PK-seudulla asuvat autoilijat: te, jotka ette juuri asioi Helsingin ydinkeskustassa, niin missä ostoskeskuksissa käytte?
Minä asun Itä-Helsingissä ja autoilen useimmiten Itikseen ostoksille, toisena tulee Jumbo.
Keskustassa ei ole itselleni oikeastaan mitään.
Missä te muut käytte?
Kommentit (46)
Kaaressa. Sielläkään ei notku m@muja.
Espoossa. Käytän useampaa. Ainoa, Iso Omena ja Lippulaiva. Harvemmin myös Entresse ja Sello.
Hgin keskustassa ei ole järkeä käydä. Ajaminen keskustan sisällä vie yhtä paljon tai enemmän aikaa kuin sinne ajaminen motaria pitkin.
Itis, koska idässä asun. Kyllä minä keskustassakin käyn, jos haluan stockalle, sokokselle tai tectorille. Parkkis vaan maksaa toista kymppiä.
Columbus lähimpänä ja sit itikseen jos haluaa shoppailla enemmän :)
Tripla tai Redi. Välttelen kyllä ostoskeskuksia viimeiseen asti, useimmin suuntaan Viikin prismaan.
Asun Espoon Nuuksion suunnalla ja ajelen välillä Sellossa, Lippiksessä, Ompussa ja milloin missäkin asian mukaan.
Ruokaa esim. Olarin Prismasta aika usein, Espoon asemalla tietenkin, eli Espoontorilla ja Entressessä vähän joka puolella sen mukaan missä olen töissä, huomenna varmaan Espoonlahden ässässä, tänään käväisin Lähderannan ässässä. En ole mitenkään kauppauskollinen.
Itis, Tripla ja Kaari olisi lähempänä, mutta tykkään Jumbosta. Yleensä meen Jumboon.
Kauppakeskuksista käytän pääasiassa vain Omenaaa. Päivittöisostokset haen haettua jalan lähikaupasta. Keskustassa en asioisi autolla vaikka jokaisen liikkeen edessä olisi ilmainen parkkiruutu.
Olen asunut muun muassa Krunikassa ja Punavuoressa. Viitisentoista vuotta sitten muutin Käpylään. Kun töiden vuoksi ei enää tarvinnut käydä kovin usein keskustassa, ruoan yms. ostin sieltä, missä yritykseni asiakkaat olivat. Ensin kävin Jumbossa, mutta siirryin Viikin Prismaan, joka on ostopaikka, ei oleskelupaikka. Tammistossa on myös isoja liikkeitä, joissa ei ole väkeä notkumassa.
Nyt en ole käynyt keskustassa kertaakaan ainakaan viiteen vuoteen. Siellä ei ole minulle enää mitään.
Täällähän on joka lähiössä Prisma, joten miksi hiivatissa pitäisi keskustaan lähteä ostarille? Sinne menen mieluusti lähijunalla, jotta voin samalla reissulla napata hyvän lounaan tai päivällisen ja pari lasia viiniä.
Keskustassa käyn erikoisliikkeissä, joita ei ole muualla kaupungissa saati koko maassa.
Asun Koillisessa ja käydään Malmilla, Kaaressa ja Itäkeskuksessa. Hyvin harvoin saatetaan mennä Jumboon. Ja Myyrmannissa sekä Triplassa käyn ohikulkumatkalla.
Asun Vantaalla Hämeenkylässä ja käyn Jumbossa
Miten näin moni käy Jumbossa? Siellä on aina hemmetisti porukkaa ja vaikka löytää parkkipaikkaa.
Käyn keskustassa museoissa, taidegallerioissa, erikoisliikkeissä ja kirjastossa. Keskustassa asuessa joskus 1980-1990-luvuilla ärsytti, kun kaikki huonekaluliikkeet olivat kehäteiden varsilla, eikä mulla ollut autoa. Onneksi niillä oli kotiinkuljetus.
Nyt en keksi, mitä sellaista pitäisi keskustasta hakea, mikä ei kulkisi laukussa julkisilla. Ai juu, pianon ostin sieltä mutta se tuotiin kotiin. Ei olisi mahtunut Rellun takapaksiin.
Värittömisdä: Lippulaiva, Iso omena, Sello, Jumbo. Tai vaan Prisma. Ärsyttää, kun paikalliset palvelut lopetetaan. Kaikki identisiin Citycon-samatketjut-ostareihin.
Keskivertopaskaa samassa paketissa.
Tykkään spesiaalimestoista hoodeilla. En kerro
Vierailija kirjoitti:
Miten näin moni käy Jumbossa? Siellä on aina hemmetisti porukkaa ja vaikka löytää parkkipaikkaa.
No, käyvät eri aikaan kuin sinä tai julkisilla. Tai tietävät ne parkkipaikat sua paremmin. Sulle taitaa elämä olla kovaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Värittömisdä: Lippulaiva, Iso omena, Sello, Jumbo. Tai vaan Prisma. Ärsyttää, kun paikalliset palvelut lopetetaan. Kaikki identisiin Citycon-samatketjut-ostareihin.
Keskivertopaskaa samassa paketissa.
Tykkään spesiaalimestoista hoodeilla. En kerro
Parempi onkin humalassa olla kertomatta spesiaalimestoista hoodeilla.
Jumbo, koska hieman vähemmän maahan muuttajia.