Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lavenza.fi, onko joku tilannut? Onko luotettava?

Vierailija
16.11.2022 |

Törmäsin tällaisen nettikaupan mainokseen ja sivuilla oli yhdet kivannäköiset kengät, mutta aloin empiä tilausta, kun en löytänyt netistä mitään arvosteluja tms. sivustosta. Onko kenelläkään tietoa voiko tuolta tilata turvallisin mielin?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennen kuin tilaa yhtään mitään mistään pitäisi tarkkaan tutkia nettisivut. Ei yksikään vakavastiotettava kotimainen yritys kirjoittaisi Helsinkiä pienellä, kuten tuolla Lavenzan huijaussivulla on. Fi-päätteen saa myös kaivettua sähköpostiosoitteeseen kuka vain.

Yleensäkin luotettavilla nettikauppasivuilla on heti alareunaan selatessa yrityksen yhteystiedot ja yritystunnus helposti saatavilla. Tuolla Lanzalla ei ollut, vaan pienen kaivelun jälkeen löytyi mm. tämä: "Yrityksen omistaja (UBO): CHEN, YONGXI

Yrityksen nimi: Ecom Winners Limited

Yrityksen Osoite: xianggangjiulongwangjiaohuayuanjie2-16haohaojingshangyezhongxin16lou4shi

Yritysnumero: 3204818."

Sivut näyttävät muutenkin tosi kyhätyiltä, valokuvat ties mistä ja joka tuote alennuksessa. Ääkköset puuttuvat. Ei todellakaan kotimainen firma. Hieman ihmettelen, että näihin Kiinakauppa-huijauksiin vielä lankeaa porukka. Jos haluaa laadukkaan tuotteen, siitä pitää olla valmis maksamaan.

Vierailija
62/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää missään nimessä tilatko mitään tuotteita Lavenza Helsinki nimisestä firmasta.

Minä tilasin puseron, joka oli pieni ja huonolaatuinen. Pyysin Lavenza Helsingistä sähköpostilla palautusosoitetta monta kertaa.

Osoitteen sain, kun kerroin palauttavani tilaamani puseron siihen osoitteeseen mistä se oli lähetettykin.

Palautusosoite Kiinaan, kulut, joka on suurempi kuin tilaukseni maksan minä.

Lupasivat 20 %:n alennuksen, jos pudän palauta puseroa.

Lavenzan palautusohjeessa ei selviä, että palautettava tuote palautetaan Kiinaan omin kustannuksin.

Meni luottamus myös Klarna Bankkiin, kun asioi Lavenzan kaltaisen firman kanssa.

Ei ole olemassakaan yritystä nimel "Lavenza Helsinki" (nettisivuilla kaiken lisäksi "Lavenza-helsinki"). Se on ihan vaan Lavenza. mitä nyt huijausmielessä hyvä laittaa jokaiselle höynäytettävälle maalle oma nettisivu, esim. Suomessa fi-päätteinen, niin herättää luottamusta. Varmaan Ruotsissa oma Lavenza-tukholma jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tuolta talvitakin https://lavenza.fi/collections/vaatteet/products/jil%E2%84%A2-stylish-l… Tullut tuote ei muistuta millään tapaa kuvaa, laatu on luokkaa pilailukaupasta ostettu, eikä mahdu päälle läheskään vaikka valitsin mittataulukon mukaan koon vielä vähän isommaksi kuin olisi pitänyt tarvita.

Vierailija
64/104 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiakkan tarvitse tehdä palautusta, jos tilattu tavara olisi sellainen kuten mainoksessa oli esitetty. Kun asiakas on maksanut tuotteen ei silloin voi olla vastuussa mistään kustannuksista. Virhe on tapahtunut myyjän puolella, myös siitä johtuvat ylimääräiset kulut kuuluvat myyjälle. Tämä teidän myyntitoiminta on täyttä huijausta ja tämä tarjous 20% alennuksesta on röyhkeyden ja epärehellisyyden huippu. Jos myyjä ja heidän kiinalaiset yhteistyökumppanit hyväksyvät tällaisen epärehellisyyden, ei ole ihme jos asiakaspalautteet tällä nettisivustolla ovat mitä ovat. En tule koskaan tilamaan tuotteitanne tai suosittelemaan niitä kenellekkään.

Hyvän maineen voi menettää vain kerran. Kauppaa voi tehdä myös rehellisesti, ei tarvitse huijata.

Suomalainen sanonta: EI NIMI MIESTÄ PAHENNA, JOS EI MIES NIMEÄ.

Vierailija
65/104 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen huijarifirma on ESCOOTER Pääsi multa huijaamaan 130e eikä tavaraa kuulu ei näy

Vierailija
66/104 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun olisin lukenut nämä kommentit ennen tilausta. Tilasin lapsenlapselleni Waldorf-nuken, käsintehty. Nukke oli muovia varmaan Kiinassa tehty. Mukana piti tulla pehmolelu, ei näkynyt. Tilattu nukke oli myyntikuvan irvikuva. Nyt vain sana kiertämään epäonnistuneista kaupoista kyllä niin vitahuttaa😡

Vierailija
67/104 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perskutti, luin teidän kommentteja ja olen mennyt halpaan siis minäkin.Tilasin sen fleecetakin Laveza HELSINKI luki tilauspaikaksi ja laskutuspaikaksi. En ikimaailmaasa olisi sekaantunut kiinakamaan ,,, perkutti.

Vierailija
68/104 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin myös halkomislaitteen halpaan. Onneksi maksoin Klarnan kautta. Siellä on ostajan turva-niminen palvelu. Ostos laitettiin tutkintaan. Ensin tuli tyrmäävä vastaus Klarnalta, jossa minua velvoitettiin maksamaan tästä huijaustuotteesta. Ehdin jo maksaa tuotteen, mutta tällä viikolla tuli Klarnalta yllättäen uusi viesti, jossa luvattiin palauttaa maksu. Ja kaiken lisäksi minun ei tarvitse palauttaa pilipalihalkojaa takaisin ollenkaan.

Varmaankin Klarnaan on tullut muiltakin selvityspyyntöjä, koska halusivat muuttaa omaa kannanottoaan ostajan eduksi. Kyllä rohkaisee jatkossakin käyttämään Klarnaa ostoksissa.

Vierailija
69/104 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VERKKOKAUPPAHIUJARIT: Ainakin LAVENZA Helsinki (Lavenza.fi) ja laskuttaja RF Online B.V. ovat tällaisia huijareita. Tuotteet ovat epäkuranttia tavaraa. Ostoksia ei vaihdeta, rahoja ei palauteta virheellisistäkään tuotteista. Epäkurantti krääsä tulee Kiinasta. Kannattaa lukea KKV:n eli Kuluttaja- ja kilpailuviraston sivuilta myös tästä asiasta eli verkkokauppahuijauksista. Jos myyjä ei palauta maksua virheellisestä tuotteesta (kuten Lavenza ei palauta), voi korvausta vaatia käyttämältään luottolaitokselta eli Klarnalta tässä tapauksessa. Olen kuukauden tapellut Lavenzan kanssa, Klarnan kanssa asia kesken.  (Kyseessä Adrianna-mekko), kuvassa nilkkapituinen, todellisuudessa hiven polvien alapuolelle (vaikka olen pieni ihminen) ja todella huono työnjälki. Aion tehdä rikosilmoituksen. Löysin tämän sivun vasta kun vahinko oli tapahtunut...Levittäkää muutkin tietoa eteenpäin. Nämä rikolliset pitää saada pois markkinoilta. Klarnalle olen reklamoinut myös näistä huijareista ja kyseenalaistanut sen toiminnan. Kai heillä pitäisi olla edes yhteystiedot firmoihin, joiden kanssa tekevät yhteistyötä. Että semmosta...

Vierailija
70/104 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistivat laskun kokonaan klarnasta.

Vierailija
71/104 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistivat laskun kokonaan klarnasta.

Sama juttu, loppu hyvin ja kaikki hyvin. Pisteet Klarnalle tällä kertaa.

Vierailija
72/104 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kävi minulle. Haluaisin palauttaa liian pienet talvikengät mutta itse joutuu maksamaan lähetyksen noin 59 e. 

Luvattiin 20% alennus jos pidän kengät. . Klarnalla maksettu joka nyt siis taukotilassa mutta maksamaanhan tämän joutuu.

Vierailija
73/104 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan lankaan menin minäkin. Lavenzesta tilaamani vaate oli miniatyyrikokoinen. Palautuskulut joutuu itse maksamaan ja ne oli kalliimmat kuin vaate. Otan sen 20 % hyvityksen ja nielen tappioni  :D :D :D

ÄLKÄÄ TOSIAANKAAN TILATKO TÄSTÄ PAIKAISTA MITÄÄN

Vierailija
74/104 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä HOHHOIJAA mekon ostaja. Aikani taistelin ensin Lavenzan kanssa, ei tulosta. Sitten Klarnan kanssa. Minulla oli todisteet, että saamani Adrianna-mekko ei vastaa L:n sivuilla kuvattua missään suhteessa. Toin myös esiin, Klarnalle, että mielestäni kyseinen firma on huijariverkkokauppa ja ihmettelin, miten Klarna on yhteistyössä rikollisesti toimivan "yrityksen" kanssa. Rättiä en palauta, eikä Klarna sitä vaadi. Klarna on mitätöinyt laskun. KANNATTAA SIIS PITÄÄ PUOLENSA!

Vierailija
75/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kuvassa olleen hienon bleiserin kanssa kävi samoin. Hieno takki kuvassa olikin surkea fleecetakki. Palauttaminen tehty mahdottomaksi. EI IKINÄ ENÄÄ TLLAISIA TILAUKSIA 😡

Vierailija
76/104 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vääntänyt tämän huijariyrityksen kanssa. Ei hyvitystä, ei palautusmahdollisuutta. Menin myös ansaan ja tilasin mekon, joka on aivan ala-arvoinen laadultaan. Mittasuhteet väärin, kangas polyesteripaskaa, kaikki näkyy läpi, mekko ei ole mekko vaan ihan ylettyy just just peffan alaosaan. Ihan eri oloinen ja näköinenkin mitä tuotekuvassa. Käyttökelvoton rätti ja roskiin menee.

Olen saanut oikean tuotteen totesi Lavenzan asiakaspalvelu.

Seuraavaksi sitten keskustelu siirtyy Klarnalle ja kuluttajavirastolle.

Älkää ostajo mitään täältä. Ihan huijausta.

77/104 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilin etsin yhteystietoja sivuilta. Niiden vaikea löytäminen tai jopa kokonaan niiden puuttuminen kertoo usein epäluotettavasta sivusta. Yhteystietoja löytyy kohdasta käyttöehdot https://lavenza.fi/pages/kayttoehdot.

"Identity of Seller" sijaitsee Kiinassa ja "Business owner" on Yang Yueqin.

Käyttöehdoissa sanotaan että :

"Emme takaa, että ostamiesi tai hankkimiesi tuotteiden, palveluiden, tietojen tai muun materiaalin laatu vastaa odotuksiasi tai että Palvelussa olevat virheet korjataan."

Kannattaa jättää suosiolla väliin ja tilata jostain luotettavammasta paikasta.

Vierailija
78/104 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuli Facebookissa mainos vastaan ja siellä linkki tänne.

Vierailija
79/104 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Lavenza.fi sivulta langattomat kuulokkeet ja vasta tehtyäni tilauksen löysin netistä kommentteja että tavara tulee Kiinasta. Olin heti yhteydessä peruakseni tilauksen, tämä Suomen lain mukaan mahdollista 14 vrk ajan. Heille se ei sopinut, olisi pitänyt perua vrk kuluessa.

No, kuulokkeet tulivat kolmen viikon kuluttua ja olivat täysin köyttökelvottomat. Eivöt pysy korvissa kiinni pitämättä, toinen kuuloke mykkä ja toisesta kuului hyvin hiljaa. Äänen voimakkuuden säätö ei toiminut.

Siis aivan sekundaa ja palauttaminen Kiinaan maksaa enemmän kuin tuote.

Eli kantapään kautta oppien taas, älä tilaa netistä, jos et ole aivan varma yrityksen luotettavuudesta.

Vierailija
80/104 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä huijarikauppa. Nyt markkinoi Sloggin zero feel-kopiorintsikoita.