Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessapaperi maksoi eilen kaupassa käydessä 50% enemmän kuin edellisellä kerralla!! Miten tällä perustoimeentulotuella voi tulla enää mitenkä...

Vierailija
16.11.2022 |

En vain käsitä miten tällä olisi enää tarkoitus elää....Kaikki vain nousee ja nousee, nyt esim. tämä vessapaperi.

530e/kk on täysin riittämätön, ja ainakin 200e korotus tarvittaisiin, vai pitääkö tässä varkaisiin alkaa??

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustoimeentulotuki ei ole 530 euroa kuukaudessa edelleenkään vaan sitä vähentävät asumistuki ja työttömyysturva ja paljon vähentävätkin.kelan sivuilta saa virallista tietoa ,ei keskustelupalstalstoilta!!! Onko aloittaja tehnyt mahdollisesti ennenkin aloituksia samasta asiasta? Nämä asiat on käsitelty kymmeniä ellei satoja kertoja lyhyen ajan sisällä .jos jotakin kadehdittaa niin ottakaa lopputili töistänne niin näette että se toimeentulotuki ei ole 530 euroa ja muutkin tuet ovat monia kertoja pienempiä kuin mitä yleisesti ja useasti tahallisestikin väitetään .samalla jotkut työttömät työnhakijat riemuitsevat kun saavat työpaikkanne.eli siittä sitten lopputilejä ottamaan -ihan rennosti vaan ei tarvitse ujostella!!

Vierailija
42/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alankin näpistelemään vessapaperia. Paaleittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että nykytilanteessa monelta katoaa viimeisetkin sympatianrippeet itsesäälissä rypeville toimettomille.

Kun itsekin yrittää selvitä päivästä toiseen, kaikesta tinkien, lisätyötä haalien.

Ja jollekuille maksetaan kaikki se mistä itse tinkii, kuten lääkkeet, terveydenhuolto, sähkö, bussilippu.

Ette taida tajuta, kuinka hyvässä asemassa olette, kun yhteiskunta sponsoroi perustarpeenne.

Sen ajan kun minä raadan töissä, voit sinä aivan rauhassa haalia ruokasi ruokajonoista, sen olet valinnut. Ehkä sitten jää rahaa siihen vessapaperiin.

Sitten me työttömät saadaan vielä sellainen ilmainen Kimmoke-kortti, jolla pääsee ilmaiseksi harrastamaan, museoihin ja uimahalliinkin pääsee ilmaiseksi. Kortti on voimassa puoli vuotta kerrallaan ja sen jälkeen joutuu hakemaan uudestaan...

hahahah! No eipä ole täällä seuduilla tommosta ikinä ollu, Joku ale saattaa saada jostain?

Vierailija
44/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos menisit nyt vaan sinne töihin?

olen töissä ( en ole ap) ja saan toimeentulotukea. Vakaopen palkka on niin huono mikäli on lapsia ja asuu pk seudulla että joutuu hakemaan tt tukea ja asumistukea.

Vaihda parempi palkkaiseen työhön tai laske elintasoa vastaamaan tuloja niin ei tarvi pummia muilta tai muuta halvempaan asuntoon mihin omat rahat riittävät niinnkuin muuallakin suomessa

Niin, miksei kaikki alle 2000e bruttona tienaavat vain vaihda töitään sellaiseen josta maksetaan yli 5000e?

Taidat olla aika nero kun ratkaisit köyhyysongelman!

Ja jos ei vielä ole töitä, niin sitten vain "menee" sinne yli 5k töihin!!

upeeeta

Miten tämä sama asia toistuu aina kun puhuu pk seudulla asuvan kanssa. Ihan kaikkialla muualla kuin pk seudulla on tajuttu semmoinen pikku asia että asutaan siellä minne oma varallisuus riittää. Vaadittava elintaso pitaa sopeuttaa tuloihin eikä haluihin

Vierailija
45/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti minä olen joutunut ottamaan yleisistä vessoista kotiin, kun olisi saatava ruokaa ja lääkkeitä perheelle. Yhdelle lapselle joutunut ostamaan vahvaa sienilääkettä ja sitä ei voi jättää ostamatta. Pyykinpesukone haisee pestessään jotenkin metalliselle tai sähkölle tms. jännälle, joten kai sekin kohta leviää ja käsinpesuksi menee sen jälkeen. Pakko säästää joka asiasta.

vähennä niitä hiustenvärjäyksiäsi. Kaikilla erittäin pienituloisilla on jotkut kammottavat shokkivärit päässä, violetit , punaset, mustat, yms. AInakin rikkaat ja rahattomat ohjelmassa. Rahaa näkyy tuohon riittävän

Vierailija
46/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustoimeentulotuki ei ole 530 euroa kuukaudessa edelleenkään vaan sitä vähentävät asumistuki ja työttömyysturva ja paljon vähentävätkin.kelan sivuilta saa virallista tietoa ,ei keskustelupalstalstoilta!!! Onko aloittaja tehnyt mahdollisesti ennenkin aloituksia samasta asiasta? Nämä asiat on käsitelty kymmeniä ellei satoja kertoja lyhyen ajan sisällä .jos jotakin kadehdittaa niin ottakaa lopputili töistänne niin näette että se toimeentulotuki ei ole 530 euroa ja muutkin tuet ovat monia kertoja pienempiä kuin mitä yleisesti ja useasti tahallisestikin väitetään .samalla jotkut työttömät työnhakijat riemuitsevat kun saavat työpaikkanne.eli siittä sitten lopputilejä ottamaan -ihan rennosti vaan ei tarvitse ujostella!!

Tiedän kyllä miten perustoimeentulotuki toimii.

Pakollisten menojen jälkeen käteen jäävä osuus on kylläkin 530 euroa, käy vaikka itse lukemassa kelan sivuilta.

Tietenkään toimeentulotukea ei makseta täsmälleen tuota summaa, vaan sen verran kun muiden tukien jälkeen jää tuo 530e vajaaksi.

PTTT voi siis olla 100e tai 800e, you name it.

ap

Vierailija
47/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella väärin että työtävieroksuvalla sossupummilla on korkeampi elintaso kuin työssäkäyvällä veroja maksavalla henkilöllä

Mistä sinä tiedät kenenkin syyt olla käymättä töissä? Oletko muutenkin ah niin täydellinen ihminen, että kukaan ilkeämielinenkään ei sinusta löytäisi mitään pahaa sanottavaa? Aina olen minäkin itseni elättänyt, mutta sen sijaan, että tuntisin olevani jotenkin parempi ihminen, olen kiitollinen siitä, että olen ollut onnekas saadessani ne kaikki työpaikat. Ja tiedän myös, että onni voi kääntyä, niin on käynyt monelle entiselle työmyyrälle.

Vierailija
48/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen töissä ( en ole ap) ja saan toimeentulotukea. Vakaopen palkka on niin huono mikäli on lapsia ja asuu pk seudulla että joutuu hakemaan tt tukea ja asumistukea.

Vaihda parempi palkkaiseen työhön tai laske elintasoa vastaamaan tuloja niin ei tarvi pummia muilta tai muuta halvempaan asuntoon mihin omat rahat riittävät niinnkuin muuallakin suomessa

asun Hekan asunnossa tätä halvempaa ei löydä. Vuokra 1100 e. lasten kanssa ei niin vain muuteta mihin tahansa kun toinen vanhemmista asuu pk seudulla. ja mielestäsi päiväkodeissa ja sairaalassa ei tarvita henkilökuntaa pk seudulla ja kaikki voivat muuttaa pois? olen opiskellut yliopistossa tälle alalle eikä ole mihi vaihtaa. asuakaspalvelutehtävissä palkka 2300 e kk brutto olen katsonut työpaikkoja jo kauan.mulla brutto 2678 josta maksan veroja jotta saan hakea tt tukea ja asumistukea.hassua,eikö vain?

Kyllä siellä pk seudulla on halvempiakin vuokra-asuntoja ihan samalla tavalla kuin muuallakin suomessa vai ihan tosissaankin väität että pk seudulla ei ole halvempia asuntoja kuin 1100 kuussa maksavat?

Muisteletko nyt jotain ennenvanhaisia? Niitä kolmen perheen hellahuoneita yhteiskeittiöllä ja ulkohuussilla ei enää ole tarjolla.

Halvan kolmion vuokra pk-seudullahan toi mainittu 1100 on, kaupungin asunto. Vaikka tuo perhe mahtuisi yksiöön tai kaksioon, niitä ei ole tarjolla. Usko tai älä, ne menevät sinkuille ja lapsettomille pariskunnille. Jos tää perhe on saanut kaupungilta kolmion, oletan että lapsia on ainakin kaksi.

Vierailija
49/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se palkka on huono koska verorahat menevät niille jotka eivät tee mitään sen sijaan että maksettaisiin säällistä palkkaa niille jotka tekevät. Ratkaisu tähän ei ole tukien korotus vaan leikkaus, jolla sitten voitais sinunkin palkkasi nostaa paremmalle tasolle.

Vierailija
50/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten tarkoitus onkin elättää itsensä eikä pummia muilta elätystä eli lopeta pummiminen ja mene töihin tai ainakin lopeta kitinä ja ole kiitollinen että työssäkäyvät sinua elättää

Vai vielä kiitollinen. Ei meinaa rahat riittää kaikkeen...

Kyllä kiitollinen pitää olla että saa elätyksen ilman että itse tienaa niita rahoja ja kyllä kiitollinen jokaiselle pienituloiselle työläiselle jotka pienestä palkasta maksaa ylisuuria veroja että sinun kaltaiset laiskat pummia pysyy elossa valittamassa kuinka ei saa kaikkea mitä haluaa muiden maksamana

Niin kiitollisuus vähentää katkeruutta kuulemma. Mistä sinä olet kiitollinen?

Ps se on elatus, ei elätys.

Vierailija
51/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin tai varkaisiin, ei Jumala laiskoja ruoki.

Vierailija
52/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti minä olen joutunut ottamaan yleisistä vessoista kotiin, kun olisi saatava ruokaa ja lääkkeitä perheelle. Yhdelle lapselle joutunut ostamaan vahvaa sienilääkettä ja sitä ei voi jättää ostamatta. Pyykinpesukone haisee pestessään jotenkin metalliselle tai sähkölle tms. jännälle, joten kai sekin kohta leviää ja käsinpesuksi menee sen jälkeen. Pakko säästää joka asiasta.

vähennä niitä hiustenvärjäyksiäsi. Kaikilla erittäin pienituloisilla on jotkut kammottavat shokkivärit päässä, violetit , punaset, mustat, yms. AInakin rikkaat ja rahattomat ohjelmassa. Rahaa näkyy tuohon riittävän

Noin kympin kuussa voi maksaa hiusväripurkki, jos on lyhyet hiukset niin sillä värjää useita kertoja. Siittä ei kovin helposti tuota pesukoneen hintaa esimerkiksi säästetä.

Vierailija
53/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian on halvempaa pyyhkiä seteleillä.

Vierailija
54/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

asun Hekan asunnossa tätä halvempaa ei löydä. Vuokra 1100 e. lasten kanssa ei niin vain muuteta mihin tahansa kun toinen vanhemmista asuu pk seudulla. ja mielestäsi päiväkodeissa ja sairaalassa ei tarvita henkilökuntaa pk seudulla ja kaikki voivat muuttaa pois? olen opiskellut yliopistossa tälle alalle eikä ole mihi vaihtaa. asuakaspalvelutehtävissä palkka 2300 e kk brutto olen katsonut työpaikkoja jo kauan.mulla brutto 2678 josta maksan veroja jotta saan hakea tt tukea ja asumistukea.hassua,eikö vain?

Kyllä siellä pk seudulla on halvempiakin vuokra-asuntoja ihan samalla tavalla kuin muuallakin suomessa vai ihan tosissaankin väität että pk seudulla ei ole halvempia asuntoja kuin 1100 kuussa maksavat?

oletko jotenkin tyhmä? lasten koulut ovat lähellä samoin työpaikka, ja alke 1100 kolmioita ei noin vain helposti löydy asun Malmilla ja täällä on jo päiväkoteja mihin ei ole yhtään hakijaa. autoa en omista joten työpaikan on oltava lähellä samoin lasten harrastusten. en muuta yksityisen omistamaan asuntoon lasten kanssa vvo ja sato ovat kalliimpia kuin heka

Vierailija
55/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin luuseri!

Vierailija
56/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se palkka on huono koska verorahat menevät niille jotka eivät tee mitään sen sijaan että maksettaisiin säällistä palkkaa niille jotka tekevät. Ratkaisu tähän ei ole tukien korotus vaan leikkaus, jolla sitten voitais sinunkin palkkasi nostaa paremmalle tasolle.

eläkkeet ovat suurin kuluerä ja monet eläkeläisetkin saavat tt tukea. toimeentulotukimenot ovat pieni osuus kun vrt eläkkeisiin tai muihin tukiin

Vierailija
57/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene TÖIHIN!

Vierailija
58/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksei kaikki alle 2000e bruttona tienaavat vain vaihda töitään sellaiseen josta maksetaan yli 5000e?

Taidat olla aika nero kun ratkaisit köyhyysongelman!

Ja jos ei vielä ole töitä, niin sitten vain "menee" sinne yli 5k töihin!!

upeeeta

Miten tämä sama asia toistuu aina kun puhuu pk seudulla asuvan kanssa. Ihan kaikkialla muualla kuin pk seudulla on tajuttu semmoinen pikku asia että asutaan siellä minne oma varallisuus riittää. Vaadittava elintaso pitaa sopeuttaa tuloihin eikä haluihin

olisiko siellä enemmän valinnanvaraa ja vähemmän ihmisiä ihan vain vinkkinä

Vierailija
59/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin kympin kuussa voi maksaa hiusväripurkki, jos on lyhyet hiukset niin sillä värjää useita kertoja. Siittä ei kovin helposti tuota pesukoneen hintaa esimerkiksi säästetä.

no niin tulihan se sieltä. Ja tähän listaan sit lisätään tupakka, kalja, siideri, eläinten ruuat, jne. 

Tori.fi:ssä tai kierrätyskeskuksella on myynnissä halpoja (joskus ilmaisia) pesukoneita. Ite vein just yhden. Vanhojakin ehkä osa. Mut jos valitsee elää tuilla, joutuu kaikesta tinkimään.  Kampaajalasku on yksi. Voit kasvattaa pitkän tukan ja leikata kerran -kaksi vuodessa. Tai jopa itse.Tiedän omasta kokemuksesta.

Vierailija
60/85 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eläkkeet ovat suurin kuluerä ja monet eläkeläisetkin saavat tt tukea. toimeentulotukimenot ovat pieni osuus kun vrt eläkkeisiin tai muihin tukiin

Tämä sama eläke idiooxxi kirjoittelee toistuvasti näitä aivottomia juttujaan 🙂

Suurin osa on eläkkeensä ansainnut tekemällä vuosikymmeniä töitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi