Vessapaperi maksoi eilen kaupassa käydessä 50% enemmän kuin edellisellä kerralla!! Miten tällä perustoimeentulotuella voi tulla enää mitenkä...
En vain käsitä miten tällä olisi enää tarkoitus elää....Kaikki vain nousee ja nousee, nyt esim. tämä vessapaperi.
530e/kk on täysin riittämätön, ja ainakin 200e korotus tarvittaisiin, vai pitääkö tässä varkaisiin alkaa??
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit nyt vaan sinne töihin?
olen töissä ( en ole ap) ja saan toimeentulotukea. Vakaopen palkka on niin huono mikäli on lapsia ja asuu pk seudulla että joutuu hakemaan tt tukea ja asumistukea.
Ja se palkka on huono koska verorahat menevät niille jotka eivät tee mitään sen sijaan että maksettaisiin säällistä palkkaa niille jotka tekevät. Ratkaisu tähän ei ole tukien korotus vaan leikkaus, jolla sitten voitais sinunkin palkkasi nostaa paremmalle tasolle.
ei vaan ne verorahat menee suurimmilta osin sinun omaan ja kolleegojesi palkkoihin, joita vaaditte kokoajan lisää ja lisää. Samoin kunnan ylipalkatuille virkamiehille, tyyliin 5000/kk. Lääkärit kiskoo 8000 e/kk. Sinne ne kaikkien veroeurot huopenee. Samoin koko päiväkodin pyöritys palkkoineen on täysin turha menoerä yhteiskunnalle. Itse hoidettava kotona ne lapset. Ei tule rasittaa yhteiskuntaa.
Huomaa että tällä palstalla on harvinaisen tyhmää porukkaa, kun moni ei tunnu tajuavan, että työttömällä ihmisellä voi olla esim. sairauksia, mielenterveysongelmia tms. jotain sellaista, että työnteko ei hetkellisesti ole mahdollista. Jos on niin hirveä kateus työtöntä ihmistä kohtaan niin tee samoin ja jää työttömäksi! Miksi teet töitä paskalla palkalla, jos tarvii sitten vajota noin alas, että kadehdit työtöntä ihmistä. Alkakaa käyttämään aikaa sen asian ajamiseen, että palkka nousee sen sijaan, että käytätte aikaa täällä työttömien haukkumiseen. Samalla energian tuhlaamisella voisi saada asioita edistettyä oman palkan saralla. Jos moni ihminen alkaa boikotoida riistofirmoja niin lopulta palkkojen on pakko nousta, koska ilman työntekijöitä ei hommat pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN!
ei ne mäkkärissä tai muualla minne helppo päästä palkkaa ylipainoisia kotiäitejä: Se on brändi, johon halutaan nuoria kauniita hoikkia , jotka ei tiedä oikeuksiaan. Siksi eivät palkkaa ketään keski-ikäistä.
Olen pienyrittäjä eikä jää itsellänikään asumiskulujen jälkeen paljon enempää kuin toimeentulotuella. Olen pyrkinyt siihen että saisin tonnin kuussa kasaan, aina en saa. Asumiskulut on kuitenkin pienet (400e) joten pärjään ihan ok. Saan jopa säästöön. Tammikuussa olen lähdössä Madeiralle eli jotain luksustakin on varaa joskus hankkia. Ruokaan kuluu nykyään noin 200-230e kk, en koe että pihistelisin siinä. Muuhun elämiseen toiset 200 (vaatteet, puhelin, harrastukset jne). Loput säästöön. Yleensä noin 100-150e ainakin siirtyy säästötilille. Mihin apn rahat kuluu?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että nykytilanteessa monelta katoaa viimeisetkin sympatianrippeet itsesäälissä rypeville toimettomille.
Kun itsekin yrittää selvitä päivästä toiseen, kaikesta tinkien, lisätyötä haalien.
Ja jollekuille maksetaan kaikki se mistä itse tinkii, kuten lääkkeet, terveydenhuolto, sähkö, bussilippu.
Ette taida tajuta, kuinka hyvässä asemassa olette, kun yhteiskunta sponsoroi perustarpeenne.
Sen ajan kun minä raadan töissä, voit sinä aivan rauhassa haalia ruokasi ruokajonoista, sen olet valinnut. Ehkä sitten jää rahaa siihen vessapaperiin.
Kuule se sympatia tarkoittaa just sitä, että sä meet itse rypemään itsesäälissä ja katkeruudessa sen kuvittelemasi toimettoman kanssa. Ihan samaa sakkia olet.
Kukaan ei toivottavasti tule sullekaan sanomaan, että vaihda parempaan työhön ja kouluttaudu jos et muuten pääse. Kaikki tietää ettet syystä tai toisesta pysty, eikä halua ilkeillä kun tietää ettet edes pääsisi opiskelemaan juristiksi tai lääkäriksi. Ne tietää, että jos sun kyvyt olisi riittäneet, olisit jo hyväpalkkaisessa työssä tai yliopistossa.
Empatiaa sulle, tilanne on varmasti vaikea ja ei ole helppo välttää katkeruutta. Vielä se, ettet tiedä koska joudut työttömäksi tai et muuten saa rahoja riittämään. Ymmärrät, että voit itsekin olla kohta anomassa rahaa luukulta, ja tiedät ettei ne rahat kohta riitä kaikille.
Onneksi sulla on vielä se työpaikka. Toivottavasti työkyvyttömyys ei uhkaa onnettomuuden tai sairastumisen takia. Sitä en toivo, että työpaikkasi vapautuisi jollekin työttömälle. Yritä päästä pelosta ja katkeruudesta, äläkä menetä toivoasi. Oot nimittäin muuten hyvää vauhtia luisumassa samaan kasaan mihin moni on jo joutunut.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että tällä palstalla on harvinaisen tyhmää porukkaa, kun moni ei tunnu tajuavan, että työttömällä ihmisellä voi olla esim. sairauksia, mielenterveysongelmia tms. jotain sellaista, että työnteko ei hetkellisesti ole mahdollista. Jos on niin hirveä kateus työtöntä ihmistä kohtaan niin tee samoin ja jää työttömäksi! Miksi teet töitä paskalla palkalla, jos tarvii sitten vajota noin alas, että kadehdit työtöntä ihmistä. Alkakaa käyttämään aikaa sen asian ajamiseen, että palkka nousee sen sijaan, että käytätte aikaa täällä työttömien haukkumiseen. Samalla energian tuhlaamisella voisi saada asioita edistettyä oman palkan saralla. Jos moni ihminen alkaa boikotoida riistofirmoja niin lopulta palkkojen on pakko nousta, koska ilman työntekijöitä ei hommat pyöri.
Kukaan eibole kateellinen tuosta vaan kaikki on totaalisen kyllästyneitä sossupummien jatkuvaan kitinään kuinka rahat ei riitä eikä osoita minkäänlaista kiitollisuutta siittä että ylipäätään elätetään. Kyllähän kaikki työtävieroksuvat laiskimukset itselleen diagnooseja keksii ettänpääsisi helpommalla ilman omaa panostamista. Aina löytyy töitä mitä pystyy tekemään. Hyvin moni työ hoituu nykyään tietokoneella ja jos pystyy tänne kirjoittamaan ja kitisemään kuinka rahat ei riitä pystyy myös työskentelemään älylaitteella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan eibole kateellinen tuosta vaan kaikki on totaalisen kyllästyneitä sossupummien jatkuvaan kitinään kuinka rahat ei riitä eikä osoita minkäänlaista kiitollisuutta siittä että ylipäätään elätetään. Kyllähän kaikki työtävieroksuvat laiskimukset itselleen diagnooseja keksii ettänpääsisi helpommalla ilman omaa panostamista. Aina löytyy töitä mitä pystyy tekemään. Hyvin moni työ hoituu nykyään tietokoneella ja jos pystyy tänne kirjoittamaan ja kitisemään kuinka rahat ei riitä pystyy myös työskentelemään älylaitteella
voi pystyä mutta ei osaa. Ei tänne kirjoittaminen paljoa vaadi mutta ei se riitä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti minä olen joutunut ottamaan yleisistä vessoista kotiin, kun olisi saatava ruokaa ja lääkkeitä perheelle. Yhdelle lapselle joutunut ostamaan vahvaa sienilääkettä ja sitä ei voi jättää ostamatta. Pyykinpesukone haisee pestessään jotenkin metalliselle tai sähkölle tms. jännälle, joten kai sekin kohta leviää ja käsinpesuksi menee sen jälkeen. Pakko säästää joka asiasta.
vähennä niitä hiustenvärjäyksiäsi. Kaikilla erittäin pienituloisilla on jotkut kammottavat shokkivärit päässä, violetit , punaset, mustat, yms. AInakin rikkaat ja rahattomat ohjelmassa. Rahaa näkyy tuohon riittävän
Pienituloisuus voi altistaa entistäkin suuremmille elämänhallintaongelmille. Olen miettinyt onko toi hiusten shokkivärjäys yritys hallita jotain omassa elämässä, vaikka sitten hiusten väriä jos ei muuta. Vai onko se elämyshakuisuutta ja ailahtelevaisuutta. Köyhyys vähentää sitkeyttä joiltakin, jotkut se muuttaa kekseliäiksi selviytyjiksi, jotka ei kuvittelekaan hakevansa tarpeettomia ja jotenkin kummallisia elämyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti minä olen joutunut ottamaan yleisistä vessoista kotiin, kun olisi saatava ruokaa ja lääkkeitä perheelle. Yhdelle lapselle joutunut ostamaan vahvaa sienilääkettä ja sitä ei voi jättää ostamatta. Pyykinpesukone haisee pestessään jotenkin metalliselle tai sähkölle tms. jännälle, joten kai sekin kohta leviää ja käsinpesuksi menee sen jälkeen. Pakko säästää joka asiasta.
vähennä niitä hiustenvärjäyksiäsi. Kaikilla erittäin pienituloisilla on jotkut kammottavat shokkivärit päässä, violetit , punaset, mustat, yms. AInakin rikkaat ja rahattomat ohjelmassa. Rahaa näkyy tuohon riittävän
Noin kympin kuussa voi maksaa hiusväripurkki, jos on lyhyet hiukset niin sillä värjää useita kertoja. Siittä ei kovin helposti tuota pesukoneen hintaa esimerkiksi säästetä.
Kymppi siitä, toinen karkista, kolmas pikku tilpehööristä, kolmekymppiä vaatteesta joka on tarjouksessa. Jos ne kaikki pistää sivuun, raha pesukoneeseen löytyy jemmasta kun sen tarvitsee. Käytettyjäkin on myynnissä.
Elämässä ei silloin ole niitä pieniä nopeasti iloa tuottavia asioita koko ajan. On vain pitkäjänteisyys ja sisu, mutta myös pesukone elämää helpottamassa.
Kyllä mä tiedän, että se ei oikeasti ole noin yksinkertaista. On tosi helppo sanoa silloin kun ei itse ole siinä tilanteessa. Köyhyys tuo mukanaan niin paljon toivottomuutta ja näköalattomuutta. Vähemmän köyhällä on paremmat mahdollisuudet parantaa elämänlaatuaan. Raha ei tee onnelliseksi, mutta sen puute aiheuttaa helposti sen, että pää ei toimi niin kuin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN!
Mitä työtä sulla on tarjolla, paljonko maksat palkkaa? Yhteystiedot kiitos, että voi sopia työhaastattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen töissä ( en ole ap) ja saan toimeentulotukea. Vakaopen palkka on niin huono mikäli on lapsia ja asuu pk seudulla että joutuu hakemaan tt tukea ja asumistukea.
Ja se palkka on huono koska verorahat menevät niille jotka eivät tee mitään sen sijaan että maksettaisiin säällistä palkkaa niille jotka tekevät. Ratkaisu tähän ei ole tukien korotus vaan leikkaus, jolla sitten voitais sinunkin palkkasi nostaa paremmalle tasolle.
eläkkeet ovat suurin kuluerä ja monet eläkeläisetkin saavat tt tukea. toimeentulotukimenot ovat pieni osuus kun vrt eläkkeisiin tai muihin tukiin
Tämä sama eläke idiooxxi kirjoittelee toistuvasti näitä aivottomia juttujaan 🙂
Suurin osa on eläkkeensä ansainnut tekemällä vuosikymmeniä töitä!
No tämä ei kyllä enää nykyeläkeläisten kohdalla pidä paikkaansa, päti silloin kun eläkejärjestelmä luotiin. Mikäli on vaikkapa 20-vuotiaana aloittanut työelämän ja kuuskymppisenä jäänyt eläkkeelle, niin siinä on 40 vuotta työuraa. Sitten kun nämä elävät sinne yhdeksänkympin kynnykselle, niin siinä tulee 30 vuotta eläkkeennostoa, kun eläkemaksuissaan ovat maksaneet sitä ehkä viiden vuoden edestä. Loput on tulevilta sukupolvilta varastamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN!
Mitä työtä sulla on tarjolla, paljonko maksat palkkaa? Yhteystiedot kiitos, että voi sopia työhaastattelusta.
On minulla töitä tarjolla. Maksan tessin mukaista palkkaa ja sieltä myös pätevyyslisät. Näihin töihin tarvitaan alan koulutus, joten en etsi tekijötä satunnaisista palstamammoista. Viimeksi perjantaina töitä kysyttiin. Keskustelut ovat kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kauppaa. Meidän lähikaupassa vessapaperi on ihan saman hintaista kuin ennenkin.
Ap on hahmo, joka on muutaman kerran päivässä huolissaan hintojen noususta - lienee jonkun sortin häirikkö tai kuntoutuva mt-potilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN!
On minulla töitä tarjolla. Maksan tessin mukaista palkkaa ja sieltä myös pätevyyslisät. Näihin töihin tarvitaan alan koulutus, joten en etsi tekijötä satunnaisista palstamammoista. Viimeksi perjantaina töitä kysyttiin. Keskustelut ovat kesken.
No niin, tässä se tulikin, tarvitaan koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN!
ei ne mäkkärissä tai muualla minne helppo päästä palkkaa ylipainoisia kotiäitejä: Se on brändi, johon halutaan nuoria kauniita hoikkia , jotka ei tiedä oikeuksiaan. Siksi eivät palkkaa ketään keski-ikäistä.
Täällä ei oteta edes kauppaan töihin jos ikää yli 40v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eläkkeet ovat suurin kuluerä ja monet eläkeläisetkin saavat tt tukea. toimeentulotukimenot ovat pieni osuus kun vrt eläkkeisiin tai muihin tukiin
Tämä sama eläke idiooxxi kirjoittelee toistuvasti näitä aivottomia juttujaan 🙂
Suurin osa on eläkkeensä ansainnut tekemällä vuosikymmeniä töitä!No tämä ei kyllä enää nykyeläkeläisten kohdalla pidä paikkaansa, päti silloin kun eläkejärjestelmä luotiin. Mikäli on vaikkapa 20-vuotiaana aloittanut työelämän ja kuuskymppisenä jäänyt eläkkeelle, niin siinä on 40 vuotta työuraa. Sitten kun nämä elävät sinne yhdeksänkympin kynnykselle, niin siinä tulee 30 vuotta eläkkeennostoa, kun eläkemaksuissaan ovat maksaneet sitä ehkä viiden vuoden edestä. Loput on tulevilta sukupolvilta varastamista.
Älä jaksa. Ylisuuret eläkkeet on eri asia, ja ne menevät niille samoille ketkuille joilla raha tulee rahan luo työelämässäkin. Suurin osa on niitä köyhempiä tai keskituloisia. Tointtaako olla katkera samankaltaisille mitä itse on?
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kauppaa. Meidän lähikaupassa vessapaperi on ihan saman hintaista kuin ennenkin.
Pitää vaan sopeutua ja keksiä keinoja miten saa estettyä kulujen nousua. Vähän niinkuin pörssisähköä käyttävät kertovat tekevänsä ilman että mistään joutuisivat tinkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN!
Sehän ei ole este, ettei ole koulutusta. Otat oppisopimuskoulutukseen tai työssä oppijaksi. Kuka tahansa voi oppia ja työnantajana koulutat mieleisesi ilman isompia riskejä. Jos ei onnistu, älä turhaan kuluta aikaa paukuttamalla henkseleitä palstamammoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN!
mitä sitten kehoitat tuota menemään töihin, jos et itse häntä pallkkaa? Jäitkö kiinni valehtelusta?
Valehtelet että ois hänelle töitä, mutta et palkkaa.
En tiedä mihin perustat itse väitteesi kun itse löysin muutaman sekunnin googlettamisella paljon halvempia asuntoja ja siellä oli kolmioitakin joissa vuokra oli reilusti alle tonnin