Lavenza.fi, onko joku tilannut? Onko luotettava?
Törmäsin tällaisen nettikaupan mainokseen ja sivuilla oli yhdet kivannäköiset kengät, mutta aloin empiä tilausta, kun en löytänyt netistä mitään arvosteluja tms. sivustosta. Onko kenelläkään tietoa voiko tuolta tilata turvallisin mielin?
Kommentit (104)
Bri, mulla on Klarnalla tutkinnassa ja lasku seisoo maksamattomana. Klarnalta piti jonkun ottaa yhteyttä myöhemmin.
Huijari firma mihin minäkin lankesin, kuvissa jämerä halonhalkaisija piti olla hyvä lahja miehelleni. Kun paketti lopulta saapui, ihmettelin jo hakiessa paketin kokoa ja painoa, oli höyhenen kevyt. Tällä mini rimpulalla ei kyllä halkoja halkaista, taitaa haleta tämä rihveli ennemmin.
Käyn tässä keskustelua palautuksesta joka maksaisi lähes 50 euroa, sitähän en kyllä maksa. Yritys antaa kuvan nimellään että olisi Helsingissä. Asia ilmoitettu Klarnalle, he aikoivat olla yhteydessä firmaan. Tehkää ilmoituksia muutkin, minä en aio tulla huijatuksi. En aio menettää tuota summaa, koska tämä oli täysi huijaus. Keksi yhdessä viestissä että olen muka valinnut pienemmän koon, eihän sellaista vaihtoehtoa ollut edes.
Okei pitääpä yrittää itsekkin lähestyä klarnaa. Mulla olisi maksussa eräpäivä tänään 😬 tosin en ole saanut vielä uutta laskua tuolla 20% alennuksella. Mulle ilmoittivat myös että olen tilannut pienemmän koon tuosta, siksi on niin pieni. Olen melko varma ettei ilmoituksessa ollut kokoa mainittu, mutta tuotteen haettua postista kun kävin katsomassa heidän sivuiltaan niin siellä oli mitat tuolle pienelle. Voikohan lisätä ne mitat jälkeenpäin kun tulee ihmisiltä palautetta tuotteesta 🤔 mutta kuvat valehtelee täysin siitä mitä tuote todellisuudessa on. Hetki sitten heillä oli myynnissä 3 eri puunhalkaisijaa jotka näyttivät kaikki samanlaisilta. Tyytyväisyys kommentitkin olivat näissä samoja. Nyt ei ole kuin 1 tuote myynnissä.
Tarkistakaa onko tuotteessa laatuvirheitä esim. saumoissa. Älkää missään nimessä maksako laskua vaan ilmoittakaa Klarnalle että tuote on virheellinen. Tämä tietenkin pitää pystyä näyttämään, mutta tuote ei vastaa kuvausta.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin sieltä juuri kivannäköisen ponchomaisen huivi/viitan. Sen ehdin jo huomata että tulee Kiinasta, mutta tuote ei ole vielä tullut perille joten en tiedä laatua tai tuleeko perille. Maksoin Klarnalla -ja itse asiassa luulin, että se olsii tae ettei ole kiinakauppa, ne harvemmin tarjoaa sitä maksuvaihtoehtoa- joten lienee sitä kautta jotain turvaa ongelmatilanteissa.
Tuli perille. Ei se samanlainen ole kuin kuvissa, kuvissa oli puoleen reiteen pitkä viitta, ja käytännössä tullut tuote on enemmänkin olkapäiden lämmitin, niin lyhyt. Ylettyy juuri ja juuri tissien alle mulla 172-senttisellä ihmisellä. Mutta ihan nätin näköinen muuten, en taida jaksaa tuohon palautusrumbaan alkaa kun tuotakin varmaan tulee käytettyä kotona etätöissä.
Täällä myös yx halon halkaisijan tilaaja 😏
Harmi etten tajunnut tulla lukemaan tänne kommentteja ennen kuin tilasin. Siis palauttaa ei kannata, niin kalliit on kustannukset. 20% alennusta tarjosivat, joten ei ota jos ei annakaan, kokeilen siis sitä, vaikkei se paljoa olekaan. Perästä kuuluu miten siihen vastaavat.
Soitin Klarnalle, mutta kun on mustaa valkoisella eli verkkokaupan sivun lopussa TIEDOT- osiossa niin eivät voi asialle tehdä mitään. Totesi itsekin ettei niitä kukaan lue.
Täällä myös yksi Kindling Crackerin pettynyt tilaaja. Onko kuluttajaneuvoja kommentoinut mitään asiasta? Itse yritin Lavenzalta kysellä sillä että lähetetty tuote kulkee nimellä Kindling Splitter (muilla nettikaupoilla) ja että minulle on siis toimitettu väärä tuote. Skippasivat koko kommentin ja sama P vaan jatkuu siitä että tilaus on lähetetty Aasiaan, siis palautuskin on Aasiaan. En minä kyllä Aasiasta mielestäni mitään tilannut...
Kyselen kyllä vielä itsekin kuluttajaneuvonnasta asiaa!
Ihan Kiinalainen juttu
Älkää missään nimessä tilatko sieltä mitään.
Minä olin tilaamassa koiralle ulkoilutakkia Hanna boutique Helsinki. Varastossa 5 jäljellä Toimitus pari päivää.
Kun menen tilaukseen niin eteen tulekin Lawensa ?, ihmettelin, mutta ajattelin että on kuitenkin OK kun on kotimainen firma. Metsään meni
Tilasin tuotteen 5.11 eikä ruvennut kuulumaan,.Kyselin perään , silloin ilmeni että takki on tulossa Kiinasta. Joo tuli 28.11 väärään paikkaan, 25 km väärään suuntaan. Kävin hakemassa 1.12.
Ja sitten takki oli 20 cm liian lyhyt ja koko muutenkin liian pieni.
Lähettäjän osoitetietoja paketista ei voi lukea. Suttuista, varmasti ihan tarkotuksella jotta ei pysty palauttamaan.
Otin LavenZan yhteyttä mailillä ja ilmoitin että haluan palauttaa tuotteen koska se on liian pieni ja että lasku poistetaan Klarnasta
Heidän vastuksensa oli seuraava jos pidät tuotteen niin saat seuraavasta ostoksesta alennusta 20 ./.. Jos palautan tuotteen niin minun pitää itse maksaa lähetyskulut. Sitten kun saavat tuotteen takaisin niin ottavat Klarnan laskun pois. Sitä epäilen kyllä suuresti. Joku kertoi että olisi maksanut noin 50 eur (enemmän kuin tuotteen hinta) lähettää takaisin Kiinan ja sitten vielä perään tullut tullinkyselyjä ilmeisesti myös tilauksen tuonnista
Otin yhteyttä Klarnan tänään, lasku laitettiin hyllylle selvitystä varten.
Käskettiin olla tekemättä mitään , eikä palauttaa tuotetta.
LavenZa on alkanut pyörimään FB ssä marraskuun aikana niin myös asiakkaiden valitukset.
Lukekaa ihmeessä mitä ihmiset ovat kirjoittaneet
Nämä Huhaa firmat vaihtavat nimiä kun jotkut paitoja
Ei näytä oikeudelliseltä toiminallta
Sama juttu kun edellisellä. Feikki tuote tuli ja tappiota kolme kymppiä kun maksoin paskan. Kirjeenvaihto niiden kanssa alko tuntumaan automaatin kanssa keskustelulta joten helpommalla pääsi kun otti kantapään kautta opetuksena.
Menin itse samaan vedätykseen. Sain pienoismallin halon halkaisijasta. Postin palautusmaksu on niin suuri ettei kannata lähettää takaisin. Totesin, että parempi vain ottaa se 20%:n palautus ja nuolla haavoja. Aivan täysi huijausfirma. Älkää vain tilatko sieltä mitään!!!
Laittoivatko tilillesi sen 20% hyvityksen?
Sain täyden hyvityksen halkolaitteesta Klarnan laskulle. Tein reklamaation, että tuotteen saumat ovat rikki. Sauma oli irti yläkulmasta ja toinen saumattu huonosti. Pyysivät kuvaa ja videota ja uutta videota laitteen testauksen jälkeen.
Verkkokauppa tekee tiliä lähettämällä muutaman euron tuotteita Kiinasta Suomeen. Toivottavasti etenee tutkintaan, ja useampi asiakas saa rahansa takaisin. Nyt FB:ssä pyörii pahvinen kissaleikkikalu. :/
Paska firma. Kiinasta tavarat eikä Helsingistä vaikka nimi on Lavenza Helsinki. Tilasin kengät 40 kokoo jotta mahtuisi villasukat... Pienet. Nyt palautus pitäisi tehdä Kiinaan 45€ lähetys ja kengät makso 43.11€ jos oisin et on kiinan kenkiä olisin tilannut wishiltä, niin muuten samat kengät maksaa siellä 18€+ lähetyskulut, et sellattiista. Mä tappelen nyt tän liikkeen kaa kun eivät suostu hyvityksiin ja klarna nyt "jäädyttänyt" laskut vähäks aikaa, mutta saa nähdä mitä käy. ÄLKÄÄ VAAN SORTUKO TÄHÄN PULJUU. TULEE VAAN ONGELMIA!
Ihmeesti mainos on tämmöinen, kun googlaa lavenza Helsinkiä, mutta ei tämä pidä paikkansa. Tapellut Alyssan ja Lucan kanssa aiheesta jo 26.11 lähtien.
Lavenza-helsinki
Etsitkö löytöjä? Aina halvat hinnat. Ilmainen toimitus. Hanki alennus. Ilmainen palautus. 100 % rahat takaisin -takuu. Maksa myöhemmin. Tilattu ennen 23:59 = Lähetetty tänään. Lähetetty samana päivänä. Maksa myöhemmin.
Eniten harmittaa että KLARNA on lähtenyt tukemaan tällaisia huijarifirmoja!
Sippek kirjoitti:
Eniten harmittaa että KLARNA on lähtenyt tukemaan tällaisia huijarifirmoja!
Tuotteen nimikin vaihtuu näköjään aika tiuhaan!
https://lavenza.fi/products/woodpro%e2%84%a2-halon-halkaisija
Ihan hirveä huijaus firma. Luulin tilaavani ihanan nuken. Kun nukke saapui se olikin ihan toinen kuin videossa jonka perusteella sen ostin. Lisäksi kun lähdin myynti videon perusteella etsimään löysin ihmisen joka tekee oikeasti videon nukkeja ja video oli hänen sivulta kopioitu. Palautus tosiaan lähes 50€ jota en kyllä maksa. Tilasin kun luulin että klarna maksu onnistuu vain luottavilla yrityksillä. Harmittaa!!!!
Lavenzaa on näköjään krtisoitu tällä jo, kun etsin tietoa firmasta. Aiheesta. Tilasin sieltä "monikäyttöhanan".
Mainos oli Facebookissa. Parin paivän kuluttua pengoin hieman firman kaustoja. Kiina! Ilmoitin, että perun kaupan. Ei kuulemma voi. Laitoin pitkät litanian Suomen kuluttuajalainsäädännöstä heille. On kuulemma jo "tilauskäsittelyssä". Sanoin, että palautan heti, kun telee ja rahat takaisin. Tämän jälkeen oli paljon kiivasta sähköpostin vaihtoa. Lopulta en viitsinyt enää vaan jäin odottamaan pakettia. Seurantakoodin mukaan paketti matkusti Shanghaihin ja Hollantiin vieläpä lentokoneella ja vähitellen Suomeen jollain. Toivottavasti ei taksilla, sillä lisäävät sen varmaan toimituskuluihin. Samaa reittiä paketti tulee palautumaan takaisin Kiinaan ja pääsen tappelemaan rahojen takaisin tilille saamisesta.
Tarina ja tapahtumasarja on siis vielä kesken... nimim. Tilaajatonttu
Videolla mies hakkaa halkoa, joka hajoaa neljäksi kappaleeksi. Olen tuollaisen nähnyt joskus ja siitä haaveillut. Nyt alennetulla hinnalla (42E) tuntui hyvältä hankinnalta.
Sain 375g painavan pienen metallihäkkyrän, joka muistuttaa kynttiläsomistetta. Siihen mahtuisi halko kokoa 5cm jota metallijalat tuskin kestäisivät. Pienessä paketissa ei ole lähetyslistaa - ei mitään tietoa, mihin palauttaa. Kokemuksianne lukiessa tulee käsitys, että sellaista ei olekaan.
Lasku odottaa Klarnalla (firma, johon olen luottanut) . Aikomus tehdä ilmoitus jokaiseen paikkaan, mihin mahdollisuus. Suututtaa myös kuvitelma suomalaisesta yrityksestä (Lavenza).
Tulikohan tästä 42€ maksava oppitunti liittyen terveeseen epäluuloon?
Itse tilasin myös halon halkaisijan ja sain sen 19cm rimpulan. Olen käynyt viestin vaihtoa heidän kanssaan ja tarjoavat myös tuota naurettavaa 20%korvausta. Jännää on myös että kun sain tilauksen niin sivuilla oli 2 negatiivista palautetta tuotteesta niin hetkeä myöhemmin olivat poistaneet kommentit. Yhdestä kerkesin ottamaan kuvakaappauksen. Nämä positiiviset kommentit on selkeästi heidän itsensä tekemiä, ei kuluttajien. Ei kai tässä muu auta kuin maksaa tuote kun palauttaminenkin on kalliimpaa kuin tuote maksaisi. Vai onko joku saanut laskun mitätöityä.