Ahdistus oman lapsen seurassa?
Osaisiko joku sanoa tällaiseen jotain viisasta? Tai saisiko ehkä vertaistukea? Kun tunnen ahdistusta oman aika pienen lapseni seurassa. Ahdistus liittyy lapsen erääseen sairauteen ja lisäksi lapsen käyttäytymiseen. En ole löytänyt aiheesta oikein mitään kirjoituksia mistään, mutta en voi olla ainoa tällaisten tunteiden kanssa.
Kommentit (48)
Et ole ainoa. Itse olen kokenut samaa, lapsi on nyt jo isompi ja silti kamppailen tunteideni kanssa. Vaikea ymmärtää jos ei ole kokenut. Huonosti olen löytänyt vartaistukea, voimia sinulle!
Kokeilkaa sisäisen lapsen meditaatiota, youtubesta löytyy. Sellainen voisi avata, miksi oma ahdistus tuossa tilanteessa nousee.
Ei tuohon voi sanoa mitään viisasta.
Josko voisit purkaa auki kirjoittamalla. Mikä siinä pelottaa, oma vastuuko että on sidottu seuraavat 20 vuotta tai että joutuu kohtaamaan eriarvoisuutta terveiden lasten rinnalla? Vaiko empatiaa lapsen tulevaisuudesta kun ei voi vaikuttaa?
Toivon että löydät vertaistukea, en tiedä mistä olet sitä hakenut mutta esim. fb-killa on paljonkin ryhmiä eri sairauksista poteville. Muuten en voi sanoa muuta että toivottavasti ahdistus laimenee ja pystyt rakastamaan ja hyväksymään lapsesi sellaisena kun hän on tähän maailmaan syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Josko voisit purkaa auki kirjoittamalla. Mikä siinä pelottaa, oma vastuuko että on sidottu seuraavat 20 vuotta tai että joutuu kohtaamaan eriarvoisuutta terveiden lasten rinnalla? Vaiko empatiaa lapsen tulevaisuudesta kun ei voi vaikuttaa?
En osaa määritellä asiaa tarkemmin, mutta ahdistusta en tunne kun lapsi vaikka on nukkumassa, vaan nimenomaan hänen seurassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa määritellä asiaa tarkemmin, mutta ahdistusta en tunne kun lapsi vaikka on nukkumassa, vaan nimenomaan hänen seurassa. Ap
Ensimmäinen lapsi vai ettei ole kokemusta pienten lasten hoitamisesta, niin jokainen kokee sen ahdistavana ainakin jos on vieras lapsi että mitä saattaa tehdä.
Viimeinen paikka mistä itse kysyisin tälläiseen sensitiiviseen aiheeseen neuvoja! Järki käteen!
Miten olisi neuvola, sitten on erilaisia ryhmiä jotka on kyseiselle sairaudelle. Av palstan neuvoillako elät elämääsi, voi raukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen paikka mistä itse kysyisin tälläiseen sensitiiviseen aiheeseen neuvoja! Järki käteen!
Miten olisi neuvola, sitten on erilaisia ryhmiä jotka on kyseiselle sairaudelle. Av palstan neuvoillako elät elämääsi, voi raukkaa!
Tälle sairaudelle ei ole mitään ryhmiä. Ja neuvolasta en ole saanut omiin tunteisiin koskaan mitään apua, vähättelyä vain.
Ap
Lapsesi ei tarvitse olla täydellinen saadakseen elää täyttä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi neuvola, sitten on erilaisia ryhmiä jotka on kyseiselle sairaudelle. Av palstan neuvoillako elät elämääsi, voi raukkaa!Tälle sairaudelle ei ole mitään ryhmiä. Ja neuvolasta en ole saanut omiin tunteisiin koskaan mitään apua, vähättelyä vain.
Ap
On ainakin harvinaisten sairauksien
Mene narsistien uhrien tukiryhmään :)
Riippuu sairaudesta , esim kela järjestää aika monipuolisesti vertaistuki kursseja ja lomia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi neuvola, sitten on erilaisia ryhmiä jotka on kyseiselle sairaudelle. Av palstan neuvoillako elät elämääsi, voi raukkaa!Tälle sairaudelle ei ole mitään ryhmiä. Ja neuvolasta en ole saanut omiin tunteisiin koskaan mitään apua, vähättelyä vain.
ApOn ainakin harvinaisten sairauksien
Ei tämä ole mikään harvinainen sairaus. Monelle harvinaiselle onkin ryhmiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syntyykö ahdistus peloista ?
Paljolti kyllä.
Ap
Miten tänään vastaukset keskusteluihin on jotenkin tosin tökeröitä. Ehkä kellon aika on huono kun kaikki fiksut ihmiset on töissä .
Jonkun pitäisi jo kirjoittaa että mitäs menit porsimaan, mutta lapsesi sairautta ei auta yhtään että äitiä ahdistaa. Olet vastuussa siitä mitä olet synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Itse olen kokenut samaa, lapsi on nyt jo isompi ja silti kamppailen tunteideni kanssa. Vaikea ymmärtää jos ei ole kokenut. Huonosti olen löytänyt vartaistukea, voimia sinulle!
Kiitos sinulle kommentistasi.
Ap
En ole mikään sairausfoobikko. Mistähän sellaistakin keksit?
Ap