Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 vuoden ikäero, niin että nainen vanhempi. Voiko toimia?

Vierailija
16.11.2022 |

Olen tavannut työn merkeissä 44-vuotiaan naisen, itse 26v mies. Mietityttää ikäero, mutta haluaisin kuitenkin antaa orastavalle tapailulle mahdollisuuden. Ehkä isoin ongelma on kuitenkin se, että haluan joskus lapsia

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehellä on ikäeroa vain 8 vuotta, mutta seurustelun aikaan mies oli 21v opiskelijapoika. Itseäni pelotti, haluaako mies tulevaisuudessa lapsia, kun omiin suunnitelmiin ehdottomasti ei kuulunut. Mies ei varmaksi vielä tuolloin tiennyt, eikä näin 7 vuotta myöhemminkään onneksi osoita juuri halua omiin lapsiin.

Vierailija
62/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toimia jos luovut lapsihaaveistasi. Ne eivät 99% varmuudella tuossa suhteessa toteudu.

Seurailen itse vierestä kahden työkaverin suhdetta. Mies 27 v, nainen 51 v. Mies on aiemmin puhunut tulevasta perheestään, mutta ainakin nuo nyt näyttävät pikakihlauksineen olevan aika tosissaan. En tiedä onko kukaan kertonut miehelle että niitä lapsia ei tuo nainen enää synnytä, eikä adoptointikaan ole enää mahdollista.

Mies voi adoptoida yksin, puolison vain tulee hyväksyä se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo isolta kuulostaa mutta enemmän merkkaa että persoonat sopii yhteen ja on vetovoimaa ja halua (tahtoa) saada suhde toimimaan niin että kummallakin on siinä hyvä olla. En mitenkään erityisesti suosittele tai vastusta ikäero-suhteita ja itse olen onnellisesti parisuhteessa 10v nuoremman miehen kanssa neljättä vuotta. Teidän tapauksessa tuo lapsien haluaminen on ehkä sitten se ainut kysymys mitä pitää miettiä mutta samalla lailla voi suhteessa muuttua halut ja tarpeet kaiken ikäisten välillä. 

Vierailija
64/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin päin juuri hyvä, koska kuolette tilastollisesti samaan aikaan. Muutenkin 26v mies vastaa fyysisesti n. 40v naista, koska miehet alkavat alle 30v iässä rupsahtaa

Vastaa fyysisesti?

Siis minä joka olen 51v mies tappelisin tasaväkisesti noin 30v naisen kanssa, tai minkään ikäisen naisen kanssa?

Onko täällä montakin naista joka itse olettaisi ettei saisi rumasti turpaan jos olisin pakotettu tappelemaan?

Vierailija
65/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isojen ikäeron suhteet toimivat harvoin, mutta yhtä todennäköisesti tuo toimii kuin jos olisi ikäerot toisinpäin. Eli pääsääntöisesti ei toimi ainakaan kovin hyvin, mutta joissain poikkeustapauksissa voi toimia.

Vierailija
66/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkäät hoivata mummoja voit hyvin ottaa huomattavasti itseäsi iäkkäämmän vaimon.

Vierailija
67/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamala, ei.noin epätoivoinen mies voi olla.

Vierailija
68/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset säilyvät niin hyvin nykyään, että tuo ikäero ei haittaa, ainut harmi jos mies haluaa lapsen. 

Itsellä on 10v nuorempi mies ja hyvin on mennyt. 

Vierailija
69/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että toimii.

Vierailija
70/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin päin juuri hyvä, koska kuolette tilastollisesti samaan aikaan. Muutenkin 26v mies vastaa fyysisesti n. 40v naista, koska miehet alkavat alle 30v iässä rupsahtaa

Vastaa fyysisesti?

Siis minä joka olen 51v mies tappelisin tasaväkisesti noin 30v naisen kanssa, tai minkään ikäisen naisen kanssa?

Onko täällä montakin naista joka itse olettaisi ettei saisi rumasti turpaan jos olisin pakotettu tappelemaan?

Eiköhän tuossa tarkoitettu ulkonäköä ja terveyttä. Tutkimusten mukaan miehet vanhenevat nopeammin jo ihan biologisista syistä ja kun tähän lisätään elintapojen vaikutus niin ero on noin 10-20 vuotta, eli nainen on kehon iältä tuon verran samanikäistä miestä nuorempi. Eli jos haluaa samassa fyysisessä iässä olevan miehen, pitää valita noin 15 vuotta nuorempi mies. 

Vierailija
71/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tuohon juttuun, jos epäilet haluavasi lapsia. Ensinnäkin on julmaa pitää toista tietoisesti jonkinlaisena tilapäisenä harjoituskappaleena ja ajanvietteenä oikean elämänkumppanin löytymistä odotellessa. Toiseksi, oma ikäluokkasi tapaa nyt niitä tulevia puolisoita ja lasten vanhempia. Vaikka miehelle on biologisesti täysin mahdollista tulla vanhemmaksi 40+ iässä, se on tilastojen mukaan käytännössä harvinaista, sillä useimmat naiset eivät halua tehdä lapsia huomattavasti itseään vanhemman miehen kanssa. Ja ehkä julmaa sanoa, niin kyllä ne parhaat puolisoehdokkaat useimmiten viedään jo alle kolmekymppisenä. Jos joku lapsia vakaasti haluava nainen on 35 kieppeillä edelleen lapseton sinkku, niin yleensä siihen on ihan hyvä syy. Siinä mielessä parhaat saumat fiksuun ja tasapainoiseen, lapsia haluavaan naiseen on katsella jo 25-30 v iässä omasta ikäluokasta tai muutaman vuoden nuoremmista.

Vierailija
72/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivathan he adoptoida?

Siinä on ikäraja. 

Vierailija
73/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toimia jos luovut lapsihaaveistasi. Ne eivät 99% varmuudella tuossa suhteessa toteudu.

Seurailen itse vierestä kahden työkaverin suhdetta. Mies 27 v, nainen 51 v. Mies on aiemmin puhunut tulevasta perheestään, mutta ainakin nuo nyt näyttävät pikakihlauksineen olevan aika tosissaan. En tiedä onko kukaan kertonut miehelle että niitä lapsia ei tuo nainen enää synnytä, eikä adoptointikaan ole enää mahdollista.

Mies voi adoptoida yksin, puolison vain tulee hyväksyä se. 

Avoliitossa näin. Mutta saako mies yksin lasta, varsinkin ulkomailla voi olla vaikeaa. 

Avioliitossa oleva ei voi adoptoida yksin.

Vierailija
74/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin suurella ikäerolla on todennäköistä, että suhteesta tulee myöhemmin omaishoitoa tai kaveruutta, olivat sukupuolet miten päin vain. Naiset ehkä helpommin hyväksyvät hoitajan roolin.

Tiedän kyllä isojen ikäerojen suhteita, jotka säilyneet kunnes kuolema erottaa. Näissä vanhempi osapuoli on kuollut viimeistään reilu seitsemänkymppisenä.

Varmaan hankalimmat vaiheet on silloin, kun toinen on keski-ikäinen ja toinen jo vanhus. Miehet ukkoutuvat aikaisin, joten 75-vuotias mies ja 93-vuotias nainen voivat olla tuurilla jo lähelle saman kuntoisia.

Vierailija
75/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no lapsia ette voi saada. Kuitenkin parempi, että nainen on vanhempi. Miesten vanhetessa erektiohäiriöt eivät tule heti esteeksi.

Eiköhän kaikilla miehillä ole ongelmia erektion kanssa jos kumppani on joku kurttununen 40v mummo

Ei tunnu olevan, vaikka olen jo 50 vuotias. Munaa olisi tulossa ovista ja ikkunoista.

Vierailija
76/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin viisi vuotta itseäni 13 vuotta nuoremman miehen kanssa. Olimme aika lailla täydellinen match. Erosimme, koska mies halusi lapsia. Mies on nyt jo 48, eikä hänellä ole parisuhdetta eikä lapsia. Taisimme tehdä typerän ratkaisun. Itse seurustelen, mutta kyllä hän on edelleen mielessäni. Tuohon lapsiasiaankin olisi varmasti löytynyt ratkaisu. 

Vierailija
77/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti rojut torttuun, aikaa ei ole hukattavaksi. Mikään ei estä sinua seukkaamaasta muutamaa vuotta ja katsomaan vieläkö MILF saa lapsen tehtyä. Jos ei niin sit vaan nuorempaa. Olet kuitenkin itse niin nuori vielä

Vierailija
78/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi varmaan, mutta kuka hullu haluaa noin paljon vanhemman naisen....ai niin Antti Lintman

Vierailija
79/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi varmaan, mutta kuka hullu haluaa noin paljon vanhemman naisen....ai niin Antti Lintman

On kyllä käsittämätön pariskunta.

Vierailija
80/86 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä yrittää lapsia tuon naisen kanssa, mutta jos ei onnistu niin sitten hommaat uuden myöhemmin, olet niin nuori. Mutta sovitte heti että kuvio on sitten tällainen, jos lapsia ei tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi