Onko parisuhteissa niin, että kokonaisuutena paremman näköinen
on aina vähemmän rakastunut kumppaniinsa ja kokonaisuutena ulkoisesti huonompi enemmän rakastunut?
Kommentit (12)
Ei kun rakkaus ei ole mikään päätös. Se on alitajuinen psykoosiin verrattavissa oleva tila.
Itse olen huomannut, että se kumman kroppa on paremmassa kunnossa on se, jija ei rakasta tai ainakaan näytä rakkauttaan yhtä paljon kuin se, jonka kroppa lösömpi.
Viittaatko nyt siihen tutkimukseen jossa havaittiin vaatimattoman oloisten naisten olleen monipuolisempia miesmakunsa suhteen? Tiesithän ettei tuloksessa puhuttu rakkaudesta,vaan miesmausta.
Vähemmän viehättävämpi osapuoli yrittää yleensä sitouttaa nopeasti sen viehättävämmän osapuolen.
En viittaa mihinkään jo tehtyyn tutkimukseen. Tämä on omaa empiiristä tutkimusta.
Ulkonäkö ei ole ihmisessä ainoa vetovoimatekijä (minkä vuoksi viehättävämpi ei aina ole heistä se "parempi saalis"), ja toisaalta sillä enemmän viehättävällä voi olla sellaisia mieltymyksiä/preferenssejä, joiden vuoksi hän näkeekin sen vähemmän viehättävän hyvinkin vetovoimaisena. Joten ehkäpä nämä ovat aika tapauskohtaisia juttuja.
No ei ole. Itse en rehellisesti edes tiedä, kumpi meistä on paremman näköinen.
Vierailija wrote:
Itse olen huomannut, että se kumman kroppa on paremmassa kunnossa on se, jija ei rakasta tai ainakaan näytä rakkauttaan yhtä paljon kuin se, jonka kroppa lösömpi.
T. Veeti 14v, empiirinen tutkimus
Minulla on erittäin komea mies. Pitkä ,tumma, komea. Nuorempana teki mallin hommia. Otin, kun totesin hänet saavani. En ole erityisen tunteellinen ihminen- toki tässä vuosien aikana olen häneen kiintynyt. Itse olen huomattavan ruma, mutta kyllä minä olen se hallitsevampi osapuoli tässä suhteessa.
Vierailija wrote:
Kyllä se plösö on se luovuttanut osapuoli.
Kyllä mun kokemuksen mukaan jokaisessa tapailussa/parisuhteessa pystyn sanomaan kumpi on matalatasoisempi ja kumpi tykkää enemmän.
En tiedä mutta mistä sen voi tietää kumpi rakastaa toista enemmän?