Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sitoutua naisiin, joiden mieli muuttuu jatkuvasti - isoissakin päätöksissä

Vierailija
16.11.2022 |

Eli puhutaan vaikka lapsen hankinnasta, jossa ehdoton ei voi muuttua kolmessakin vuodessa ehdottomaksi jooksi. Pitääkö tuollaiset "minä en muutu koskaan" kommentit vain sivuuttaa, ja katsoa sitten uudestaan kolmen vuoden päästä, vai onko tuollainen vain hukattua aikaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mieli voi oikeasti muuttua. Itsekin nuorena 20v olin varma etten lapsia koskaan halua, mutta niin vain 30v olin kamalassa vauvakuumeessa ja lapsi meillä onkin. Ei kaikki päätökset ikuisia ole (varsinkaan nuorena tehdyt), vaikka niissä kuinka fundamentalisti olisi. Eikä niitä päätöksiä kannatakaan ikuisina pitää.

Vierailija
22/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lapsen hankinta on aika ääriesimerkki, kun kyse on kuitenkin loppuelämän päätöksestä. Ja lapsen hankinta on kuitenkin hyvin pitkälti tunnepäätös.

Voisin ärsyyntyä ihmiseen, joka laukoo suureen ääneen asioita, jotka melko pian pyörtää, tyyliin:

Minä en koskaan ikinä mene naimisiin ----> eroaa nykyisestä seurustelukumppanistaan ja alle vuoden päästä on isot häät jonkun toisen kanssa

Minä en ikinä luopuisi liharuuasta ---> löytää vegaanikumppanin ja alkaa täysvegaaniksi siltä seisomalta

yms.

Yleensäkin kaikki julistaminen on ärsyttävää. Mieltään saa muuttaa, mutta voisi myös olla julistamatta suureen ääneen ns. ikuisia totuuksia, jotka sitten muuttuvat kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mieli voi oikeasti muuttua. Itsekin nuorena 20v olin varma etten lapsia koskaan halua, mutta niin vain 30v olin kamalassa vauvakuumeessa ja lapsi meillä onkin. Ei kaikki päätökset ikuisia ole (varsinkaan nuorena tehdyt), vaikka niissä kuinka fundamentalisti olisi. Eikä niitä päätöksiä kannatakaan ikuisina pitää.

Biologinen kello on juttu ja voi alkaa kumista meillä veloillakin. Näin lapsettomana 40+-ikäisenä se on tosi kuuluva välillä. 

Oon iloinen kaikkien 3-kymppisten puolesta, joilla asiat riittävän kunnossa lapsen saantiin. 

Vierailija
24/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun naisista, jotka ovat sanoneet minulle että eivät hanki koskaan lapsia, exiä, ystäviä, tuttuja. Mutta kolmenkympin tullessa kohdalle, monella heistä on yhtäkkiä lapsi.

Miksi sinun heihin pitäisi sitoutua?

Vierailija
25/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun naisista, jotka ovat sanoneet minulle että eivät hanki koskaan lapsia, exiä, ystäviä, tuttuja. Mutta kolmenkympin tullessa kohdalle, monella heistä on yhtäkkiä lapsi.

No naisilla tämä on valitettavasti biologian sanelemaa. Ei voi jäädä odottelemaan, jos "joskus" niitä lapsia aikoo tehdä. 

Vierailija
26/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sitä virhettä tee että sitoudut tai luotat naisiin. Ei ole mitään niin pientä asiaa mistä naiset ei valehtelisi ja jos nainen saa miehen sitoutuun alkaa oppikirjamainen miehen henkinen ja taloudellinen hyväksikäyttö ja kun naisille ei tunnetusti mikään riitä niin nainen etsii ihan koko ajan parempaa ja jättää miehen heti kun parempi löytyy. Jos lapsia teette niin heti on tehtävä isyystesti. Itse olen 36 vuotis ja tähän mennessä kolme naista on yrittänyt valehdella minusta isän ja elättäjän mutta isyystesti on paljasti kaikkien kohdalla että en ollut isä ja minua petettiin

Millaisia naisia oikein valitset, kun kaikki tapaamasi naiset ovat yrittäneet huijata sinut isäksi? Ettet vaan ole iskenyt silmiäsi villimpään Viiviin? Pettämistaipumukset kannattaisi selvittää ennen kuin menee parisuhteeseen. 

Sehän tässä ihmeellisintä onkin kun kaikki näitä naisia yhdisti ainoastaa sukupuoli. Kaikki heistä ovat täysin eri tyylisiä naisia. En ole vielä yhtään naista tavannut joka heti suhteen alussa ilmoittaisi että minä tulen pettämään heti kun tilaisuus tulee. Ja ihan tiedoksi että miehet ei todellakaan voi olla lähellekköön niin nirsoja kumppanin suhteen kuin naiset kun miehillä on paljon suurempi todennäköisyys että joutuu jäämään yksin lopuksi elämäksi jos alkaa nirsoileen naisten suhteen. Itse olen tosiaan 36 vuotia ja viimeksi minulla on ollu naisen kanssa läheisyyttä 8 vuotta sitten

Kaikkia näitä naisia yhdisti sinä itse. Sulla on joku mennyt joskus pieleen (todennäköisesti lapsuudessa) koska hankkiudut aina uudelleen ja uudelleen läheisiin tekemisiin hyväksikäyttävien ihmisten kanssa. Tätä tapahtuu naisillekin ihan samalla lailla.

Tai sitten on vain kiltti ja hyväuskoinen luonne. Tai sellainen, joka jostain syystä vaikuttaa kiltimmältä kuin onkaan (esim. ulkonäön tai hyvien käytöstapojen takia) ja vetää näin puoleensa hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
27/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistahan se on. Joku voi mennä vaikka naimisiin ja ajatella, ettei varmasti ikinä halua erota. Kuitenkin mieli saattaa myöhemmin muuttua, mutta toisaalta voi olla muuttumattakin.

Vierailija
28/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen kypsyy, arvot muuttuu. Sitä paitsi seurustelun pari ensimmäistä vuotta ihminen on ihan jotain muuta kuin oma itsensä. Sulaudutaan toiseen ja toisen mielipiteisiin, kuvitellaan että tämä ihana rakkaus riittää elämän loppuun saakka, enkä mitään muuta voi kaivatakaan. Hormonihumalan jälkeen voidaan sitten katsella oliko meillä mitään yhteistä ja jos suhde jatkuu vielä tämänkin jälkeen ja kypsyy rakkaudeksi, niin osa yhdessäoloa on kasvaminen ja muuttuminen, erikseen ja yhdessä.

Olisi muuten elämäni suurin tragedia, jos olisin nyt asioista samaa mieltä, kuin silloin kun tapasin mieheni 25 vuotta sitten. Mulla olisi 15-vuotiaan arvot, ymmärrys ja mielipiteet!

Vierailija
29/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi sukulaisnainen ja yks kaverinainen veloja ja molemmat aloittaneet seurustelun lukiossa, yli 10v suhteet miesten kanssa niin että oli jo aika alusta alkaen ollut puhetta ja käsitykset, että ei ikinä lapsia, ok... no mut molemmissa tapauksissa nyt sit ero kun mies tahtookin perheen. Eikö olis heidänkin ollut järkevämpää seukata ne parikymppisensä jonkun sellaisen naisen kanssa, joka edes voisi ajatella joskus haluavansa lapsia? Nyt sit 30+ eron tuskat ja aika vähän aikaa tutustua kehenkään ennen lastentekoa jos ei halua tulla ekaa kertaa isäksi sit 40 jotain.

Vierailija
30/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella saa mieli muuttua. Sellainen on itsenäinen nainen.

Miehellä ei saa mieli muuttua. Sellainen mies on sika!

Vierailija
31/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa. Joka ikinen nainen, minä mukaan lukien, omassa kaveripiirissäni oli 25-vuotiaana sitä mieltä, että ei mitään lapsia ja lapset on kamalia jne. 35-ikävuoteen mennessä suurimmalla osalla oli 1-2 lasta. Ihan normaalia. Jos haluat naisen, joka ei varmuudella koskaan tule haluamaan lasta, ota sellainen, jolle on tehty sterilisaatio, tai vaihtoehtoisesti yli 45-vuotias, joka ei enää voi saada lapsia.

Vierailija
32/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitoutuminen yleisesti ottaen tarkoittaa sitä, että et vaan paneskele muita. Helppoa.

Vierailija
33/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa. Joka ikinen nainen, minä mukaan lukien, omassa kaveripiirissäni oli 25-vuotiaana sitä mieltä, että ei mitään lapsia ja lapset on kamalia jne. 35-ikävuoteen mennessä suurimmalla osalla oli 1-2 lasta. Ihan normaalia. Jos haluat naisen, joka ei varmuudella koskaan tule haluamaan lasta, ota sellainen, jolle on tehty sterilisaatio, tai vaihtoehtoisesti yli 45-vuotias, joka ei enää voi saada lapsia.

Eri, mutta yleisesti ei kuitenkaan joka ikinen nainen julista kaksvitoseksi asti saati ajattele, ettei halua lapsia ikinä. Ehkä sä oot ollut porukassa, missä jonkun kovaäänisen (sen hetkisen) velan vuoksi muut eivät ole tahtoneet ottaa mitään lapsiajatuksiaan esille.

Enemmistö nuorista naisista on kuitenkin oikeesti asialle aivan avoin vaikka harva tietysti haluaa todella nuorena niitä vielä saada koska silloin jää aika yksin ja ulkopuolelle hyvin usein.

Mäkin jo lukiossa parhaan kaverin kanssa mietin, että olispa kiva saada lapsia samoihin aikoihin niin ehdittäisiin nähdä toisiamme jne :D mä sain lapsia sitten jo alle 25 v, mutta kaverini ovat melkein kaikki lapsettomia vielä noin 30 v. Tosi moni kuitenkin kehtaa jotenkin mulle alkaa puhua siitä millainen äiti varmaan itse tulee olemaan (ei edes että millainen olisi vaan tulee olemaan...) tai että haaveilee ainakin yhdestä lapsesta... vaikka lapset tai äitiys ei kyllä mitenkään liity mun alaan tai meidän yhteisiin tekemisiin. Mut ehkä on selvää, että multa ei tule mitään "yäk! Siis tahdot vaihtaa jotain pskavaippoja?!" kommentteja.

Jos on porukassa yksikin, joka negaa koko aiheen niin ei varmaan kukaan tahdo ottaa esille omia ajatuksia, mille porukka sen yhden johdolla sitten nauraa että "kiva jäädä kotiin itkemään koliikkivauvan kanssa" tms... ja jonkun hyvin vahvat mielipiteet voi tietysti muokata muidenkin porukassa olevien ajatuksia muutaman asteen ainakin nuorena vielä.

Tilastollisesti iso enemmistö toivoo saavansa lapsia ja naiset pitää noin 28-30 v ikää sopivimpana. Yllättävän harvan mieli muuttuu niin paljon että "ei ikinä mulle" > 30 v onkin 2 lasta ja farmari-volvo