Lavenza.fi, onko joku tilannut? Onko luotettava?
Törmäsin tällaisen nettikaupan mainokseen ja sivuilla oli yhdet kivannäköiset kengät, mutta aloin empiä tilausta, kun en löytänyt netistä mitään arvosteluja tms. sivustosta. Onko kenelläkään tietoa voiko tuolta tilata turvallisin mielin?
Kommentit (104)
Sain kanssa tuon saman vastauksen. Tilasin kauniit lenkkarit kokoa 38 ja ovat surkeimmat näkemäni eivätkä mahdu edes jalan viereen. Menin halpaan. Harmittaa.
Tilasin mekon, joka oli mittauksista huolimatta pieni. Laitoin s-postia palautuksesta ja sain vastauksen nopeasti. Sain palautusosoitteen Kiinaan ja palautuskulut kokonaan olisi minun maksettava...Palautus Kiinaan maksaisi yli 40 euroa eikä mitään takeita saisinko mekosta rahoja takaisin. Ikinä en enää täältä tilaa mitään!
Jopa minäkin lankesin Lavenzaan, ei sillä nimellä vaan RF Online B.V. Tilasin varpaankynsiin "ihmeöljyä", vaikka epäröin, silti tilasin. Kun en millään opi, ettei netistä muita kuin suomalaisia tuotteita, suomalainen nimi. Tilaus kesti pitkään, jolloin arvelin, että onkin ulkolainen yritys. Päättelin lähetysilmoituksesta, kun siinä oli lisätty 2,95e särkymisvakuutusmaksu! Se tuli Matkahuoltoon, en noutanut sitä, toivossa, että se palautuu. Lavenza alkoi pommittaa sähköpostilla maksua. Kerroin, että en ole noutanut sitä, jotta Matkahuolto palauttaa. Ei muka ollut palautettu heille. Jos paketissa ei ollut palautusosoitetta näkyvissä? minne paketti sitten joutui. Lavenzasya tuli viesti, että joudun maksamaan puolet tuotteesta kumminkin. Kirjoitin, etten maksa tyhjästä, kun tuotetta ei minulla ole, enkä sitä halua, tarkemmin ajateltuani. Nyt tuli viesti, että he ovat lähettäneet uudestaan saman tuotteen! Tuli jo ilmoitus Matkahuollosta (kaupassa). Mitä teen? Minulle on ennekin sattunut näin, enkä kerrasta usko. Mutta en tiennyt eli en lukenut tarkemmin lähtöpaikkaa ym. Kovalla työllä sekin asia meni voitokseni. En lopulta enää vastannut sen firman sähköpostiin. Jäin ilman kenkiä ja maksamista tuotteesta, jonka palautin silloin. Nyt mietin, palautanko suoraan lähettäjälle. Mielestäni en ole velvollinen sitä lunastamaan, koska kielsin jo kerran ottamasta vastaan. väkisin myyntiä, jos huijausta, niin kuinka Suomessa näitä huijareita sallitaan, olkoon vaikka kuinka netissä.
Samoin kävi minulle. Mekko oli väärän kokoinen, väärän värinen, väärän laatuinen...postitus omin kuluin takaisin, liki 40 euroa. Lavenza-info sähköposti oli asiallinen ja hyvällä Suomen kielellä. Tartuin -20% ja kehotin häpeään moista toimintatapaa. Saa nähdä kuuluuko mitään pslsutusta. Aivan sama.
Otin opiksi. Ota sinäkin tästä ainakin vinkiksi.
Samaa sanon kuin edelliset. Tilausvaiheessa saa kuvan, että liike on Suomessa. Lastu on kuraa ja palauttaminen maksaa. Laitoin laskun tauolle Klarnassa ja nyt väännän myyjän kanssa. Hän väittää, että olen hyväksynyt tilauksen ehdot tilatessasi. En aio maksaa tuotteesta, enkä palautuksesta. VARO LAVENZAA JA FENEVO ON MYÖS KIINAKAUPPA JA HUIJARI.
Huh, luin ketjun ja väistin täpärästi vahingon.
Sama kokemus minulla. Ei kannata tilata mitään. Tavara ei ole sitä, mitä luvataan ja miltä näyttää kuvissa.
Älkää missään nimessä tilatko täältä yhtään mitään!!!!! Ette ainakaan pysty palauttamaan tuonne mitään jos ette maksa postikuluja Kiinaan saakka. Toiseksi täytyy odottaa että tuotteet palautuvat sinne että rahat tulisivat takaisin. Juuri meneillään palautusasia ja sain palautusosoitteet sekä Kiinaan ja toisessa viestissä Aasiaan. He kommunikoivat suomeksi sähköpostitse mutta en saa kunnon vastauksia kysymyksiini. Vaikeaa on.
Ei auta vaikka on kytkös klarnaan. Klarna yrittää selvittää kyllä palauttamani tuotteen kohtaloa, mutta jossei onnistu, maksettava on vaikka siis toimittaa taaisin .
Näin kävi minulle.
Ei kannata tilata. Tuotteet tulee Kiinasta tai muista kaukomaista. Tuotteet /vaatteet eivät ole sitä miltä verkkosivuilla näyttää. Kommunikointi on vaikeaa. Luultavasti käyttävät jotain kääntäjää sähköpostiviestinnässäkin. Ei saa vastauksia kaikkeen. Jatkuvaa vääntämistä asioista. Toistavat samaa.
Palautus lähti tänään ja jouduin maksamaan postit Kiinaan. En halunnut pitää vaikka toisaalta palauttaminen tuli kalliiksi. Palautin koska on niin huijattu olo. En edes tiedä meneekö tuotteet perille asti ja miten käy Klarnan laskun kanssa.
Facebookissa poistavat asiakkaiden negatiiviset palautteet näkyviltä. Kun googlaat Lavenza, tulee näkyville heidän asiakastyytyväisyys 9.8, antavat 100% tyytyväisyystakuun, ilmainen palautus sun muuta. Mutta näin ei oikeasti ole!! Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä, jättäkää ostamatta!!!!
Sandaalit HUONOT...lupasivat uudet kengät 7,-postimaksulla ja entisiä ei tarvi palauttaa! No näkee miten käy! TT
TILASIN FLORA MEKON,ERITTÄIN TYYLIKÄS KUVA,AJATTELIN,ETTÄ TUOSTAPA SAAN HIENON KUKKAMEKON,JA KATSOIN KOOT,TILASIN 3XXXL ,SE ON MULLE SOPIVA,JA KATSOIN ESITTEESSÄ OLEVAN KOKO TAULUKON,NIIN SIINÄ OLI MITAT,PITI SOPIA MINULLE MITTASIN MITTANAUHALLA ITSEENI,MUTTA KUN MEKKO TULI,NIIN SE MENI PÄÄN YLI KAULAAN ASTI,MUTTA EI OLLENKAAN PITEMMÄLLE,SE OLI PIENEMPI KUIN S KOKO.SAUMAT OLI OMMELTU VAIN SAUMURILLA NOIN 2 MILLINEN SAUMA.
NOIN EI OMMELLA MEKKOJA,MINÄ OLEN OLLUT OMPELIJA NUORUUDESSANI,JOTEN TIEDÄN JOTAIN.
onneksi maksoin klarnalla,soitin samana päivänä,klarnalle,niin sanottiin,että ottaa myyjään yht ja soittaa sitten heille.NO MYYJÄ SANOI,ETTÄ VOI PALAUTTAA KIINAAN,ANNETTIIN OS,ITSE MAKSAA PALAUTUS,OTIN SELVÄÄ PALJONKO MAKSAA,TULEE MAKSAMAAN NOIN 50E 45,90 POSTIT JA TULEE TULLIT YM YLIMÄÄRÄISTÄ,JOTEN NOIN 50E,MEKKO MAKSOI 42E,JOTEN MITÄ JÄRKEE,MUTTA JOS TUOTETTA EI VOI KÄYTTÄÄ,NIIN KYLLÄ SE PITÄISI VOIDA PALAUTTA YRITYKSEN PIIKKIIN,VAI MITÄ.KLARNA AIKOI TUTKIA ASIAA,KYLLÄ FIRMA TARJOS MULLE MYÖS 20%ALENNUSTA,SANOIN ETTEI KÄY,KOSKA EN VOI KÄYTTÄÄ TUOTETTA,JONKA TILASIN,SE TYTTÄRENTYTTÄREN VALMISTUJAISIIN,NÄTTI MEKKO,MUTTA TOIVON ETTÄ KLARNA PYSTYY HOITAMAAN TÄMÄN ASIAKKAIDEN HYVÄKSI,LUOTAN SIIHEN,MAKSUKIN PANTIIN TAUOLLE
En ole tilannut enkä tilaa. Mua huijattu kerran jääkaapin varaosalla ja opin kerrasta.
Näin vältät huijauksen:
Testaa toimiiko annettu puhelinnumero.
Viittaa huijaukseen jos yrityksen nimi xxxx-Suomi tai xxxx- Helsinki.
Myös maksutavat kertoo paljon. Mikäli saa maksaa verkkopankin kautta niin yritys on luotettava.
Tarkasta aina arvostelut.
Itse tilaan vaan varmoista kaupoista ja joissa tavara on varastossa.
Kerran voi tulla huijatuksi mutta toista kertaa ei pitäisi niin käydä.
Miten voitte luulla kotimaiseksi yritykseksi?
Maksutavat viittaa jo ulkomaalaiseen kauppaan!
Aivan samanlaisen kirjeen sain minäkin kysyessäni palautusosoitetta liian pienelle mekolle. Näin he saavat myytyä mitä tahansa asiakkaalle "hieman alennettuun" hintaan, koska palautus Suomesta kiinaan maksaa 32 € ja seurantakoodin kanssa 60 € eli paljon yli mekon hinnan. Näin on myös sama mitä he lähettävät tilauksena, koska asiakas maksaa joka tapauksessa. Siis varma business olipa tuote hyvä tai ei. En suosittele ostamaan mitään ko. firmalta.
On huijausfirma, ei todellakaan kannata tilata Lavnzalta mitään!
Menin halpaan ja tilasin Flora-mekon, joka oli laadultaan aivan toista mitä netissä kuvattiin. Mittasuhteet pielessä, yläosa oikeasta koosta huolimatta aivan liian kapea, alaosa kuin teltta. Laitoin sähköpostia, tarjosivat 20%:n alennusta, vaihtoehtoisesti tuotteen palautus Kiinaan postitus melkein 50€. Yrityksen sivuilta sai käsityksen, että yrityksellä on toimipiste Suomessa, vaan eipä ole. Kuluttajariitalautakunta ei voi auttaa, koska verkkokaupan varsinainen toimipiste on EU:n ulkopuolella, toimivalta ei riitä.
Tilasin mekon, en tajunut, että tuee Kiinasta, ennen kuin näin seurannasta. Tulo kesti kuukauden. Koko oli todella pieni ja mitoitus kuin nukelle, ei aikuiselle naiselle. Materiaaliltaan ja muodoltaan kuin tisirätti. Ei vastannut alkuunkaan kuvan esittämää tuotetta! Ei mitään palautusohjeita mukana.
Sain kanssa tuon saman vastauksen. Tilasin kauniit lenkkarit kokoa 38 ja ovat surkeimmat näkemäni eivätkä mahdu edes jalan viereen. Menin halpaan. Harmittaa.