Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka eivät haluaisin viettää jouluaattoa vanhojen vanhempiensa kanssa?

Vierailija
15.11.2022 |

Itse en haluaisi. Ei oo mitään juteltavaa.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenet pilasin jouluni koska vanhempani ja sisarukseni odottivat, että joulu vietetään yhdessä vanhempien luona. Kummallista hösäämistä jouluaterian kokoonsaamiseksi ja yhteislahjojen hankkimiseksi. Teennäistä seurustelua. Vanhempani eivät aloittaneet koskaan keskustelua. Lähes sekopäisenä ja huojentuneena sitten palasin omalle asunnolleni tästä kaikesta voipuneena. Isää ei nyt enää ole ja äitikin palvelukodissa. Nyt helpottaa 65-vuotiaana ja voin suunnitella omat rituaalini jouluun. Mutta tuleeko näitä enää montaa.. ja vaivaako aiempi kokemus kuitenkin joulun viettoa.

Vierailija
62/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat jo vanhoja, niin monta joulua ei välttämättä ole enää jäljellä. Mulla harmitti, kun tuli pidettyä lopulta liian vähän yhteyttä. 

Ja näin ne omat joulut sujuu, vuodesta ja ehkä vuosikymmenestä toiseen, kunnes itse ehkä kuusikymppisenä pääsee viettämään sellaista joulua kuin haluaa.

Näin juuri. Minun mummoni pisti paremmaksi kuin tämän ketjun toinen mummo, hän alkoi vanhaksi reilut viisikymppisenä, taisi elää 94-vuotiaaksi. Kyllä sitä yhteyttä voi pitää sen verran kuin jaksaa ja haluaa. Me emme ole käyneet äitini luona jouluaattona enää vuosiin, käymme tapaninpäivänä. Voisi sanoa, että miehen suvun kanssa on paremmat bileet, on paljon väkeä ja iloinen mieli. Äiti lähinnä hiljaisuudessa kyttäisi mitä lapseni syövät ja pian pois ruoat pöydästä, jotta eivät pilaannu. Toki äitini on ihmisenä minulle rakkaampi kuin miehen sukulaiset, mutta ihan hyvin voimme jutella muinakin päivinä kuin juuri jouluaattona. Jouluaatoista miehen suvun kesken on lapsilla rakkaita muistoja, äidistäni sitten taas muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Kauheaa sanoa mutta parhaat jouluni ovat alkaneet silloin kun molemmat vanhempani olivat poistuneet.

Vierailija
64/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun nyt vaan pitäisi jaksaa.

He ovat aikanaan jaksaneet sinua hoitaa, kun olet ollut lapsi

Vaikka pari kolme tuntia.

Vierailija
65/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat on ihan hyviä vanhempia olleet niin ajattelisin että on tosi kurjaa jättää vierailematta jouluna.

Kyllä se on tosi surullista kun jouluna ja isän/äitienpäivinä vanhuksen ainoa vierailija on minä kotihoidon työntekijä, käyn antamassa lääkkeet suuhun ja lämmittämässä jääkaapista sen saarioisten porkkanalaatikon. On ihan hirveä tunne juhlapyhänä jättää ne sinne ja kiiruhtaa seuraavaan paikkaan.

Tai sitten ei edes se hoitaja käy.

Joskus se toki on että niin makaa kuin petaa.

Vierailija
66/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut jouluaattona vuosiin mun vanhempien luona. Olemme käyneet tapaninpäivänä. Nyt isä on kuollut ja äiti asuu yksin. Onneksi veljeni pitää seuraa, kun me joudumme olemaan muualla. Olis tosi ikävää jättää äiti täysin yksin jouluksi.

Vierailija
67/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en jaksa enää viettää muiden jouluja. Omat vanhempani ja appivanhemmat molemmat aina haluaisivat, mutta minä 32-vuotiaana ihmisenä haluan jo tehdä omat päätökseni ja rakentaa omanlaiseni joulun. Toki näen/näemme miehen kanssa kaikkia heitä joulun tienoilla, mutta aattona en halua.

Vierailija
68/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten et mene jouluna vanhemmillesi. Aikaa ei takaisin saa ja jokaisella on aivan täysi oikeus käyttää oma aikansa, kuten haluaa. Ei aikuisella lapsella ole enää velvollisuutta toimia vanhempiensa seuraneitinä. Kyllä niiden vanhempien pitää omaan elämäänsä sisältö keksiä ilman aikuisten lastensa syyllistämistä.

En itsekään mene, enkä tunne siitä hiukkaakaan huonoa omaatuntoa.

Vierailija
69/70 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
70/70 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään nautin jouluista kun ei ole enää vanhempia elossa. Rumasti sanottu mutta niin se vain on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan