Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylla pikkuisen arsytti taas, pukeutuminen koulussa(UK)!!!

07.11.2006 |

Vein tyton aamulla kouluun talvitamineissa, toppatakki ja sen alla pikeepaita ja villatakki yms. Lampoa oli tanaan noin +6C. Kotiin tullessa tytto kertoi kuinka oli sattuttanut kasivartensa rauta-aitaan valitunnilla ja kun vaatteissa ei ollut reikia tms rupesin kyselemaan ja lopulta tytto tunnusti etta oli huidellut kaikilla valitunneilla t-paita paallaan! IIKS!!

Vannotin tytolla aamulla etta ethan sitten mene ulos ilman takkia, pelkka villatakki paalla, mutta tama meni sitten ilman sitakin. Kaikkihan nuo tuntuvat siella pihalla kirmailevan puolialasti, mutta ma en halua omani niin tekevan. Seura tekee kaltaisekseen, mutta miten saisin jarkea paahan?

Voiko opettajalle mainita asiasta, pitaa minua varmaan sitten jonain huippu nipottaja. Mita mielta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko meidan muksut lamminverisia tai muuten vain karaistuneita, mutta he ovat valitunnilla ilmeisesti (toivottavasti :-)) villapaita paalla. Takin kanssa tulee hiki kun juoksee. Otimme viime viikolla toppatakit kayttoon kun aamulla oli nollassa, mutta tahan asti olemme parjanneet hyvin kesatakeilla aamuisin ja pelkalla villapaidalla paivalla.

Vierailija
2/5 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paidassa juoksentelu on sentään vapaaehtoista mutta joissakin kouluissa säännöt eivät edes salli pojille pitkiä housuja talvipakkasilla. Asuessamme Windsorissa monet tuttujen lapset kävivät kyseistä koulua koska sillä oli muuten hyvä maine. Tytöt saivat pitää sukkahousuja mutta pojat riisuivat verkkarit tms. pois sortsien päältä ennen kuin menivät portista sisään.

Tämä sama sääntö on ollut voimassa yli 50v koska naapurin tädin lapset kävivät kyseistä koulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain kaivaa talvitakin eilen varastoista kun palelsi niin hirmuisesti! Tahan asti ole parjannyt pelkalla neuletakilla tms. Tytolla oli siis pikeepaita, univormun neuletakki seka toppatakki koulussa.

Mentiin puistoon koulun jalkeen niin pyysi etta aiti laita huppu paahan kun tuuli kavi ja sanoi palelevansa.

Riippuu tietysti missa asuukin, tuntuu lampotilatkin eri tavalla.

Vierailija
4/5 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin yskäsi kun täällä Englannissa lähellä nollaa tuntuu aivan törkeän kylmältä kun ilma on kosteaa. Itse olen sanonut lapselleni, ekaluokkalainen, että pitää takin päällä aina. Meidän muksut saa vielä kaikki taudit todella helposti ja vilustuminen ei auta asiaan. Olen myös sanonut opettajalle, että lapsen hyvinvointi menee teidän typerien käytäntöjen edelle, joten takki päälle aina kun menee pihalle. Ei nikotellut vastaan vaan ymmärsi pointtini. Luokalla on myös pari intialaista lasta ja heidän äidit ovat pyytäneet samaa. Onneksi meidän koulu on uudistusmielinen ja esim tuli pyyntö, että lapsilla olisi aina sadepäivänä veden kestävä vaatetus ja saappaat.

Vierailija
5/5 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin tyton koulusta tuli ekaluokalla lista mita saa kayttaa ja mita ei, esim tytot ei saa kayttaa pitkia housuja. Ja taala Skotlannissa tulee joskus ihan luntakin!

Otin sitten heti rehtoriin yhteytta ja kerroin etta mun lapseni hyvinvointi ja terveys on prioriteetti jossa en tee kompromisseja, ja jos saatila sita vaatii, niin puen lapseni vastaavasti.

Seuraavassa yleisessa kirjeessa sitten jo mainittiinkin etta pitakaa vanhemmat huolta siita etta lapsillanne on tarpeeksi lamminta paalla, ja etta jos tytot vain suostuvat, niin pitkia housujakin saa kayttaa!!!

Mutta sitten on niitakin tyttoja/ poikia, jotka eivat suostu pukeutumaan, en tieda miten paljon tama on lahtoisin vanhemmista. Eraskin Ruth tyttonen oli aina 15 min ennen koulun alkua koulun pihalla, ja koska han oli ujo, han seista topotti liikahtamatta odottaen. Lyhyt hame, paljaat saaret, nilkkasukat ja pahimmillaan -5C, usein kova tuulikin viela siihen paalle! Itse en antaisi tyttoni paattaa tuollaisesta vaikka se olisi kuinka turhamainen!