Vessapaperi maksoi eilen kaupassa käydessä 50% enemmän kuin edellisellä kerralla!! Miten tällä perustoimeentulotuella voi tulla enää mitenkä...
En vain käsitä miten tällä olisi enää tarkoitus elää....Kaikki vain nousee ja nousee, nyt esim. tämä vessapaperi.
530e/kk on täysin riittämätön, ja ainakin 200e korotus tarvittaisiin, vai pitääkö tässä varkaisiin alkaa??
Kommentit (85)
Valitettavasti minä olen joutunut ottamaan yleisistä vessoista kotiin, kun olisi saatava ruokaa ja lääkkeitä perheelle. Yhdelle lapselle joutunut ostamaan vahvaa sienilääkettä ja sitä ei voi jättää ostamatta. Pyykinpesukone haisee pestessään jotenkin metalliselle tai sähkölle tms. jännälle, joten kai sekin kohta leviää ja käsinpesuksi menee sen jälkeen. Pakko säästää joka asiasta.
laina-wc kirjoitti:
"Isot asiat' voi tehdä marketissa kaupassa käynnin ohessa.
Sulla on terävä päivä tänään, varo ettet leikkaa itseäsi.
Nimim. paskahousu, markettiin 75km
Vierailija kirjoitti:
Orposta tulee pääministeri. Sinun vessapaperi rahasi ja muutkin rahat leikataan -30%
Annan vinkin. Mene töihin!
Ei pysty Orpo leikkaamaan jostain toimeentulotuesta senttiäkään, kun elinkustannukset on nousussa. Saattaa käydä niin että Orpana on se joka joutuu korottamaan tukia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku green beesi tyttö sanoi että ilman wc-paperia voi olla. 🤔
miten muka????!!!
Järkytyin etten huomannut kysyä. En alkanut lahjottajaksi. Jos näen tytön vielä niin kysyn.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisit nyt vaan sinne töihin?
olen töissä ( en ole ap) ja saan toimeentulotukea. Vakaopen palkka on niin huono mikäli on lapsia ja asuu pk seudulla että joutuu hakemaan tt tukea ja asumistukea.
Kun karsii kaikki turhat ja tarpeettomat menot pois niin kyllä rahat riittää. Niitä turhia kuluja on viihde, harrastukset ja ulkonäköasiat
Vierailija kirjoitti:
Mene saatanan apina töihin.
monet työssäkäyvät joutuvat hakemaan toimeentulotukea....mistä tiedät onko ap töissä?
Mulla on päinvastainen ongelma, kun on rahaa niin ettei paskalle taivu. Hirveää pidätellä mutta minkäs teet.
Toimeentulotuki on viimesijaisin etuus. Tarkoitus olla lyhytaikainen ja hätätilanteisiin. Ei ole tarkoitus, että sillä elätkään pitkään.
Ja toisekseen. Meillä palkansaajillakin ne hinnat nousee aivan samallalailla eikä minunkaan palkka ole noussut aikoihin. Joten samassa veneessä ollaan.
Tosin minä en voi viedä laskuja Kelaan maksettavaksi toisin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotuella ole tarkoituskaan elää. Se on tarkoitettu lyhytaikaiseksi hätäavuksi väliinputoamistilanteissa. Pysyvä toimeentulo tulee hankkia muulla tavoin.
Käyn töissä ja olen saanut tt tukea lähes 3 vuotta. Olen vakaope. Palkka on käteen n 1900 eikä se riitä pk seudulla ja on lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen töissä ( en ole ap) ja saan toimeentulotukea. Vakaopen palkka on niin huono mikäli on lapsia ja asuu pk seudulla että joutuu hakemaan tt tukea ja asumistukea.
Vaihda parempi palkkaiseen työhön tai laske elintasoa vastaamaan tuloja niin ei tarvi pummia muilta tai muuta halvempaan asuntoon mihin omat rahat riittävät niinnkuin muuallakin suomessa
Mä luulen että nykytilanteessa monelta katoaa viimeisetkin sympatianrippeet itsesäälissä rypeville toimettomille.
Kun itsekin yrittää selvitä päivästä toiseen, kaikesta tinkien, lisätyötä haalien.
Ja jollekuille maksetaan kaikki se mistä itse tinkii, kuten lääkkeet, terveydenhuolto, sähkö, bussilippu.
Ette taida tajuta, kuinka hyvässä asemassa olette, kun yhteiskunta sponsoroi perustarpeenne.
Sen ajan kun minä raadan töissä, voit sinä aivan rauhassa haalia ruokasi ruokajonoista, sen olet valinnut. Ehkä sitten jää rahaa siihen vessapaperiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda parempi palkkaiseen työhön tai laske elintasoa vastaamaan tuloja niin ei tarvi pummia muilta tai muuta halvempaan asuntoon mihin omat rahat riittävät niinnkuin muuallakin suomessa
asun Hekan asunnossa tätä halvempaa ei löydä. Vuokra 1100 e. lasten kanssa ei niin vain muuteta mihin tahansa kun toinen vanhemmista asuu pk seudulla. ja mielestäsi päiväkodeissa ja sairaalassa ei tarvita henkilökuntaa pk seudulla ja kaikki voivat muuttaa pois? olen opiskellut yliopistossa tälle alalle eikä ole mihi vaihtaa. asuakaspalvelutehtävissä palkka 2300 e kk brutto olen katsonut työpaikkoja jo kauan.mulla brutto 2678 josta maksan veroja jotta saan hakea tt tukea ja asumistukea.hassua,eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että nykytilanteessa monelta katoaa viimeisetkin sympatianrippeet itsesäälissä rypeville toimettomille.
Kun itsekin yrittää selvitä päivästä toiseen, kaikesta tinkien, lisätyötä haalien.
Ja jollekuille maksetaan kaikki se mistä itse tinkii, kuten lääkkeet, terveydenhuolto, sähkö, bussilippu.
Ette taida tajuta, kuinka hyvässä asemassa olette, kun yhteiskunta sponsoroi perustarpeenne.
Sen ajan kun minä raadan töissä, voit sinä aivan rauhassa haalia ruokasi ruokajonoista, sen olet valinnut. Ehkä sitten jää rahaa siihen vessapaperiin.
monet eläkeläiset ja työssäkäyvät saavat ty tukea ehkä sinäkin saisit? tosin omaisuutta ei saa olla. Minä en omista edes autoa.
Ei tässä nyt mitään tukia tai palkkoja voida nostaa, ettei vaan inflaatio kiihdy. Ja kauppias nyt vaan joutuu nostamaan hintoja, kun kaiken hinta on noussut. Se ei liity asiaan mitenkään, että kaupan tulos kasvaa ja tuottajahinnat eivät ole nousseet yhtään. Kauppias on voittonsa ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työpaikallani Hki kaupungin päiväkoti tt tukea saa ainakin minun lisäkseni kaksi henkilöä, olisi aika pulassa johtaja jos me kolme lähtisimme samaan aikaan. ehkä joku kieltä opiskeleva kouluttamaton tilalle jolle ei makseta palkkaa lainkaan joka saa täyden tt tuen ja työmarkkinatukea,? Se olisi mielestäsi kannattavaa? pk seudulla ei saada ihmisiä päiväkoteihin töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asun Hekan asunnossa tätä halvempaa ei löydä. Vuokra 1100 e. lasten kanssa ei niin vain muuteta mihin tahansa kun toinen vanhemmista asuu pk seudulla. ja mielestäsi päiväkodeissa ja sairaalassa ei tarvita henkilökuntaa pk seudulla ja kaikki voivat muuttaa pois? olen opiskellut yliopistossa tälle alalle eikä ole mihi vaihtaa. asuakaspalvelutehtävissä palkka 2300 e kk brutto olen katsonut työpaikkoja jo kauan.mulla brutto 2678 josta maksan veroja jotta saan hakea tt tukea ja asumistukea.hassua,eikö vain?
Kyllä siellä pk seudulla on halvempiakin vuokra-asuntoja ihan samalla tavalla kuin muuallakin suomessa vai ihan tosissaankin väität että pk seudulla ei ole halvempia asuntoja kuin 1100 kuussa maksavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksei kaikki alle 2000e bruttona tienaavat vain vaihda töitään sellaiseen josta maksetaan yli 5000e?
Taidat olla aika nero kun ratkaisit köyhyysongelman!
Ja jos ei vielä ole töitä, niin sitten vain "menee" sinne yli 5k töihin!!
upeeeta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku green beesi tyttö sanoi että ilman wc-paperia voi olla. 🤔
miten muka????!!!
pese käsisuihkulla alapää joka wc käynnin jälkeen ja kuivaa pyyhkeellä, äläkä käytä tätä pyyhettä muuhun.
Periaatteessa en tiedä miksi edes koko wc paperi on keksitty...turhaa tuhlausta, metsän hakkuita siihen.
Vai vielä lisää, tekemättä mitään. Härskiä.
Ikinä en ole ollut työtön. Aina 14 vuotiaasta asti hommia tehnyt ja jotain työtä löytynyt. Ja olen myös asunut maalla, ilman joukkoliikennettä.
Vastiikkeettoman rahan lappaaminen on syytä lopettaa. Kummasti alkaa motivoida etsiä niitä "paskaduuneja" kun rahaa ei tule.
Voisi välillä yhteiskunta muistaa meitä työssäkäyviä jotka verorahoilla tätä hommaa pyörittää. Meillekin kelpaisi joku 200€ lisä tai bonus.
Onneksi meitä työssäkäyviä nää korotukset ei rassaa yhtään 🙄