Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saksalaiset sähköautot ovat jo riippuvaisia Kiinasta, kohta myös Teslan ja Fordin sähköautoilla vahva riippuvuus Kiinaan

Vierailija
15.11.2022 |

Esim. kiinalainen CATL on noussut nopeasti jättiläismäiseksi akkuvalmistajaksi ja mm. ensi vuonna myyntiin tuleva versio Tesla Model Y ainakin suurelta osin nojaa CATL:n akkuihin.

Saksalaiset sähköautot ovat jo pidempään olleet erittäin riippuvaisia kiiinalaisesta akkuteollisuudesta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

CATL alkaa valmistaa myös akunvaihtoasemia, joissa auton koko sähköakusto voidaan vaihtaa robottiasemalla muutamalla minuutissa.

Näitähän on ollut kiinalaisella Niolla jo pitkään käytössä. Kiinassa ainakin jo satoja vaihtoasemia ja Norjassakin taitaa olla jo 2-3 käytössä.

Molemmat valmistajat aikovat laajentaa Eurooppaan.

Vierailija
2/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisia pitäis kiduttaa enemmmän että luopuisivat talousteknillisestä vallastaan vapaaehtoisesti!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesla Megafactory - oletko ikinä kuullut?

Vierailija
4/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tesla Megafactory - oletko ikinä kuullut?

En.

Tesla Gigafactorysta kyllä.

Tesla valmistaa itse paljon akkuja mutta nuo CATL:n uusimmat akut mitä tulee joihinkin Teslan autoihin, ovat niin uutta teknologiaa, ettei Tesla itsekään ole vielä valmis sellaisia valmistamaan. Tesla on kertonut että heillä on kyllä aikomus itsellään valmistaa vastaavia akkuja myöhemmin.

Vierailija
5/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CATL alkaa valmistaa myös akunvaihtoasemia, joissa auton koko sähköakusto voidaan vaihtaa robottiasemalla muutamalla minuutissa.

Näitähän on ollut kiinalaisella Niolla jo pitkään käytössä. Kiinassa ainakin jo satoja vaihtoasemia ja Norjassakin taitaa olla jo 2-3 käytössä.

Molemmat valmistajat aikovat laajentaa Eurooppaan.

En tiedä sitten aikooko CATL kilpailla Nion omien asemien kanssa.

Tähän mennessä tietääkseni ainoat autot mihin akuston pystyy tuolla tavalla vaihtamaan, ovat Nion sähköautoja.

Vierailija
6/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tesla Megafactory - oletko ikinä kuullut?

Ei liity sähköautoihin mitenkään vaan isoihin energiavarastointilaitoksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdettavassa akustossa on kyllä se etu, että kun ostaa auton, niin akustoa ei tarvitse ostaa ollenkaan. Auton myyntihinta laskee selvästi. Akuston voi vain vuokrata autoonsa. Ja varmaan voi vuokrata aina erikokoisen akuston tarpeensa mukaan? Eli aluksi vuokraa vaikka pienemmän ja jos myöhemmin huomaa että tarvitseekin isomman, niin sitten vuokraa isomman akuston. Vuokratessa ei tarvitse kantaa mitään huolta myöskään akuston kunnosta koska akun vuokraava firma huolehtii koko ajan että kaikki akustot ovat kunnollisia.