Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiasuhteeseen kuuluu pakostakin kiintymyssuhde

Vierailija
15.11.2022 |

Eihän terapia onnistu jos ei mitään kiintymystä toiseen ole.
Terapeuttini on heittämässä mut pois terapiasta, tuntuu kamalalle.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten terapia ei ole mua varten. Itselläni syntyi lähinnä ärtymyssuhde terapeuttiini. Uutta en ole jaksanut etsiskellä.

Kyse voi olla molemminpuolisesta tunteesta. Ei kaikkien ihmisten kanssa välttämättä tule toimeen. Terapeutti yrittää varmasti auttaa mutta joskus suhde potilaaseen ei toimi. Silloin pitää myöntää tosiasiat ja ohjata asiakas toisen terapeutin juttusille.

Terapeutin mielestä ei ollut mitään ongelmaa. Mutta hänen tyylinsä ei vaan sopinut minulle. Se oli jopa liian positiivinen. Kaipasin tiettyä vakavuutta ja pohdiskelua liittyen ongelmiini. Muuten kyllä pidän positiivisista ihmisistä.

Vierailija
42/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se että terapeutti tekee samaa kuin vanhempani eli edustaa sitä pahaa mitä koin joskus.

Samalla tulee valtava epäluottamus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on se että terapeutti tekee samaa kuin vanhempani eli edustaa sitä pahaa mitä koin joskus.

Minulle kävi näin. Terapeutti edusti juurikin sitä demonista ihmisyyttä johon etsin parannusta. Ihan järkyttävää.

Vierailija
44/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi näin. Terapeutti edusti juurikin sitä demonista ihmisyyttä johon etsin parannusta. Ihan järkyttävää.

Voi ei. Haluatko kuvata tarkemmin asiaa?

Vierailija
45/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut että traumatisoituneen terapiaa ei saa äkillisesti lopettaa.

Vierailija
46/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko sä valitat tätä samaa. Ja samat vastaukset sait taas.

Vierailija
47/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että terapia voi toimia, vaikka kiintymyssuhdetta ei olisikaan. Asiasta on varmaan kyllä monenlaisia näkemyksiä.

Vierailija
48/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut terapian jossa syntyi todella voimakas tunne, ei mitään epäsopivaa vaan hyvin parantavaa. Humpsahdin siinä tunteessa syvemmälle käsiteltäviin asioihin kuin ikinä muutoin joten olen ikuisesti kiitollinen tästä terapiasta vaikka sen päättyminen oli tuskallista.

Vierailija
49/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut että traumatisoituneen terapiaa ei saa äkillisesti lopettaa.

Siitähän ei nyt välitetä.

Vierailija
50/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla terapia loppuu ihan suunnitellusti, koska kolme vuotta tulee täyteen. Tulen ikävöimään terapeuttia paljon! En mennyt ensimmäiselle terapeutille, jonka löysin, vaikka oli vaikeaa löytää ketään. Tämän kanssa kemiat osui yksiin ja sain todellakin apua.

Itkettää nyt, kun ajattelen, että hänestä pitää luopua. Niin se vaan menee. Tuntuu kuin joutuisin sanomaan äidille hyvästit.

Vierailija
51/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut terapian jossa syntyi todella voimakas tunne, ei mitään epäsopivaa vaan hyvin parantavaa. Humpsahdin siinä tunteessa syvemmälle käsiteltäviin asioihin kuin ikinä muutoin joten olen ikuisesti kiitollinen tästä terapiasta vaikka sen päättyminen oli tuskallista.

Hienoa tuo tunne.

Vierailija
52/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla terapia loppuu ihan suunnitellusti, koska kolme vuotta tulee täyteen. Tulen ikävöimään terapeuttia paljon! En mennyt ensimmäiselle terapeutille, jonka löysin, vaikka oli vaikeaa löytää ketään. Tämän kanssa kemiat osui yksiin ja sain todellakin apua.

Itkettää nyt, kun ajattelen, että hänestä pitää luopua. Niin se vaan menee. Tuntuu kuin joutuisin sanomaan äidille hyvästit.

Ikävää tuo. Eikö siihen saa harvakseltaan seurantakäyntejä?

Mulla on olo että mut halutaan heittää pois, ehkä kaikki oli vaan näytelmää.

Vierailija
53/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla rahalla saisin tietysti jatkaa, mutta tämä kolmivuotinen kela-terapia hoiti hommansa. Kiintyisin vaan lisää, jos tapaisimme edelleen.

Vierailija
54/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla rahalla saisin tietysti jatkaa, mutta tämä kolmivuotinen kela-terapia hoiti hommansa. Kiintyisin vaan lisää, jos tapaisimme edelleen.

Niin. Itse varmaan tiedät mikä on parasta sulle.

Vierailija
55/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta kun näin käy! Aina ei käy.

Vierailija
56/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Projektoit vain

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän