Mitä tietoja olette selvittäneet vuokranantajastanne ennen asunnon vuokraamista?
Pitäisi vaihtaa asuntoa, mutta vähän arveluttaa jos saan vuokranantajakseni jonkun kahelin...
Kommentit (121)
Kysyin edelliseltä vuokralaiselta, minkälainen vuokranantaja on ollut. Ei ollut kuulemma aiheuttanut ongelmia. Minulle sama vuokranantaja kuitenkin aiheutti ongelmia vielä pois muuttamisen jälkeen, kun en enää osannut odottaa kuulevani hänestä mitään.
Mitä väliä sillä on? Ei vuokranantajan kanssa tarvitse missään tekemisissä olla. Maksaa vuokran ajallaan, niin mitään yhteyttä ei tarvita.
Itse asuin vuokralla noin 15 vuotta ja taisin olla kaksi kertaa yhteydessä vuokranantajaan. Kerran ilmoitin rikkoutuneesta jääkaapista (hän toimitti muutaman päivän päästä uuden) ja kerran kysyäkseni onko OK ottaa alivuokralainen 3 kuukauden matkan ajaksi. Oli OK.
En tiedä, enkä osaa sanoa kiinnostaako minua koska maapallo on ympäri pyöreästi keskittynyt politiikkaan vaikka kiinassa olisi kommunismi ja länsi-amerikassa demokratia ja mutta uskon että isännöitsijäni ei halua kommunistejä suomeen tai hallitsematonta maahanmuuttoa demokraattisessa kaliforniassa.
Vuokrasin asunnon tutun tutulta. Tämä tuttavani kehui kovasti vuokranantajaa, että on tosi mukava ihminen. Varmaan arvaattekin miten kävi. Ei todellakaan ollut mukava, vaan aivan hirveä. Ei kannata sokeasti luottaa edes tuttujen suosituksiin.
Olemus kertoo kaiken oleellisen. Jos jo näytössä alkaa hälytyskellot soimaan niin kannattaa jättää asunto välistä. Millään muulla tiedolla ei ole merkitystä.
En ole voinut mitään selvittää, kun nämä vapailta markkinoilta vuokratut asunnot ovat vuokravälittäjien kautta vuokralle laitettuja. Asunnon omistaja eli varsinainen vuokraisäntä selviää vasta kun ja jos sopimus allekirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Ei vuokranantajan kanssa tarvitse missään tekemisissä olla. Maksaa vuokran ajallaan, niin mitään yhteyttä ei tarvita.
Itse asuin vuokralla noin 15 vuotta ja taisin olla kaksi kertaa yhteydessä vuokranantajaan. Kerran ilmoitin rikkoutuneesta jääkaapista (hän toimitti muutaman päivän päästä uuden) ja kerran kysyäkseni onko OK ottaa alivuokralainen 3 kuukauden matkan ajaksi. Oli OK.
Eivät kaikki vuokranantajat ole tuollaisia.
Kannattaa ainakin googlettaa vuokranantajan nimi.
En mitään, mutta olisi ehkä pitänyt selvittää.
Olin asuntoa vuokratessani niin nuori, että en osannut tuollaisia edes ajatella. Aikamoinen riesa siitä vuokraemännästä sitten tuli.
Vierailija kirjoitti:
En ole voinut mitään selvittää, kun nämä vapailta markkinoilta vuokratut asunnot ovat vuokravälittäjien kautta vuokralle laitettuja. Asunnon omistaja eli varsinainen vuokraisäntä selviää vasta kun ja jos sopimus allekirjoitetaan.
Eivät kai ne kaikki minkään välittäjän kautta vuokrattavia ole?
Mitä tietoja niistäyleensä voi selvittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajahan kysyi, mitä olet selvittänyt.
Eli kysymys oli henkilökohtaisena esitetty. Joten minä en ole voinut selvittää mitään, koska kaikki ne asunnot joita minä olen vuokrannut (juu, näin se olisi pitänyt ylle kirjoittaa, jottei rautalankaväännöstä odottava tulis vttuilemaan) ovat olleet vuokravälittäjän listoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kysymys on esitetty henkilökohtaisena, niin voisit olettaa että vastauskin on käsittelee asiaa yksittäisen ihmisen kokemuksena, ei yleisenä tilanteena, eli hän on vuokrannut vuokravälittäjiltä, joten vuokraisäntä selviää vasta sopimuksen allekirjoitusvaiheessa.
En mitään. Vuokran pitkäaikaisesti alalla toimineilta firmoilta.
En ole selvittänyt mitään, mutta jos nyt vuokraisin asunnon, pyytäisin että saisin keskustella ko. vuokranantajan aikaisempien vuokralaisten kanssa.
Eipä ole käynyt mielessäkään stalkata vuokranantajaa. Luotan ns. perstuntumaan eli millainen vaikutelma jää näytöllä. Näillä menty 25v ongelmitta. Asuntoja yli 10 eri kaupungeissa.
Vuokranantajani on Helsingin kaupunki. Joten mitään selvitettävää ei ole, kaupungin vuokra asunossa asujana.
Vierailija kirjoitti:
En ole selvittänyt mitään, mutta jos nyt vuokraisin asunnon, pyytäisin että saisin keskustella ko. vuokranantajan aikaisempien vuokralaisten kanssa.
Itse en haluaisi keskustella. Ei ole minun asiani sekaantua asunnon vuokraamiseen, kun asunto ei ole omani.
Kävin lukemassa vuokranantajan diplomityön ennen vuokraamista. Vaikutti työn perusteella täysjärkiseltä ja sitä myös oli oikeassa elämässä.