä huomioida, jos se on palkkatyön lisäksi olevaa epäsäännöllistä suht pientä tuloa. Muutoin pitäisi tutkia kaikki tilinpäätökset ym ja harva asiakas niitä jaksaa edes toimittaa, jos nappikaupasta kyse. Eli jos olet pääasiassa palkansaaja niin vain palkka huomioidaan. T. Pankin täti
Vierailija kirjoitti:
Elatusmaksu ja lapsilisä huomioidaan kyllä. Yrittäjätuloa ei yleensä huomioida, jos se on palkkatyön lisäksi olevaa epäsäännöllistä suht pientä tuloa. Muutoin pitäisi tutkia kaikki tilinpäätökset ym ja harva asiakas niitä jaksaa edes toimittaa, jos nappikaupasta kyse. Eli jos olet pääasiassa palkansaaja niin vain palkka huomioidaan. T. Pankin täti
Entä jos yritystulot ovat keskimäärin 1000€/kk? Vaikuttaako? Minulla on kuukausia, jolloin olen saanut yli 2000 e ja kuukausia jolloin 500€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos yritystulot ovat keskimäärin 1000€/kk? Vaikuttaako? Minulla on kuukausia, jolloin olen saanut yli 2000 e ja kuukausia jolloin 500€
Kyllä mä nämä huomioisin, mutta varmaan pankkikohtaista. Lainahakemuksen liitteeksi kannattaa laittaa tilinpäätöstiedot suoraan niin katsovat sitten tarkemmin. Voi olla että menee keskiarvon mukaan tai alimman tulon mukaan, riippuu pankista.
Up