Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako teillä 16-17 vuotias jouluna ottaa joulupöydässä aikuisten kanssa alkoholia?

Vierailija
16.11.2022 |

Miten on?

Kommentit (288)

Vierailija
101/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että hän pyytää. Minun puolestani voisi tilkan maistaa.

Vierailija
102/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun täällä toistuu tuo että jos ottaa sivistyneesti pari lasia viiniä, on äiti heti perseet ollalla. Keskiluokan ja alemman keskiluokan tekopyhää saivartelua.

Meillä käytetään ruuanlaitossa alkoholia riippuen menusta, mutta emme olekaan tekopyhä suomalainen köyhä perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin hihhulit. Juokaa maitoa, älkää vaan antako pillua edes jouluaattona ja pelätkää kaikkea, vaikka koronaa. Tappakaa itsenne.

Vierailija
104/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin hihhulit. Juokaa maitoa, älkää vaan antako pillua edes jouluaattona ja pelätkää kaikkea, vaikka koronaa. Tappakaa itsenne.

Ai niin, kun pillua voi antaa vaan viinin jälkeen?

Vierailija
105/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot vauhdissa.

Vierailija
106/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, otetaas sille!

Vierailija
107/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä 16v osaa tilata ateriaan sopivan vuosikertaviinin ihan itse ravintolassa (ei suomessa), alkoholi tuo ruuan maut eritavalla esiin kuin esim maito. Suomessa on alkoholi ongelma kun siitä tehdään tabu ja köyhät juo kun elämä on siellä teillä ihan paskaa.

Vierailija
108/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Ei ja ei todellakaan. Alaikäinen on alaikäinen , sinne saakka kunnes täyttää 18 v.

Sitäpaitsi, meillä ei koskaan nautita minkäänlaista alkoholia Joulun aikaan.

Se on ollut aina meidän perinne ja aiomme nauttia Joulusta ja tulevista Jouluista raittiina.

Vierailija
109/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on saanut aina, jos on halunnut. Ei ole onnistunut kasvatus. Molemmat karttavat alkoholia.

Vierailija
110/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vielä muutama vuosi sitten viiniä aina kotona, mutta jossakin vaiheessa sen lipittäminen alkoi tuntumaan lähinnä typerältä. Ei sitä osannut edes kaivata, vaan illat, viikonloput, juhlat ja hyvät ruuat menivät todella mukavasti ilman viiniäkin. Juomana meillä on esimerkiksi kuplavettä. Illat ilman pöhnää olivat mukavia ja viinit unohtuivat juomatta.

Aikaa ennen koronaa olimme usein sukulaisilla jouluruualla ja siellä alkoholi ei kuulunut minun ja mieheni juomisiin, sillä en ota, jos ajan, sama miehellä. Emme ota siis ollenkaan, sillä miksi ottaisimme? Vaikka toinen olisi voinutkin juoda alkoholia toisen ollessa kuskina, niin minulla on ainakin ohi jo se aika, että viinin lipittäminen tuntuisi hienolta, joten jätin mielummin sen väliin kokonaan.

Koronan aikana lapsistamme tuli isoja teinejä ja eivät he ole juhlajuomia kyselleet. Olisin ehkä voinut pari senttiä viiniä kaataa jollekin 17 vuotiaille, mutta eivät he edes olleet siitä kiinnostuneita, joten en tyrkyttänyt. Emme ole huomanneet tehdä alkottomuudesta ongelmaa.

Vierailija
111/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säynätsalo kirjoitti:

Meidän perhe vetää kunnon ryyppy putken joka kestää aattoillasta

uudenvuoden aattopäivään, uudenvuoden päivänä tasoitellaan.

Sitten jo alkaakin normi arki, työt tehtaalla ja lasten opiskelut amiksessa.

Itse elänyt näiden "sivistyneempien" kanssa ja voin todeta että heidän juhlansa vasta märkiä olivatkin :)

Vierailija
112/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun muiden alkoholin käyttö tai sen käyttämättä jättäminen on joillekkin noin iso ongelma. Mua ei vois pätkääkään kiinnostaa mitä joku muu on mieltä meidän perheen asioista tai tavoista.

Vierailija
113/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on solumyrkky. Se tuhoaa hermosoluja. Joten miksi kukaan joisi alkoholia?

Vierailija
114/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Miksi ei saisi?

Vierailija
115/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruokaa syöty melkein koko vuosi, liharuokaa en saa alas jos ei ole viiniä. 

Vierailija
116/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun muiden alkoholin käyttö tai sen käyttämättä jättäminen on joillekkin noin iso ongelma. Mua ei vois pätkääkään kiinnostaa mitä joku muu on mieltä meidän perheen asioista tai tavoista.

Huvittaa nämä joille tuo on ongelma. 😁

Vierailija
117/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai saa

Vierailija
118/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöytään kuuluu glögi ja munatoti, kenties jouluolut. Ei mikään viini.

Vierailija
119/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset 97% on massaa, ja massa toimii kuin psykoosissa ja massa on älyllisesti tyhmää.

Vierailija
120/288 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin jotain 14 vuotias niin sain aina tilkan viiniä kun muut ottivat lasillisen.