Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggareiden suuret tulot

Vierailija
15.11.2022 |

Tiedossaan on, että blogia pitämällä (ja instaa) voi yltää ihan mukaviin ansioihin.
Silti jaksan ihmetellä, millä meriiteillä jotkut heistä voivat saada jopa yli 100000€ vuodessa.
Esim. Iina Hyttinen, jonka blogi ja instasisältö on aivan luokattoman huonoa sisällöntuottoa vrt vaikka Lähiömutsi.
Missä logiikka, miten ihmeessä ala-arvoisella tuu alla voi tienasta paremmin kuin ammattikirjoittaja?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi tällainen teoria. Sokeripapat "ostaa" mainontaa ja konsultointia. Sillä tavalla somestara tienaa kunniallisella työllä eikä sitä yhtä myymällä ja kaikki ovat happy, verottaja mukaanlukien.

Vierailija
2/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei somessa nykyisin menesty kuin tuurilla. Laadulla ei ole mitään väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millä perusteella näiden palkkiot määriytyy?

Paljonko esim. Iina Hyttinen tienaa, kun tekee instaa muutaman sekunnin klipin jossa kehuu Ruokaboksin tai Odan ylivoimaisuutta?

Niidenhän täytyy pulittaa monta tonnia?

Vierailija
4/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin Ruokaboksin tilaamisen, kun Voikkuli alkoi niitä mainostaa (lapsillaan)

Vierailija
5/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko esim. Iina Hyttinen tienaa, kun tekee instaa muutaman sekunnin klipin jossa kehuu Ruokaboksin tai Odan ylivoimaisuutta?

Ovat välillä näitä yhteistyöpalkkioita avanneet ja ne ovat ymmärtääkseni juuri tuota monta tonnia -luokkaa. Aivan järjetöntä kyllä.

Vierailija
6/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri viikonloppuna esimerkkiotoksia näistä. 

Seuraajien määrän ja videoklipin/ kuvan perusteella näistä saa karkeasti,  500-2000 euroa. 

Mutta tuon yhden kuvan / videon tekeminen ei tietenkään ole sama kuin se videon / kuvan määrä. Sulla menee aikaa siihen että myyt sen, sovit mitä tehdään, miten tehdään , kenelle tehdään, kuvaat videon ( etsit paikan/ kamat)editoit, näytät mitä teit, teet muutostyöt jne. 

Vierailija
7/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yks nainenhan paljasti että sen yks instapostaus maksaa 3500€

en ollu kuullukkaan tyypistä enkä muista minkä niminen ja mistä aiheesta pitää instatiliä mutta tuollasilla summilla saa kyllä vuodessa helposti satojen tuhansien tulot.

Vierailija
8/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että mainosten tilaajat vaatisivat edes jonkinlaista laatua noilta tekeleiltä.

Vai alkaako joku innoissaan tilaamaan jotain ylihintaista Ruokaboksia jonkun turhakkeen mainostama?

Vierailija
9/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Iina nyt mainostaa melkein kaikkea, välillä Cittaria, sitten Oda tai Ruokaboksin.

Paria eri vakuutusyhtiötä. Kaikki on Best ja ihanaa, tosi vakuuttavaa mainontaa.

Vierailija
10/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista on ainakin otettu kaikki hyöty irti.

Vierailija
11/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei somessa nykyisin menesty kuin tuurilla. Laadulla ei ole mitään väliä.

Sääli. Laadukasta sisällöntuottoakin on olemassa, kaikki ei ole tuollaista ihqubäst-soopaa.

Vierailija
12/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt blogia, mutta en ole tienannut sillä yhtään mitään. Mistä se raha oikein tulee?

Vierailija
13/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on bloggaaja. Aika surkeaa järkeä tekee.

Ihan pieni juttu maksaa tonnin.

Oon miettinyt kuka maksaa, kun jälki on mitä on. Kerran oli joku arvonta. Osallistujia oli 83

Vierailija
14/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä

Vierailija
15/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitänyt blogia, mutta en ole tienannut sillä yhtään mitään. Mistä se raha oikein tulee?

Mm. mainoksista. Etkö ihan oikeasti tuota tiennyt? Kannattaa vähän katsella muidenkin blogeja, ei vain omaansa. 

Vierailija
16/24 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen minäkin ja jo pitkään. Pienessä Suomessa moni bloggaaja hankkii mainos yms. tulojen kautta todella hyvin. Ja mikä ettei; vapaa kilpailu! Mutta ongelma tässä on se, että yritykset saavat vähentää verotuksessaan nämä "mainos"kulunsa verotuksessa!

Tämä veroetu , niinkuin moni muukin yritysten vähennysoikeuden, pitäisi poistaa. Vallankin, että koko Suomi saisi lisää verotuloja huolimatta näistä turhanpäiväisistä höpöhommista.

Vai ostaisitko Sinä itse esimerkiksi jonkun "ihqu"- vaatteen vain sen takia, kun joku bloggari mainostaa sitä?!

Vierailija
17/24 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sairaasta äidistä. Häikäilemättömän ahne tyyppi tämä Voikkuli.

Vierailija
18/24 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se joka oli joskus rikkaat ja rahattomat ohjelmassa?

Vierailija
19/24 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkö bloggareiden mainostaminen jonkun tuotteen myyntiä oikeasti ? Itse en seuraa ketään bloggaria, mutta jos tietäisin bloggarin mainostavan jotakuta tuotetta niin ainakaan sitä en ostaisi.

Vierailija
20/24 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sairaasta äidistä. Häikäilemättömän ahne tyyppi tämä Voikkuli.

Viimeinen oljenkorsi olisi hankkia lemmikki. Toivottavasti ei sitä tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän