Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ellen lakkatakki - kamala vai ihana?

07.11.2006 |

Kertokaas näkemyksiänne tästä takista, olen ihan tumpelo sen suhteen.

Meillä ei ole koskaan vielä ollut sellaista, mutta nyt olen kiinnostunut siitä lähinnä helpon puhdistuksen (?) vuoksi. Typykkä nimittäin söhräsi vaaleanpunaisen Jackpotin maiharinsa sellaiseen kuntoon, ettei meille voi ajatellakaan vaaleita värejä enää kaupunkitakkeihin, jos eivät ole likaahylkiviä, olen totaalisen kyllästynyt tekemään tahranpoistoja jokaisen reissun jälkeen. Talvella tietysti ongelma ei ole niin suuri, mutta kevät ja varsinkin syksy... Huh!

Onko se fleecevuori kamalan pönkkö? Menisikö trikoovuorinen myös +0 -säällä, vaikkapa villapaidan kanssa? Ja minkä kokoinen 116 cm:ää käyttävälle, 6 vai peräti 8?

Olen joskus nähnyt beigenä tätä takkia, sellaisen siis tahtoisin. Taitaa olla muutaman vuoden vanha malli tosin...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt välillä neidilleni tuollaista. Kaunis takki ja vettä hylkivä pinta, mutta varsin tönkkö ja " ääntelee" kun muovi kahisee...

Sitten näin tuon pehmeämmän version ja olin jo vähällä taipua... :D

Mielestäni tuo hieman A-linjaisuus on hankala - kylmä hiipii alakautta lapseen, siis helman kautta.

Päätin periaatteesta vastuustaa tuota logo-takkia. Mietin, että tuskin olisin vähääkään kiinnostunut, jos tuota Elle-logoa ei olisi. Käsi sydämelle Elle-takin omistajat - ostasitteko takin tuohon " ylihintaan" jos takki olisi ilman logoa ja myynnissä Halpa-Hallissa?

Viimeinen niitti oli kun 4 v. tyttömme sanoi, että se näyttää ihan isin sadetakilta - oli musta versio... hih hih...:D

Vierailija
22/39 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni. Hirveän hintainen ja näyttää kiiltävältä sadetakilta; en ikinä pukisi lapselleni, mutta makuja on monia.

Pikkutytöistä ei tietenkään tule maksullisten naisten näköisiä missään asuissa, mutta kyllähän nuo venäläis-syntyiset maailman vanhinta ammattia harjoittavat neidot pukeutuvat juuri ellen lakkatakin näköisiin takkeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä se takki ei ainakaan ole mitenkään kiiltävä tai tönkkö. Itse asiassa musta se on aika pehmeä :) Onko se sitten joku eri malli, eikä ollenkaan lakkatakki... sellaisena sen kyllä ostin ja malliltaan on sama.

Itse en todellakaan ostaisi takkia uutena ja maksaisi siitä niin paljon mitä se maksaa. Ei se niin ihana ole. Mutta kun sattui saamaan tosi halvalla huuto.netistä niin päätin sen hankkia. Mun mielestä se on hyvän mittainen esim. mekkojen kanssa.

Vierailija
24/39 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalan nousukasmainen. =)

Vierailija
25/39 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pukisi lapselleni, ei yhtään meidän tyylinen.

Vierailija
26/39 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus monta vuotta sitten hairahduin siihen ohuempaan versioon.Takki oli epäkäytännöllinen,eikä sille oikeastaan ollut käyttöä.Liian " sadetakkimainen" parempaan käyttöön ja hoidossa sadetakin korvikkeena oli huono.Eikä ollut halpa takki!

Vierailija
27/39 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva takki mutta hiukan tönkkö, pitää aina avata vetoketju ennen kuin laittaa tytön autoon istumaan. On kuitenkin mun makuun ihan kivan näköinen, meillä on valkoinen vaaleanpunaisella fleece-vuorella, ei ole sitä Elle-tekstiä vaan pelkkä vaaleanpunainen E-kirjain.

Hinta on kyllä aika korkea, mut ainakin mä oon usein nähny näitä takkeja -50%, joten ei se reilu 30e, mitä itse takista maksoin, ole kovin paha.

Vierailija
28/39 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin asiaan syvennyttyäni tahtoisin meille sen uudemaan mallin, jossa on pelkkä E. Missä hinnoissa tälläiset ovat pyörineet? Näppituntumalla voisin kuvitella että noin 40 ¿ on aika " normaali" hinta näistä... Mutta samalla saattaisi tosiaan alesta saada uuden. :O

Ja sinulle, joka heiti ilmaan kysymyksen, olisiko takki kiva jos se ei olisi Elle. Itse ainakin etsin " kurakelille" siistiä takkia, johon ei tartu helposti lika. Jos sellainen nätti, yksivärinen ja yksinkertaisen mallinen löytyisi, sekin kelpaisi. Mutta muut likaahylkivät takit tuppaavat olemaan sitten jo ihan ulkoilutakkeja. Ei oikein käy mekon kanssa. ;)

Vierailija
29/39 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin lakkatakkia käytännölliseksi! En ole koskaan ihaillut suuremmin sen ulkonäköä. Se kuitenkin toimii hyvin. Pitää kostean loitolla ja on helppo puhdistaa. Plussaa myöskin tyttömäisyydestä! Meidän koululainen käytti lakkatakkia syksyllä koulussa. Ei haitannut vaikka alkoi satamaan ja olihan se huomattavasti kauniimpi kun Reima Tec takki tai sadetakki(nämä on niin unisex tyylisiä pikku prinsessalle).

Vierailija
30/39 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitou:

Ja sinulle, joka heiti ilmaan kysymyksen, olisiko takki kiva jos se ei olisi Elle. Itse ainakin etsin " kurakelille" siistiä takkia, johon ei tartu helposti lika. Jos sellainen nätti, yksivärinen ja yksinkertaisen mallinen löytyisi, sekin kelpaisi. Mutta muut likaahylkivät takit tuppaavat olemaan sitten jo ihan ulkoilutakkeja. Ei oikein käy mekon kanssa. ;)

Ei kai kurakelillä mekkoja ulkona käytetä?

Vierailija
31/39 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan ulkoiluvaatteet erikseen ja kyläilyvaatteet erikseen.

Kyllä ne kurahousut ja mekko on aika korni yhdistelmä minusta. Ja hankala, jos pitää koko ajan olla niitä pukemassa ja riisumassa.

Emme taida oikein tarkoittaa samaa asiaa, luulenpa niin. :)

Vierailija
32/39 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoa 92cm ja ihana on ollut.Tyttö 3v jolla nyt käytössä ihastuttaa liikkuessaan mummoja se päällään. Malli on se vanhempi jossa lukee elle helmassa kauttaaltaan.väri tumman sininen.tyttö itse vaaleahiuksinen ponnaripää.vaalean punaiset / beesit asusteet käyvät hyvin.

Pari vuotta sitten elle siirsi vetoketjun " sivulle" se vähän tökkäsi mutta nyt se on taas keskellä.

Laadusta sen verran että hihansuihin saattaa tulla pieniä pystyhalkeamia.meidän takissa ei mutta huutiksessa moni myyjä on siitämaininnut.joku uhmakas oli myös purrut hampaan jäljet....

hinta, ovh 76 euroa

koko aika pientä niinkuin ellet yleensä tuosta 92 cm ylöspäin

Vierailija
33/39 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä roikkuu eteisen kaapissa kirkkaan punainen, valkoisella fleecevuorrella varustettu, täysin logoton Ellen lakkatakki. Itse en niistä alkujaan pitänyt juuri tuon logon takia, mutta ukki löysi tämän kappaleen jostain alesta eikä voinut vastustaa. Oli tälle syksylle vielä hieman iso, mutta keväällä jo varmaan hyvä.

Käy musta just hyvin kevät/sysky keleille kaupunkihengailuun ja on helppo pitää puhtaana. Fleece tuntuu ihanan pehmeältä ja lämpöselta.

Nousukasmainen porttotakki...no huh-huh. Lapsellani on myös " junnti kuomat" ...

Vierailija
34/39 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikitakiksi kutsun niitä. Omalleni en ostaisi, vaikka muuten Elleä käytän kun ovat niin hyvä laatuisia vaatteita.

Vierailija
35/39 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lapselleni moista ikimaailmassa pukisi. saati itselleni

mielestäni aivan hirvityksen näköinen

mutta mielipiteitä on monia

Vierailija
36/39 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuolla takilla tulevan kuuma, jos kaupunkitakkina sitä pitää. Siis jos ei joka kaupassa riisu sitä päältä pois. Ei varmaankaan hengitä lainkaan. Ei ole meidän tytöillä lakkatakkia ollut eikä tulekaan. Muillakin merkeillä on kauniita A-linjaisia takkeja, joita on helppo pitää puhtaana, mm. Girandolalta löytyy tällaisia.

Vierailija
37/39 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mitä olisi päällä. Satuin kerran Stokkalla hypistelemään takkia, ja ensimmäinen ajatus oli, että onpa mauton. En siis pukisi omalle lapselleni.

Vierailija
38/39 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan tangolla. Se ei ollut kenenkään päällä.

Vierailija
39/39 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä vieläkään kyseistä takkia ole enkä edes menossa sellaista ostamaan, mutta pariin otteeseen olen pienen tytön päällä törmännyt hempeän roosaan ei kiiltävään elle-lakkaan ja on kyllä ollut käyttäjänsä päällä tosi söpö :) ja siis todella pikku-tyttömäinen takki.

Tummanpunaista, mustaa tai vastaavaa en kyllä itse lapselleni laittaisi, enkä noita kiiltäviä versioita ollenkaan mutta tuollaista roosaa matampaa versiota voisin jopa ajatella :))

Mutta makuasioitahan nämä on :)