Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntolainat hakemisesta: mitkä kaikki tulot määritellään vakituisiksi tukoiksi?

Vierailija
16.11.2022 |

Kuukausipalkkainen nyt ainakin. Mutta entä lapsen isän maksama elatusapu? Tai vakkarityön ohessa tehty yrittäjätulo? Tai lapsen vammaistuki?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärstäkertoin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole tietoa?

Vierailija
4/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjätulo on ailahtelevaista, elatusapu loppuu jossain ikävaiheessa. Laskisin vain tuon kk palkan ja ehkä yritystulosta keskiarvon, jos tuloa on ollut säännöllisesti joka kuukausi. Mutta en ole pankintäti.

Vierailija
5/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjätulo on ailahtelevaista, elatusapu loppuu jossain ikävaiheessa. Laskisin vain tuon kk palkan ja ehkä yritystulosta keskiarvon, jos tuloa on ollut säännöllisesti joka kuukausi. Mutta en ole pankintäti.

Osuuspankin laskurissa oli mainittu ainakin elatusapu että se kyllä tulee

Vierailija
6/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks joku alapeukuttaa neutraaleja kysymyksiä

Vierailija
7/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässä, mutta jos valtiolta tulevan tulon perässä on liite -tuki, kuulu se sille, joka sitä tarvitsee. Voin siis olla väärässä.

Vierailija
8/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksut lasketaan vaikka niitä ei saisikaan. Meillä on viikko-viikko enkä saa elatusmaksuja, silti ne laskettiin tuloiksi (olen lähihuoltaja).

Vierailija
9/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku vaihtelevista yritystuloista? Lasketaanko keskiarvo?

Vierailija
10/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksu ja lapsilisä huomioidaan kyllä. Yrittäjätuloa ei yleensä huomioida, jos se on palkkatyön lisäksi olevaa epäsäännöllistä suht pientä tuloa. Muutoin pitäisi tutkia kaikki tilinpäätökset ym ja harva asiakas niitä jaksaa edes toimittaa, jos nappikaupasta kyse. Eli jos olet pääasiassa palkansaaja niin vain palkka huomioidaan. T. Pankin täti

Vierailija
11/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elatusmaksu ja lapsilisä huomioidaan kyllä. Yrittäjätuloa ei yleensä huomioida, jos se on palkkatyön lisäksi olevaa epäsäännöllistä suht pientä tuloa. Muutoin pitäisi tutkia kaikki tilinpäätökset ym ja harva asiakas niitä jaksaa edes toimittaa, jos nappikaupasta kyse. Eli jos olet pääasiassa palkansaaja niin vain palkka huomioidaan. T. Pankin täti

Entä jos yritystulot ovat keskimäärin 1000€/kk? Vaikuttaako? Minulla on kuukausia, jolloin olen saanut yli 2000 e ja kuukausia jolloin 500€

Vierailija
12/12 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos yritystulot ovat keskimäärin 1000€/kk? Vaikuttaako? Minulla on kuukausia, jolloin olen saanut yli 2000 e ja kuukausia jolloin 500€

Kyllä mä nämä huomioisin, mutta varmaan pankkikohtaista. Lainahakemuksen liitteeksi kannattaa laittaa tilinpäätöstiedot suoraan niin katsovat sitten tarkemmin. Voi olla että menee keskiarvon mukaan tai alimman tulon mukaan, riippuu pankista.